آرشیو دی ماه 1401

جدیدترین مقالات سئو برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو

سرعت بارگذاری صفحات چگونه است؟

۲ بازديد

3. بهینه سازی محتوای وب سایت
دو موردی که در بالا آن‌ها‌را توضیح دادم، بدون seo محتوای تارنما، تاثیری در فرایند ارتقا وب سایتتان، نخواهند داشت. مهمترین بخش در seo متن محتوا، جایگذاری عبارت های کلیدی می‌باشد.

شما یک عبارت کلیدی مهم و چندین عبارت کلیدی فرعی خواهید داشت. همان طور که گفتیم، متن بایستی با عبارت کلیدی اساسی شروع شده و با دقت به طول متن، در هر جمله نهایتا یکبار به شغل برده گردد.

عبارت های کلیدی فرعی هم دوره آموزش سئو به طور تقریب به همین صورت اند. تنها تعداد دفعاتی که باید در متن به شغل برده شوند، کمتر می‌باشد. علت این کار چیست؟ خب طبیعتا گوگل با توجه به تعداد دفعاتی که یک عبارت تکرار می‌شود، متوجه اصلی یا فرعی بودن آن عبارت کلیدی می‌شود. به همین خیال، بعداز نوشتن نوشته ی علمی سایتتان، باید تعداد تکرارها را به خیر تفحص نمائید.

یک سری نکته محور جهت یاداوری؛

تعداد کلمات کلیدی LSI نباید زیاد از حد باشند
هر مورد از آن ها فقط یک بار باید strong شوند
طبیعتا آنها‌را به شغل ببرید
لغت ها بایستی با هم مرتبط باشند
تنها قسمت هایی که بایستی strong شوند، لغات کلیدی می باشند نه چیز دیگر
بهترین کار برای غیرطبیعی نشدن متن یک محتوای بهینه شده، این می باشد که خود را به جای مخاطبتان بگذارید. شروع متن را تشکیل داد فرمایید؛ آن را با صرفه نمائید و در نقطه پایان شروع به تلاوت متن با صدای بلند کنید. اشتباهات زیادی را با به کار گیری از این طریق، متوجه خواهید شد.

احتمالا این سوال برایتان به وجود آمده که چرا در مورد تگ های heading نکته ای نگفتم. شاید باورش کمی ساخت باشد؛ اما تگ های H هیچ تاثیری در فرآیند افزایش رنک و ترافیک سایت شما ندارند!

جان مولر به تازگی اعلام کرده است که گنجاندن عبارت های کلیدی و به کار گیری عبارت های جذاب کننده در تگ های H، عملا کاری بیهوده می باشد. چراکه گوگل از این تگ ها برای درک جمله های مو جود استفاده می کند و اهمیتی ندارد که این تگ ها، مثل تگ عنوان، بهینه سازی بشوند.

البته خطا متوجه نشوید؛ با صرفه نکردن تگ های H، دلیلی بر این نمی شود که آن‌ها‌را به کلی در متن خود استفاده نکنید. همانگونه که جان مولر گفته، ربات گوگل از این تگ ها برای ادراک متن محتوا استفاده می کند. پس، به کارگیری آنها در محتوا، فعالیت گوگل را راحت تر می کند که طبیعتا این زمینه برای تارنما شما موءثر خواهد بود.

4. تگ های heading و ساختار محتوا
یک صفحه نیاز داراست تا چینش مناسبی داشته باشد. فرض کنید که می‌خواهید یک خبر را در تارنما خود منتشر نمائید؛ طبیعی است که این محتوا بایستی مشمول یک تگ H1 و چند ساب هدینگ دیگر باشد. این گزینه در سئوی داخلی از عنایت زیادی برخوردار است.

یک عمل ساده و تا حدودی اثرگذار که شما نیز میتوانید مانند دیگر وبمسترها اعمال دهید، این است که تگ h1 و عنوان مهم صفحه (title tag) را یک عبارت واحد قرار دهید.

بد نیست یاداوری کرده باشم که موتورهای جستجو، فقط از تگ های عنوان یا همان title tags استعمال می کنند و بر طبق عبارت آن تگ، لینک سایت شما را در SERP های خود نمایش می دهند. به همین استدلال در بعضا موردها که شاید شما دلتان بخواهد از متن های متفاوت در تگ h1 و عنوان ورقه خود استفاده فرمایید، خوب هست بدانید که گوگل H1 را به کاربرانی که در SERP ها قرار دارند، علامت نخواهد داد.

یک نکته بسیار مهم؛ تگ H1 صفحه و tag title روی هم رفته باید با یکدیگر ارتباط معنایی داشته باشند. در حالتی‌که که گوگل متوجه شود شما کاربر را به هر طریقی، فریب داده اید، مطمئنا شما‌را جریمه خواهد کرد.

5. تصاویر و دیگر ارکان رسانه ای
تصاویر در قضیه بهینه سازی داخلی از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در واقع تصاویر اهداف شما را به طور بهتری به کاربران ارائه می‌دهند؛ در‌حالتی که از تصاویر مناسب و بهینه شده ای در محتوای داخلی وب سایت خود استعمال فرمایید، مخاطبین غرض شما به طور ملموس شده ای فهم می کنند که هدف شما از ارائه مطالب آن ورقه چیست.

و اما یک نکته بسیار اساسی؛

از اصلی ترین مشکلاتی که تصاویر دارا‌هستند، این می باشد که موتورهای جستجو آنها‌را به شکلی که ما انسان ها ادراک می کنیم، متوجه نمی شوند. دومین گزینه ای که تصاویر و موتورهای جستجو را سرگرم می کند، اضافه شدن زمان، به سرعت بار گذاری شیت وب سایت میباشد.

البته جای هیچ نگرانی نیست؛ اگر به نه از تصاویر در فرایند فعالیت های خود استفاده فرمائید، هیچ مشکلی برای سئوی داخلی وبسایت به وجود نخواهد آمد.

بهترین تکنیک ها برای بهینه سازی تصاویر بر اساس سئو

از تصاویر اصلی استفاده نمائید؛ درصورتی که نیاز داشته باشید که از تصاویری استفاده کنید که در اینترنت وجود داشته باشند، جدا به اعتقاد و باور می بایست منبع تصویر مورد نظر را مطرح نمائید
بهینه کردن حجم تصویر؛ هرچه حجم یک تصویر کمتر باشد، این گزینه برای seo کردن داخلی سایت شما مفیدتر هست
از تگ ALT برای گستردن دادن تصویر استعمال نمائید؛ تگ های ALT به موتورهای جستجو یاری می کنند تا درک کنند که تصویر مورد نظر به چه چیزی پرداخته است
نام های تصاویر نیز باید ماهیت توضیح دهنده داشته باشند؛ بسیار از وبمسترها برای تصاویر وبسایت خود از اعداد به کار گیری می کنند. از نظر مقررات آموزش سئو داخلی، بهتر است که نام فایل تصویر نیز با گزینه آن تطابق داشته باشد
از CDN به کار گیری فرمائید
فراگیری seo داخلی وب سایت,آموزش سئوی داخلی,seo داخلی

البته اعتنا داشته باشید که لامز نیست که به طبع تصاویر را شخصا به وجود آورده باشید؛ شما می‌توانید از تصاویر دیگر به کار گیری کنید و آنان را به خوبی تغییر تحول دهید. در‌این‌صورت‌ گوگل نیز آن را به عنوان یک تصویر اسکن شده در نظر نمی گیرد. مطمئنا اگر از این تکنیک ها به درستی به کار گیری نمایید، seo داخلی با گاز با موفقیت روبرو خواهد شد.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: استراتژی لینک سازی داخلی
سفارش نویسنده این است که اول نوشته‌ی‌علمی بالا را خوانده و آن گاه ادامه این نوشته ی علمی را بخوانید.

6. لینک های داخلی
لینک دادن به صفحاتی که درون وب سایتتان می باشند، خیلی مهم می باشد؛ به این دلیل‌که شما انگار دارید یک فضایی وب پهناور برای خود به وجود می آورید.

قطعا شما نیز نکته پایین را میدانید؛ اما اشاره مجدد به آن هیچ چیزی از ارزشش کم نمی کند:

اولین اقدامی که خزنده گوگل هنگامی که یک ورقه را پیدا می کند، ایفا می دهد، دنبال کردن لینک هایی می‌باشد که در آن کاغذ وجود دارند.

در سود، درصورتی که لینکی در ورقه خود نداشته باشید، خزنده گوگل به سرعت برگه شمارا کراول می کند و از آن خارج میشود؛ شما بایستی هر کاری که میتوانید را اعمال دهید تا خزنده در وبسایت شما باقی بماند.

در‌این‌صورت‌ می‌باشد که شما به گوگل می فهمانید صفحات ارزشمند دیگری برای رنک دریافت کردن دارید.

اما توجه داشته باشید که این تکنیک seo داخلی، بیشتر برای این توسط متخصصین بهینه سازی مورد به کار گیری قرار می گیرد که آنها میخواهند به موتور کاوشگر بفهمانند که کدام صفحه های آنها از اهمیت بیشتری نسبت به بقیه برخوردار‌است.

برخی از مهمترین تکنیک های بهینه سازی داخلی تارنما که بایستی رعایت کنید:

تنها از کلمات کلیدی برای لینک و پیوند دادن استعمال نکنید
زمانی از لینک و پیوند ها در متن استعمال فرمائید که نقش مفیدی داشته باشند
عملکرد نمائید از لینک ها در فوتر و سایدبار استفاده نکنید
در هر کاغذ بیشتر از 15 لینک به فعالیت نبرید (اما در شرایط گوناگون این عدد تغییر میکند)
7. لینک های خارجی
بعداز پیاده سازی بروز رسانی های پاندا و پنگوئن در الگوریتم جایگاه بندی گوگل، بسیاری از وبمسترها از اینکه به وب سایت های دیگر لینک بدهند، هراس دارا هستند. آنان تصور می کنند که این کار، On-Page سئو آنان را به خطر انداخته و احتمال جریمه شدن به وسیله گوگل افزایش پیدا خواهد کرد.

بایستی بدانید که این زمینه به کلی غلط می‌باشد؛ مبتنی بر تکنیک های بهینه سازی کردن داخلی وب سایت، در حالتی‌که شما به تارنما های معتبر و کیفیت بالا مرتبط، لینک خارجی بدهید، این عمل بر اعتبار و اعتماد برند شما تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. بنابراین، یک استراتژی لینک و پیوند سازی خارجی مناسب، قادر است بهینه سازی تارنما شمارا به مرحله بالاتری سوق بدهد. اما بر اساس آموزه های کلاس های seo داخلی سایت، این نکته را متوجه شدیم که در ایجاد لینک های خارجی، عملکرد شما باید این باشد که لینک ها را به صورت نوفالو به عمل ببرید؛ مگر در مواردی که سایت مقصود، از اعتبار و ارزش بسیار بالاتری نسبت به وبسایت شما برخوردار باشد.

پادکست به چه معناست؟

۱ بازديد

آیا میدانید پادکست چیست و به چه معناست؟ و تاثیر و مقام پادکست در seo چقدر است؟ با من در مراه باشید تا به طور بی نقص درباره پادکست بیشتر بدانید.

پادکست ها نوعی محتوا می‌باشند که در اینترنت و فضای مجازی به طور صوتی پخش میشوند.

پادکست ها سبب ساز بهبود seo وبسایت، و در نهایت افزایش مرتبه تارنما در گوگل و افزایش درآمد می‌شوند.

پادکست ها در واقع نوعی ایجاد کرد محتوا میباشند که جذا| 

دوره آموزش سئو حرفه ای


زیرا در هر جا و هر مکانی به راحتی با امداد گوشی موبایل هم می‌توانند به مطالب شما گوش داده و از آن لذت ببرند.

حتی می‌توانید از پادکست به عنوان تبلیغات برای وبسایت و یا بیزنس خود استفاده نمائید و افراد را ترغیب به خرید از وب سایت خود کنید.

تشکیل داد پادکست بسیار بی آلایش می باشد و هدف آن نیز معین میباشد.

به‌دنبال نوشته ی علمی بیشتر به آن و مزایای استعمال از این شیوه می‌پردازیم.



پادکست به چه معناست؟
در قدم نخستین باید ببینیم که پادکست چیست و چه معنایی دارد.

در واقع به دسته ای از محتواهای صوتی که از قبل ضبط شده اند، پادکست گفته می شود.

در واقع یک نرم افزار صوتی می‌باشد که به صورت دیجیتالی ضبط شده و برای پخش در اینترنت طرح ریزی گردیده است.

محتوای پادکست ها میتوانند به صورت موسیقی، ورزشی، آموزشی و یا مطالب دیگر باشد که شخص راوی در امر با آن ها توضیح می دهد و یا گاهی یکسری نفر درباره‌ی با آیتم خاصی گفت و گو می کنند.



آیا پادکست همان نرم افزار رادیویی میباشد؟
برخی از افراد اعتقاددارند که پادکست با نرم افزار رادیویی فرق نمیکند، صرفا این در فضای اینترنت و آن در رادیو پخش می شود، در‌حالتی که که این تفکر خطا بوده و فی مابین این دو تفاوت بسیار میباشد.

می اقتدار اظهار کرد که تفاوت این دو عبارت میباشد از:

1- تفاوت در استفاده کننده: سختی سنی مخاطبان رادیو با پادکست متعدد میباشد این چنین که شنونده پادکست را بیشتر جوانان و افراد تحصیل کرده و دانشجویان تشکیل می دهند.

اگر که رادیو را بخش اعظمی از افراد بی آلایش که با پادکست آشنایی ندارند، تعقیب می کنند.

2- تفاوت در محتوا: رادیو به دلیل عمر وقتگیر مقررات خاصی برای پخش مقاله و محتوا دارد اما پادکست ها چون جدیدالظهور هستند ضوابط خاصی ندارند و هر شخصی می تواند آن‌ها‌را ساخت نماید.

تنوع موضوعات پادکست بسیار بیشتر از اپلیکیشن ها و مطالب رادیویی می‌باشد.

3- تفاوت در تکنولوژی: یک کدام از مهم‌ترین تفاوت های فی مابین رادیو و پادکست در تکنولوژی ایجاد کرد آنان میباشد.

پادکست به طور معمول به صورت MP3 هست و با استفاده از سیستم RSS با سرعت بالا و به طور دیجیتال در فضای مجازی و اینترنت منتشر میشوند.

البته نرم افزار های رادیویی سیگنال ها را از طریق یک دستگاه فیزیکی بر روی آنتن ناحیه خاصی ارسال و پخش می کنند و دسترسی به آنان از پادکست ها طاقت فرسا تر می‌باشد.



آیا پادکست ها در seo وبسایت اثرگذار می‌باشند؟
باید بدانید که این نقش غیر قابل انکار میباشد. به طور نرمال بیشتر کسب و کارهای اینترنتی، استخراج و کارهای خانگی و استارتاپ های موفق برای بهبود و ارتقای مقام seo خود از پادکست استعمال می کنند.

تا چندی پیش تنها نقش پل ارتباطی را بین شما و مخاطبان شما و معرفی برند شما‌را اجرا می کرد تا‌وقتی‌که گوگل در مورد با جستجوهای صوتی صحبت کرد و از آن پس یکی‌از مورد ها اثرگذار در جایگاه seo وبسایت ها شد.

پادکست ها یک کدام از راه‌های کسب درآمد برای افراد از طریق بهینه سازی می باشد.



بهینه سازی پادکست به سئو محتوا امداد می کند
باید اعلام کرد که به طبع بهینه سازی پادکست در seo محتوا ارتباط دارااست این چنین که به شما یاری می کند تا به صورت چند منظوره شغل کرده و روز آپ دیت به علاقه مندان آن افزوده می‌شود.

بیشتر عده ای که به پادکست ها گوش می کنند پیرو این میباشند که اطلاعات را به شکلی منظم دریافت کنند و این آیتم به نقش seo پادکست ها از طریق گوشی های موبایل ارتباط بی واسطه دارد.

پس شاید بتوان ذکر کرد یکی‌از بهترین و محبوبترین موردها برای بازاریابی همان پادکست ها باشند.

پادکست فرصت های زیادی را در چنگ تبلیغ کنندگان و بازدیدکنندگان قرار می‌دهند که باعث ارتقاء seo وبسایت می‌شود.

شما هم در شرایطی‌که استخراج و کاری اینترنتی دارید می توانید تبلیغات خود را در پادکست وارد کرده و یا پادکست هایی را برای بیزنس خود ایجاد کرد و پخش نمایید.

خواهید مشاهده کرد که در طول بسیار کوتاهی پادکست شما پخش شده و ترافیک وبسایت شما‌را بالا میبرد و بهره بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.

پس می بینیم که ساخت پادکست نه صرفا هزینه نیست بلکه بهره است و می بینیم که هرچه طرفداران سایت شما از این راه ارتقاء یابد سبب بالا رفتن سئو وب سایت شما میگردد.



مزایای seo پادکست
این را می بایست بدانید که پادکست ها از بک لینک و پیوند ها پر ارزش تر می باشند و seo پادکست به شما یاری می کند تا بوسیله افراد بیشتری دیده شوید.

در واقع پادکست ها وب لاگ های صوتی می‌باشند که می اقتدار آنان را به راحتی با صرفه کرد.

در پادکست از کلمات کلیدی مقصود به کار گیری فرمایید و متنی را برای پادکست خود تعیین نمائید که از لحاظ مخاطبان جذاب بوده و آن‌ها را تشویق به گوش دادن کند.

از آنجایی که پادکست بسیار مقرون به صرفه و کم هزینه می‌باشند، در ازای کاری که ارائه می دهید سود بیشتری را برای شما خواهند داشت.

یک کدام از از دیگر از مزایای پادکست این می باشد که تاریخ انقضا ندارند. هر یک‌سری که شما مطالب جدید بارگذاری می کنید البته افراد عشق و علاقه مند پادکست های سابق را هم به راحتی میتوانند دنبال نمایند.

توده بندی

همان طور که از متن بالا می اقتدار منفعت گرفت، پادکست همیشه روشی خوب و فوق العاده برای تصویب مقام و معروفیت برند شما میباشد و باعث افزایش بازدید بیشتر از تارنما شما می شود.

کمک دیگری که درین مسیر به شما می کند، تشکیل داد ارتباط نزدیک تر و صمیمی تر در میان شما و کاربران مشتریان سایت شما هست و در بهره تاثیر مستقیم در جایگاه سئو تارنما شما دارد.

پس در صورتیکه دوست دارید تا برای تجارت تبارک و یا حتی کوچک و خانگی خود پادکستی را تشکیل داد نمایید، می‌توانید از افراد خبره و زبده در این مورد یاری بگیرید.

