آرشیو بهمن ماه 1401

جدیدترین مقالات سئو برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو

چگونه Crawl Budget را برای سئو بهینه کنیم؟

۱ بازديد
گزینه Crawl Budget یکی از جنبه های حیاتی seo می‌باشد که اکثر وقت ها دست‌کم گرفته می‌شود. یک کارشناس سئو دراین مورد باید اقدامات فراوانی را انجام دهد. به طور خلاصه Crawl Budget می بایست مورد سئو قرار گیرد.
درین نوشته‌علمی شما یاد خواهید گرفت که: 

دوره آموزش سئو


چه طور به ارتقاء Crawl Budget بپردازید.
با تغییراتی که در مضمون‌ Crawl Budget در سالهای اخیر اتفاق افتاده میباشد آشنا شوید.
Crawl Budget چیست؟
در این قسمت برای آنهایی که احیانا مفهوم Crawl Budget را از خیال برده اند، یه خرده آن را برایشان روشن تر می کنیم. مراد از Crawl Budget واحد سنجش دفعات یا زمانیست که پایشگرها و ربات های گوگل در تارنما شما سپری می کنند.

این معیار بازدید از تارنما از طرف ربات های گوگل همواره در تعادلی بین عشق و علاقه گوگل برای هر چه بیشتر پایش کردن تارنما و عدم تشکیل داد بار سنگین بر روی سرور وبسایت قرار دارد. هرچه تعداد دفعات بازدید از وب سایت توسط ربات های گوگل بیشتر باشد، سرعت ایندکس شدن محتوا ارتقاء می یابد.

بدین ترتیب عملکرد های شما در جهت ارتقاء سئو وب سایت خیلی زودتر به بار می نشیند و این مورد بر روی مرتبه سایت شما اثرگذار خواهد بود. با این تعریف و تمجید حتما Crawl Budget یکی‌از مفاهیم بسیار قابل توجه تلقی می گردد.

چرا از بهینه سازی Crawl Budget غفلت می‌شود؟
برای پاسخ بدین سوال باید نگاهی به پست رسمی وب لاگ گوگل بیندازیم. گوگل به سادگی توضیح داده میباشد که گزینه Crawl یا پایش جز فاکتورهای درجه بندی محسوب نمیشود. بنابراین خیلی طبیعیست که متخصصین سئو از درنگ کردن به Crawl Budget غفلت کنند.

برای اکثری از ماها عدم تاثیرگذاری بر روی رتبه بندی به معنای بی مداقه بودن ماجراست. ما روی هم رفته با این گزینه مخالفیم. جذاب است بدانید که در زیر همین پست از وبلاگ گوگل کامنتی از Gary Illyes وجود دارااست که مدیریت Crawl Budget را امری اساسی نشان میدهد.

در حالتی که ابعاد وبسایت شما در سطح معدل است خیلی نبایست نگران Crawl Budget باشید. اما همانطور که اکثر زمان ها ما می‌دانیم seo بازی نیست که با تغییر یک فاکتور به نتیجه ها بسیار بزرگی دست یابیم. seo تیم از فرایندهای کوچک و تغییرات مستمر هست که با مطالعه بر روی پارامترهای فراوان سود می‌دهد.

وظیفه متخصص سئو اینست که بر روی بهینه بودن حتی کوچک ترین پارامترها نیز مدیریت داشته باشد. اگرچه Crawl Budget جز فاکتورهای درجه بندی نیست، البته آیتم ایست که مستقیما با سالم تارنما درباره ی است. در واقع باور از خلا یک برهان منفی در وبسایت که بر روی Crawl Budget تاثیر نهاده، امری بسیار ضروریست.

چه‌طور به بهینه سازی Crawl Budget بپردازیم؟
درین راستا معضل های معمولی وجود دارند که بر روی بسیاری از سایت ها تاثیر منفی گذارده اند. به دنبال به رسیدگی نکاتی در بهینه سازی Crawl Budget پرداخته ایم.

1. امکان پایش مهم ترین صفحه های سایت در فایل robots.txt
این طبیعی ترین و مهم ترین گام در سئو Crawl Budget می‌باشد. مدیریت فایل robots.txt میتواند به صورت دستی یا توسط یک ابزار رسیدگی سئو سایت صورت بپذیرد. معمولا با استعمال از ابزارها پاسخ بهتری دریافت میکنید.

