بهبود سئوی سایت با تکنیک های 2022

جدیدترین مقالات سئو برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو

بهبود سئوی سایت با تکنیک های 2022

۲ بازديد

یکی شایسته ترین چیزها درخصوص بازاریابی دیجیتال (نسبت به بازاریابی سنتی آفلاین) این میباشد که می توانید نسبتاًً هر قسمت از استراتژی خویش را بسنجید.

ابزارهای مجانی مانند Google Analytics داده ها کاملی درباره ی شیوه تلاش وبسایت شما ارائه میدهند، بنابراین هیچ زمان در مورد اینکه آیا همت های seo شما نتیجه ها صحت به ارمغان می‌آورد بی استحضار نیستید.

آموزش سئو

دوره آموزش سئو



البته نقاط داده به قدری تعالی میباشد که برای بسیاری از مشاغل، نقص‌ کمبود داده وجود ندارد، بلکه بحران این میباشد که بدانیم روی کدام معیارهای سئو باید تمرکز کنیم.

در این بخش از قصد دارم موارد پایین را توضیح دهم:

9 مورد از مهمترین معیارهای بهینه سازی برای بهبود سئو و معنای آن‌ها.

دو میزان برای در نظرنگرفتن (یا این که نگاه از زاویه ای دیگر).

کجا می اقتدار آنها‌را در Google Analytics پیدا کرد و به چه شکل آن‌ها را بهبود داد

وقتی که معیارهای مطلوب را ردیابی یا این که پیگیری میکنید، میتوانید تصویری ظریف از سعی خویش بدست آورید، استراتژی خویش را به صورت مداوم بهبود بخشید و در غایت مرتبه و ROI را بهبود دهید.

بهبود سئو سایت و 9 میزان اساسی بهینه سازی برای پیگیری
هنگام مطالعه توفیق استراتژی بهینه سازی خویش، معیارهای نسبتاًً بی نهایی وجود دارااست که می توانید آن ها را زیر حیث داشته باشید.

برای امداد به تمرکز بر معیارهای مطلوب (صرف لحاظ از اینکه کسب و کار شما در چه گزینه ای می باشد) در اینجا 9 معیار برتر سئو و روش ردیابی و بهبود آنان در بهینه سازی روز آمده میباشد.

1. ترافیک ارگانیک (Organic traffic)
ترافیک ارگانیک ترافیکی میباشد که از صفحه ها حاصل موتورهای کاوش (SERPs) سوای پرداخت هزینه برای قرار دادن اطلاع رسانی اخذ می کنید.

به عبارت دیگر، ترافیک ارگانیک اصطلاحی میباشد که برای تعریف و تمجید بازدید از یک وب سایت از نتایج ارگانیک موتور کاوش و عدم استفاده از تبلیغات مبلغی به عمل برده میشود.

ترافیک کلی و سراسری شما می تواند از منابع متفاوت (موتورهای کاوش، شبکه های مردمی، جستجوهای مستقیم، بقیه سایت ها) باشد و محصور کردن تمرکز شما بر روی ترافیک ارگانیک، قابلیت چشم شدن سایت شما در جستجوی کلمه ها کلیدی مرتبط با تجارت شما‌را علامت می‌دهد.

بدین ترتیب در‌صورتی‌که استراتژی سئو شما به درستی فعالیت دارد، تعداد بازدیدکنندگانی که از نتیجه ها کاوش به دست می آورید بایستی به صورت پیوسته ارتقا یابد.

برای ردیابی ترافیک ارگانیک در Google Analytics، به داشبورد (dashboard) خویش وارد گردید و در نمای همگانی پیش فرض “اضافه کردن نصیب” (add segment) را انتخاب فرمایید.



آن گاه “Organic Traffic” را تعیین کرده و روی “Apply” کلیک فرمائید.



فعلا می توانید ترافیک ارگانیک را تحت عنوان درصدی از تک تک ترافیک ملاحظه کنید.



2. نرخ کلیک یا این که (CTR (Click-through rate

نرخ کلیک ارگانیک شما درصد عده ای را نشانه میدهد که بعد از واکنش با صفحات اینترنت شما در SERPs از وبسایت شما دیدن می نمایند.