بهترین ابزار برای بررسی بازدید از هر نوع سایت (از جمله رقبا)

۱ بازديد

آیا میخواهید بازدید وب سایت هر نوع سایتی، به عنوان مثال تارنما خویش رو تحقیق کنین؟
پژوهش ترافیک وب سایت به شما قابلیت و امکان میده تا ببینین که تارنما شما چقدر کارایی خیر داره و چه گونه با رقابت شما مقایسه میشه.
در این نوشته‌ی علمی از سئوروز به شما نشانه خواهم داد که چطوری با استفاده از ابزارهای متعدد آنلاین، بازدید از وبسایت رو برای هر سایت پژوهش کنین.
چرا می بایست بازدید وب سایت خویش رو پژوهش کنیم؟

دوره آموزش سئو

آموزش سئو

دوره آموزش سئو حرفه ای

دوره آموزش سئو پیشرفته


با استیناف داده های عددی سایت خویش، به راحتی می تونین عملکرد وبسایت خویش رو ببینین.
داده های ترافیک وب سایت به شما علامت میده که بازدید شما از کجا ناشی میشه، بازدید کنندگان چگونه با سایت شما در تعامل هستن و چه راهکارهای بازاریابی دیجیتال برای شما مناسبه.
اگه می‌خواهید مشترکان نشانی اینترنتی بیشتری اخذ کنین، فروش بیشتری برای فروشگاه اینترنتی خویش داشته باشین یا این که تنها به صورت کلی بازدید بیشتری داشته باشین، پس بایستی مرتباً سایت خویش رو پژوهش کنین.
با ردیابی معیار بازدید وب سایت خویش، میفهمین که وب سایت شما فعلا کجاست و برای بهبود آن چه کاری می تونین اعمال به این.
چرا باید بازدید وب سایت رقبا رو پژوهش کنیم؟
تجزیه و مطالعه داده های عددی ترافیک سایت حریف شما می تونه بخش اعظمی از داده ها موءثر مانند نکات زیر رو علامت بده:
– صفحه های و پست هایی که بیشترین بازدید رو برای رقبای شما ایجاد کرد می کنن
– رقبای شما برای کدام لغات کلیدی جایگاه بندی میشن
– شبکه هایی که بیشترین بازدید رو برای آن ها ایجاد کرد می کنن
از کلیه این داده ها می توان برای بهبود استراتژی بازاریابی محتوا، ساخت و ساز لینک، فرایند استیناف درباره کلمات کلیدی و موارد دیگه استفاده نمود.
با درک اینکه چه چیزی بیشترین واحد سنجش بازدید را برای رقبای شما ساخت‌و‌ساز می کنه، می تونین به عبارتی کلمات کلیدی و موضوعات شبیه رو مقصود قرار به‌این تا ترافیک بیشتری برای سایت خویش ایجاد کرد کنین.
شایسته ترین ابزار برای بازرسی بازدید از هر نوع وب سایت (مثلا رقبا)
ابزارهای بدون‌پول مطالعه ترافیک وبسایت مجانی و مبلغی وجود داره که می تونین از آن ها به کارگیری کنین.
هرمورد خصوصیت های منحصربه‌فرد به شخصی دارن که آنان رو از هم متمایز می کنه.
اکثر کارشناسان از تعدادی ابزار برای رسیدگی تقریب ترازو بازدید از وب سایت برای رقبای خویش استفاده می کنن.
اینجانب مدام به خواننده گان پیشنهاد می‌کنم که دست‌کم دو ابزار متفاوت برای تجزیه و محاسبه داده های عددی ترافیک اینترنت رو آزمون کنن.
با به کار گیری از ابزارهای متفاوت، می تونین خلاءها رو لبریز کرده و داده های عددی ظریف تری برای هر وب سایت اخذ کنین.
پیش از آغاز قطعا مقاله (معرفی 12 پلاگین وردپرس برای ایجاد کرد محتوا) رو بخونید.
با پرورش تارنما وردپرس و دارایی آن، می تونین روی یک سری ابزار سپرده گذاری کنین تا نگرش بیشتری استخراج کرده و بر بازار خویش احاطه پیدا کنین.
بابیان این مورد ها، بیایید نگاهی به شایسته ترین ابزارها بندازیم تا میزان بازدید یک وب سایت رو استیناف کنیم.

SEMRush



SEMRush ابزاری برای تحقیق ترافیک و پژوهش ها رقابتی میباشد.

این شایسته ترین ابزاری میباشد که برای تجزیه و بازرسی و تحقیق بر ترافیک هر سایت به کار میره.

ما برای پژوهش راجع‌به کلمه ها کلیدی، ردیابی مرتبه بندی کلمه ها کلیدی و موردها دیگه از این ابزار در WPBeginner به کارگیری میکنیم.

بعداز وارد کردن URL حریف، به تفکیک آحاد ترافیک بازدید وبسایت حریف خویش دسترسی پیدا خواهید کرد.

می تونین معیارهای اصلی تارنما رو مانند وسعت ترافیک ماهانه در طول فرصت، توزیع ترافیک بر اساس تمام مرزو بوم، کلمه ها کلیدی که بیشترین بازدید رو برای آنان تولید می کنه و بقیه مفاد مشاهده کنین.



تب تجزیه و محاسبه ترافیک، تعداد بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد، تک تک بازدیدها، معدل برهه زمانی فرصت بازدید، تعداد بازدید از صفحه و نرخ پریدن وب سایت رو به شما ارائه میده.

این خصوصیت مانند اینه که به اکانت Google Analytics حریف خویش نگاه کنین.



یک خصوصیت بهتر دیگه به اسم تجزیه و آنالیز ترافیک انبوه، به شما قابلیت میده سطح ترافیک رو برای تعدادی رقبا در یک فرصت نظارت کنین.

بسته به نرم افزار نرخ‌گذاری خویش، می تونین 200 تارنما رو با یکدیگه مقایسه کنین.

این خصوصیت نمایی کلی از جای شما، تارنما هایی که بیشترین بازدید رو دارن و هر مجال ترافیکی که می تونین از آن استعمال کنین، به شما میده.

همینطور می تونین گزارش های احتساب ترافیکی مفصلی رو پیدا کنین که به شما داده ها مفیدی میده، از جملهً اینکه کدام وب سایت ها بیشترین مراجعه بازدیدکننده رو ارسال می کنن، کدام صفحات در وبسایت آنها نفیس ترین صفحه هستن و کدام جای ها بیشترین بازدید رو برای آنها ساخت می کنه.

می تونین از بعدازظهر آزمایشی 14 روزه یا این که اپ بدون پول محدودی که به شما قابلیت و امکان دسترسی به داده های اصلی تارنما رو میده، به کار گیری کنین.

اگه گزارش بی نقص میخواهید، بایستی حق اشتراک آن رو بخرین. دراین‌صورت قابلیت دسترسی بی نقص به منابع ترافیک رقبا، جایگاه بندی آن‌ها، شبکه های مردمی و غیره رو دارین.

SimilarWeb



SimilarWeb یک رسیدگی کننده ترافیک وبسایت آنلاین میباشد که به شما نمای کلی از ترافیک وبسایت حریف و ارزشمندترین شبکه ها رو میده.

با این ابزار جای اینکه تنها بازدید از کاوش رو تفحص کنین، می تونین گزارشات مفصلی از آحاد استراتژی ترافیک یک وبسایت اخذ کنین.

هنگامی که یک تارنما رو از روش این ابزار رسیدگی می کنین، به اطلاعاتی مثل تفکیک میزان بازدید همگانی و گزارش میهن به مرزوبوم دسترسی پیدا خواهید کرد.



شما معیارهای تعامل مانند نرخ شرکت کردن در مکالمات، تعداد صفحه ها مشاهده گردیده در هر بازدید، معدل فرصت مجال بازدید و منابع بلندتر بازدید برای آن سایت رو اخذ خواهید کرد.

بالاتر از ترافیک جستجوی طبیعی، می تونین بفهمین که چه کلمات کلیدی بازدیدکننده اکثری برای وب سایت به ارمغان میاره، کدام شبکه های مردمی گرانبها خیس هستن شبکه ها و تارنما از چه کانال های نمایشی برای درآمدزایی استعمال می کنن.



سرنوشت، شما داده ها ظریف مخاطبان وبسایت، نوع دیگه ای از تارنما های گزینه علاقه آن ها، سایت های رفیعتر ارجاع داده گردیده و لیستی از وب سایت های حریف رو برای پژوهش ها بیشتر اخذ خواهید کرد.

ورژن بدون‌پول این ابزار، داده های مفید ترافیک رو در مشت شما قرار میده.

اگه به نقل از های ظریف تری نیاز دارین، می تونین یک اکانت سازمانی با نرخ‌گذاری سفارشی ایجاد کنین.

Google Search Console


Google Search Console ابزاری بدون پول از Google میباشد که به شما قابلیت میده ترافیک موتور جستجوی خویش رو تفحص کنین.

این ابزار به شما تصویر جامعی از طریق مشاهده سایت شما بوسیله موتورهای کاوش میده.



این ابزار تعداد اکران، کلیک، ترازو کلیک (CTR) و معدل موقعیت کلمات کلیدی شما در موتورهای کاوش رو نشان میده.

این ابزار به شما کمک می کنه بفهمین برای چه کلمه ها کلیدی رتبه بندی شدین و چه ترازو کاوش برای شما تصویب گردیده.

این داده ها می تونه به شما در بهبود بازدید امداد کنه.

از جمله، اگه متوجه شدین که در رتبه 11 قرار دارین، می تونین پست وب لاگ رو باصرفه کنین تا آن رو به برگه نخستین نتیجه ها کاوش منتقل کنین.

همینطور می تونین در شکل وجود هرگونه غلط و موارد دیگه، صفحات رو فهرست بندی کنین.

زمانی که سایت خویش رو به Google Search Console اضافه کردین، می تونین آغاز به مشاهده داده های سایت خویش کنین.

ساده ترین رویه، اتصال اکانت Google Search Console به All in One seo است.

همینطور می تونین برای مشاهده درجه بندی لغات کلیدی خویش در درون قسمت مدیریت وردپرس با به کار گیری از داده های کنسول جستجوی گوگل از ابزار MonsterInsights استفاده کنین.

Ubersuggest



Ubersuggest ابزاری مجانی و برتر از Neil Patel است که تعداد متعددی از داده ها مفید ترافیک سایت رو ارائه میده.

به کارگیری از آن ساده میباشد و برای مبتدیان رابط کاربری ساخته میباشد. اگه تا قبل از اینً هیچوقت کاوش کلمه کلیدی یا این که محاسبه ترافیک ایفا ندادین، ابزار ذکر شده این فعالیت رو بسیار بی آلایش می کنه.

خصوصیت به حساب آوردن ترافیک به شما داده ها جزئی از ترافیک حریف در حین مجال، عبارات کلیدی که بیشترین بازدید رو داشتن و دوستداشتنی ترین صفحه های در تارنما رو ارائه میده. کل کاری که باید ایفا به‌این اینه که URL اینترنت سایتی رو که می‌خواهید تجزیه و محاسبه کنین، وارد کرده و روی دکمه “Search” کلیک کنین.



برگه “Traffic Overview” به شما آحاد تعداد لغت ها کلیدی طبیعی رو که سایت برای آنها درجه بندی میشه، میزان بازدید ماهانه طبیعی، اعتبار دامنه و تعداد تمام لینک ها رو به شما ارائه میده.

همینطور می تونین در هر بخش از گزارش ترافیک جزئیات بیشتری کسب کنین.

مثلا، می تونین نتیجه ها Top Pages رو توسعه به‌این تا به نظارت هر برگه منتشر گردیده در وب سایت و میزان تخمینی بازدید آن در هر ماه بپردازین.



همینطور نتایج تخمینی تعداد بک لینک و پیوند به همدم تعداد اشتراک های Facebook و Pinterest رو به شما ارائه میده.

این اطلاعات به شما یک نمای کلی میدن که بایستی برای پیشی آماده ساختن از آن کاغذ در SERP ها چه کاری ایفا به این.

ورژن بدون‌پول این ابزار به شما قابلیت دسترسی به 3 ماه قبلی داده رو میده. حق اشتراک بسیار پایین این ابزار آن رو به یکی‌از ارزان ترین ابزارهای این لیست تبدیل می کنه.

Serpstat



Serpstat طیف عظیم ای از ابزارهای متفاوت سئو رو ارائه میده.

آنچه تحت عنوان یک ابزار بی آلایش بازرسی کلمه ها کلیدی شروع به فعالیت کرد، موقتا به یک ابزار تحقیق کامل وب سایت تبدیل گردیده.

اگرچه این ابزار دارنده خصوصیت های خیر میباشد، اما به کار گیری از آن بسیار آسان می باشد.

تنها URL رو وارد کنین و ابزار به‌سرعت گزارش ترافیک رو به شما میده.

این ابزار دارنده خصوصیت های پژوهش ترافیک همدم با تجزیه و نظارت بک پیوند، ممیزی وب سایت و ابزار ردیابی درجه داره.

خصوصیت های پژوهش ترافیک به شما گونه های داده های اثر گذار تارنما رو میده، به عنوان مثال کلمه ها کلیدی طبیعی و مبلغی که باعث ایجاد کرد ترافیک میشن، میانگین بازدیدکنندگان وبسایت در هر ماه و صفحاتی که بیشترین بازدید رو دارن.



همینطور داده ها ترند رو پیدا خواهید کرد، براین اساس می تونین نحوه مرتبه بندی تارنما، بازدید و کلمات کلیدی وبسایت رو در زمان مجال مشاهده کنین.

ورژن مجانی این ابزار به شما قابلیت دسترسی به بخشی از کل داده های جان دار برای یک اسم دامنه رو میده.

مبلغ اشتراک ماهانه این ابزار نسبتاًً کمه و به شما امکان دسترسی به آحاد داده های ابزار رو میده.

Ahrefs



Ahrefs یکی محبوب ترین ابزارهای بهینه سازی در بازار است که گزینه پشت گرمی مارک هایی مانند Netflix ،Uber و Facebook قرار گرفته.

این ابزار به شما کمک می کنه ببینین رقبای شما چقدر ترافیک می گیرن و چرا سکو بندی آنان بسیار بالا میباشد.

Ahrefs بیش تر از 6 میلیارد برگه اینترنت رو هر روز تحقیق و بیشتراز 200 میلیون تارنما رو در فهرست خویش قرار میده.

این داده زیاد هستن، البته به شما ایده های عملی میده تا بتونین از رقبای خویش پیشی بگیرین و بازدید بیشتری داشته باشین.

رابط کاربری آن بسیار بی آلایش و کاربرپسند می‌باشد.

به آسانی URL سایت رو در بخش کاوش وارد کنین و این ابزار مجموع اطلاعات دردسترس در تارنما رو بدست میاره.

گزارش مرور کاوش به شما نمای کلی از ترافیک جستجوی طبیعی یک سایت، دامنه قلمرو، بزرگترین رقبا و مورد ها دیگه رو میده.

چرا باید از افزونه های سئو سایت وردپرس استفاده کنیم؟

۲ بازديد

بازرسی شایسته ترین افزونه های seo وردپرس
پلاگین‌هایی که در این نوشته‌علمی معرفی خوا هیم کرد جزو پلاگین‌های نسبتاً اولیه و ضروری در یک تارنما می‌باشند که در حالتی که از آن ها استعمال نمائید اثر فوق العاده بالایی در ارتقا رتبه شما خواهند داشت. اثر این پلاگین‌ها به طور بدون واسطه و غیرمستقیم می‌باشند. پس نباید انتظار سود خیلی سریع را داشته باشید. از اینکه با تارنما هگزلا همدم می‌باشید؛ سپاس می کنیم. دوره آموزش سئو
چرا بایستی از پلاگین های بهینه سازی تارنما وردپرس به کار گیری کنیم؟

آموزش سئو

دوره آموزش سئو حرفه ای

دوره آموزش سئو پیشرفته


قبل از هر چیزی بایستی این تصور را از خویش بدور فرمائید که پلاگین‌های سئو وردپرس اثر بدون واسطه در seo وب سایت خواهند داشت. ولی منظور این است که وقتی شما از پلاگین‌هایی نظیر یوست seo یا این که رنگ مث seo به کارگیری میکنید، سبز شدن لامپ‌ها به‌این مضمون‌ وجود ندارد که تارنما شما seo گردیده و فعالیت به اتمام رسیده میباشد.
بلکه به‌این مفهوم است که مطابق الگوریتم‌هایی که موتورهای کاوش داشته و این پلاگین‌ها نیز قابلیت و امکان تفحص محتوای شمارا بر طبق همین الگوریتم‌ها دارا هستند، صفحه ها شما از دید محتوا استاندارد به حیث می‌رسند.
این افزونه های seo seo یه عفو وبخشش که به شما نمره seo میده و لامپ سبز از پلاگین میگیرید، تحت عنوان یک راهنما هست، خیر تحت عنوان چیزی که گوگل قراره به ما امتیاز بده. و درصورتی که هم درپی داده ها بیشتر در باب seo می‌باشید، توصیه می‌کنیم نوشته‌ی‌علمی seo seo چیست را رسیدگی نمائید.
بدین ترتیب تصویر فرضی صحیح شما نسبت به استفاده از این پلاگین‌ها بایستی این باشد که به شما امداد می‌نمایند اولا محتوای خویش را محاسبه فرمائید و ثانیا داده‌هایی که می‌بایست در پوسته وب سایت شما به طور استاندارد طراحی می شد را درج نمایند.
زمینه دیگری هم که از حیث seo برای وردپرس اساسی میباشد، بالا بردن سرعت سایت است که‌این مورد را نیز از دو نصیب مورد پژوهش قرار خوا هیم داد که دربرگیرنده پلاگین‌های کش وردپرس برای ارتقا سرعت وب سایت و پلاگین‌های seo تصاویر وردپرس میباشند.
شایسته ترین پلاگین های seo وردپرس
پلاگین‌هایی که برای سئو وبسایت وردپرس به آن‌ها نیاز دارید در یک سری دسته طبقه‌بندی میشوند که هرمورد وظیفه‌ای را برای رعایت الگوریتم‌های گوگل دارا‌هستند.
به دنبال ۳ تیم از این پلاگین‌ها را با هم تحقیق کرده و برای هرمورد به معرفی یکسری پلاگین گوناگون می‌پردازیم. به طور خلاصه وار نیز بیان میکنیم که چرا به کارگیری از این پلاگین‌ها در سئو وب سایت اثرگذار خواهند بود.
پلاگین‌های محاسبه لغات کلیدی و داده‌های متا وب سایت وردپرس
خواسته از این تیم پلاگین‌ها به آنهایی اطلاق می گردد که به شما امکانی خواهند اعطا کرد تا برای نوشته‌ها و صفحه های خویش تحلیلی بر روی لغات کلیدی داشته باشید و از سویی دیگر با دقت به اینکه تمامی این پلاگین‌ها از اسکیمای اول هواخواهی می‌نمایند، اثر متعددی در بهبود seo سایت شما خواهند داشت.
پلاگین نو و بی‌نظیر رنک مث RankMath
این پلاگین نیز ساختاری شبیه با تجهیزات پلاگین یوست بهینه سازی دارد با این تفاوت که به تازگی معرفی گردیده، کدنویسی خلاصه‌خیس و تمیزتری نسبت به آن داراست و از همه اصلی‌خیس اینکه در ورژن مجانی افزونه رنک مث Rank Math بهینه سازی تجهیزات بیشتری در مشت شما قرار خواهد داد.
محور کار این پلاگین هم شبیه پلاگین یوست بهینه سازی بر طبق استیناف کلمات کلیدی، اضافه کردن داده‌های متا به صفحه های و… میباشد با این تفاوت که نسبت به یوست مزایای زیر را دارد:
دسترسی به سیستم ریدایرکت ۳۰۱ در ورژن بدون پول
امکان مانیتور کردن صفحات ۴۰۴ و مدیریت ریدایرکت آنها در ورژن مجانی
قابلیت و امکان اتصال به گوگل وبمستر تولز و گوگل آنالیتیکس برای بازرسی داده های عددی
قابلیت اکران درجه کلمه ها کلیدی و شانسی که برای جایگاه به دست آوردن در نتیجه ها دارا‌هستند که به شما یاری می‌نماید نیازی به خرید حساب ahrefs برای یافتن لغت ها کلیدی نباشید(در ورژن مبلغی).
قابلیت به کارگیری ماهر از ساختارهای متا همانند تولید ها و بیش تر از صدها اسکیما دیگر(در ورژن مبلغی)
قابلیت ارسال درخواست ایندکس به گوگل از روش API که در ایندکس سریع‌خیس مطالب نقش اساسی داراست؛ آموزش ایندکس سریع با پلاگین کمکی Google indexing API
امان از پلاگین‌های متعدد نظیر فیلدهای سفارشی توسعه یافته ACF برای استعمال از قابلیت و امکان‌های این پلاگین در پست تایپ‌های سفارشی
پلاگین دوستداشتنی و دیرین یوست بهینه سازی Yoast سئو
این پلاگین اسم آشناترین و دارای شهرت‌ترین پلاگین های بهینه سازی سایت وردپرس Yoast سئو است که بخش اعظمی از اشخاص از آن استعمال می‌نمایند. همین مسئله سبب ساز گردیده تا سبز کردن لامپ های seo وردپرس به یکی از موضوعات لبریز کاوش برای مدیران سایت‌های وردپرس تبدیل خواهد شد.
این پلاگین به شما امکان احتساب محتوای شما مبنی بر کلمه ها کلیدی را خواهد اعطا کرد که به امداد آن می توانید محتوایی با صرفه گردیده مطابق لغات کلیدی صحیح و استاندارد ایجاد فرمایید. از سایر امکان‌های این پلاگین می‌اقتدار به مفاد تحت اشاره نمود:
اضافه کردن داده‌های متا به صفحه ها تارنما بر طبق فرمت‌های دلخواه
اضافه کردن متا مرتبط با شبکه های اجتماعی در سایت
ایجاد کرد نقشه وب سایت XML ماهر در سایت
قابلیت و امکان اضافه کردن تگ canonical برای صفحات با محتوای یکسان
قابلیت مدیر غیروابسته داده‌های متا برای کانال‌های اجتماعی فیسبوک و توییتر
قابلیت و امکان اتصال به حساب وبمستر گوگل، بینگ، یاندکس و پینترست
تجهیزات دیگری نیز در ورژن حرفه ای این پلاگین نظیر ریدایرکت صفحات و مدیر تعداد کلمه ها کلیدی بیشتر برای مطالعه وجود دارد. همینطور این پلاگین دارنده پلاگین‌های متعلق دیگری همانند سئو ووکامرس، seo ویدیو وردپرس و بهینه سازی محلی میباشد که با نصب آن‌ها امکان‌های دیگری نیز به این پلاگین اضافه شود.