شما می‌توانید با به کار گیری از این ابزارها فولدر robots.txt را تست و در عرض چند ثانیه گزارشی از امکان دسترسی یا عدم دسترسی بخش های مختلف وبسایت دست پیدا فرمائید. بعد از آن پوشه تصحیح شده robots.txt را دریافت و به جای فایل اولیه در سایت آپلود نمائید.

به وضوح کسی نمی تواند این شغل را با این توجه اعمال دهد. در شرایط کلی در تارنما های بلندمرتبه خوب میباشد که از ابزارهای مختص این فعالیت استفاده کنید.

2. دقت به ریدایرکت های زنجیری
این از آن دست مسائلیست که بر روی تندرست وبسایت تاثیر می گذارد. به طور ایده ال ریدایرکت های تعریف‌و‌تمجید شده در تارنما نبایست وضعیت زنجیره ای از ریدایرکت ها به خود بگیرند. شناسایی تمامی این گونه ریدایرکت های زنجیری در وبسایت های گران قدر سوای به کار گیری از ابزار عملا یک زمینه امکان ناپذیر میباشد.

با وجود زنجیره بزرگی از ریدایرکت ها ممکن می باشد که ربات های گوگل دست از دنبال کردن آنها برداشته و بدین واسطه ورقه پایانی ایندکس نشود. یک یا دو ریدایکرت آسیبی به وبسایت نمی زند، اما درایت از این گزینه می‌تواند از وقوع فجایع تعالی هجران کند.

3. به کار گیری از HTML تا حد امکان
گوگل در سال های اخیر اقتدار بیشتری در پردازش جاوا اسکریپت و همینطور ایندکس مکان نما و XML استخراج کرده است. اما هنوز بسیاری از موتورهای جستجو از این اقتدار بی بهره اند. بنابراین بهتر می باشد که تا حد قابلیت از HTML برای ارائه محتوا استعمال کنید. این گونه هیچ پایشگری در Crawl تارنما با نقص‌ رو به رو نخواهد شد.

4. رفع خطاهای HTTP
از نقطه لحاظ فنی صفحات 404 و 410 موجب هدر رفتن Crawl Budget میشود. حتی‌در وضعیت بدتر بر روی تجارب کاربری نیز تاثیر منفی میگذارند. بنابراین رفع خطاهای 4xx و 5xx یک بهره موفقیت موفقیت است.

درین وضعیت نیز توصیه میکنیم که از یک ابزار بهره بگیرید. نرم افزارهای پرمیوم خیر برای یافتن این صفحه ها وجود دارا‌هستند. به کار گیری از گوگل سرچ کنسول نیز قادر است یاری زیادی به یافتن این گونه اشتباهات کند.

5. رسیدگی پارامترهای URL ها
همیشه اعتنا داشته باشید که یو آر ال های جدا از هم از حیث پایشگرها به عنوان صفحه ها منقطع دیده شده و وجود یو آر ال های غیر اثر گذار فراوان موجب عدم به کارگیری صحیح از Crawl Budget می‌گردد.

آگاه سازی گوگل از پارامترهای URL یک فایده توفیق توفیق می‌باشد و موجب سئو Crawl Budget شده و همچنین نگرانی شما از وجود مشکل محتوای تکراری را از در میان می برد. به این ترتیب دقت نمائید که تنظیمات URL Parammeters در گوگل سرچ کنسول را از خیال نبرید.

6. بروزرسانی نقشه تارنما
seo نقشه وبسایت از جهات زیادی بر روی seo سایت مفید می‌باشد. با وجود یک نقشه وب سایت عالی ربات های موتورهای جستجو می‌توانند به سادگی از مجموع لینک و پیوند های داخلی تارنما باخبر شوند.

اعتنا داشته باشید که صرفا یو آر ال ها کانونیکال را در نقشه تارنما درج نمائید. همچنین درج آدرس نقشه وبسایت در پوشه robots.txt را نیز از خاطر نبرید.

7. توجه به تگ های Hreflang در تارنما های یک سری زبانه
با استفاده از تگ های hreflang می توانید نسخه های زبانی مختلف تارنما را مستقیما به گوگل معرفی کنید. با استعمال از کد در نصیب head سایت و اشاره به زبان ورقه در lang_code می توانید اقدام به پیاده سازی این مورد نمائید.

