اما چرا صفحات 404 به وجود می آیند؟

جدیدترین مقالات سئو برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو

اما چرا صفحات 404 به وجود می آیند؟

۳ بازديد

خطای 404 not found، بیانگر عدم وجود یک ورقه در سایت می‌باشد. وجود این صفحات در یک وبسایت می‌تواند در نرخ پریدن تارنما اثر منفی گذاشته و گوگل نیز جایگاه سایت را کاهش بدهد. به همین منظور باید آغاز این صفحه های را شناسایی کرده و آنگاه برای از در میان بردن آن‌ها مبادرت کرد. در پی روش شناسایی صفحه های 404 را خواهیم گفت و بدین پرسش جواب میدهیم که چه طور خطای 404 را برطرف کنیم؟
خطای 404 not found چیست؟ 

دوره آموزش سئو


ارور 404 یکی از همه گیرترین خطاهایی میباشد که یوزرها در حین وبگردی با آن مواجه می‌شوند؛ در‌حالتی که بخواهیم به گویش ساده بگوییم، ارور 404 می‌گوید :\\\\\\\\\\\\\\\" کاغذ متبوع شما نیست! \\\\\\\\\\\\\\\"
ولی چرا این صفحه ها به وجود می‌آیند؟
زمانی که تحت عنوان یک کاربر وارد ورقه ای می شوید، مرورگر برای بارگذاری کردن آن برگه، درخواستی را به سرور ارسال می نماید. اگرکه سرور نتواند این شیت را پیدا نماید، ارور 404 را به شما علامت می‌دهد.
دلایل به وجود داخل شدن خطای 404 چیست؟
دلایل به وجود آمدن خطای 404
جمعاًًًَ خطای 404 یا این که not found زمانی شکل می دهد که محتوای یک سایت حذف یا این که به نشانی دیگری منتقل گردیده باشد. ولی کارداران دیگری نیز می‌توانند باعث به وجود وارد شدن صفحه ها 404 شوند که در ادامه آنها‌را خوا‌هیم خاطرنشان کرد:
تایپ نادرست نشانی صفحه که میتواند به اشتباه لینک و پیوند سازی گردیده یا این که در مرورگر تایپ گردیده باشد.
اسم دامنه وارداتی دیگر نیست.
صفحه متبوع جمعاًًًًَ حذف گردیده یا این که منتقل گردیده‌است.
سرور وبسایت ایفا نشده یا این که اتصال حاد می‌باشد.
چرا باید ارور 404 یا این که not found را دورازشوخی بگیریم؟
ارور 404 از دو جهت برای گوگل التفات داراست؛
تجربیات کاربری
ارتقا نرخ پریدن یا این که Bounce Rate و ارتقا Crawl Errors
از اصلی ترین هدف ها گوگل می شود به جلب رضایت کاربر و ساخت یک تجربه کاربری بهتر اشاره نمود. گوگل نگاه ویژه ای به صفحه های 404 یک وب سایت دارد؛ ولی این کار فقط برای جریمه کردن تارنما نیست. بلکه از صاحبان وب سایت ها میخواهد خلال از فی مابین بردن این ارور، شیت 404 خویش را به صورت ویژه پیاده سازی نمایند.
حتی در حالتی‌که کلیه صفحه های 404 سایتتان را نیز از در میان ببرید، گشوده هم بر تاثیر خطای سرور، ممکن است با این نادرست روبرو گردید. پس عالی میباشد برای جلب رضایت استفاده کننده، کاغذ 404 سایتتان را به گونه ای پیاده سازی کنید که دستکم کمی مخاطب را به خویش جذب نماید یا این که راهی برای ورود به سایتتان داشته باشد.
در سرچ کنسول گوگل بخشی به عنوان Crawl Errors وجود داراست؛ در‌این نصیب میتوانید به گزارشات جامعی از صفحه ها 404 خویش دست پیدا فرمائید. وجود صفحه ها 404 باعث افزایش نارضایتی مخاطب و نرخ پریدن سایت می‌شود.
شناسایی خطای 404 not found
قبل از آنکه به شما خیال بدهیم چطور این نادرست را برطرف فرمائید، می بایست به شما خاطر بدهیم که صفحه ها 404 سایتتان را شناسایی کنید. پیرو دو طرز ساده و کاربردی را برای شناسایی صفحه های 404 به شما خیال خوا هیم بخشید:
شناسایی خطای 404 در سرچ کنسول
برای استفاده از این ابزار آغاز بایستی سایتتان را در آن تصویب نمائید؛ چنانچه هنوز برای این عمل مبادرت نکرده اید، نوشته‌ی علمی \\\\\\\\\\\\\\\" تصویب وبسایت در سرچ کنسول \\\\\\\\\\\\\\\" را تحقیق فرمایید. آن‌گاه طبق تصویر زیر، از منوی سمت چپ، آیتم \\\\\\\\\\\\\\\" index \\\\\\\\\\\\\\\" را تعیین فرمائید و به قسمت \\\\\\\\\\\\\\\" pages \\\\\\\\\\\\\\\" بروید. بعد از آن در قسمتی با تیتر \\\\\\\\\\\\\\\" Not found (404) \\\\\\\\\\\\\\\" می توانید همه صفحه های 404 سایتتان را ملاحظه کنید.
شناسایی خطای 404 not found
به کار گیری از ابزار webSite Auditor
استفاده از ابزار webSite Auditor نیز بسیار معمولی می‌باشد؛ کافیست اپلیکیشن آن را روی دسکتاپ نصب نمائید. آن‌گاه نشانی سایتتان را روی نوار URL وارد کرده و در انتظار بمانید. این ابزار بعد از بازرسی و تحقیق سایت شما، در نصیب \\\\\\\\\\\\\\\" Site Structure \\\\\\\\\\\\\\\" و سپس \\\\\\\\\\\\\\\" Site Audit \\\\\\\\\\\\\\\" داده ها کاملی را از صفحه ها 404 در مشت شما قرار میدهد.
چه‌گونه ارور 404 در گوگل را برطرف کنیم؟
رفع ارور 404
مدام اکران ارور 404 به کاربر، به معنای عدم استحصال به کاغذ متبوع وجود ندارد؛ گاهی به دلایل مختلفی این ارور نمایش داده می شود که با اعمال اقداماتی ساده از سمت کاربر، به راحتی قابل حل میباشد. در پی به شما خیال می‌دهیم که در‌صورتی‌که تحت عنوان استفاده کننده با خطای 404 not found روبرو شدید، چطور مبادرت به رفع ارور 404 کنید.