به این ترتیب در حالتی که 1000 جستجوگر فهرست برگه شما‌را در نتیجه ها کاوش ببینند و 100 نفر روی وبسایت شما کلیک نمایند، CTR شما برای آن کاغذ 10 درصد میباشد.

CTR ارگانیک آرم میدهد که فهرست شما (با تیتر، توضیحات متا و پست الکترونیک) چقدر برای مخاطبان دیدنی میباشد و چقدر بهتر دقت آنان‌را جلب می نماید.

در حالتی‌که CTR شما پایین می‌باشد، ممکن میباشد بدین مضمون‌ باشد که تیتر یا این که توضیحات متا شما جذاب وجود ندارد یا این که محتوا مرتبط با آنچه کاربر در‌پی آن می‌باشد وجود ندارد.

در اینجا یکسری طرز برای بهبود CTR ارگانیک شما بیان شده میباشد.

میتوانید CTR را مستقیماً در کنسول جستجوی Google در tab “تلاش” (Performance) مشاهده کنید.



CTR را بر اساس کاغذ، پرس و جو یا این که دستگاه ببینید.

به صورت خاص، استیناف بر CTR به وسیله کاغذ، مضمون‌ و طریقه های ارزشمندی در خصوص اینکه کدام محتوا از روش SERP ها کلیک کافی را اعمال نمی دهد، ارائه میدهد.

همینطور شما می‌توانید با راه‌های بیشتری برای استعمال از کنسول جستجوی Google برای بهبود سئو خویش آشنا گردید.

3. نرخ خروج (Exit Rate)
همانطور که از نامش پیداست، صفحه ها خروجی واپسین صفحاتی می‌باشند که بازدیدکنندگان پیش از خروج از سایت شما مشاهده می نمایند.

صفحه ها خروجی رفیعتر شما صفحاتی می باشند که سبب ساز می گردند اشخاص علاقه ای به وبسایت شما نداشته باشند و به مکان دیگری بروند.

اینها قسمت هایی از سایت شما هستند که بیشتر بازدیدکنندگان معدود شوند و تعدادشان کاهش پیداکند، براین اساس مهم است که صفحه ها خروجی برتر خویش را ردیابی نمائید.

براین اساس در شرایطی که مشاهده کردید که بخش بزرگی از ترافیک شما بعداز بازدید از یک برگه خاص بیرون می‌شوند و صفحه را رخنه‌ می نمایند، ممکن است نشانه دهد که کاغذ یا این که محتوای آن نیاز به شغل دارد.

برای ردیابی درصد خروجی برای صفحات به طور غیروابسته، به نشانی “Behavior” > “Site Content” > “All Pages” بروید.



برای کاهش نرخ خروج در صفحات خویش، می‌توانید:

اعتقاد نتیجه ها نمایید که ساختار برگه و ساختار محتوا به راحتی قابل فهم و شعور میباشد.

مشمول لینک و پیوند های داخلی مبرهن و فراخوان برای مبادرت برای پند بازدیدکنندگان به بقیه مطالب و صفحه ها مربوطه.

محتوای با کیفیت، به عنوان مثال تصاویر (تصویر و ویدیو) را برای جذب خوب بازدیدکنندگان اضافه کنید.

4. تعداد صفحه ها مشاهده گردیده در هربازدید (Pages per session)
یکی‌از معیارهای مهم شرکت کردن یوزرها در وبسایت، صفحه های در هر گرد هم آیی تعداد صفحاتی را که یوزرها شما به صورت میانگین پیش از اعلام اطلاع رسانی به وبسایت شما مراجعه می نمایند، نماد میدهد.

هرچه این واحد سنجش فراتر باشد خوب هست، چون به این مضمون‌ می باشد که عموم از یک‌سری کاغذ بازدید می نمایند و مجال زمان بیشتری در آن باشند.

در Google Analytics، به “Acquisition”> “All Traffic”> “Channels” بروید تا صفحه ها هر گرد‌همایی برای هر شبکه ترافیک را ملاحظه کنید.