لطفا در صورتیکه این نوشته ی علمی براتون اثرگذار بوده؛ مسلما ایده ها خودتون رو در قسمت کامنت ها برامون بنویسید.

فرایندهایی که متخصصان سئو رو از تغییرات یا برنامه ها آگاه می کنن

۴ بازديد

یک نرم افزار بدون نقص و جامع برای کراول یا خزیدن (Crawl) فنی وب سایت وجود نداره.
بایستی عواملی رو که بر فرکانس خزیدن وبسایت برای بهینه سازی تأثیر میذارن بشناسین. هیچ زمان یک واحد سنجش معین برای اجرا بازرسی های فنی سایت برای هر متخصص سئو وجود نداره.
هر تارنما دارای اپلیکیشن زمانبندی توسعه و گسترش فردی، پروسه انتشار و تعداد بیشماری از متغیرهای دیگه است که می تونه نیاز به احتساب فنی رو پایین تأثیر قرار بده.

دوره آموزش سئو

آموزش سئو

دوره آموزش سئو حرفه ای

دوره آموزش سئو پیشرفته


به این ترتیب فکر می کنین با چه بعد از ظهر وقتی بایستی بازدیدهای فنی تارنما رو برای سئو اعمال به‌این؟ نتایج این مطالعه به چه چیز بستگی داره؟
این سؤال خیلی مهم می باشد. بیایید نگاهی سریع بیندازیم به اینکه خزیدن یا کراول تارنما چیست و چرا می بایست واحد سنجش کراول کردن رو مطالعه کنیم؟
خزیدن فنی تارنما برای سئو چیست؟
خزیدن یک سایت وقتی هست که “خزنده” یا ربات یک اپلیکیشن از هر صفحه وب سایت بازدید و هم‌زمان با آن اطلاعات رو استخراج می کنه.
این مورد مشابه شیوه بازدید ربات موتور جستجو از وب سایت شماست.
این ربات به دستورات شما بر اساس اعتنا یا در نظرنگرفتن robots.txt شما، تبعیت یا بی اعتنایی به تگ های nofollow یا سایر شرایطی که می تونین گزینش کنین، شغل میکنه.
آن گاه با دنبال کردن پیوند ها و تلاوت نقشه های سایت XML، هر کاغذ ای رو که می تونه پیدا کنه، کراول می کنه.
همان طور که خزنده در تارنما پیش میره، اطلاعات مربوط به صفحات رو بازگردانی می کنه.
ممکنه این اطلاعات کدهای پاسخ سرور مانند 404 یا وجود یک تگ تازه ایندکس (no index) در کاغذ باشه، یا اینکه بفهمه آیا از خزیدن ربات ها در آن وبسایت از طریق robots.txt دوری میشه یا نه.
همچنین ممکنه اطلاعات HTML مانند عنوان ورقه و توضیحات، طرح معماری سایت و هرگونه محتوای تکراری رو آماده کنه.
همه این اطلاعات به شما یک تصویر حاذق از قابلیت و امکان خزیدن و ایندکس شدن وبسایت میدن.
این خزنده همچنین می تونه مواردی رو که ممکنه بر رتبه بندی تأثیر بذارن، مانند سرعت بارگذاری یا از دست رفتن داده های متا، مشخص کنه.
مقصود از خزیدن فنی وب سایت برای سئو بهینه سازی
غرض شما از خزیدن یک وب سایت معمولاً شناسایی یک یا چندین آیتم مؤثر میباشد:
امکان خزیدن.
قابلیت و امکان ایندکس شدن.
درجه بندی ها.
هنگامی که اپ رو در دست داشته باشین، اجرای خزیدن سایت فعالیت ساده ای است.
اگه می‌خواهید موضوعات بالقوه یا فعلی سایت خود رو مشاهده کنین، منطقی میباشد که به طور منظم و مکرر آن رو کراول کنین.
چرا نباید دائماً وبسایت رو کرال کرد؟
در seo، وظایف نسبتاًً نامحدودی وجود داره که می تونیم هر لحظه انجام بدیم.
این وظایف عبارتند از: آنالیز SERP، جدید سازی عنوان ها متا و ویرایش نسخه با امید به درجه بندی بالاتر.
سوای داشتن استراتژی در پس این کار ها، در بهترین حالت تأثیرگذاری خود رو از دست میدین. در بدترین حالت، عملکرد سایت کاهش پیدا میکنه.
بایستی مانند سایر وظایف سئو، یک استراتژی در پس خزیدن تارنما وجود داشته باشه.

نه تنها می بایست تعداد دفعات مناسب خزیدن وب سایت رو بدونین، بلکه می بایست به این شعور برسین که چرا نباید سایت رو دائماً کراول کرد. اساساً، خزیدن مداوم تارنما وقت و منابع رو هدر میده.

زمان

افزودن URL به خزنده تارنما و کلیک بر روی آن فعالیت چندان رنج نیست. اگه برنامه ریزی کنین که خزیدن ها به طور اتوماتیک واقعه بیفتن، حتی زمان کمتری هم صرف خواهد شد.

براین اساس باید بدونین چرا زمان ادله گزینش کننده تعداد دفعات کراول یک وب سایت هست؟ اگه بخواهید نتیجه ها رو استیناف نکنین، خزیدن در وبسایت فایده ای نداره.

تعبیر داده ها به مجال نیاز داره. ممکنه نرم افزاری داشته باشین که خطاهای موجود رو در یک سیستم با کد اضطراری رنگی نشان بده که می تونین سریع آنها رو تشخیص به این.

نمایش این کد به تنهایی بازرسی خزیدن نیست. ممکنه از این طریق اشتباهات مهمی رو نادیده بگیرین.

اگه بیش از اندازه به ابزاری پشت گرمی کنین که به شما بگه چه‌طور تارنما خود رو سئو کنین، ممکنه مسیر اشتباهی رو پیش بگیرین.

اگرچه این نوع گزارش ها بسیار مفید هستن، اما باید با تحلیل‌ها و آنالیز عمیق تر یار باشن تا بفهمین سایتتان به چه شکل از استراتژی بهینه سازی شما جانبداری می کنه.

دلایل خیر و خوبی وجود داره که باید این گزارش های خودکار رو تهیه کنین تا به طور مکرر جاری ساختن بشن.

ممکنه چند مورد خطای سرور داشته باشین که بایستی هر روز به شما هشدار داده بشه. این هشدار ها باید عمیق تر تفحص بشن.

به حساب آوردن مناسب خزیدن، با آگاهی از اپ seo، طولانی است. آیا شما ظرفیت و نیاز مورد نیاز برای اعمال خزیدن و احتساب بی نقص روزانه آن رو دارین؟

منابع

برای خزیدن سایت خود، به اپلیکیشن نیاز دارین. اگه هزینه لایسنس برخی از نرم‌افزار ها رو پرداخت کنین، به کار گیری از آن‌ها به صورت نامحدود بدون‌پول میشه.

برخی دیگه از اپلیکیشن ها بسته به میزان استفاده شما، هزینه دریافت می کنن.

اگه هزینه اپلیکیشن خزیدن شما بر طبق ترازو استفاده باشه، ممکنه کراول کردن هر روز تارنما هزینه زیادی داشته باشه.

در نهایت ممکنه دارایی ماهانه خود رو به طور کاملً از بین ببرین و خود رو مبتلا نقص‌ کنین.

ضعف سرور

متأسفانه، برخی از سایت ها به سرورهایی متکی بودن می کنن که توان خاصی ندارن. در سود، خزیدنی که خیلی سریع یا در یک زمان نامرتب جاری ساختن بشه، می تونه تارنما رو حاد کنه.

من تماس های ناخوشایندی رو از طرف رئیس هاست یا سرور با تیم سئو تجارب کردم که می پرسید آیا دوباره وبسایت کراول میشه.

من همچنین در سایت هایی کار کردم که ابزارهای خزنده در robots.txt مسدود شده بودن تا از کاهش بیشتراز حد seo وبسایت خودداری کنه.

اگرچه واضحه که این اوضاع ایده آل نیست، اما برای سئوکارانی که برای شرکتهای کوچک شغل می کنن، این یک اکران بسیار ساده می باشد.

خزیدن در تارنما با خیال و خاطر وا رفته ممکنه نیاز به کند شدن ابزار داشته باشه، و این اتفاق پروسه رو زمانبرتر می کنه.

باید با شخصی که مسئول حفظ سرور می‌باشد ارتباط برقرار کنین تا باور پیدا کنین که می تونن برای خزیدن تارنما فراهم باشن. از این رو ایفا خزیدن به طور مکرر یا بدون استدلال شیوه پایداری نیست.

جایگزین هایی برای خزیدن سایت

برای بازرسی خطاها، لزوماً نیازی به خزیدن روزانه تارنما خود ندارین. می تونین با سود بردن از فرآیندها و ابزارهای دیگه، نیاز به خزیدن های مکرر رو کاهش به‌این.

نرم افزاری برای پژوهش بر تغییرات

برخی از نرم افزارها می تونن وبسایت شما رو درباره تغییرات متعدد در اختیار گرفتن کنن.

مثلا، می تونین برای صفحه ها جدا هشداری تهیه و تنظیم کنین تا در صورت تغییر‌و تحول محتوا، آن‌ها رو در اختیار گرفتن کنه.

اگه صفحات اساسی تجاری داشته باشین که برای موفقیت وب سایت شما حیاتی باشن، می بایست هر لحظه که کسی تغییری در آن ها ساخت می کنه، از این تغییرات باخبر بشین.

همچنین می تونین از بعضی اپ ها برای تدبیر کشف کردن از شرایط سرور، انقضا SSL، تغییرات robots.txt و خطاها اعتبار سنجی نقشه وب سایت XML استفاده کنین.

تمام این هشدارها می تونه نیاز شما به خزیدن در سایت برای شناسایی مشکلات رو کاهش بده.

در عوض، می تونین کراول یا خزیدن ها و بررسی ها رو برای مشکلاتی که کشف میشن و نیاز به اصلاح دارن، ذخیره کنین.

فرایندهایی که متخصصان بهینه سازی رو از تغییرات یا نرم افزار ها آگاه می کنن
شیوه دیگه برای به دست‌کم رساندن نیاز به خزیدن تارنما، اکثر وقت ها اجرا فرایندهایی با اعضای دیگه مجموعه میباشد که شما رو از تغییراتی که ممکنه برای تارنما شکل بده، باخبر می کنه.

اما در اکثر موردها، گفتن آن شل تر است، البته هنوز هم شیوه خوبی به لحاظ میرسه.

اگه به تیم طراحان یا سیستم نگهبانی دسترسی دارین و مرتباً با رئیس پروژه راجع‌به هستین، احتمالاً می دونین که چه وقتی ممکنه گسترش ها و طراحی ها بر بهینه سازی تأثیر بذارن.

حتی اگه دقیقاً نمی دونین کدام توسعه و طراحی قراره تغییر و تحول کنه، یا اگه از تاریخ تغییر با خبر هستین، می تونین زمانبندی خزیدن وب سایت خود رو به طوری طرح ریزی کنین تا پیرامون این تغییرات واقعه بیفته.

با درایت از مجال تکثیر بدون واسطه صفحات تازه، دستکاری محتوا یا فعال سازی تولیدها جدید، خواهید فهمید که چه وقتی به خزیدن نیاز خواهید داشت.

این دانایی شما رو از نیاز به خزیدن پیشگیرانه هفتگی در صورت تغییر نجات میده.

خزیدن اتوماتیک با گزارش های مناسب
همانطور که در صدر ذکر شد، ابزارهای خزنده اغلب به شما امکان میدن تا زمان خزیدن خود رو طرح ریزی کنین.

ممکنه در موقعیتی باشین که سرور و فرایندهای شما در قبال این برنامه ریزی مقاومت کنن.

فراموش نکنین که شما هنوز هم نیاز به تلاوت و به حساب آوردن خزنده ها دارین، بنابراین طراحی برنامه آنها لزوماً سبب ساز صرفه جویی در وقت شما نمیشه، مگه اینکه در پایان گزارش بینش نه به شما ارائه بدن.

ممکنه بتونین نتایج خزیدن رو به داشبوردی منتقل کنین که شما رو از مسائل خاصی که نگران آن هستین، مطلع کنه.

از جمله، ممکنه یک تصویر فوری از چگونگی ارتقاء تدریجی صفحاتی که پاسخ سرور 404 رو برمی گردونن، ارائه بده.

به این ترتیب این اتوماسیون و گزارش دهی می تونه باعث بشه که شما خزیدن و رسیدگی خاص تری رو انجام بدین و نیاز به خزیدن های مکرر نداشته باشین.

چه موقع می بایست خزیدن اجرا بشه؟
همان گونه که تا قبل از اینً راجع به آن مشاجره کردم، خزیدن های مکرر صرفا به منظور تحقیق سالم وبسایت ما یحتاج نیستن.

خزیدن باید واقعاً در وضعیت خاص زیر جاری ساختن بشه:

قبل از تغییرات محتوا یا طراحی
اگه تارنما خود رو برای تغییر و تحول فراهم می کنین، از جمله، انتقال محتوا به ساختار URL نو، باید آن رو کراول کنین.

این خزیدن به شما یاری می کنه ایرادات جان دار در کاغذ هایی که در هم اکنون تغییر هستن رو شناسایی کنین.

این تغییرات گاهی می تونه بر همت صفحه ها پس از انتقال تأثیر بذاره.

خزیدن تارنما قبل از اینکه یک تغییر محتوا یا طراحی در وب سایت اجرا بشه، باور میده که وب سایت برای تغییرات مثبت در وضعیت با صرفه میباشد.

قبل از جاری ساختن آزمایشات
اگه در فعلا فراهم سازی یک آزمایش در سایت خود هستین، به عنوان مثال، استیناف اینکه غیرفعال کردن بک پیوند های هرزنامه چه تأثیری ممکنه داشته باشه، بایستی متغیرها رو در دست گرفتن کنین.

وبسایت خود رو کراول کنین تا از هرمورد دیگه ای که ممکنه در منفعت آزمایش تأثیر بذاره، با خبر بشین.

باید بتونین بی شک بگین که این فایل غیر فعال باعث افزایش جایگاه بندی برای یک ناحیه دارای نقص‌ از وب سایت شما شده، و سرعت بار گذاری آن URL ها در همان زمان افزایش نیافته هست.

زمانی اتفاقی افتاده میباشد
شما می بایست هرگونه تغییر عمده در وب سایت که می تونه کد رو زیر تأثیر قرار بده، پژوهش کنین. این استیناف نیاز به یک خزیدن فنی داره.

این تغییرات عمده پس از انتقال عبارتند از: ایجاد تغییرات تازه در طراحی، یا کارایی برای افزودن آرم اسکیما به تارنما یا هر آنچه که ممکنه خراب شده یا به درستی استقرار نیافته باشه.

زمانی که هشدار وجود یک نقص‌ اعلام میشه
ممکنه یک هشدار از طریق ابزارها یا پژوهش شخصی نسبت به یک نقص‌ فنی بهینه سازی، مانند یک ورقه وخیم، به شما داده بشه.

این هشدار می بایست آغازگر مراحل خزیدن و پژوهش وبسایت شما باشه. ایده خزیدن اینه که بفهمین آیا نقص‌ به طور کلان یا در حوزه‌ خاصی از سایت وجود داره که تا قبل از اینً به شما هشدار داده شده بود.

چه عواملی می تونن بر عصر هنگامی اعمال خزیدن فنی بهینه سازی وبسایت تأثیر بذارن؟
هیچ دو وب سایتی یکسان نیستن (مگر اینکه سایت شما یکسان سازی شده باشه که این یک گزینه متعدد می‌باشد).

بر طبق دست اندرکاران مختلف، تارنما ها نیازهای متعدد خزشی و مطالعه خواهند داشت.

اندازه تارنما، عدم وضوح آن و تعداد دفعات تغییر طراحی می تونه بر واحد سنجش نیاز به کراول سایت تأثیر بذاره.

اندازه
اگه فقط یک سری صفحه داشته باشین، نیاز زیادی به خزیدن مکرر سایت ندارین.

این احتمال وجود داره که به نه از تغییراتی که در وبسایت کوچک شما تشکیل داد شده، باخبر بشین و به راحتی حاذق به شناسایی ایرادات اساسی باشین.

شما کاملاً درگیر هرگونه تغییر در طراحی هستین. اما ممکنه وب سایت های سازمانی ده ها هزار شیت بزرگ داشته باشن.

از‌آن‌جا‌که تغییرات در صدها کاغذ هم زمان ایجاد کرد میشه، احتمالاً این تارنما ها خطاها بیشتر و گران قدر تری خواهند داشت.