با استعمال ار المان برای هر URL میتوانید به نسخه های زبانی مختلف شیت اشاره فرمایید:

توده بندی

در حالتی که تاکنون شک و تردید داشتید که آیا مورد Crawl Budget در تارنما اصلی می‌باشد یا نه، با این توصیفات مطمئنا متوجه مثبت بودن پاسخ این سوال شده اید. آیتم Crawl Budget می بایست توسط هر کارشناس سئویی دورازشوخی گرفته شود.

با توجه به نکات آورده شده می توانید Crawl Budget را بهینه سازی کرده و تلاش وب سایت خود از دید سئو را ارتقا دهید.

ایندکس گوگل چیست؟

۳ بازديد

ایندکس شدن سایت در گوگل به چه معناست؟ برای دیده شدن وبسایت در ورقه حاصل جستجوی گوگل، شرط اول، ایندکس شدن وبسایت در گوگل می‌باشد. در‌صورتی‌که گوگل تارنما را ایندکس نکند، وبسایت قابلیت دیده شدن در نتایج جستجوی گوگل را نخواهد داشت و هیچ ترافیکی از سمت موتور جستجوی گوگل دریافت نخواهد کرد. در این نوشته‌علمی استارت به توضیح مضمون‌ ایندکس گوگل خوا هیم پرداخت. آن گاه روش پژوهش ایندکس شدن صفحه های وب سایت در گوگل را آموزش خواهیم داد و در نهایت دلایل ایندکس نشدن سایت را همپا با راهکار رفع این مشکل توضیح خوا هیم داد. پس تا انتهای این نوشته‌ی علمی با ما هم پا باشید. 

دوره آموزش سئو



ایندکس گوگل چیست و چه اهمیتی داراست؟
ایندکس گوگل (Google Index) یک پایگاه داده از همه صفحاتِ وبسایت‌های مختلف در اینترنت می‌باشد که ربات گوگل مشاهده و بازرسی کرده و برای استفاده از حاصل جستجو در یک پایگاه داده ذخیره کرده‌ می‌باشد.

هر صفحه پیش از نمایش در صفحات حاصل جستجوی گوگل باید استارت ایندکس شود. پس اگر یک برگه ایندکس نشده است، در نتیجه ها جستجوی گوگل نمایش داده نخواهد شد. ایندکس شدن در گوگل را در واقع همان ثبت تارنما در گوگل می‌اقتدار نامید.

فرآیند ایندکس شدن یک وبسایت در موتور جستجوی گوگل به طور ذیل می‌باشد:

خزیدن (Crawling): ربات گوگل صفحه ها وب را بررسی می‌کند و پیرو محتواهای جدید یا بروزرسانی شده میگردد.
فهرست کردن (Indexing): گوگل صفحات را پژوهش کرده و اطلاعات آنها‌را در یک پایگاه داده بلندمرتبه ذخیره می‌کند.
رتبه بندی‌ (Ranking): الگوریتم گوگل بهترین و مرتبط‌ترین صفحات را از ایندکس (فهرست) خود تعیین کرده و به استفاده کننده نمایش می‌دهد.

ایندکس شدن و جایگاه خریداری نمودن در گوگل دو مفهوم گوناگون میباشند. ایندکس شدن را مثل حاضر شدن در یک رقابت در نظر بگیرید و ارتقا رتبه در گوگل را میتوانید مثل چیره شدن در یک رقابت تصور کنید. با توجه به‌این توضیح، اهمیت ایندکس شدن در گوگل برای جذب ترافیک و مشتری از طریق گوگل بیشتر معین میشود.

چگونگی پژوهش وضعیت ایندکس شدن سایت در گوگل
شیوه‌های مختلفی برای بررسی کردن اینکه آیا گوگل صفحه ها یک وب سایت را ایندکس کرده است وجود دارد. در پی تعدادی طریق را همپا با تصویر توضیح خواهیم بخشید:

۱- استفاده از دستور (:site) در گوگل – شیوه دم دستی
برای پژوهش ایندکس شدن وبسایت در گوگل، کافی می باشد گوگل را باز نمائید و آدرس دامنه وبسایت را پیرو دستور (:site) واردکنید. از جمله برای رسیدگی ایندکس سایت در گوگل از فرمان زیر به کارگیری میشود:

site:nardebangroup.com

اگر هم قصد رسیدگی ایندکس شدن یا نشدن یک ورقه خاص را دارید می‌توانید آدرس آن کاغذ بخصوص را در‌پی امر site: وارد نمائید. چنانچه هیچ نتیجه‌ای پیدا نشد، این به‌این مضمون‌ می باشد که این کاغذ ایندکس نشده هست. در مثال پایین وضعیت ایندکس کاغذ «تماس با ما»ی وبسایت تیم دیجیتال مطالعه گردیده است.