بارگیری دوباره صفحه متبوع
گاهی به باعث عدم بارگیری صحیح یک صفحه، شما با خطای 404 not found روبرو می شوید. در این فرصت روی دکمه \\\\\\\\\\\\\\\" جدید کردن \\\\\\\\\\\\\\\" کلیک کرده یا این که دکمه \\\\\\\\\\\\\\\" F5 \\\\\\\\\\\\\\\" صفحه کلید خویش را گزینش فرمائید.



نشانی برگه را دوباره تفحص کنید
از سایر دلایل به وجود وارد شدن ارور 404 در گوگل، می شود به غلط تایپ شدن نشانی آن ورقه اشاره نمود. در حالتی‌که خودتان به طور دستی نشانی برگه را وارد کرده باشید، ممکن است خطا تایپی داشته باشید. در شرایطی‌که از روش لینک به‌این شیت هدایت گردیده اید، ممکن میباشد شخص دیگری اشتباه تایپی در پیوند دهی داشته باشد.

به عنوان مثال \\\\\\\\\\\\\\\" / \\\\\\\\\\\\\\\" را برعکس تایپ کرد‌ه باشد. به همین استدلال نشانی صفحه را مطالعه فرمائید و در شکل وجود غلط، آن را اصلاح و مجدد رفرش فرمایید.