یک گونه های کوچک به تنهایی می تونه حجم زیادی از صفحات رو پایین تأثیر قرار بده. وب سایت هایی با این اندازه ممکنه نیاز به خزیدن های مکرر داشته باشن.

نوع
نوع وب سایتی که روی آن عمل می کنین نیز ممکنه گزینش کنه که هر چندین وقت یکبار باید کراول بشه.

یک وب سایت اطلاعاتی که تغییرات پاره ای در صفحه ها اساسی خود تا فرصت استیناف سالانه داره، نسبت به سایتی با صفحه های کالا که معمولاً به طور مداوم تغییر و تحول می کنه، به دفعات خزیدن کمتری نیاز داره.

مغازه های اینترنتی
یک کدام از نکات ظریف در سایت های کسب و کار الکترونیکی در امر بهینه سازی، بایگانی میباشد.

صفحه ها محصول ممکنه هر روز آپدیت رسانی بشن و ممکنه محصولات به همین تعداد سکو از انبار خارج بشن.

این تغییرات می تونه مسائل فنی سئو رو ایجاد کرد کنه که بایستی سریعاً آن‌ها رو برطرف کنین.

ممکنه بفهمین که طرز واکنش یک تارنما با محصولات مو جود در بازار، هدایت آن ها به طور موقت یا همیشگی میباشد.

ممکنه تولیدها مو جود در بازار کد 404 رو برگردونن. هر روشی که برای مقابله با آنها انتخاب بشه، بایستی در صورت بروز این مورد به شما هشدار داده بشه.

ممکنه وسوسه بشین که روزانه تارنما خود رو کراول کنین تا این صفحه های جدید یا حذف شده رو پیدا کنین. همانگونه که تا قبل از اینً گفتم، طریق های بهتری برای شناسایی این تغییرات وجود داره.

یک ابزار تحقیق بر سایت می تونه صفحاتی که کد موقعیت 404 رو باز می گردونن رو معلوم کنه.

با این حال ممکنه دارایی فعلی شما نتونه هزینه های این نرم افزار رو تأمین کنه. در‌این‌صورت‌، ممکنه هنوز نیاز باشه که هفته ای یکبار یا بیشتر وب سایت خود رو کراول کنین.

تارنما های خبری
وب سایت های خبری معمولاً صفحه های جدیدی اضافه می کنن. ممکنه در روز چندین شیت نو به وبسایت اضافه بشه، گه گاه تعداد این صفحات برای تارنما های گران قدر خبری به بیشتراز 100 عدد میرسه.

این واحد سنجش تغییرات در روز برای یک تارنما بسیار بزرگ میباشد. بسته به روند داخلی، این صفحه های جدید ممکنه با تأثیر معدود و زیادی بر تلاش seo تارنما منتشر بشن.

دیدگاه ها و محتوای ساخت و ساز شده بوسیله کاربر
هر سایتی که توان افزودن محتوا رو برای عامه مردم داشته باشه، خطر وقوع خطاهای فنی در seo رو افزایش میده.

به عنوان مثال، لینک و پیوند های وخیم، محتوای تکراری و داده های متا از دست رفته در سایت های دارای انجمن مذاکره رایج هستن.

ممکنه این نوع تارنما ها بیشتر از وبسایت های محتوایی که صرفا اجازه تکثیر توسط مدیران وب رو دارن، به خزیدن مکرر نیاز داشته باشن.

ناشران متفاوت
ممکنه یک سایت محتوایی که دارای الگو های پاره ای میباشد، در هنگام بروز خطاها فنی در امر بهینه سازی نسبتاً معدود خطر باشه.

متأسفانه، اگه ناشران زیادی دارین، خطر خراب شدن وبسایت وجود داره. کاربرانی که درک یه خرده از طریق ایجاد کرد URL یا موضوع های اساسی CMS دارن، می تونن اشتباهات بهینه سازی فنی ساخت کنن.

اگرچه این واقعاً یک خلل آموزشی است، ولی در حالی که ناشران یادگرفتن میبینن، نیاز به خزیدن در وبسایت ها وجود داره.

زمانبندی و هماهنگی
برهان مهم دیگه ای که می بایست در حیث بگیرین، زمانبندی سایر دسته های شرکت شماست.

ممکنه گروه طراحی دو هفته سریع عمل کنه. براین اساس فقط لازمه هر دو هفته یک بار سایت خود رو کراول کنین تا تأثیر این تغییرات رو در بهینه سازی تارنما خود ببینین.

اگه نویسندگان شما روزانه وبلاگ های جدیدی منتشر می کنن، می بایست دفعات خزیدن سایت شما بیشتر بشه.

سود

یک نرم افزار کلی برای خزیدن فنی تارنما ها وجود نداره. استراتژی، فرآیندها و نوع وب سایت شخصی شما در بهینه سازی بر روی میزان با صرفه ایفا خزش ها تأثیر میذاره.

ظرفیت و منابع شخصی شما نیز بر این برنامه تأثیر میذاره.

به استراتژی seo خود اعتنا داشته باشین و سایر هشدارها و استدلال‌ها رو برای به دست کم رسوندن نیاز به خزیدن مکرر وبسایت ایفا به‌این.

خزیدن های شما نباید تنها یک تمرین محافظت وب سایت باشه، بلکه باید در پاسخ به یک نیاز پیشگیرانه یا واکنشی ایفا بشه.

روش های هرس کردن محتوای بی کیفیت

۱ بازديد

بعضا از اشخاص تصور می‌نمایند هر چه تعداد صفحه ها تارنما بیشتر باشد، میتوانند مقام بهتری در حاصل گوگل به دست بیاورند. درین نوشته ی علمی میخواهیم راجع‌به حذف صفحه های اضافه وب سایت سخن کنیم و شمارا با شایسته ترین نحوه‌ها در زمینه ی شناسایی صفحه ها بی‌منفعت و نادر قیمت در وب سایت آشنا کنیم. برخلاف تصور رایجی که وجود داراست، کمیت و تعداد صفحه ها وبسایت عنایت چندانی در seo ندارد بلکه چگونگی صفحه ها میباشد که برای یک تارنما اینترنتی بها ساخت‌و‌ساز می‌نماید. ارتقا تعداد صفحه های تارنما خیر فقط به بهبود بهینه سازی تارنما شما امداد نمی‌نماید، بلکه ممکن میباشد منجر بوجود داخل شدن صفحه های زامبی در تارنما خواهد شد که درجه بقیه صفحه ها را از دربین میبرند و منجر می گردند که پیج رنک گوگل صفحه های تارنما فی مابین تعداد صفحه های بیشتری تقسیم گردد و از بها صفحه های نفیس وبسایت شما کاسته گردد.

دوره آموزش سئو

آموزش سئو

دوره آموزش سئو حرفه ای



درین نوشته ی علمی میخواهیم به کیفیت حذف صفحه های تارنما و نقش کاهش تعداد صفحه ها تارنما در بهبود بهینه سازی وب سایت بپردازیم. پس، تا نقطه نهایی این نوشته‌علمی با ما یاروهمدم باشید.
در صدر شما‌را با معنا هرس کردن محتوا content pruning آشنا می‌کنیم:
هرس کردن محتوای وبسایت به معنای تجزیه و محاسبه و آنالیز محتوای تارنما و حذف صفحه ها ناکارآمد و بی چگونگی از نتیجه ها جستجوی گوگل و بقیه موتورهای کاوش میباشد.
نحوه های هرس کردن محتوای بی چگونگی:
ریدایرکت 301 (redirect 301)
جدید ایندکس کردن صفحه های (noindex, follow)
حذف url از تارنما و ساخت کد خطای 404
شیوه نخستین: زمانی که محتوای صفحه ها وبسایت شبیه و در حدود یکدیگر میباشد، از ریدایرکت 301 به کارگیری میکنیم، در اولی مرحله شایسته ترین برگه درباره‌ی آن زمینه را تعیین می کنیم، آنگاه محتوای تمامی صفحه های دیگر را با ورقه گزینش گردیده مخلوط کرده و بهبود میدهیم، در غایت بقیه صفحه ها شبیه را به برگه مهم گزینش گردیده ریدایرکت 301 میکنیم.
طریق دوم: زمانی که وب سایت دارنده صفحه ها ضعیف و معدود چگونگی ولی مربوط به قضیه تارنما میباشد، از نوایندکس کردن به کارگیری می کنیم. این صفحه ها را نمی قدرت حذف کرد زیرا بودن آنان مورد نیاز میباشد ولی از طرفی این صفحه های، چندان کیفیت خوب و توانمند نیستند.
طریق سوم: زمانی که کاغذ‌ای از تارنما برای یوزرها تارنما موثر و کاربردی نباشد یا این که با قضیه عمل وب سایت مرتبط نباشد یا این که از طرف یوزرها اینترنتی سرچ نشود، آن URL حذف می‌گردد. حذف کردن URL از باطن وبسایت به‌این معناست که روبات گوگل و کاربرانی که به نشانی قبل مراجعه می‌نمایند کد خطای 404 اخذ نمایند. این مورد سبب می گردد که گوگل به گذر زمان کاغذ متبوع را از ایندکس خویش بیرون نماید.
چه‌طور حذف صفحه ها مازاد و ضعیف وب سایت به بهبود بهینه سازی امداد می نماید؟ – از گویش گوگل بشنویم
جان مولر در یکی‌از دورهمی‌های گوگل در باب یک خطا رایج دربین مدیران اینترنت‌وبسایت‌ها توضیحاتی ارائه میدهد. درین دورهمی از لهجه جان مولر می‌شنویم که چطور می‌قدرت صفحه های وبسایت را برای بهبود ترافیک یا این که seo وب سایت حذف کرد.
بیشتر بخوانید: زامبی پیج (Zombie Page) چیست و به چه شکل آنها را پیدا کنیم؟
آیا حذف صفحه های مازاد و ناکارآمد قادر است به بهینه سازی وب سایت شما یاری دهد؟
منشی گردهمایی با پرسیدن این سؤال قصد دارااست بداند آیا حذف صفحه های بی‌قیمت به بهبود بهینه سازی تارنما کمکی می‌نماید یا این که نه. پیش‌قضیه این سؤال این میباشد که با حذف صفحاتی که ارزشی ندارند، تمرکز گوگل بیشتر به سمت صفحه ها اصلی تارنما کشیده می گردد.
پس سؤال این میباشد:
آیا کاهش تعداد صفحه های وبسایت با نوایندکس کردن صفحه های محصولاتی که طی 16 ماه پیشین impression صفر داشته‌اند، می تواند منجر بهبود بهینه سازی وب سایت خواهد شد؟
فرض را بر این می گیریم که فعلا 10 الی 15 درصد از صفحه های سایتمان اینگونه وضعیتی دارا‌هستند و در واقع ارزشی برای وب سایت ندارند و به نوعی صفحه های مرده محسوب میگردند.
سؤالم این میباشد که پس از نوایندکس کردن این صفحه ها، در واقع صفحه ها کمتری را در نقشه تارنما تصویب خوا‌هیم کرد و گوگل خوب می تواند روی سایر سایتمان تمرکز نماید؟»
نمونه کاربردی: یک چالشی که اکثر مدیران تارنما ها با آن رو به رو می باشند این میباشد: حذف یا این که نوایندکس کردن تگ (برچسب) های وبسایت یا این که نگه داری تگ (برچسب) های وب سایت؟
همانگونه که می‌دانید تگ ها نیز مانند گونه های دیگر صفحه ها وبسایت، جزئی از تارنما میباشند و با ساخت هر تگ، در واقعیت یک شیت نو به صفحه ها وبسایت اضافه می گردد. بدین ترتیب این قضیه می‌تواند ایراد ساز باشد و تعداد صفحه ها ایندکس گردیده وب سایت را ارتقا دهد. در طول تگ گذاری برای صفحه ها (مخصوصا وبسایت های خبری)، تگ های شبیه و تکراری اکثری تولید خواهد شد. بعضی تصمیم میگیرند خیال و خاطر خویش را از این بابت شل نمایند و کد نوایندکس را به صفحه ها تگ اضافه می نمایند. البته آیا اینگونه کاری صراحت دارد؟ به لحاظ شما در وبسایت های فروشگاهی، توریسم، خبری، شرکتی و... تگ ها را چه فعالیت کنیم؟ نوایندکس کنیم یا این که آن‌ها را نگه داریم و تعداد صفحه ها ایندکس گردیده تارنما را ارتقاء دهیم؟
جواب: چاره قطعی در ارتباط این نقص‌ نمی اقتدار اعطا کرد. با اعتنا به نوع وب سایت و حوزه عمل آن می بایست تصمیم بگیریم. ولی موضوعی که معلوم و بدیهی میباشد این میباشد که بایستی در شیوه ساخت صفحه های تگ و اسم گذاری آنان بسیار توجه کنیم و وسعت صفحه ها تکراری و بی قیمت وبسایت را بالا نبریم.
یک پرسش دیگر:
به حیث شما با صفحه ها سرچ (جستجوی درون تارنما) چه عمل کنیم؟ بگذاریم ایندکس شوند یا این که آنها را نوایندکس کنیم؟
درباره‌ی هرکدام از این نوع صفحه ها (تگ، جستجوی داخلی، آلبوم، مثال شغل و...) می بایست بر پایه ی نوع تارنما تصمیم گیری گردد. می بایست حوزه شغل وب سایت را به نیکی بشناسیم و برای نگه داری این صفحه ها یا این که حذف آنان از حاصل گوگل به صحت تصمیم بگیریم.
این مسئله به‌این بستگی داراست: که چرا سعی آن برگه بهتر وجود ندارد؟
جان مولر این نظر را دارد نمی‌اقتدار با آری یا این که نه به‌این سؤال پاسخ اعطا کرد. وی می گوید مدام این طور وجود ندارد که حذف صفحه ها بی بها سبب به پیشرفت در عملکرد صفحه های باقی‌مانده خواهد شد.
با هم جواب جان مولر را بشنویم:
«بعضا از تارنما‌ها این فعالیت را می‌نمایند.
اینجانب فکرمیکنم در مجموع بایستی بگوییم حذف صفحه ها بی‌ارزشی که اعتنا یوزرها را به خویش جلب نکرده میباشد، خیلی هم غیرمنطقی وجود ندارد.
البته در صورتی‌که اینجانب باشم فارغ از پژوهش کافی این فعالیت را اعمال نخواهم بخشید.
پس در حالتی که سوای بازرسی بخواهید تنها با دقت به اینکه تعداد impression برگه‌ای تحت میباشد و یوزرها آن را کاوش نمی کنند، آن صفحه های را حذف فرمائید ممکن میباشد چندین چیزهای موثر دیگر را از خودکار بیندازید و چندین از صفحه های بهتر تارنما خویش را در تاثیر گزینش غلط از حاصل گوگل حذف فرمائید. برای شناسایی صفحه ها مازاد و بی بها می بایست فاکتورهای متعددی را تحقیق نمایید تا بتوانید این صفحه های را به صدق تشخیص داده و حذف فرمایید.»
ممکن میباشد صفحاتی که impression ذیل دارا‌هستند، معدل مرتبه نیکی در گوگل نداشته باشند؛ در حالی که جز صفحه های اساسی و مرتبط تارنما محسوب میگردند. بدین ترتیب نباید آن صفحه ها را از ایندکس گوگل بیرون کنیم بلکه می بایست روی بهود درجه آنان فعالیت کنیم تا جایگاهشان در گوگل افزایش یابد. ممکن میباشد محتوای این صفحه های، کهن باشد یا این که وسعت آن نادر باشد و... . با بازنویسی و بهبود محتوای اینگونه صفحاتی می اقتدار، سکو این صفحه ها در حاصل کاوش را بهبود اعطا کرد.

سؤال: چرا یک شیت از وبسایت کارایی نیکی ندارد؟

جواب مولر به‌این مفهوم میباشد که حذف کردن یا این که حذف نکردن برگه بستگی به انگیزه همت ضعیف ورقه دارااست.
مولر میگوید شاید کسی آن کلیدواژه به خصوص را گوگل نکند؛ پس ترازو impressions لزوماً نمی‌تواند واحد سنجش خیر برای گزینش نوایندکس کردن برگه باشد.
جان این‌اینگونه جواب می دهد:
«شاید آن برگه که از گوگل کاوش نمیشود، یک ورژن بایگانی گردیده از کالا باشد و عموم پس از سپری شد مقطع هنگامی برای تحقیق راهبرد به کار گیری یا این که تعمیر جنس به آن نیاز پیدا نمایند و از جملهً بخواهند به داده ها قبل نگاهی بیندازند.
این‌ها چیزی وجود ندارد که عموم هر روز برایشان واقعه بیفتد و به همین عامل در impression نظر نخواهند شد. به همین برهان میباشد که دقت صرف به impressions می تواند شمارا از بخش اعظمی داده ها اثرگذار دیگر غافل نماید. به عبارت دیگر پس از گزینش صفحه های با impressions تحت، بایستی مشاهده کنید از در بین این صفحه های کدام یک از لحاظ یوزرها تارنما تان نیز بلااستفاده میباشد و آن ها نیازی به آن شیت پیدا نخواهند کرد. شاید اکنون یک برگه بلااستفاده باقی‌مانده میباشد و در یک فرصت دیگر ما یحتاج یوزرها تان واقع گردد یا این که شاید در گوگل کاوش نشود ولی یوزرها وبسایت شما بعداز ورود به وبسایت تان به آن ورقه نیز راز بزنند. همگی این‌ها را در لحاظ بگیرید.»
سؤال: آیا این برگه با همت ضعیف قادر است بهبود پیدا نماید؟
مولر اینک یک نظارت اصلی به ما یادگرفتن خواهد اعطا کرد در ارتباط اینکه آیا یک شیت به به روز نیاز دارااست یا این که خیر. به عنوان مثالً در صورتیکه یک مال با یک مال جدیدتر و عالی جایگزین گردیده باشد، مرتبه دریافت کردن برای مال سابق می تواند فرصتی برای آگهی درباره ی مال تازه ساخت‌و‌ساز نماید. میتوانید در آن برگه بگویید که‌این جنس دیگر جانور وجود ندارد و به مکان آن یوزرها میتوانند یک مال عالی که در دسترس است را خریداری نمایند. در‌صورتی‌که بها کالا تازه حدوداً با بها گذشته موازی بود، این نکته را نیز یادآور گردید تا استفاده کننده به خرید آن تشویق خواهد شد.