به کار گیری از عملگر :site یک شیوه دم دستی هست و طبق گفته گوگل نتایج دقیقی به همدم ندارد. در‌حالتی که در ادامه بازرسی دقیق صفحه های و دلایل ایندکس نشدن صفحه های تارنما هستید استعمال از گوگل سرچ کنسول شیوه عالی و اصولی‌تری می باشد.

پژوهش بیشتر: گوگل سرچ کنسول چیست؟ یادگرفتن نصب و فعالسازی گوگل سرچ کنسول روی تارنما

۲- تفحص ایندکس وبسایت در گوگل سرچ کنسول
گوگل سرچ کنسول ابزاری می باشد که طرز همت وب سایت در گوگل را نشان می‌دهد. در شرایطی که با این ابزار آشنایی ندارید عالی هست هرچه سریع‌تر گوگل سرچ کنسول را روی سایتتان نصب نمایید. این ابزار رایگان می‌باشد و استعمال از آن به اشخاصی که به دریافت بازدیدکننده از گوگل برای سایتشان مداقه می‌دهند پیشنهاد می گردد.

برای حساب کردن صفحات ایندکس شده در وبسایت کافی می باشد به قسمت Indexing در گوگل سرچ کنسول بروید و گزینه Pages را انتخاب نمائید.


می بایست به تعداد صفحات ایندکس شده اعتنا نمائید. برای مثال در صورتیکه در سایتتان بیش تر از ۱۰۰ جنس دارید و فقط ۵۰ صفحه ایندکس شده دارید، به طبع مشکلی در ایندکس وبسایت شما وجود دارد و بایستی به استیناف دلایل ایندکس نشدن صفحه های وبسایت بپردازید.

از طرفی درصورتی که تعداد آحاد صفحه ها و دسته بندی‌ها و تولیدات تارنما به عنوان مثال صد عدد است و شما تعداد بیشتری برگه ایندکس شده در وبسایت دارید، این هم یک نقص‌ هست و می بایست بررسی شود که چه صفحات اضافه‌ای توسط گوگل ایندکس شده اند. صفحاتی که به صورت اضافی ایندکس شده‌اند وقت و انرژی ربات گوگل را هدر می‌دهند. این یک نکته مهم در سئو بودجه خزش (Crawling budget) است.

بهتر می باشد بدانید:
این باور وجود دارااست که ربات موتور جستجو در هنگام بازدید مجدد از یک تارنما، اجازه پژوهش تعداد محدودی از صفحات را دارااست. میزان منابع و فرصت در چنگ ربات برای بررسی مجدد صفحات یک سایت محدود هست و این مقادیر وابسته به اعتبار و تعداد صفحات سایت است. متخصصان سئو این محدودیت را میزان دارایی خزش (Crawling Budget) می‌نامند.
شما بایستی کاری نمائید که موتورهای جستجو بیشتر تمرکزشان را روی صفحاتی از سایتتان بگذارند که قصد رتبه دریافت کردن در آن‌ها‌را دارید.
چنانچه قصد دارید وضعیت ایندکس شدن یک شیت به خصوص از سایت را مطالعه نمایید استفاده از ابزار مطالعه آدرس (url inspection tool) در گوگل سرچ کنسول را پیشنهاد میکنیم. کافی می‌باشد طبق تصویر پایین در نوار بالایی گوگل سرچ کنسول آدرس صفحه مد نظرتان را وارد فرمائید. اگر که ورقه ایندکس شده باشد پیام (URL is on Google) را مشاهده خواهید کرد. درصورتی که که محتوای کاغذ بروزرسانی شده باشد می توانید با زدن روی Request Indexing درخواست تحقیق مجدد برگه را بدهید. در حیث داشته باشید درخواست ایندکس پی‌درپی هیچ تاثیری در پروسه ایندکس ورقه توسط گوگل ندارد. خوب است پس از ثبت درخواست ایندکس، دست کم یک روز صبر فرمائید.


در صورتیکه که کاغذ توسط گوگل ایندکس نشده باشد، فایده به طور تحت خواهد بود و شما پیام (URL is not on Google) را دریافت خواهید کرد.