خاطر و کوکی های مرورگرتان را حذف نمایید
نشانی برگه گزینه نظرتان را در سیستم دیگری وارد کرده و از ارور 404 در گوگل اطمینان حاصل نمائید. چنانچه برگه متبوع در سیستم دیگری به صحت اکران داده شد، شما باید خیال و خاطر و کوکی مرورگر خودتان را تمیز نمائید.



بازنگری تصاویر
ممکن می‌باشد ارور 404 به جهت حذف و یا این که غلط وارد کردن نشانی یک عکس به وجود آمده باشد. در این صورت سرور توان فراخوانی تصویر را در شیت وب سایت ندارد. برای رفع این خطا کافیست به نشانی تصویر مراجعه کرده و عکس قبل را حذف و عکس نو را جایگزین نمائید.



رفع خطای 404 not found بوسیله مدیریت وبسایت
ریدایرکت 301، شایسته ترین راه حل
شایسته ترین طرز برای از بین بردن صفحه های 404 یک سایت، ریدایرکت 301 می باشد. در حالتی‌که وب سایت شما وردپرسی است، می‌توانید به یاری دو پلاگین Yoast بهینه سازی و 301 Redirects صفحه ها 404 سایتتان را به مجاورت ترین و مرتبط ترین کاغذ وب سایت ریدایرکت کنید.

ریدایرکت صفحه ها 404 که در گوگل ایندکس گردیده اند و مرتبه نسبتا نه نیز دارا هستند، از ضروری ترین اقداماتی می باشد که باید آن را انجام بدهید. به این دلیل‌که این صفحه ها بازدید بالایی داشته و در حالتی که که کاربر را به هدفش نرساند، اثر بسیار بدی در بهینه سازی سایتتان می گذارد.

در نوشته ی علمی \\\\\\\\\\\\\\\" فراگیری ریدایرکت 301 در وردپرس \\\\\\\\\\\\\\\" به طور کامل شیوه ریدایرکت کردن صفحه های را به شما خیال داده ایم.



نکات سئو صفحه ها 404
بهینه سازی برگه 404
پیاده سازی گرافیکی جذاب و مخاطب پسند
همانطور که گفتیم گاهی به سبب خطای سرور، صفحات 404 در تارنما شما به وجود می‌آید. به همین عامل این صفحه های بایستی به گونه ای پیاده سازی شوند که استفاده کننده در شکل مواجه شدن با آنان خسته نشده و بتواند به وبسایت شما برگردد. به همین برهان همت فرمائید صفحه های 404 خویش را جذاب و با گرافیک نسبتا بالا ساخت و ساز کنید.



در صفحات 404 از لینک ورقه مهم به کار گیری نمائید
در شرایطی‌که که در صفحه ها 404 سایتتان راهی برای بازگشت دوباره استفاده کننده به سایتتان قرار نداده باشید، نرخ پریدن سایتتان را ارتقاء داده اید. به همین خواسته در کاغذ 404 سایتتان، لینک و پیوند شیت اساسی وبسایت را قرار بدهید. با این کار کاربر می‌تواند به راحتی به وب سایت شما گشوده خواهد شد.



قرار دادن ابزار کاوش در برگه 404
طریق دیگری که از افزایش نرخ پریدن وب سایت هجران می نماید، به کارگیری از ابزار کاوش در صفحات 404 میباشد. با این ابزار کاربر می تواند به صفحه های دیگر وبسایت هدایت شود.



در نقطه نهایی

درین نوشته‌علمی به شما گفتیم که ارور 404 چیست و چه طور خطای 404 را برطرف کنیم؟ همان طور که گفتیم شما نمی توانید جمعاًَ ارور 404 را از وبسایت خویش حذف کنید. ولی میتوانید با با صرفه کردن این صفحه ها، از افزایش نرخ پریدن و نارضایتی استفاده کننده هجران نمائید. با بهره گیری از نکات بیان شده در این نوشته‌علمی، بهینه سازی سایتتان را ارتقاء بدهید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.