این هم سفارش جان مولر از گوگل در ارتباط حذف محتوای یک کاغذ:

«در زمینه ی محتوای خبری ملاحظه کنید آیا طرز‌ها، فناوری یا این که اصطلاحات تخصصی عوض شده‌اند یا این که خیر. هر نوع محتوای خبری نمی‌تواند مدام سبز باشد. ولی در‌صورتی‌که محتوای خبری شما از نوعی میباشد که قابلیت و امکان مدام سبز بودن را داراست، به طبعً شایسته ترین عمل این میباشد که همین عمل را در امر آن ایفا دهید. شاید با بهبود آن، حال و روز فرق میکرد. پس در باب اینگونه محتوایی هم نباید صرفا از روی impressions قصد به حذف کاغذ گرفت. مشاهده کنید آیا بهبود این شیت عاقلانه میباشد؟ و اکثر زمان ها بهبود هر چیزی در اینترنت به حیث شغل عاقلانه‌ای میباشد.»
لزوما داشتن صفحه ها نادر‌خیس برای یک تارنما باعث به جایگاه عالی نخواهد شد
یک عقیده میباشد که میگوید حذف محتوای غیرکاربردی سبب میشود گوگل بیشتر به صفحه های دیگر وبسایت اعتنا داشته باشد. مولر می گوید این فیض گیری قطعی وجود ندارد. ممکن میباشد این شغل برای بعضا از وبسایت‌ها اثرگذار باشد و برای بعضا دیگر منفعت‌ای نداشته باشد.
جان در زمینه‌ی حذف و نادر کردن صفحه ها و seo توضیح میدهد:
«در ارتباط با داشتن تعداد صفحه های معدود‌خیس و مرتبه بالا دریافت کردن برای به عبارتی صفحه های معدود، اینجانب درنگ نمی کنم این رخداد بیفتد. این عمل از دید تکنیکی میتواند برای یک اینترنت‌تارنما خیلی گرانقدر اثر گذار باشد. در صورتیکه ما برای مثالً یک دهم صفحه ها روی تارنما را بتوانیم بخزیم، خب حتماً با پایین آمدن تعداد صفحه ها، تعیین آن یک دهم برایمان ریلکس‌خیس خواهد بود. این فعالیت به ما یاری می‌نماید که بفهمیم صفحه های باقیمانده حقیقتاً برای تارنما اساسی می‌باشند. ولی بخواهید حین این عمل صفحه ها به درد بخوری را از این طرف و آن طرف اشتباهاً حذف فرمائید، تفکر نمی کنم چیزی را در خزیدن تغییر تحول دهد و در فیض در حاصل جستجوی وب سایت نیز تأثیری نخواهد داشت.»

بیشتر بخوانید: ​​​​​​​تگ noindex چیست و چه کاربردی دارااست؟

توده بندی؛ طرز درست حذف محتوا برای seo چیست؟
ملاحظات مهمی که می بایست در حذف محتوا به آن دقت خواهد شد این میباشد که نباید یک ضابطه اثبات برای بهبود جایگاه آحاد تارنما‌ها داشته باشیم. حذف صفحه های به صورت خود کار سبب بهبود سکو کلیه وبسایت‌ها نخواهد شد. خلال این، بایستی مشاهده کنید آیا یک شیت به بهبود نیاز داراست یا این که خیر. حذف محتوا از مدتها پیش برای حل اشتباهات ترافیک وبسایت به عمل میرفت. شیوه مربوط به seo آن را content cannibalization می‌گفتند. پس از سپری شد 6 یا این که 10 سال، این شیوه مجدداً تذکر و این توشه با اسم Keywrod cannibalization بر رمز لهجه‌ها زمین خورد. درین استراتژی، فرض بر این نهاده می‌گردد که محتوا بیش تر از حد مشابه به دیگر صفحه های میباشد و ممکن میباشد به گذر زمان مجال به مرتبه صفحه ها دیگر لطمه زده و منجر افت آنان گردد. چاره اینگونه مشکلی، حذف آن صفحه ها شبیه میباشد. قضیه این میباشد که صرف حیث از اینکه یک نفر مبنای حذف محتوا را شبیه بودن آن میگذارد یا این که همت ضعیف و منسوخ بودن آن، آپ دیت رسانی صفحه ها برای ساخت‌و‌ساز تفاوت دربین آن با سایرین یا این که ارائه خدمتی دیگر به یوزرها مدام قادر است موثر باشد.

حذف محتوا تمامی خطاها را حل نخواهد کرد. عالی میباشد یه خرده وقت برای محاسبه صفحه های بگذارید و مشاهده کنید چرا یک شیت کوشش ضعیفی دارااست، آنگاه تصمیم بگیرید. شاید با بهبود برگه بتوانید در وبسایت تان مسیر بهتری برای جذب مشتری‌های بالقوه ساخت کرده و بدین وسیله مشتری‌هایی را که به یک فرآورده آپگرید گردیده نیاز دارا‌هستند جذب نمائید.

از تحریف اهداف SEO خودداری کرده

۱ بازديد

ترافیک ارگانیک برند دار ترافیک seo نیست. من، دد، نه فقط قاطعانه به این گفته ایمان دارم، بلکه آحاد طریق پلتفرم خود رو مبتنی بر این قانون اصلی ایجاد کردم.
اگه با من موافق نیستین، شکیبایی کنین، زیرا دلیل آن رو در‌پی توضیح خواهم بخشید.
آنچه شما باید در زمان این بخش به آن اعتنا داشته باشین، ابزارهای بهینه سازی هستن.
این ابزارها بر نحوه مشاهده داده ها، نحوه استعمال از آن‌ها و فرایندهایی که در وبسایت خود تشکیل داد می کنین، تأثیر میذارن.

دوره آموزش سئو

آموزش سئو

دوره آموزش سئو حرفه ای

دوره آموزش سئو پیشرفته



از این قبلی، هر پلتفرم بهینه سازی دارای شیوه های خاص خود، بینش های خاص خود در خصوص seo و طرز احتساب معیارهاست.
با این اوصاف، بیایین به گزینه مورد دعوا برگردیم.
ممکنه اندیشه کنین از‌آنجا‌که ترافیک ارگانیک شامل درخواست نام برند (منظورم عبارات کلیدی پیمایشی) و همچنین درخواست مربوط به محصولات و خدمات شماست، بنابراین باید به اندیشه بهینه سازی آنان باشین.
هرچه ترافیک بیشتر باشه، خرسند تر میشین، درسته؟
این یک کدام از رفتارهای گم راه کننده آنلاین و شیوه های نادرست برای مشاهده ترافیک ارگانیک میباشد.
زیرا همگی بازدیدهای ارگانیک از گوگل نماد دهنده ترافیک seo نیست.
پخش‌کننده صوت
پادکست ترافیک و بازدید ارگانیک از طریق سئو
Change Playback Rate1x
Skip Backward
Play Pause
Jump Forward
Share This Episode
00:00
10:47
“برند” در زمینه‌ی seo چیست؟
بیایید در مورد اینکه “برند” برای بهینه سازی چیست کلام کنیم.

به طور خلاصه، وقتی که به لغت ها کلیدی پیمایشی مربوط به شرکت خود مراجعه می کنین، به برند اشاره خواهید کرد.

بعضی وقتها افراد برند شما رو در گوگل تایپ می کنن، فقط به این دلیل‌که رسیدن به بهره آخری شل تر از تایپ دقیق URL شماست.

بعضی وقتها به‌این دلیله که آنها میخواهند مستقیماً به ورقه مقصد آیتم عشق خود برن.

به عنوان مثال دیجی کالا رو در نظر می‌گیریم. اگه شخصی در فعلا جستجو برای نوشتن “digikala.com” در نوار جستجو باشه، هدف کاملاً اشکار می‌باشد.

اما اگه شخصی “کتاب مربی آمریکن تریلیون دلاری” رو در گوگل تایپ کنه، چه اتفاقی میافته؟

این نیز نوعی ترافیک برند دار یا مستقیم می باشد، زیرا غرض جستجو آن کتاب خاص در آن وبسایت خاص می باشد.



در مقابل، اگه شخصی «کتاب مربیگری تریلیون دلاری» رو در گوگل بنویسه، احتمالاً می خواهد در زمینه‌ی این کتاب اطلاعات بیشتری استخراج کنه و یا در اکنون پژوهش درباره بهترین مکان برای خرید آن یا بهترین قیمت می‌باشد.



برای اینکه تماماً صادقانه، پر‌نور باشین و تأثیرپذیری seo خود رو کنترل کنین، باید تنها به ترافیک ارگانیک فارغ از برند دسترسی پیدا کنین.

ترافیک ارگانیک سوای برند تماماً با هدف جستجو تفاوت داره.

او‌لین مثالی که مطرح کردم درباره‌ی محبوبیت برند کلام می کنه، اما مثال دوم در رقابت برای جلب توجه کاربر هست. ما تنها می تونیم از طریق سئو بر مورد دوم تأثیر بذاریم.

چرا می بایست تنها لغت ها کلیدی ارگانیک غیر برند رو غرض قرار بدین (و معیار ترافیک ارگانیک غیر برند رو اندازه گیری کنین)

برای اینکه به طور کاملً صادقانه، پر‌نور باشین و تأثیر سئو خود رو کنترل کنین، باید صرفا به ترافیک ارگانیک بدون برند دسترسی داشته باشین.

از محاسبات گمراه کننده هجران کنین
ادغام کردن لغت ها کلیدی برند دار و غیر برند دار به این معنیه که نمی تونین از نگاه حقیقی و واقعی مشتری نسبت به رقبای خود آگاه بشین.

با دقت به سعی هایی که درباره ی با پرداخت های غیرمجاز، تبلیغات عمومی، کمپین های بازاریابی و موارد دیگه اجرا میشه، ممکنه مشتری کوشش بسیار نه داشته باشه، اگرچه فضای جستجو تماماً متفاوت می‌باشد.

این زمین بازی شماست و مستقیماً بر استراتژی seo خود تأثیر میذارین.

به این مثال درنگ کنین که “دیجی فرآورده” رو در تیم عبارات کلیدی مورد نظر خود قرار داده باشین. آحاد معیارهای مربوطه بهم می ریزن، تصور کنین که تعداد حجم جستجو از 100000 به 1 میلیون نفر برسه.

بعلاوه، شما آحاد کلمات کلیدی برند دار رو دارین و سعی می کنین کانال های دیگه به رنج فعالیت کنن تا این کلمات رو تفحص کنن.

برای این گزینه نیازی به ردیابی سکو یا سئو ندارین. به همین دلیله که نه صرفا استفاده از کلمه ها کلیدی برند دار منصفانه نیست، بلکه به شما قابلیت و امکان در اختیار گرفتن بدون نقص گزارش رو میده.

می تونین دقیقاً توضیح به این که چه‌طور سئو عبارات کلیدی خاص سبب ساز به پرورش مشتری سازی و درآمد میشه.

برای اینکه بتونین این فعالیت رو ایفا به این، ابزار شما به یک راه حل قابل اتکا برای گزینه “(ارائه نشده)” گوگل (Google’s “not-provided”) نیاز داره.

به این ترتیب می تونین کل جزئیات مربوط به ترافیک ارگانیک غیر برند دار رو بدست بیارین. ولی گفتنش سهل وآسان تره، زیرا Google Analytics دیگه در اینجا به شما امداد نمی کنه.

کاری که seo روز جاری ساختن میده، توده داده ها از Google Analytics و Google Search Console و توزیع ترافیک ارگانیک (بازدیدها یا معاملات) به عبارات کلیدی و آن گاه تقسیم آن ها فی مابین لغات برند دار و غیر برند دار هست.

نوشته‌ی‌علمی ترافیک ارگانیک بیشتر با گزارش کوشش (Performance) را در بخونید.

بنابراین، بعداز تعریف‌و‌تمجید کلمات کلیدی برند دار خود، می تونین فی مابین دو قسمت ترافیک جابجا بشین و از هر دو نوع ترافیک اطلاعات استخراج کنین.



تلاش واژه و کلمه کلیدی رو برای استراتژی سئو خود دقیق اندازه بگیرین
داشتن ترافیک ارگانیک غیر برند دار که به طور دقیق تعریف‌و‌تمجید شده، به معنای اقتدار تشکیل داد یک استراتژی بهینه سازی عالی می‌باشد، زیرا شما می دونین کدام کلمات کلیدی غیر برند دار سبب ساز ایجاد کرد ترافیک به تارنما شما میشن و کدام یک از آن ها مشتری های بیشتری تشکیل داد می کنن.

اما راجع‌به رقابت بر روی کلمات کلیدی برند دار چطور؟ بیایید دوباره مثال دیجی فرآورده رو در نظر بگیریم.

اگه کسی به‌دنبال «کتاب مربیگری تریلیون دلاری» باشه و دیجی متاع در‌این جستجو در درجه 4 قرار بگیره، واضحه که مقصود کاربر هنوز پیمایش میباشد.

آنها میخواهند این کتاب خاص رو در آن سایت پیدا کنن، بدین ترتیب به هر حالا به احتمال زیاد روی او‌لین بهره کلیک می کنن.

گوگل این رو می دونه و حاصل SERP رو فیلتر می کنه یا حتی بر اساس آن لینک های کامل وبسایت رو نماد میده.

نه تنها این آیتم، بلکه زمانی از لغات کلیدی برند دار صحبت می‌کنیم، در زمینه‌ی تمامی عبارات کلیدی برند دار، مثلا رقبا یا عبارات کلیدی منحرف کننده با حجم بالای جستجو مانند “فیس بوک” یا “توییتر” حرف می‌کنیم.

ترکیب کردن دو گروه (کلمه ها کلیدی برند دار و کلمه ها کلیدی غیر برند دار) اطلاعات شما رو بیش از حد بغرنج می کنه، زیرا کلمه ها کلیدی با حجم بالای جستجو اهداف شما رو به طور کاملً گمراه می کنه.

مثلا، اگه اینگونه نگاه کنین، برند شما از نظر دیده شدن در جستجو همیشه بهتر از رقبا به لحاظ می رسه (به حجم بالای جستجو و جایگاه بندی بهتر اندیشه کنین).



از تحریف اهداف بهینه سازی هجران کرده
ROI استراتژی خود رو اثبات کنین، موقتا به این آیتم اشاره کردم، البته می پندارم نیاز به توضیح بیشتری داره.

با به کار گیری از کلمات کلیدی برند دار به صورت غیر وابسته، می دونین که درجه شما در پروسه جستجو کجا قرار داره و در کجا می تونین نتایج حقیقی و واقعی رو ببینین.

به همپوشانی شدن و نا همپوشانی شدن لغت ها کلیدی غیر برند دار فکر کنین. اگه یک شرکت سئو هستین، این یک بازی گزینش کننده در مرحله پایانی است.

تصور کنین کسی هستین که می تونه با دقت به مشتری بگه معیار ترافیک برند دار 70٪ از تک تک بازدیدهای ارگانیک می باشد و می تونن به طور قابل توجهی 30٪ تبلیغات غیر برند رو بهبود ببخشن، جایی که واقعاً فرصت سئو seo وجود داره.

مورد دیگه، منفعت تاکتیک های تجمعی برند (چاپ، تلویزیون، رادیو، تبلیغات و غیره) می باشد، بنابراین چیزی نیست که شرکت شما بتونه مستقیماً در آن تأثیر بذاره.

حتی اگه بگین که ترازو ترافیک ارگانیک غیر برند رو دو برابر می کنین و آن رو جدا اندازه گیری نکنین، تلاش شما در مقایسه با ترافیک برند دار کوشش ناچیزی خواهد بود.

بنابراین نمی تونین همت seo خود رو ثابت کنین. بدین ترتیب، با اندازه گیری دقیق میزان ترافیک ارگانیک غیر برند، شما قدرتمند خواهید بود حاصل پایین رو استخراج کنین:

یک اکران حقیقی و واقعی برند تولید کنین.
نتایج احتمالی تجارت رو پیش گویی کنین.
علامت به این که استحصال به مرتبه های خاص برای لغات کلیدی هدف غیر برند چه‌طور جلسه ها، مشتری ها و در نهایت درآمد رو بهبود می بخشه.
تقسیم ترافیک ارگانیک به برند دار و غیر برند دار برای تعریف‌و‌تمجید دقیق ترافیک سئو و ساخت و ساز یک استراتژی seo مناسب بر پایه ی آن اجباری است.

با به کارگیری از لغت ها کلیدی برند دار که به صحت غیر وابسته شدن، می تونین به معیارهای کلمات کلیدی که مشاهده می کنین، اعتماد کرده و حالت جستجوی مشتری رو در مقایسه با سایر رقبای صنعت محاسبه کنین.

دراین‌صورت نه تنها راستگو هستین و علامت میدین قابل متکی بودن هستین، بلکه می تونین قیمت شغلی همت بهینه سازی خود رو ثابت کنین: ارتباط بدون واسطه لغات کلیدی با ارتقا جلسات، مشتری سازی و درآمد.

کارایی مهم SEORooz در کشف ترافیک ارگانیک برند دار و غیر برند دار تأمین نشده و تفکیک نشده به شما امداد می کنه تا با سرعت و عملکرد به همه موردها بالا دست پیدا کنین.

من می دونم که ابزارهای اساسی یک تاکسی سئو برای موفقیت آن‌ها حیاتی هستن، بنابراین همچنان به بسط مختصات و مزایای خود در سئو ادامه میدم تا شما بتونین مشتری بیشتری ساخت‌و‌ساز، رئیس و مراقبت کنین.

انتخاب سرور مناسب برای سایت چند زبانه

۱ بازديد

دستیابی‌وکارهایی که در ادامه توسعه و گسترش و حضور در بازارهای دربین‌ المللی می‌باشند، می بایست در مرحله اولیه وب‌وبسایت خود را چندین زبانه کنند و در مرحله دوم به منظور جذب کاربر، روی سئوی سایت به گویش‌های دیگر نیز کار کنند؛ که مرحله دوم بسیار اصلی و غامض میباشد. بهینه سازی تارنما تعدادی زبانه (Multilingual seo) با سئوی وبسایت‌های فارسی تفاوت دارد و برای اجرای آن بایستی یک استراتژی دقیق و جامع تدوین فرمائید که در این نوشته‌ی علمی بدین مسئله به صورت بی نقص اشاره می‌کنیم.