درصورتی که یک صفحه از سایت یا صفحاتی از سایت ایندکس نشده‌اند می‌توانید در گوگل سرچ کنسول درخواست ایندکس صفحه های سایت را بدهید. با این طریق می‌توانید به گوگل استحضار دهید که یک نوشته‌ی‌علمی نو در وب سایت منتشر شده و یا یک کدام از مطالب بروزرسانی شده‌اند. با این هم اکنون، درخواست ایندکس، مشکلات مو جود در تارنما را که منجر هجران از ایندکس شدن برخی از صفحه ها تارنما یا تک تک وب سایت می‌گردد حل نمی‌کند. در صورتیکه یک‌سری بار درخواست ایندکس یک شیت را ثبت کرده‌اید و بهره‌ای نگرفته‌اید می بایست به سراغ بازرسی دلایل ایندکس نشدن تارنما رفته و چاره‌های مختلف را امتحان نمائید.

دلایل مختلفی برای ایندکس نشدن تارنما و یا برخی از صفحات وب سایت وجود داراست که در ادامه به مطالعه برخی از آنان خواهیم پرداخت و راهکارهایی برای حل ایراد ایندکس وبسایت ارائه خوا‌هیم بخشید.

افزونه WP Fastest Cache

۱ بازديد

همان طور که تا به امروز متوجه شدید، اکثری از پلاگین های کش وردپرس دارنده اسم های نسبتا مشابهی می باشند. WP Fastest Cache از این مسئله استثنا ندارد، البته دارنده خصوصیت هاییست که آن را در کنار دیگر پلاگین ها قابل احترام می نماید. این پلاگین هم دارنده ورژن بدون‌پول و هم ورژن Premium میباشد که از مارکت رادزاد قابل خریداری و دانلود میباشد. 

دوره آموزش سئو



ورژن Premium دارنده ابزارهایست که در ورژن مجانی نیست. ورژن بدون‌پول میتواند بخش اعظمی از کاربرها را راضی نماید. مثلا خصوصیت های کش دسکتاپ، مینیفای HTML و ترکیب پوشه های CSS و JS در ورژن بدون پول وجود دارااست. البته در شرایطی که در پی خصوصیت های توسعه یافته خیس می باشید می بایست رو به ورژن Premium بیاورید.

کش مرورگر و ابزار GZip نیز در ورژن بدون‌پول وجود دارا‌هستند. در شرایط کلی WP Fastest Cache موجب ارتقاء سرعت تارنما و ارتقاء آن شود و قادر است تفاوت متعددی تولید نماید. برگه پیکربندی پلاگین دارنده ارزیابی جعبه های متعددیست. این برگه می توانست با توضیحات بیشتر در کنار هر آیتم خوب هم گردد. همینطور تب هایی برای مدیر دیگر مورد ها مانند مجال انقضای کش، seo تصاویر و CDN وجود دارااست.


پلاگین کش WP Fastest Cache Premium
چرا WP Fastest Cache یکی‌از شایسته ترین پلاگین های کش برای وردپرس میباشد؟

ورژن بدون پول برای اکثر اوقات وبسایت ها موءثر میباشد، ولی طبق مشاهدات ما ورژن Premium کارکرد بهتری داراست و وبسایت سریعتری خواهید داشت.
شعور شیت پیکربندی پلاگین نسبتا راحت میباشد و مشتمل بر بررسی لیست هایی برای فعالسازی امکان های متعدد است.
آپگرید پلاگین معمولی بوده و صرفا کافیست که ورژن Premium را دانلود و آن‌گاه بر روی وردپرس نصب فرمایید.
امکان ترکیب فولدر های CSS و JavaScript وجود دارااست.
امکان تطابق با CDN سوای تنظیمات متعددی وجود داراست.
امکان فشرده سازی تصاویر درکنار کش وجود داشته و این سیرتکامل می‌توانید از فضای سرور به صورت با صرفه تری به کارگیری نمائید.
خصوصیت به اسم کش ورژن گوشی در پلاگین وجود داراست که میتوانید کش تلفن همراه را از دسکتاپ تفکیک فرمایید.
متاسفانه مستندات قانونی و جامعی برای این پلاگین به صورت یک جا نیست، البته در وبلاگ این پلاگین یادگرفتن های غیروابسته و متنوعی برای قسمت های گوناگون مو جود میباشد.