در صورتی‌که این معیار زیر باشد، ممکن است نماد دهد که محتوای شما برای بازدید صفحه های دیگر به اندازه کافی جالب یا این که مرتبط وجود ندارد.

یا این که، بدین مضمون‌ می‌باشد که مسیریابی یا این که جهت دهی سایت شما مخاطب پسند وجود ندارد.

نکاتی که در ابتدا برای صفحه های خروجی رفیعتر و تاپ بیان شد در اینجا نیز قابل انجام می باشد.

5. معدل مجال بار گذاری شیت (Average page load time)
سرعت وب سایت شما یک برهان اساسی درجه بندی سئو می‌باشد (هم برای دسکتاپ و هم برای موبایل) و می تواند مرتبه شما (و تجربیات کاربری) را تغییر تحول داده یا این که از بین پیروزشود.



میانگین زمان بارگذاری شیت وقتی میباشد که برای اکران محتوای بی نقص در یک ورقه صرف می‌گردد.

این واحد سنجش را می‌توانید دربخش “Behavior” > “Site Speed” پیدا کنید.

آن‌گاه میتوانید معدل فرصت بارگذاری خویش را برای تمامی صفحه ها ملاحظه کنید یا این که فرصت صفحات غیر وابسته را پژوهش کنید.



6. هسته اینترنت حیاتی (Core Web Vitals)
گوگل به صورت فزاینده ای تمرکز خویش را بر روی محرک دادن به وبسایت هایی که تجارب کاربری شادی بخش (UX) با رتبه های فراتر را ارائه میدهند و میزان بار گذاری صفحه های شما (و سرعت لود) در قلب UX تغییر‌و تحول می دهد.

معیارهای متداول همت مانند مجال بار گذاری و DOMContentLoaded روی جزئیاتی تمرکز می نماید که اندازه گیری آن ها وا رفته هست البته لزوماً به نه به آنچه یوزرها به آن عنایت می‌دهند تعبیر نمیشود.

بدین ترتیب در صورتی‌که تنها بر بهینه سازی معدل فرصت لود شیت تمرکز کنید، می توانید به اینترنت سایتی دست پیدا نمایید که هنوز UX ضعیفی ارائه میدهد.

بدین ترتیب، گوگل ترازو سرعت فوق را در سال 2020 با معرفی Core Web Vitals یک قدم جلوتر موفقیت.

اینها معیارهای همت استفاده کننده مبنا هستند و تحت عنوان یک طریق دقیق تر و UX محور برای اندازه گیری زمان لود برگه شغل می نمایند.

شرح مختصری از سه Core Web Vitals طبق بلاگ Chromium:

First Input Delay یا این که اولین تأخیر ورودی (FID) پاسخگویی را اندازه گیری می نماید و تجربیاتی را که یوزرها هنگام سعی برای اولین بار در تعامل با صفحه حس می نمایند، اندازه گیری می نماید.
Cumulative Layout Shift) CLS) ثبات بصری را اندازه گیری می نماید و واحد سنجش تغییر‌و تحول دکوراسیون غیر منتظره محتوای صفحه قابل مشاهده را مقداری می نماید
Largest Contentful Paint یا این که گرانقدر ترین رنگ محتوا (LCP) سرعت توشه فهم و شعور گردیده را اندازه گیری می نماید و نقطه ای را در حین بندی لود ورقه معین می نماید که محتویات اصلی شیت احتمالاً بارگیری گردیده است.


7. referring domain و بکلینکها
بک پیوند ها یکی از مهم ترین سیگنال های جایگاه بندی در گوگل میباشند.

به علاوه، استیناف اخیر روی بیشتراز 11 میلیون فایده جستجوی گوگل نشانه می دهد که در میان جایگاه بندی ها و تعداد دامنه های ارجاعی رابطه قدرتمند وجود دارااست.

تعداد referring domain دربرگیرنده تمام لینک و پیوند ها از منابع فرنگی است که به وب سایت شما اشاره می نماید، در حالی که دامنه های ارجاعی علامت دهنده تعداد دامنه های منحصر به شخصی می‌باشند که از آن ها پیوند های ورودی دارید.