دوره آموزش سئو

آموزش سئو

دوره آموزش سئو حرفه ای



seo سایت چند زبانه چیست؟
وب سایت‌های چند زبانه، تارنما‌هایی می باشند که محتوا و خدمات خود را در قسمت‌های گوناگون تارنما به بیشتراز یک زبان ارائه می‌دهند. وبسایت‌های یکسری زبانه برای بهبود رتبه‌بندی در نتیجه ها جستجو، بایستی فرایندهای متفاوت بهینه‌سازی و seo را به طور ویژه‌ای ایفا دهند. در واقع تنها با استراتژی‌های روتین که برای سایت‌های ایرانی در وب فارسی اجرا می‌گردد نمی‌اقتدار در seo تارنما‌های تعدادی زبانه موفق شد.
seo وب سایت بین‌ المللی مزایای زیادی برای وب‌وبسایت شما داراست مانند اینکه می توانید مخاطبان خود را افزایش دهید، در یک ناحیه خاص، سکو بهتری حصول فرمائید و موتورهای جستجو نیز به وبسایت شما امتیاز بیشتری میدهند. بسط یک وب‌تارنما یک‌سری زبانه نیازمند تخصیص وقت و منابع است و اصلی‌تر از آن داشتن یک استراتژی دقیق و منظم. برای اینکه بتوانید در سئوی وب سایت چندین زبانه خود چیره شوید می بایست اقدامات زیر را در نظر بگیرید:
از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مناسب استعمال کنید.
تحقیق لغات کلیدی خود را برای زبان مورد نظر با دقت ایفا دهید و کلماتی که دارای رقابت کمتر البته معیار جستجوی بالا می باشند را پیدا کنید.
وب‌تارنما خود را با دقت ترجمه کنید، مخصوصا صفحه ها وبلاگ تارنما.
لینک و پیوند سازی را بدون شوخی بگیرید.
فراگیری سئو وب سایت تعدادی زبانه
یه خرده پیشین اشاره کردیم که برای موفقیت در سئوی تارنما دوزبانه یا چندین زبانه باید یک استراتژی دقیق و منظم داشته باشید؛ زیرا seo وب سایت یک‌سری زبانه ممکن است پیچیده باشد و در‌حالتی که نرم افزار مدونی نداشته باشید اتلاف وقت و هزینه زیادی رخداد می‌افتد. برای استارت بهینه سازی تارنما فی مابین‌ المللی شروع عالی میباشد ببینید که ترافیک وب سایت شما از کدام کشورها (در حالتی که که از مرزوبوم دیگری هم استفاده کننده دارید) میاید و آیا از میهن هدف خود کاربری موقتا دارید یا خیر.
برای دانستن این مسئله می‌توانید به گوگل آنالیتیکس مراجعه‌نمایید و از قسمت Audience گزینه Geo را گزینش نمائید. درین بخش دو گزینه وجود داراست: زبان و مکان که پیشنهاد میشود هردو آیتم را استیناف نمائید. در شرایطی‌که از مملکت غرض خود یک سری کاربر دارید یه خرده عمل شما شل‌تر میباشد. این مرحله به شما ادراک خوبی از حالت جایگاه دربین‌المللی وبسایت شما می‌دهد.
در ادامه به فراگیری مراحل متفاوت بهینه سازی سایت یک سری زبانه می‌پردازیم:
تعیین سرور مناسب برای وبسایت تعدادی زبانه
یکی از مهم‌ترین مراحل فعال‌سازی وب‌وب سایت، گزینش سرور مناسب می‌باشد؛ زیرا تاثیر زیادی روی سرعت لود وب سایت داراست. در قبلی، مکان سرور تاثیر بسیار زیادی در سئوی سایت داشت؛ زیرا هرچه سرور و هاست تارنما به کاربران نزدیک‌تر بودند، سرعت بارگذاری وب سایت هم بیشتر بود که تاثیر مثبت زیادی روی سئوی وبسایت‌ها داشت؛ اما امروزه با فناوری CDN این خلل برطرف شده و دیگر مکان سرور اهمیتی ندارد.
CDN (Content Delivery Network) سیستمی می‌باشد که اطلاعات را روی تعدادی سرور متعدد در سراسر عالم ذخیره می‌کنید و زمانی که یک کاربر از جمله از فرانسه بخواهد وارد تارنما شما شود به نزدیک‌ترین سروری که به فرانسه وجود دارد وصل می شود؛ بنابراین خیلی فرق نمی کند که از نگاه فیزیکی سرور کجا قرار دارد و فقط اعتنا کنید که سروری را گزینش نمایید که از نظر تامین خدمات قابل قبولی ارائه دهد.
بازرسی عبارات کلیدی برای هر گویش
اهمیت تحقیق لغت ها کلیدی بر هیچ وبمستر و کارشناس سئویی پوشیده نیست. درباره ی سئو وبسایت دربین‌ المللی نیز تحقیق لغات کلیدی بسیار مهم است. همچنین به کمک کیورد ریسرچ، می‌توانید مشاهده کنید که حوزه کاری شما و کالا و خدمات شما چه ترازو در سرزمین غرض جستجو میگردد و چه ترازو تقاضا و رقابت در آن وجود داراست. در واقع با رسیدگی کلمات کلیدی می‌توانید بخشی از تحقیقات بازار خود را اعمال دهید.
با ترجمه لغت ها کلیدی فارسی به لهجه دوم و به کارگیری از آن ها در محتوا می‌قدرت تا حدودی جایگاه دستیابی کرد اما گاهی ممکن است کاربران زبان دوم از لغات یا اصطلاحات متفاوتی برای جستجو به کار گیری کنند که باید به آن توجه نمائید. می‌توانید از ابزارهایی که برای رسیدگی لغات کلیدی میشناسید به کارگیری نمایید و گویش و مملکت مقصود را تعیین نمایید تا اطلاعات دقیق‌تری از کلمات کلیدی‌ای که در آن زبان جستجو میگردد دریافت نمائید.

ساخت محتوا seo شده برای هر گویش
ساخت محتوا به عنوان یکی مهم‌ترین نصیب‌های بهینه سازی وبسایت دوزبانه است که سبب قرارگیری در ورقه نتایج جستجو و جذب کاربر به وب سایت می‌گردد. محتوا یکی مهم‌ترین قسمت‌های استراتژی بهینه سازی سایت چند زبانه میباشد که میتواند برای متخصصان بهینه سازی بسیار چالش‌برانگیز باشد. شما بایستی محتواهایی که در وب سایت اصلی خود می‌نویسید، به گویش‌های دیگر هم ترجمه کنید.
توصیه میشود از گوگل ترنسلیت استفاده نکنید زیرا ترجمه را به صورت نکته به نکته اعمال می‌دهد و به اصطلاحات میهن مقصود آشنایی ندارد و از آن ها به کار گیری نمی‌کند. همچنین هنگام ترجمه باید تفاوت‌های فرهنگی نیز لحاظ شود تا برای خواننده گان آن لهجه و میهن، جذابیت داشته باشد. در غیر این صورت نرخ پرش (Bounce Rate) وب‌سایت شما افزایش می یابد و تاثیر منفی زیادی روی مرتبه شما می گذارد.
توصیه می شود در صورت قابلیت و امکان از مترجمان دو زبانه (Native Translator) که هم به زبان مبدا و هم گویش مقصد مسلط باشد استعمال کنید تا خطاهای جانور در محتوا به دستکم برسد. ولی این شغل ممکن است هزینه بیشتری برای شما داشته باشد اما منفعت بسیار بهتری برای شما به ارمغان میاورد.
ساب دامین و ساب فولدر در بهینه سازی تارنما چند زبانه
یکی پروسه اجرای سئو وب سایت دوزبانه، ساخت و ساز ساب دامین (Subdomain) یا ساب فولدر (Subfolder) میباشد. این دو مفهوم متفاوت از هم هستند و بستگی به استراتژی شما دارااست که کدام را برای وب سایت خود گزینش کنید. ساب دامین قبل از دامنه اصلی قرار می‌گیرد و وب سایت شمارا طبقه‌بندی می‌کند. به کمک ساب دامین می توانید بعضا از محتواهای خاص را از دامنه مهم مستقل نمایید. برای راه اندازی ساب دامین میتوانید از طریق هاست اقدام نمایید. ساب فولدر بعد از دامنه مهم قرار می گیرد و وظیفه سازمان‌دهی صفحات وب سایت را به عهده داراست. فعال‌ساز‌ی آن نیز بسیار راحت می‌باشد و همچنین قابلیت و امکان مقصود‌گیری بوسیله سرچ کنسول گوگل نیز دارد.
آدرس ساب دامین و ساب پوشه برای یک شیت به لهجه انگلیسی به این صورت نشان داده می شود:
ساب دامین: en.URL.com
ساب فولدر: URL.com/en
برای سئو سایت یکسری زبانه سفارش میگردد از ساب فایل به کارگیری نمایید به دلیل اینکه ساخت محتوا در آن سریع‌تر و وا رفته‌تر اعمال میشود. تاثیر مثبت بیشتری روی سئوی وبسایت شما داراست.
استفاده از تگ Hreflang
نمایش درست سایت‌های چندین زبانه به کاربران عنایت زیادی دارااست؛ یعنی کاربران ایرانی، تارنما را به لهجه فارسی ببینند و به کاربران سوا ایران نسخه انگلیسی وبسایت نمایش داده خواهد شد. این کار به کمک تگ‌های Hreflang قابلیت و امکان‌پذیر است. این تگ، تارنما شمارا به خزنده‌های گوگل معرفی می‌کند و کمک می‌کند تا میان محتواهای وبسایت با گویش‌های مختلف، تمایز قائل شوند. به کمک این تگ‌ها، لهجه‌های غرض وبسایت را میتوانید به گوگل نماد دهید و گوگل به هر مخاطب متناسب با گویش و مکان او نسخه مناسب را نمایش می دهد.
یک کدام از از سایر از فواید این تگ این می‌باشد که ممکن می باشد گوگل محتواهای وبسایت شما را با اینکه با دو لهجه گوناگون مندرج‌اند، تکراری قلمداد کند و یک کدام از آنها‌را در حاصل جستجو نماد ندهد. تگ hreflang به گوگل می‌فهماند که این صفحه ها نسخه جایگزینی از صفحه ها ترجمه شده می‌باشند و یک کدام از نیستند. شبیه به تگ کنونیکال ولی برای زبان‌های گوناگون.
تگ hreflang یک تگ خاص از زبان HTML میباشد که در قسمت Heading وبسایت قرار می گیرد. تگ‌های hreflang برای زبان‌ها و مکان ‌های مختلف قابلیت و امکان تهیه داراست و می توانید کد مربوط به لهجه را در وبسایت وارد نمایید؛ از جمله کد \\\"de\\\" مربوط به زبان آلمانی می باشد و کد \\\"de-ES\\\" به معنی محتوای آلمانی برای کاربران مقیم اسپانیاست. طرق مختلفی برای ایجاد کرد تگ hreflang وجود دارااست که معمولی‌ترین طریق استعمال از وب‌سایت sistrix است. تارنما sistrix.com حاوی ابزارهای مجانی زیادی در زمینه‌ی سئو میباشد که یکی از آن ها Hreflang-Generator است که به شما این امکان را می دهد که به سادگی تگ مدنظر خود را بسازید و آن را در هدینگ سایت خود کپی نمائید.
برای به کار گیری از این سرویس، آغاز وارد سایت https://app.sistrix.com/en/hreflang-generator شده و در نصیب Domain/URL آدرس تارنما خود را وارد فرمایید. در بخش Language زبان مدنظر خود و در بخش Region مکان جغرافیایی مدنظر خود را تعیین نمائید (نصیب Region از روی میل می باشد و تنها در شرایطی‌که میخواهید مکان کاربران را محدود نمائید این قسمت را تکمیل فرمائید). در نهایت تگ ارائه شده را در نصیب هدینگ سایت خود اسکن کنید. به عنوان مثال این کد برای کاربران انگلیسی زبان بومی آمریکاست:
مورد x-default در تصویر بالا به این مضمون‌ هست که این ورقه از تارنما شما گویش مشخصی دارااست البته مکان جغرافیایی کاربرانش مشخص و معلوم نیست.
به کار گیری از افزونه برای سئو سایت یکسری زبانه
افزونه‌های وردپرس به شما در بسیاری از مفاد برای سئو وبسایت‌های وردپرسی چند زبانه امداد می‌کنند. یکی‌از این افزونه‌ها، WPML است که با خرید آن از سایت اصلی آن یا مارکت‌های معتبر، میتوانید وبسایت خود را به خیر و خوبی رئیس فرمائید، تگ hreflang بسازید و آن را به صفحه ها مدنظر خود اضافه کنید و محتواهای خود را در وبسایت قرار دهید. همچنین این وبسایت به شما امداد می‌کند محتوای خود را ترجمه نمائید. اما همان‌طور که در نصیب‌های پیشین اشاره کردیم عالی میباشد از ابزارهای اتومات ترجمه به کار گیری نکنید ولی در حالتی که قابلیت سود‌گیری از ترجمه کننده انسانی وجود ندارد می توانید از ترجمه خوب این افزونه هم استعمال نمائید.
بهترین cms برای تارنما‌های یکسری زبانه کدام است؟
بی‌شک طراحی منحصر وبسایت، امکانات بیشتری در مشت شما قرار می‌دهد، اما هزینه زیادی به یاروهمدم دارااست. به همین برهان می‌اقتدار وردپرس را بهترین CMS برای طراحی وب سایت‌های تک‌زبانه و چندین زبانه دانست. از امکانات وردپرس می‌قدرت به مجانی بودن آن، رابط کاربری بسیار سهل و وجود افزونه‌های بسیار کاربردی جهت طراحی و بهینه سازی نام برد.
عده‌بندی
ورود به بازارهای فی مابین‌المللی، غرض بخش اعظمی از حصول‌وکارهاست. یک کدام از اولین اقدام‌هایی که برای ورود و رقابت در بازارهای بین‌المللی باید برداشت این می‌باشد که مهم‌ترین طرز ارتباطی کسب‌وکار با مشتریانش یعنی وب‌وبسایت را به لهجه آنان ترجمه کرد تا برای آنها قابل حصول و فهم و شعور باشد. به همین منظور در این نوشته‌ی‌علمی به طور کامل در زمینه ی ساخت سایت چند زبانه و مهم‌تر از آن بهینه سازی وب سایت تعدادی زبانه توضیح دادیم. کل این موارد در صورت تدوین استراتژی منظم و دقیق و بلندمدت، می تواند کمک شایانی به استحصال‌وکار شما در استحصال جایگاه مناسب و جذب کاربر کند.

معیارهای عملکرد جستجو در Google Search Console

۱ بازديد

کنسول جستجوی Google یک ابزار کار کشته میباشد که صاحبان مشاغل، بازاریابان و متخصصان seo میتوانند از آن برای ارتقاء حضور دیجیتالی سایت خویش و ترافیک ارگانیک استفاده نمایند.
ولی علیرغم محبوبیت روزافزون آن، هنوز به کارگیری از رابط کنسول جستجوی گوگل، روشن و قابل درک وجود ندارد.
به همین برهان وسعت فزاینده ای از پرس و جوها برای “طریق استفاده از کنسول جستجوی گوگل” در طول سال ها بوجود آمده میباشد.
وسعت کاوش برای “نحوه استفاده از کنسول جستجوی گوگل” از 2017 تا 2021. 

دوره آموزش سئو


فهمیدن نحوه به کار گیری درست از کنسول جستجوی گوگل، کلید تبدیل تمامی این داده های نفیس به بینش عملی برای استراتژی seo شما میباشد.
درین پست از seo روز قصد دارم چهار طریق به کارگیری از این پلتفرم رایگان برای رتبه بندی فراتر، ارتقاء ترافیک و ساخت‌و‌ساز محتوای با باکیفیت را پوشش بدم.
شما خواهید آموخت که چگونه:
تأیید فرمایید که Google رابطه محتوای شما‌را فهم نموده است.
تحقیق نمایید که آیا Google به صحت صفحه ها اینترنت شمارا می خزد و نمایه سازی می نماید.
عیب یابی ایرادات فنی و کوشش صفحه.
آزمایش های A/B بهینه سازی را با کمک ردیابی درجه روزمره GSC انجام نمائید.
کنسول جستجوی گوگل چیست؟

آموزش سئو

دوره آموزش سئو حرفه ای

دوره آموزش سئو پیشرفته


Google Search Console یک پلتفرم بدون‌پول است که به بازاریابان و متخصصان سئو یاری می نماید عملکرد سئوی خویش را ردیابی و تجزیه و نظارت نمایند.
یوزرها همینطور میتوانند خطاها فنی و تلاش کاغذ را شناسایی کرده و عیب یابی نمایند تا تارنما خویش را برای موتورهای کاوش از صمیم قلب خیس نمایند.
معیارهای سعی کاوش در Google Search Console
این پلتفرم خیر صرفا تماماً بدون پول میباشد، بلکه جامع ترین دسته داده سئوی بلادرنگ (real-time) جان دار در هر جایی است.
نحوه به کارگیری از Google Search Console (مرور کلی)
گوگل به صورت مداوم پلتفرم کنسول جستجوی خویش را برای بهبود خصوصیت های داشبورد و ارائه داده های جامع سعی موتورهای کاوش، ارتقاء میدهد.
به این ترتیب اگرچه خصوصیت های متفاوتی در زمان سال ها اضافه گردیده و اصلاح شد‌ه‌است، البته هدف این پلتفرم تغییر تحول نکرده میباشد: تا صاحبان مشاغل، بازاریابان و متخصصان seo را در خصوص طرز پیشرفت در عملکرد سئوی خویش از لحاظ محتوا و بهینه سازی تکنیکال، مستقیما ارشاد نماید.
طرز استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای seo:
ردیابی درجه بندی عبارات کلیدی، تعداد اکران، ترافیک ارگانیک، شرایط میانگین ​​و نرخ کلیک (CTR).
ادراک صدق از پوشش و کاور ایندکس یا این که به عبارتی فهرست بندی داشته باشید و تأیید نمایید که خزنده های گوگل صفحات اینترنت را به درستی فهرست بندی می نمایند.
ارسال نقشه وبسایت و فایل های ردشده و حذف گردیده
شناسایی و عیب یابی تجارب کاربری (page experience)، هسته حیاتی گوگل، seo Core Web Vitals یا این که خطاهای mobile usability.(رسپانسیو بودن وب سایت)
تأیید فرمائید که گوگل آرم گذاری org را می بیند تا صفحه ها اینترنت با نتایج بی نیاز ظواهر شوند.
مسائل امنیتی یا این که اقدامات دستی که گوگل شناسایی نموده است را مشاهده کنید.
تجزیه و به حساب آوردن داده های ضروری بک لینک مانند تمام پیوندهای فرنگی، لینک و پیوند سازی های داخلی، صفحه های لینک داده گردیده بالا، سایت های پیوند دهنده بالا و توزیع متن پیوند گردیده (متن لنگر) یا این که به عبارتی (Anchor Text)
همگی این اقدامات خیر صرفا برای فهم عملکرد سئوی شما بلکه برای بهبود آن نیز ضروری میباشد.

و سئوی خوب برای طیف وسیعی از هدف ها بازاریابی، مانند ارتقاء ترافیک، بهبود آوازه شما، فهم و شعور مخاطبان و ارتقا حضور آنلاین شما بسیار اساسی میباشد.

بدین دلایل (و بخش اعظمی دیگر) ، استعمال منظم از این پلت هیبت می بایست بخشی مهم از هرگونه استراتژی بازاریابی دیجیتال جامع باشد.

کنسول جستجوی گوگل در مقابل بقیه پلتفرم های ردیابی کلمه ها کلیدی
بسیاری از بازاریابان دیجیتال برای توده داده ها اساسی در زمینه‌ی سکو بندی کلمات کلیدی خویش، از پلتفرم های سئو دوست داستنی مانند Ahrefs و SEMrush به کار گیری می نمایند.

این ابزارها برای فهم همت شما راجع به با رقبا مفید میباشند، البته از آنجا که برای گردآوری داده های رتبه بندی لغات کلیدی، SERP ها (صفحات حاصل موتورهای کاوش) را پاک می نمایند، داده ها می توانند ناقص و تاریخ قبل باشند.

این ابزارها صرفا حدود 30-40٪ مجموع جایگاه بندی لغت ها کلیدی وبسایت شما را میبینند چون تعداد محدودی از SERP ها را خزیده اند و به طور روزمره وجود ندارد.

مثلا، تعداد تک تک مرتبه بندی لغات کلیدی را که Ahrefs می بیند در مقایسه با GSC Insights LinkGraph (که بر پایه ی API Google ایجاد شده است) برای به عبارتی وبسایت مقایسه نمایید.



این یک مسافت شایان توجه در داده های سکو بندی عبارات کلیدی می باشد.

زمانی سخن از جستجوی واقعیت سئو می‌گردد، هیچ پلتفرم دیگری را نمی اقتدار با دسته داده گوگل مقایسه کرد.

البته چرا فهم همه کلمه ها کلیدی که صفحه ها اینترنت شما در آن سکو بندی گردیده اند بسیار اساسی میباشد؟

چون هر پرس و جوی‌بار کلمه ها کلیدی مرتبط یک فرصت جدید را برای کسب و کار شما برای خریدن مشتریان حقیقی و واقعی ساخت‌و‌ساز می نماید.