انواع هاست کدامند؟

۳ بازديد

سئو یا همان سئو برای موتورهای جستجو یک اصطلاح جامع برای اقداماتیست که میتوانید در جهت بهبود جایگاه تارنما خود در موتورهای جستجو اعمال دهید. معمولا بیشتر ترافیک تارنما شما از جستجوهای انجام شده در موتورهای جستجو مانند گوگل به دست میاید.هنگامی تارنما شما در نتیجه ها جستجوی محصول ها و خدماتتان بالاتر از رقبا ظاهر میگردد، آن مجال می توانید بر بازار اشراف داشته باشید. هاست (میزبانی وب) خوب تاثیر زیادی در سئو وب سایت و جایگاه آن دارااست. 

دوره آموزش سئو


صاحبان تارنما ها، مجال و هزینه زیادی را صرف جاری ساختن seo در وب سایت خود می کنند. این اقدامات می تواند مشتمل بر ساخت محتوای مرتبط با تجارت، seo صفحات، یاری به ادراک بهتر محتوا برای موتورهای جستجو و خریداری نمودن بک لینک از تارنما های معتبر باشد. همه این اقدامات در نهایت سبب ساز می شود که گوگل وبسایت شمارا در سکو های بالاتر نتایج موتورهای جستجو قرار دهد و کاربران جهت دریافت پاسخ سوال های خود بر روی وبسایت شما کلیک کنند.
اکثر متخصصان seo بر این باورند که گوگل بیش از 200 فاکتور را برای مرتبه بندی تارنما ها در نتیجه ها جستجو در نظر می گیرد. هاست گزینه به کار گیری شما مطلقا یکی از این عامل ها می باشد و متاسفانه اکثر اوقات نادیده گرفته می گردد. درین نوشته‌علمی، فاکتورهایی را مورد دعوا قرار می‌دهیم که چه‌گونه انتخاب نامناسب یک شرکت هاستینگ میتواند بر مرتبه تارنما تأثیر منفی بگذارد.
چرا هاست در سئو اصلی است؟
زمانی که تمایل به تولید یک وب سایت گرفتید، بایستی شرکتی را گزینش فرمایید که صاحبخانه آن باشد. این گزینش در درجه نخستین به شما کمک می کند تا درجه سایت خود را افزایش دهید و با به کارگیری از بهینه سازی به مخاطب غرض وسیعی دست یابید. در شرایطی که می‌خواهید در رقابت شدیدی که دربین وب‌سایت‌های مشابه وجود دارد متمایز شوید و نظر گوگل را به سمت خود جلب فرمایید، هاست یا میزبانی وب آیتمی هست که می بایست به آن توجه داشته باشید.

وب هاستینگ چگونه فعالیت می کند؟
آیا تا به موقتا به این تفکر کرده اید که وقتی وب سایتی در مرورگر خود باز می‌کنید، چه اتفاقاتی در پس ماجرا می افتد؟

زمانی که از وب سایتی مانند radzad.com بازدید می‌کنید، درخواستی از طرف رایانه شما بر بستر اینترنت فرستاده میشود. به دنبال این درخواست به وب سروری که radzad.com در آن میزبانی می‌شود ارسال میگردد.

در پاسخ به درخواست شما، سرور با داده های متناسب با درخواست شما به مخاطب پاسخ میدهد و در بهره آن وبسایت در رایانه شما نمایش داده می شود. در حقیقت به امداد اینترنت، شما برای دریافت اطلاعات گزینه نظرتان با وب سرور در تعامل خواهید بود. برای هر اقدامی که بوسیله شما در وبسایت اجرا میشود، داده ها از سرور میزبان دریافت شده و در مرورگر شما نشان داده میشود.

در صورتیکه سرور کند بوده و پاسخگویی به درخواست های شما کمی طول بکشد، سایت شما هم در سود بسیار کند بارگذاری می شود. بهترین عمل این می‌باشد که نوع سرور را مبتنی بر میزان ترافیکی که وارد وبسایت شما می شود، تعیین کنید. خلاصه اینکه سرعت پاسخ دهی سرور به درخواست ها، تعیین کننده سرعت لود سایت در مروگر کاربر میباشد.

اشکال هاست کدامند؟
انواع مختلفی از وب هاستینگ وجود داراست. تعیین بهترین نوع بستگی به نوع تجارت شما یا وب سایتی دارد که می‌خواهید بسازید. مهمترین انواع هاست عبارتند از: هاست اشتراکی، VPS، هاست ابری و سرورهای منحصر.