چگونگی بک پیوند ها بیشتر از کمیت مداقه دارااست.

ده لینک از دامنه های با باکیفیت و معتبرتر، پر ارزش خیس از 100 بک پیوند از دامنه های میانگین یا این که بی چگونگی میباشند.

همینطور، اگرچه هر لینکی که ایجاد کرد می کنید می تواند به سئو شما یاری دهد، لینک و پیوند های دامنه های ارجاع نو به صورت معمول حاذق خیس از لینک هایی از دامنه هایی می باشند که پیش از اینً به شما پیوند داده گردیده اند.



Ahrefs یک ابزار seo عالی برای پیگیری و ردیابی بک لینک ها و دامنه های ارجاعی شما میباشد.

میتوانید لیستی از وب سایت هایی که به شما لینک یا این که لینک دارا‌هستند، به کدام صفحه های لینک (لینک) میدهند و رتبه دامنه این دامنه های ارجاعی را ملاحظه کنید.

8. کلمه ها کلیدی برتر مرتبه بندی گردیده (Top keywords ranked)
همانگونه که در فعلا بهینه سازی سایت خویش برای سکو بندی برای لغات کلیدی متبوع خویش هستید، ایده خوبی میباشد که نحوه تغییر تحول درجه بندی خویش را برای این لغات کلیدی در اختیار گرفتن نمائید.

با درک کردن اینکه برای کدام لغات کلیدی مرتبه بندی می کنید، از ترازو قابلیت چشم شدن جستجوی ارگانیک فعلی خویش باخبر می‌شوید و می توانید تصمیم بگیرید که آیا بر seo بیشتر این کلمات کلیدی تمرکز کنید یا این که لغات کلیدی دیگری را که می خواهید جایگاه بندی فرمائید ولی هنوز آن را مشخص نکرده اید، مورد توجه قرار دهید و برروی آنها تمرکز فرمائید.

می توانید عبارات کلیدی خویش را با استعمال از یک ابزار ردیابی موقعیت مانند SEMrush ردیابی فرمائید.

گزارش حالت های جستجوی ارگانیک که در زیر نشان داده گردیده‌است به شما یاری می نماید تا تغییرات جایگاه بندی را در طول زمان رصد کرده و ملاحظه کنید چه‌گونه رویت کرد کلی جستجوی شما در موقتا بهبود است.



9. صفحه های crawled خزیده گردیده (Pages crawled per day)
سرعت خزیدن یا این که کرال کردن سریع به‌این مضمون‌ است که خزنده های گوگل می توانند سایت شما‌را به راحتی و تخت گاز فهرست بندی نمایند، و شانس شما‌را برای کسب درجه فراتر در SERP ها ارتقا می‌دهد.

در کنسول جستجوی Google، می‌توانید با مراجعه به Settings > Crawl stats، تعداد صفحاتی را که Googlebot در هر روز (در 90 روز قبل) خزیده می‌باشد، ملاحظه کنید.



در‌حالتی که صدها صفحه دارید و فقط درصدی از آن‌ها در فعلا خزیدن می‌باشند، میتواند نشان دهنده نقص‌ میزان دارایی خزیدن شما باشد.

در‌صورتی‌که بدون چاره باشد بیشتراز حد منابع سیستم شما را برای این عمل مصرف نماید، Googlebot نمی تواند آحاد وبسایت شما‌را خزنده نماید.

در حالی که افزایش نرخ خزیدن لزوما باعث به سکو بندی بهتر نمی شود، این یک میزان تکنیکی بهینه سازی است که قیمت ردیابی و بهینه سازی را دارد.

2 معیار برای بهبود سئو که نباید نادیده بگیرید:
با داشتن داده ها بسیار زیاد در ابزارهای تجزیه و رسیدگی امروزی، وسوسه انگیز هست که کلیه چیز را تحت عنوان KPI در لحاظ بگیریم تا تصویر بدون نقص تری به دست آوریم.

ولی داده های به خطا بکار رفته (داده های اشتباه) می‌تواند فریبنده باشد.

در اینجا یک سری معیار وجود دارااست که می بایست آن‌ها را نادیده بگیرید یا این که گوناگون درنظر بگیرید.