شیوه به کار گیری از کنسول جستجوی گوگل برای ارتقا ترافیک بیشتر به طرف تارنما شما
اگر فقط گاه به گاه به پیشخوان (داشبورد) کنسول جستجوی گوگل خویش وارد گردید تا ایده ها کلی و تعداد کلیک های خویش را ملاحظه کنید، بعید هست بتوانید از معیارها و ابزارهای آن به طور کامل به کارگیری نمایید.

درمورد استعمال صحیح از کنسول جستجوی گوگل، در اینجا شیوه ارتقاء بها پلتفرم و تبدیل این اطلاعات به تصمیمات سئو استراتژیک گفته شده است.

با‌گاز تأیید فرمائید که گوگل کلمه ها کلیدی متبوع شمارا فهم و شعور نموده است.
هنگامی کلام از ارتقاء تعداد آحاد کلمه ها کلیدی ایست که سایت شما براساس آنها سکو بندی میشود، شایسته ترین استراتژی این می باشد که به صورت تروتمیز محتوای با با کیفیت منتشر کنید تا علم و تخصص مارک شما‌را در زمینه ی صنعت شما برجسته نماید.

عوض این که 30 روز منتظر بمانید، میتوانید از Google Search Console برای تأیید سریع محتوای خویش برای مرتبه بندی عبارات جستجوی متبوع خویش استعمال کنید.

در اینجا شیوه به کار گیری از کنسول جستجوی گوگل به این شیوه برای هر محتوایی که منتشر میکنید آمده میباشد:

واژه و کلمه کلیدی متبوع که می‌خواهید ورقه اینترنت براساس آن سکو بندی خواهد شد را بصورت خوشه ای یا این که یک کلمه و واژه ای تعیین نمائید.
محتوای خویش را برای آن واژه کلیدی متبوع، بهینه فرمایید.
مطالبتان را در سایت خویش منتشر نمائید.
بعداز چند روز، تأیید نمائید که آیا گوگل رابطه محتوای شمارا ادراک نموده است و آن را در SERPs برای لغت ها کلیدی مرتبط آرم می‌دهد یا این که نه.
از جمله، ما اخیراً نوشته ی علمی ای در وبلاگ منتشر کردیم که توجه و خصوصیت های قابل انعطاف افزارهای متفاوت ردیابی عبارات کلیدی را مقایسه کرده بود.

وبلاگ برای عبارت کلیدی “ردیابی ظریف مرتبه بهینه سازی” بهینه گردیده‌است.

یکسری روز بعد از تکثیر، به سراغ Google Search Console رفتیم تا تأیید کنیم که گوگل رابطه محتوای ما را فهم نموده است.

ما متوجه شدیم که‌این وب لاگ برای عبارت کلیدی مقصود ما، “ردیابی ظریف رتبه بهینه سازی” و همینطور صدها اکران مازاد برای در حدود 256 عبارت کلیدی کوتاه و بلند با غرض جستجوی شبیه، بیش تر از هزار برداشت اخذ نموده است.



از‌آن‌جا‌که کنسول جستجوی گوگل درجه بندی کلمات کلیدی را به طور روزمره آپ دیت می نماید، ما اگر که‌این محتوا را به صورت مفید بهینه کنیم، پیاله چندین روز میتوانیم آن را تأیید کنیم.

زمانی فهمیدیم که محتوا در واقع برای کلمات کلیدی مطلوب مرتبه بندی شد‌ه‌است، قادر خواهیم بود روی بقیه کارداران بهینه سازی تمرکز کنیم تا حالت آن را دربین بسیاری از درخواست های گزینه کاوش ارتقاء دهیم.

در‌صورتی‌که متوجه شدید که محتوای شما از دید لغت ها کلیدی موردنظرتان، عالی درجه بندی نشده میباشد (یا این که به هیچ وجهً سکو بندی نشده میباشد)، به احتمال زیاد گوگل تشخیص داده میباشد که محتوا مربوط به واژه کلیدی آیتم نظرنیست یا این که محتوا چگونگی بالایی ندارد.

میتوانید آزمون فرمائید:

فراداده های خویش را بازرسی کنید: مطمئن گردید تیتر صفحه، توضیحات متا و بقیه متا تگ ها برای سئو مطلوب می باشند و لغات کلیدی متبوع شما‌را شامل می شوند.
تجدید حیث در محتوا : برای درج عبارات کلیدی روی عنوان ها اصلی و فرعی خویش تمرکز نمائید و عمق موضوعی محتوا را بیشتر نمائید و آن را از حیث معنایی بی نیاز کنید.
از ابزار محتوا استفاده کنید: یک ابزار محتوا می‌تواند با تایپ کردن اصطلاحات توانمند برای درج در محتوای شما، فرآیند تایپ کردن شما را هدایت نماید. در اینجا یکسری ابزار وجود دارااست که میتوانید به طور مجانی آن‌ها‌را آزمون کنید. LinkGraph ،CognitiveSEO یا این که LSIGraph
اعتبار وب سایت خویش را ارتقا دهید: ممکن میباشد وبسایت شما دارنده رتبه کافی برای مرتبه بندی در SERP ها نباشد. ممکن میباشد لازم باشد مدتی وقت بگذارید تا اقتدار و اعتبار تارنما خویش را با ساخت و ساز بک لینک و پیوند بالا ببرید.
در شرایطی‌که میخواهید مجال و تلاشی که برای ساخت یک محتوای کیفیت خوب صرف نموده اید بها آن را داشته باشد، بایستی به اندازه سایر زحمت بکشید.

این در معنای سکو بندی در درخواست های جستجوی مربوطه و بدست آوردن برداشت ها و ترافیک ارگانیک برای سایت شماست.

کنسول جستجوی گوگل سریع ترین روش برای تأیید این میباشد که صفحه های شما بدرستی وظیفه خویش را جاری ساختن میدهند.

2. استیناف فرمایید که آیا گوگل به درستی صفحه های اینترنت شمارا خزیده و ایندکس می نماید.
پیش از اینکه صفحات اینترنت شما بتوانند برای جستجوهای مربوطه جایگاه بندی شوند، بایستی بوسیله عنکبوت های موتور کاوش به صورت درست خزیده و ایندکس شوند.



Google Search Console شایسته ترین طرز میباشد برای اینکه ببنید کدام صفحه ها شما ایندکس گردیده اند، آن ها واپسین توشه چه وقتی خزیده (مرور) گردیده اند، و آیا گوگل پیشرفت هایی را تشخیص داده میباشد، مانند بردکرامب ها (Breadcrumbs) یا این که پیوندهای وبسایت که بر ظواهر سود SERP شما تأثیر میگذارد.

چرا این داده ها برای بازاریابان و کارشناسان seo که می خواهند تلاش کلی سئوی خویش را بالا ببرند بسیار با ارزش میباشد؟ یک‌سری استدلال:

هنگامی که سئو های داخل برگه ای را برای یک کاغذ اینترنت ایفا می دهید، الگوریتم گوگل تا مجال خزیدن آینده آن برگه، این توسعه ها را نمی سنجد. عملکرد نکنید تا اثرگذاری سئو های خویش را تاهنگامیکه در واقع به وسیله گوگل مشاهده نشده اند، تأیید فرمائید!
برای وبسایت هایی با صدها تا هزاران صفحه فرود (landing pages)، میزان دارایی خزیدن شما قادر است حداکثر گردد. مطمئن گردید که Google فقط با اضافه کردن برچسب های روبات ها با دستورالعمل های “noindex, nofollow” به هر کاغذ نادر ارزش، مهم‌ترین صفحه های شما‌را مرور می نماید!(می خزد)
گسترش ها به صفحات اینترنت شما یاری می نماید تا در SERP ها کلیک بیشتری داشته باشند. در شرایطی‌که برای نشان دادن نتیجه ها بی نیاز مشخص و معلوم، نشانه گذاری org را به وبسایت خویش اضافه میکنید، تأیید نمایید که کد شما صحت دارد و در بنا شده در SERP ها نمایش داده میشود!
در‌صورتی‌که می‌خواهید به گوگل بگویید که کدام یک از صفحه های شمارا برای جستجوگران تبلیغ وترویج نماید، می‌توانید از کنسول جستجوی گوگل برای ارسال نقشه تارنما استفاده نمائید.

یک نقشه وبسایت به گوگل اگاهی می‌دهد که کدام صفحه ها در وبسایت شما از عنایت بیشتری بهره مند می باشند و به این ترتیب بایستی بیشتر مرور شوند و تبلیغ شوند.



3. عیب یابی خطاها فنی و تلاش برگه
محتوای مرتبط و با باکیفیت صرفا شرط ما یحتاج برای سکو بندی در گوگل وجود ندارد. تلاش فنی سایت شما بر معیار اتکا گوگل به کمپانی شما و شعور بازدیدکنندگان از آن تأثیر میگذارد.

خزنده های گوگل می خواهند ببینند صفحه های شما پاسخگو (رسپانسیو) می‌باشند، سریع بارگیری می شوند و یک تجارب کاغذ کیفیت عالی را برای کاربرانی که از روش کاوش آن ها را کشف می نمایند، ارائه می دهند.



عیب یابی ایرادات فنی در وب سایت شما می‌تواند پاره ای ترسناک باشد، به ویژه در حالتی‌که داده ها متعددی در مورد کار بر روی backend بک اند وب سایت خویش ندارید.

البته کنسول جستجوی Google این فرایند را ساده می نماید تا صاحبان وبسایت بتوانند هرگونه مشکل فنی یا این که تلاش ورقه را که می تواند بر رتبه بندی و شرایط کلمه ها کلیدی آنها تأثیر بگذارد، شناسایی کرده و به آن ها تفحص نمایند.

الگوریتم جایگاه بندی گوگل سیگنال های زیر را برای شعور چگونگی تجارب کلی شیت اینترنت می سنجد:

هسته حیاتی گوگل (Core Web Vitals): این مشمول سرعت تارنما، فرصت بار گذاری، تعامل و ثبات بصری صفحه ها اینترنت شما می‌شود.
امکان به کارگیری برای گوشی: به جهت الگوریتم mobile-first indexing شاخص گذاری و ارجحیت دادن به تلفن همراه، گوگل صفحه های وبی را دوست داراست که در دستگاه های موبایل رسپانسیو باشند، سریع بار گذاری گردیده و کوشش بالایی داشته باشند.
امنیت: صفحات اینترنت باید مرور ایمن (safe browsing) را ارائه دهند و برای یوزرها ایمن باشند.
HTTPS: امنیت HTTPS بیشتر از HTTP است. وجود تعداد متعددی آدرس اینترنتی با پروتکل های HTTP می‌تواند بدلیل نبود کد گذاری، کوشش seo را بدتر نماید.
در صورتی صفحه های اینترنت شما در هرکدام از بخش ها بالا زخم ببینند، گوگل به شما در خصوصیت Experience اکانت جستجوی کنسول گوگل شما اگاهی می‌دهد.

آن‌ها به شما اطلاع می‌دهند که چه مشکلاتی را در کدام صفحه های اینترنت تشخیص داده اند.

مثلا، این وب سایت دارنده بیش تر از 109 شیت فرود می‌باشد که گوگل آن‌ها‌را بعنوان یک شیت کیفیت خوب زیر تشخیص میدهد.

مگر اینکه این وبسایت مشکلات فنی را برطرف نماید، درغیر اینصورت بعید میباشد که سعی کلی seo آن ها – و در فایده ترافیک ارگانیک آنان – بهبود یابد.



در صورتی در اکانت کنسول جستجوی گوگل خویش معیارهای تجارب برگه شبیه این را مشاهده می‌کنید، پروسه آتی را باید اجرا دهید:

شیت اینترنت خاصی را که درفش گذاری گردیده‌است و نوع خطای مشخص گردیده را شناسایی فرمایید.
این داده ها را برای توسعه و گسترش دهنده اینترنت خویش یا این که هر هر کس تلاش می نماید نقص‌ بک اند( backend) تارنما شما حل نماید ارسال نمائید.
بعداز برطرف شدن نقص‌، با استفاده از خصوصیت “Validate Fix” در اکانت کنسول جستجوی گوگل خویش، پذیرش فرمائید که مشکلتان حل گردیده است.

شما می بایست پذیرشِ ارسالِ اعتبارسنجی خویش را اخذ فرمایید. برای گوگل حدود 28 روز ارتفاع میکشد تا پذیرش نماید آیا ایراد برطرف شده است یا این که نه.



شناسایی و حل اشتباهات فنی و کوشش کاغذ در اسرع وقت بسیار اصلی میباشد.

اگرچه ابزارهای دیگری برای عیب یابی اشتباهات تجارب کاغذ وجود دارد، البته کنسول جستجوی Google مستقیم ترین پند را راجع‌به اینکه سعی خویش را کجا متمرکز کنید به شما ارائه می‌دهد.

مرتباً تحقیق فرمائید تا مطمئن گردید کلیه چیز در زیرساز سایت شما خوب به حیث می‌رسد.

4. آزمایش های seo A/B را با امداد ردیابی سکو روزمره در Google Search Console انجام فرمایید.
وقتی که میدانید صفحه های اینترنتِ شما برای لغات کلیدی مرتبط مرتبه بندی گردیده اند و تلاش، امنیت و قابل استفاده بودنِ کاغذ شما در گوشی، با استانداردهای Google هم خوانی دارااست، میتوانید از Google Search Console برای تست سئو های خاص A/B به کار گیری فرمائید تا معدل موقعیت خویش را درباره ی تمامی کلید کلمات بهبود داد.

با ردیابی کلمات کلیدی روزمره در Google Search Console، میتوانید به سرعت نسبت به توفیق آمیز بودن این seo ها اعتقاد نتایج فرمایید.

برای اجرای یک “امتحان تقسیم” در کنسول جستجوی Google، این فرایند را دنبال نمایید:

ورقه و قسمت(variant) خاصی که می‌خواهید تست کنید را انتخاب فرمایید. بیش تر از یک قسمت(variant) را آزمون نکنید، در غیر این شکل گزینش اینکه کدام یک منجر به بهبود جایگاه بندی، تعداد اکران (impression) یا این که ترافیک ارگانیک گردیده است، طاقت فرسا خواهد بود.
seo را برای کاغذ خویش اجرا دهید (خواه تیتر کاغذ، پیوندهای داخلی، ساخت سایت، توضیحات متا و غیره)
7 تا 10 روز حوصله نمائید.
به Google Search Console وارد گردید تا مشاهده کنید آیا ورقه از نگاه تعداد اکران، معدل موقعیت، کلیک ها یا این که نرخ کلیک بهبود یافته میباشد یا این که نه.
به عنوان مثال، مجموعه محتوای اینجانب تلاش کرد با ارتقاء تعداد لغت ها و عمق موضوعی محتوا، مرتبه کل لغت ها کلیدی را برای یک قطعه از یک محتوای وقتگیر در سایت ما بهبود بخشد.

نویسندگان ما تعداد لغت ها ورقه را از حدود 1500 به بیشتراز 4000 ارتقاء دادند.

محتوا در وب سایت در 29 دسامبر 2020 به روز شد. در اینجا معیارهای کنسول جستجوی Google برای برگه فرود از شش ماه قبل آمده است.



واضح می‌باشد که Google به تغییرات محتوای ما جواب داده میباشد.

ظرف هفت روز، برداشت های ما 420درصد بهبود یافت و معدل موقعیت ما به بیشتراز 20 وضعیت ارتقا یافت.

در فایده، ما به عبارتی نوع (ارتفاع محتوا) را در بقیه صفحه های وبسایت خویش تغییر‌و تحول دادیم و حاصل مشابهی را مشاهده کردیم.

اگرچه کنسول جستجوی Google تجزیه و به حساب آوردن سریع حاصل “امتحان تقسیم” را راحت می نماید، اما هیچ راهی برای پیگیری تغییرات ایجاد کرد گردیده در وب سایت شما در پلتفرم نیست.

برای ردیابی سئو ها و معیارهای Google در یک ابزار شبیه، ابزارهای ردیابی لغات کلیدی را آزمون فرمائید که مشتمل بر خصوصیت های آزمایش seo A/B مانند GSC Insights یا این که Rank Science میباشد.



ردیابی آزمایش seo A/B در Google Search Console Insights
کنسول جستجوی گوگل شایسته ترین روش برای محصور کردن مواقعی میباشد که سئو در تست بهینه سازی شما در واقع سبب ساز بهبود مرتبه و اکران می گردد.

بعد، میتوانید این seo ها را به صفحه ها دیگر وب سایت خویش منتقل نمایید.

روش استفاده از کنسول جستجوی Google برای سئو خوب [خلاصه]
همانطور که در ابتدا بیان شد، هر پرس و جو مرتبط با کلمه ها کلیدی یک زمان نو برای بیزنس شما برای میسر کردن مشتریان حقیقی وواقعی است.

و وقتی وهله به بازگو کردن درمورد تارنما شما می‌رسد و می‌فهمید که آیا استراتژی seo شما در مسیر درستی جای دارد یا این که نه، دقت و حجم داده های کنسول جستجوی Google با هیچ ابزار دیگری قابل مقایسه وجود ندارد.

اگرچه گوگل الگوریتم های درجه بندی خویش را نهفته نگه می دارد، ولی به وضوح از روش کنسول جستجوی گوگل رابطه برقرار می نماید که بتوانید در آن کوشش های خویش را برای بالا بردن کارایی کلی جستجوی خویش متمرکز نمایید.

تجزیه و بررسی این اطلاعات و استعمال از آن تحت عنوان نقشه خط مش یکی از شایسته ترین استراتژی هایی میباشد که می توانید برای بهبود مشاهده کرد آنلاین خویش جاری ساختن دهید.

در‌حالتی که از اکانت کنسول جستجوی Google خویش به صورت فعال به کارگیری نمیکنید، تصویر جامعی از وضعیت فعلی وب سایت خویش اخذ نمی‌کنید.

بنابراین در اینجا نحوه به کار گیری درست از کنسول جستجوی Google برای به کارگیری از مزایای آن نقل شده هست:

کاسه چندین روز تأیید فرمائید که گوگل محتوای شما‌را با واژه کلیدی متبوع شما مرتبط میداند، بنابراین می‌توانید تاکتیک هایی را برای افزایش حالت خویش در جستجوهای بیشتر طراحی فرمایید.
مهم ترین صفحاتی را که گوگل می بایست در آن ها کاوش نماید، حق اولویت بندی فرمائید تا صفحه های موردنظر شما بتوانند سریعتر درجه بندی گردیده و حاصل پرباری را اکران دهند.
با موعظه بدون واسطه کنسول جستجوی Google عیب یابی و حل اشتباهات مرتبط با شیت را برطرف کنید.
امتحان تقسیم بهینه سازی را جاری ساختن نمائید و سریع بیاموزید که کدام بهینه سازی موفق بوده میباشد، به این ترتیب میتوانید آن را در صفحه های دیگر طراحی فرمایید.

بهبود سئوی سایت با تکنیک های 2022

۱ بازديد

یکی شایسته ترین چیزها درخصوص بازاریابی دیجیتال (نسبت به بازاریابی سنتی آفلاین) این میباشد که می توانید نسبتاًً هر قسمت از استراتژی خویش را بسنجید.

ابزارهای مجانی مانند Google Analytics داده ها کاملی درباره ی شیوه تلاش وبسایت شما ارائه میدهند، بنابراین هیچ زمان در مورد اینکه آیا همت های seo شما نتیجه ها صحت به ارمغان می‌آورد بی استحضار نیستید.