1. هاست اشتراکی
هاست اشتراکی محبوب ترین شکل میزبانی وب و روشی میباشد که اکثر افراد هنگام راه اندازی یک تارنما از آن به کار گیری می کنند. همان گونه که از نام آن پیداست، این شیوه دربرگیرنده به اشتراک گذاری منابعی مانند RAM و CPU فی مابین چندین سایت در یک سرور میباشد. بسته به پیکربندی، گونه های مختلفی از سرویس ها در هاست اشتراکی وجود داراست.

هاست های اشتراکی با یکدیگر تفاوت های زیادی دارا‌هستند. برخی از آنها قابل اعتمادتر از دیگران میباشند.

2. VPS
VPS مخفف “سرور خصوصی مجازی” یا یه صورت عامیانه تر “سرور مجازی” می باشد. مانند هاست اشتراکی، وب سایت هایی که در VPS میزبانی می‌شوند، به صورت اشتراکی از یک سرور به کارگیری می کنند. با این موقتا، منابع سرور به اشتراک گذارده نمی‌شود. مورد بدین شکل میباشد که سرور فیزیکی با استفاده از مجازی‌سازی به نصیب‌هایی تقسیم می‌گردد که هرمورد دارای منابع گزینش‌شده خود هستند.

RAM، CPU، معیار دور و بر و ترافیک، تمامی در VPS تضمین گردیده است.

3. هاست ابری
میزبانی ابری شکل جدیدی از میزبانی وب بوده که از چندین سرور ساخته شده میباشد و به جای فعالیت مجزا، در کنار هم فعالیت می کنند. شبکه های ابری تضمین می کنند که در‌حالتی که یک سرور از فعالیت بیفتد، سرور دیگری وب سایت شما‌را فعال نگه می دارد. هر چه تعداد سرورها در شبکه ابری بیشتر باشد، منابع بیشتری در فضای ابری وجود خواهد داشت.

4. سرور منحصر
سرور منحصر نوعی از میزبانی وب میباشد که در آن تمام سرور و منابع آن به یک مشتری اختصاص داده می‌گردد. از آنجایی که سرور با هیچ مخاطب دیگری به اشتراک گذارده نمی شود، آحاد منابع سرور تضمین گردیده‌است و در چنگ کاربر می باشد.

یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی

۲ بازديد

باغ وحش گوگل: پاندا و پنگوئن
دو به‌روزرسانی اصلی الگوریتم گوگل، یکی‌از پاندا در سال 2011 و دیگری پنگوئن در سال 2012، تأثیر زیادی بر بهینه سازی داشتند که هنوز هم تا به امروز تاثیرشان احساس می شود، زیرا گوگل در طول این دو بروزسانی یک بار دیگر تلاش کرد نتیجه ها جستجوی خود را پاک سازی کند و به وب سایت‌های کیفیت بالا مشوق دهد. 

دوره آموزش سئو



در سال 2011 گوگل متوجه شد که حاصل جستجو با وبسایت های کم ارزشی تحت عنوان مزارع محتوا لبریز شده اند. مزارع محتوا وب سایت هایی بودند که محتوای بسیار زیادی را در دستکم کیفیت منتشر می کردند.

همچنین نتایج جستجو از وبسایت هایی لبریز شده بود که محتواهای نادر ارزشی را به صورت خود کار ساخت‌و‌ساز و منتشر و در بعضی مفاد محتوای خود را از سایت های دیگر کپی می کردند. نقص‌ اینجا بود که در اکثری از مواقع محتوای کپی شده از محتوای اصلی در نتایج جستجو سبقت میگرفت. در سود این سایت ها درامد زیادی از نمایش تبلیغات میگرفتند، چون بازدید نه داشتند. زندگی این وبسایت ها به ترافیک گوگل وابسته بود.

البته در سال 2011 و بعداز بروزرسانی پاندا، بسیاری از این گونه تارنما ها یک شبه ترافیک خود را از دست دادند. گوگل راجع به اینکه چه سایتی به عنوان یک وب سایت با کیفیت عالی محسوب می شود، اطلاعاتی ارائه کرد.

پاندا با غرض حذف محتوای نادر کیفیت به طور مجال‌ای در سال‌های آجل به‌روزرسانی و در نهایت در سال 2016 در الگوریتم هسته Google مخلوط شد.

همزمان با خارج شدن وبسایت ها از اثرات پاندای گوگل الگوریتمی را فعال سازی کرد که مقصود آن نبرد با تاکتیک های اسپم بود. این الگوریتم که در نهایت پنگوئن نامگذاری شد، بک پیوند های غیر معمول را شناسایی و صاحبین آن وب سایت ها را جریمه می کرد. مقصود، مبارزه با سایت هایی بود که صاحبینشان تنها به تشکیل داد بک پیوند حول یکی از دو واژه و کلمه کلیدی پرداخته و تعداد زیادی از آنها‌را در طی نادر می ساختند.