1. تبدیلات

این مورد مطمئناً قابل دعوا میباشد، البته فقطً مشاهده تعداد تبدیل های سایت شما در یک زمان خاص تحت عنوان معیار سنجش تلاش وبسایت شما می تواند یک اشتباه باشد.

این به این برهان میباشد که تبدیل ها قصه را به طور کامل منتقل نمیکنند.

به عنوان مثال، در‌صورتی‌که روز قبل 10 بازدیدکننده چیزی در سایت شما خریداری کردند، البته امروز فقط چهار نفر خریداری کردند، وبسایت شما امروز ضعیف فعالیت دارد.

اگر محصولات فروخته گردیده امروز گرانتر از تولیدات دیروز شما می باشند یا این که قیمت تک تک سفارشات بیشتر از دیروز هست، تعداد تبدیل ها تصور نادرستی از سعی وبسایت شما علامت می‌دهد.

خلال این، تبدیل می‌تواند برای وب سایت های متعدد معنای متفاوتی داشته باشد، از مالامال کردن هیبت خبرنامه تا نام نویسی برای وبینار.

کلیه اینها به درآمد بیزنس شما تفسیر نمی شود.

براین اساس میتوانید تعداد تبدیل قابل توجهی داشته باشید اما هیچ درآمدی از آنها تولید و ایجاد کرد نکنید.

به عنوان کردن معمولی خیس، تبدیل در بهینه سازی خلال خرید میتواند معانی متعددی نیز داشته باشد. طریق ارتقاء بازدید از برگه و کاهش نرخ پریدن را بخونید.

و چنانچه در غایت سبب ساز به درآمد نمی شود، نباید یک میزان اصلی برای ردیابی باشد.

2. نرخ پریدن یا این که Bounce Rate

نرخ پریدن درصد بازدیدکنندگانی میباشد که پس از بازدید تنها از یک شیت، وبسایت شمارا رخنه‌ می نمایند.

این بدان معناست که بازدیدکننده برای مشاهده بقیه صفحه ها سایت شما روی هیچ لینک داخلی کلیک نکرده است.

حدس معدل نرخ پریدن به وب سایت تحت عنوان واحد سنجش بهینه سازی ایده خیر وجود ندارد.

دلیلش این هست که نرخ پریدن بالا قادر است معانی متفاوتی داشته باشد و لزوما بینش مشخصی ارائه نمی دهد.

اگرچه ممکن میباشد محتوای نامربوط یا این که پیاده سازی مسیردهی ضعیف را نشانه دهد، البته همینطور قادر است به‌این مضمون‌ باشد که محتوای شما، درخواست و پرسش استفاده کننده شمارا بلافاصلهً و کاملا برآورده می نماید و جواب میدهد.

مثلا، چنانچه بازدیدکننده ای به صورت ارگانیک روی پست وب لاگ شما قرار بگیرد، پست را از بالا به پایین بخواند و از شغل های مهیا راضی باشد، گشوده هم تحت عنوان “پریدن” طبقه بندی می شود.

در واقع، پست شما تماما خوانده شد و توسط بازدیدکنندگان موءثر تشخیص داده شد.

نگاه کردن به این واحد سنجش در level یک ورقه عالی است، اما استفاده از میانگین نرخ پریدن در سراسر سایت تحت عنوان یک معیار اساسی می‌تواند منحرف کننده باشد.



به صورت خلاصه، درصورتی که نرخ پریدن بسیار متغیر باشد، به آسانی نمی توانید تشخیص دهید که میانگین نرخ پریدن از بالا یا این که پایین بهتر یا این که بد میباشد.

خوشبختانه، با یک‌سری ابزار رایگان و مقرون به صرفه مانند Google Analytics ،Search Console و Ahrefs (یا این که SEMrush)، میتوانید به راحتی کلیه این معیارهای سئو را ردیابی کرده و بسط همیشگی را برای بهبود بهینه سازی وبسایت خویش آغاز فرمائید.

به این ترتیب، گروه ابزار seo خویش را آماده کرده و ردیابی را آغاز و سئو وبسایت خویش را بهبود دهید!
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.