آموزش سئو

دوره آموزش سئو



البته نقاط داده به قدری تعالی میباشد که برای بسیاری از مشاغل، نقص‌ کمبود داده وجود ندارد، بلکه بحران این میباشد که بدانیم روی کدام معیارهای سئو باید تمرکز کنیم.

در این بخش از قصد دارم موارد پایین را توضیح دهم:

9 مورد از مهمترین معیارهای بهینه سازی برای بهبود سئو و معنای آن‌ها.

دو میزان برای در نظرنگرفتن (یا این که نگاه از زاویه ای دیگر).

کجا می اقتدار آنها‌را در Google Analytics پیدا کرد و به چه شکل آن‌ها را بهبود داد

وقتی که معیارهای مطلوب را ردیابی یا این که پیگیری میکنید، میتوانید تصویری ظریف از سعی خویش بدست آورید، استراتژی خویش را به صورت مداوم بهبود بخشید و در غایت مرتبه و ROI را بهبود دهید.

بهبود سئو سایت و 9 میزان اساسی بهینه سازی برای پیگیری
هنگام مطالعه توفیق استراتژی بهینه سازی خویش، معیارهای نسبتاًً بی نهایی وجود دارااست که می توانید آن ها را زیر حیث داشته باشید.

برای امداد به تمرکز بر معیارهای مطلوب (صرف لحاظ از اینکه کسب و کار شما در چه گزینه ای می باشد) در اینجا 9 معیار برتر سئو و روش ردیابی و بهبود آنان در بهینه سازی روز آمده میباشد.

1. ترافیک ارگانیک (Organic traffic)
ترافیک ارگانیک ترافیکی میباشد که از صفحه ها حاصل موتورهای کاوش (SERPs) سوای پرداخت هزینه برای قرار دادن اطلاع رسانی اخذ می کنید.

به عبارت دیگر، ترافیک ارگانیک اصطلاحی میباشد که برای تعریف و تمجید بازدید از یک وب سایت از نتایج ارگانیک موتور کاوش و عدم استفاده از تبلیغات مبلغی به عمل برده میشود.

ترافیک کلی و سراسری شما می تواند از منابع متفاوت (موتورهای کاوش، شبکه های مردمی، جستجوهای مستقیم، بقیه سایت ها) باشد و محصور کردن تمرکز شما بر روی ترافیک ارگانیک، قابلیت چشم شدن سایت شما در جستجوی کلمه ها کلیدی مرتبط با تجارت شما‌را علامت می‌دهد.

بدین ترتیب در‌صورتی‌که استراتژی سئو شما به درستی فعالیت دارد، تعداد بازدیدکنندگانی که از نتیجه ها کاوش به دست می آورید بایستی به صورت پیوسته ارتقا یابد.

برای ردیابی ترافیک ارگانیک در Google Analytics، به داشبورد (dashboard) خویش وارد گردید و در نمای همگانی پیش فرض “اضافه کردن نصیب” (add segment) را انتخاب فرمایید.



آن گاه “Organic Traffic” را تعیین کرده و روی “Apply” کلیک فرمائید.



فعلا می توانید ترافیک ارگانیک را تحت عنوان درصدی از تک تک ترافیک ملاحظه کنید.



2. نرخ کلیک یا این که (CTR (Click-through rate

نرخ کلیک ارگانیک شما درصد عده ای را نشانه میدهد که بعد از واکنش با صفحات اینترنت شما در SERPs از وبسایت شما دیدن می نمایند.

به این ترتیب در حالتی که 1000 جستجوگر فهرست برگه شما‌را در نتیجه ها کاوش ببینند و 100 نفر روی وبسایت شما کلیک نمایند، CTR شما برای آن کاغذ 10 درصد میباشد.

CTR ارگانیک آرم میدهد که فهرست شما (با تیتر، توضیحات متا و پست الکترونیک) چقدر برای مخاطبان دیدنی میباشد و چقدر بهتر دقت آنان‌را جلب می نماید.

در حالتی‌که CTR شما پایین می‌باشد، ممکن میباشد بدین مضمون‌ باشد که تیتر یا این که توضیحات متا شما جذاب وجود ندارد یا این که محتوا مرتبط با آنچه کاربر در‌پی آن می‌باشد وجود ندارد.

در اینجا یکسری طرز برای بهبود CTR ارگانیک شما بیان شده میباشد.

میتوانید CTR را مستقیماً در کنسول جستجوی Google در tab “تلاش” (Performance) مشاهده کنید.



CTR را بر اساس کاغذ، پرس و جو یا این که دستگاه ببینید.

به صورت خاص، استیناف بر CTR به وسیله کاغذ، مضمون‌ و طریقه های ارزشمندی در خصوص اینکه کدام محتوا از روش SERP ها کلیک کافی را اعمال نمی دهد، ارائه میدهد.

همینطور شما می‌توانید با راه‌های بیشتری برای استعمال از کنسول جستجوی Google برای بهبود سئو خویش آشنا گردید.

3. نرخ خروج (Exit Rate)
همانطور که از نامش پیداست، صفحه ها خروجی واپسین صفحاتی می‌باشند که بازدیدکنندگان پیش از خروج از سایت شما مشاهده می نمایند.

صفحه ها خروجی رفیعتر شما صفحاتی می باشند که سبب ساز می گردند اشخاص علاقه ای به وبسایت شما نداشته باشند و به مکان دیگری بروند.

اینها قسمت هایی از سایت شما هستند که بیشتر بازدیدکنندگان معدود شوند و تعدادشان کاهش پیداکند، براین اساس مهم است که صفحه ها خروجی برتر خویش را ردیابی نمائید.

براین اساس در شرایطی که مشاهده کردید که بخش بزرگی از ترافیک شما بعداز بازدید از یک برگه خاص بیرون می‌شوند و صفحه را رخنه‌ می نمایند، ممکن است نشانه دهد که کاغذ یا این که محتوای آن نیاز به شغل دارد.

برای ردیابی درصد خروجی برای صفحات به طور غیروابسته، به نشانی “Behavior” > “Site Content” > “All Pages” بروید.



برای کاهش نرخ خروج در صفحات خویش، می‌توانید:

اعتقاد نتیجه ها نمایید که ساختار برگه و ساختار محتوا به راحتی قابل فهم و شعور میباشد.

مشمول لینک و پیوند های داخلی مبرهن و فراخوان برای مبادرت برای پند بازدیدکنندگان به بقیه مطالب و صفحه ها مربوطه.

محتوای با کیفیت، به عنوان مثال تصاویر (تصویر و ویدیو) را برای جذب خوب بازدیدکنندگان اضافه کنید.

4. تعداد صفحه ها مشاهده گردیده در هربازدید (Pages per session)
یکی‌از معیارهای مهم شرکت کردن یوزرها در وبسایت، صفحه های در هر گرد هم آیی تعداد صفحاتی را که یوزرها شما به صورت میانگین پیش از اعلام اطلاع رسانی به وبسایت شما مراجعه می نمایند، نماد میدهد.

هرچه این واحد سنجش فراتر باشد خوب هست، چون به این مضمون‌ می باشد که عموم از یک‌سری کاغذ بازدید می نمایند و مجال زمان بیشتری در آن باشند.

در Google Analytics، به “Acquisition”> “All Traffic”> “Channels” بروید تا صفحه ها هر گرد‌همایی برای هر شبکه ترافیک را ملاحظه کنید.



در صورتی‌که این معیار زیر باشد، ممکن است نماد دهد که محتوای شما برای بازدید صفحه های دیگر به اندازه کافی جالب یا این که مرتبط وجود ندارد.

یا این که، بدین مضمون‌ می‌باشد که مسیریابی یا این که جهت دهی سایت شما مخاطب پسند وجود ندارد.

نکاتی که در ابتدا برای صفحه های خروجی رفیعتر و تاپ بیان شد در اینجا نیز قابل انجام می باشد.

5. معدل مجال بار گذاری شیت (Average page load time)
سرعت وب سایت شما یک برهان اساسی درجه بندی سئو می‌باشد (هم برای دسکتاپ و هم برای موبایل) و می تواند مرتبه شما (و تجربیات کاربری) را تغییر تحول داده یا این که از بین پیروزشود.



میانگین زمان بارگذاری شیت وقتی میباشد که برای اکران محتوای بی نقص در یک ورقه صرف می‌گردد.

این واحد سنجش را می‌توانید دربخش “Behavior” > “Site Speed” پیدا کنید.

آن‌گاه میتوانید معدل فرصت بارگذاری خویش را برای تمامی صفحه ها ملاحظه کنید یا این که فرصت صفحات غیر وابسته را پژوهش کنید.



6. هسته اینترنت حیاتی (Core Web Vitals)
گوگل به صورت فزاینده ای تمرکز خویش را بر روی محرک دادن به وبسایت هایی که تجارب کاربری شادی بخش (UX) با رتبه های فراتر را ارائه میدهند و میزان بار گذاری صفحه های شما (و سرعت لود) در قلب UX تغییر‌و تحول می دهد.

معیارهای متداول همت مانند مجال بار گذاری و DOMContentLoaded روی جزئیاتی تمرکز می نماید که اندازه گیری آن ها وا رفته هست البته لزوماً به نه به آنچه یوزرها به آن عنایت می‌دهند تعبیر نمیشود.

بدین ترتیب در صورتی‌که تنها بر بهینه سازی معدل فرصت لود شیت تمرکز کنید، می توانید به اینترنت سایتی دست پیدا نمایید که هنوز UX ضعیفی ارائه میدهد.

بدین ترتیب، گوگل ترازو سرعت فوق را در سال 2020 با معرفی Core Web Vitals یک قدم جلوتر موفقیت.

اینها معیارهای همت استفاده کننده مبنا هستند و تحت عنوان یک طریق دقیق تر و UX محور برای اندازه گیری زمان لود برگه شغل می نمایند.

شرح مختصری از سه Core Web Vitals طبق بلاگ Chromium:

First Input Delay یا این که اولین تأخیر ورودی (FID) پاسخگویی را اندازه گیری می نماید و تجربیاتی را که یوزرها هنگام سعی برای اولین بار در تعامل با صفحه حس می نمایند، اندازه گیری می نماید.
Cumulative Layout Shift) CLS) ثبات بصری را اندازه گیری می نماید و واحد سنجش تغییر‌و تحول دکوراسیون غیر منتظره محتوای صفحه قابل مشاهده را مقداری می نماید
Largest Contentful Paint یا این که گرانقدر ترین رنگ محتوا (LCP) سرعت توشه فهم و شعور گردیده را اندازه گیری می نماید و نقطه ای را در حین بندی لود ورقه معین می نماید که محتویات اصلی شیت احتمالاً بارگیری گردیده است.


7. referring domain و بکلینکها
بک پیوند ها یکی از مهم ترین سیگنال های جایگاه بندی در گوگل میباشند.

به علاوه، استیناف اخیر روی بیشتراز 11 میلیون فایده جستجوی گوگل نشانه می دهد که در میان جایگاه بندی ها و تعداد دامنه های ارجاعی رابطه قدرتمند وجود دارااست.

تعداد referring domain دربرگیرنده تمام لینک و پیوند ها از منابع فرنگی است که به وب سایت شما اشاره می نماید، در حالی که دامنه های ارجاعی علامت دهنده تعداد دامنه های منحصر به شخصی می‌باشند که از آن ها پیوند های ورودی دارید.

چگونگی بک پیوند ها بیشتر از کمیت مداقه دارااست.

ده لینک از دامنه های با باکیفیت و معتبرتر، پر ارزش خیس از 100 بک پیوند از دامنه های میانگین یا این که بی چگونگی میباشند.

همینطور، اگرچه هر لینکی که ایجاد کرد می کنید می تواند به سئو شما یاری دهد، لینک و پیوند های دامنه های ارجاع نو به صورت معمول حاذق خیس از لینک هایی از دامنه هایی می باشند که پیش از اینً به شما پیوند داده گردیده اند.



Ahrefs یک ابزار seo عالی برای پیگیری و ردیابی بک لینک ها و دامنه های ارجاعی شما میباشد.

میتوانید لیستی از وب سایت هایی که به شما لینک یا این که لینک دارا‌هستند، به کدام صفحه های لینک (لینک) میدهند و رتبه دامنه این دامنه های ارجاعی را ملاحظه کنید.

8. کلمه ها کلیدی برتر مرتبه بندی گردیده (Top keywords ranked)
همانگونه که در فعلا بهینه سازی سایت خویش برای سکو بندی برای لغات کلیدی متبوع خویش هستید، ایده خوبی میباشد که نحوه تغییر تحول درجه بندی خویش را برای این لغات کلیدی در اختیار گرفتن نمائید.

با درک کردن اینکه برای کدام لغات کلیدی مرتبه بندی می کنید، از ترازو قابلیت چشم شدن جستجوی ارگانیک فعلی خویش باخبر می‌شوید و می توانید تصمیم بگیرید که آیا بر seo بیشتر این کلمات کلیدی تمرکز کنید یا این که لغات کلیدی دیگری را که می خواهید جایگاه بندی فرمائید ولی هنوز آن را مشخص نکرده اید، مورد توجه قرار دهید و برروی آنها تمرکز فرمائید.

می توانید عبارات کلیدی خویش را با استعمال از یک ابزار ردیابی موقعیت مانند SEMrush ردیابی فرمائید.

گزارش حالت های جستجوی ارگانیک که در زیر نشان داده گردیده‌است به شما یاری می نماید تا تغییرات جایگاه بندی را در طول زمان رصد کرده و ملاحظه کنید چه‌گونه رویت کرد کلی جستجوی شما در موقتا بهبود است.



9. صفحه های crawled خزیده گردیده (Pages crawled per day)
سرعت خزیدن یا این که کرال کردن سریع به‌این مضمون‌ است که خزنده های گوگل می توانند سایت شما‌را به راحتی و تخت گاز فهرست بندی نمایند، و شانس شما‌را برای کسب درجه فراتر در SERP ها ارتقا می‌دهد.

در کنسول جستجوی Google، می‌توانید با مراجعه به Settings > Crawl stats، تعداد صفحاتی را که Googlebot در هر روز (در 90 روز قبل) خزیده می‌باشد، ملاحظه کنید.



در‌حالتی که صدها صفحه دارید و فقط درصدی از آن‌ها در فعلا خزیدن می‌باشند، میتواند نشان دهنده نقص‌ میزان دارایی خزیدن شما باشد.

در‌صورتی‌که بدون چاره باشد بیشتراز حد منابع سیستم شما را برای این عمل مصرف نماید، Googlebot نمی تواند آحاد وبسایت شما‌را خزنده نماید.

در حالی که افزایش نرخ خزیدن لزوما باعث به سکو بندی بهتر نمی شود، این یک میزان تکنیکی بهینه سازی است که قیمت ردیابی و بهینه سازی را دارد.

2 معیار برای بهبود سئو که نباید نادیده بگیرید:
با داشتن داده ها بسیار زیاد در ابزارهای تجزیه و رسیدگی امروزی، وسوسه انگیز هست که کلیه چیز را تحت عنوان KPI در لحاظ بگیریم تا تصویر بدون نقص تری به دست آوریم.

ولی داده های به خطا بکار رفته (داده های اشتباه) می‌تواند فریبنده باشد.

در اینجا یک سری معیار وجود دارااست که می بایست آن‌ها را نادیده بگیرید یا این که گوناگون درنظر بگیرید.

1. تبدیلات

این مورد مطمئناً قابل دعوا میباشد، البته فقطً مشاهده تعداد تبدیل های سایت شما در یک زمان خاص تحت عنوان معیار سنجش تلاش وبسایت شما می تواند یک اشتباه باشد.

این به این برهان میباشد که تبدیل ها قصه را به طور کامل منتقل نمیکنند.

به عنوان مثال، در‌صورتی‌که روز قبل 10 بازدیدکننده چیزی در سایت شما خریداری کردند، البته امروز فقط چهار نفر خریداری کردند، وبسایت شما امروز ضعیف فعالیت دارد.

اگر محصولات فروخته گردیده امروز گرانتر از تولیدات دیروز شما می باشند یا این که قیمت تک تک سفارشات بیشتر از دیروز هست، تعداد تبدیل ها تصور نادرستی از سعی وبسایت شما علامت می‌دهد.

خلال این، تبدیل می‌تواند برای وب سایت های متعدد معنای متفاوتی داشته باشد، از مالامال کردن هیبت خبرنامه تا نام نویسی برای وبینار.

کلیه اینها به درآمد بیزنس شما تفسیر نمی شود.

براین اساس میتوانید تعداد تبدیل قابل توجهی داشته باشید اما هیچ درآمدی از آنها تولید و ایجاد کرد نکنید.

به عنوان کردن معمولی خیس، تبدیل در بهینه سازی خلال خرید میتواند معانی متعددی نیز داشته باشد. طریق ارتقاء بازدید از برگه و کاهش نرخ پریدن را بخونید.

و چنانچه در غایت سبب ساز به درآمد نمی شود، نباید یک میزان اصلی برای ردیابی باشد.

2. نرخ پریدن یا این که Bounce Rate

نرخ پریدن درصد بازدیدکنندگانی میباشد که پس از بازدید تنها از یک شیت، وبسایت شمارا رخنه‌ می نمایند.

این بدان معناست که بازدیدکننده برای مشاهده بقیه صفحه ها سایت شما روی هیچ لینک داخلی کلیک نکرده است.

حدس معدل نرخ پریدن به وب سایت تحت عنوان واحد سنجش بهینه سازی ایده خیر وجود ندارد.

دلیلش این هست که نرخ پریدن بالا قادر است معانی متفاوتی داشته باشد و لزوما بینش مشخصی ارائه نمی دهد.

اگرچه ممکن میباشد محتوای نامربوط یا این که پیاده سازی مسیردهی ضعیف را نشانه دهد، البته همینطور قادر است به‌این مضمون‌ باشد که محتوای شما، درخواست و پرسش استفاده کننده شمارا بلافاصلهً و کاملا برآورده می نماید و جواب میدهد.

مثلا، چنانچه بازدیدکننده ای به صورت ارگانیک روی پست وب لاگ شما قرار بگیرد، پست را از بالا به پایین بخواند و از شغل های مهیا راضی باشد، گشوده هم تحت عنوان “پریدن” طبقه بندی می شود.

در واقع، پست شما تماما خوانده شد و توسط بازدیدکنندگان موءثر تشخیص داده شد.

نگاه کردن به این واحد سنجش در level یک ورقه عالی است، اما استفاده از میانگین نرخ پریدن در سراسر سایت تحت عنوان یک معیار اساسی می‌تواند منحرف کننده باشد.



به صورت خلاصه، درصورتی که نرخ پریدن بسیار متغیر باشد، به آسانی نمی توانید تشخیص دهید که میانگین نرخ پریدن از بالا یا این که پایین بهتر یا این که بد میباشد.

خوشبختانه، با یک‌سری ابزار رایگان و مقرون به صرفه مانند Google Analytics ،Search Console و Ahrefs (یا این که SEMrush)، میتوانید به راحتی کلیه این معیارهای سئو را ردیابی کرده و بسط همیشگی را برای بهبود بهینه سازی وبسایت خویش آغاز فرمائید.

به این ترتیب، گروه ابزار seo خویش را آماده کرده و ردیابی را آغاز و سئو وبسایت خویش را بهبود دهید!