پنگوئن مانند پاندا به صورت مستمر بروزرسانی نشد و در بین برخی از بروزرسانی های آن حتی بیش تر از 1سال هم به طول انجامید. در نهایت همانند پاندا، پنگوئن نیز در سال 2006 به بخشی از الگوریتم هسته گوگل تبدیل شد.

Knowledge Graph گوگل
در سال 2012 گوگل از Knowledge Graph رونمایی کرد. این یک تغییر‌و تحول عمده از تعبیروتفسیر عبارات کلیدی به معناشناسی و شعور مقصود کاربران بود.

Amit Singhal از مهندسین قدیمی گوگل، آن را این گونه تعریف کرده است:

“Knowledge Graph به شما امکان می دهد چیزها، افراد یا مکان ‌هایی را جستجو نمائید که گوگل درباره آن ها می‌داند. نقاط جالب، افراد دارای اسم و رسم، شهرها، مجموعه‌های ورزشی، ساختمان‌ها، ویژگی‌های جغرافیایی، فیلم‌ها، اجرام آسمانی، اثر ها هنری تمامی برای مثال مفاهیمی می باشند که گوگل اطلاعاتی درباره آنان دارااست. با سرچ این مفاهیم، فوراً اطلاعات مرتبط با آنها را دریافت می کنید. این اولین قدم حیاتی برای ساختن نسل بعدی موتورهای جستجو میباشد، به گونه ای که دارای هوش مصنوعیست و دانا را مقداری بیشتر شبیه آدم ها میشناسید.”

گوگل با استعمال از این اطلاعات نتایج جستجوی خود را بهبود میبخشد. این اطلاعات به طور های متنوعی در حاصل جستجو نتایج داده میشوند.

گام‌بعدی گوگل در نسل بعدی موتور جستجوی خود در سپتامبر 2013 و در قالب Hummingbird گرفته شد. Hummingbird الگوریتمی برای فهم و شعور خوب گویش محاوره بود.

با ظهور تلفن همراه (و جستجوی صوتی)، گوگل ناچار بود که به طور کامل طرز تلاش الگوریتم خود را نوسازی کرده تا نیازهای جدید جستجوگران را برآورده کند. Hummingbird مطرح ترین تغییر تحول گوگل از سال 2001 در لحاظ گرفته می‌گردد. هدف گوگل ارائه حاصل بهتر و مرتبط تر به کاربران مخصوصا کاربران دستگاه های موبایل بود.

در حق اولویت قرار دادن دستگاه های تلفن همراه
از حدود سال 2005، یک سوال در صنعت بهینه سازی پرسیده میشد: آیا امسال «سال موبایل» میباشد؟

خوب، مشخص و معلوم شد که در سال 2005 نبوده می باشد.

یا 2006.

سال 2007 هم خلا.

یا 2008. یا 2009.

نه حتی در سال 2010، هنگامی که گوگل خود را به شرکتی با حق تقدم های موبایلی تبدیل کرد.

آن‌گاه سال های 2011، 2012، 2013 و 2014 آمدند و رفتند.

در مورد تلفن همراه بیان ها و تبلیغات زیادی می شد، زیرا این صنعت کلاً این مقطع کم عقل وار پرورش می کرد.

همان طور که کاربران بیشتری از تلفن های هوشمند به کارگیری میکردند کردند، به طور همزمان آنان به طور فزاینده ای در پی جستجوی کسب و کار ها و سایر اطلاعات در هنگام جنبش بودند.

سرنوشت، در سال 2015، سال تلفن همراه اتفاق! نقطه ای که در آن جستجوهای در دستگاه های گوشی برای نخستین دفعه در گوگل از جستجو در دستگاه های دسکتاپ پیشی گرفتند. در حالی که این آیتم از نگاه عددی صراحت دارد، باید اعتنا داشت که غرض جستجو نیز در دستگاه های موبایل به طور کاملً متفاوت بوده و نرخ تبدیل در دستگاه های موبایل نسبت به دسکتاپ بسیار پایین تر می باشد.

همچنین 2015 سالی بود که comScore گزارش داد که کاربران اینترنت موبایل از کاربران دسکتاپ پیشی گرفتند.

در سال 2015 بود که گوگل الگوریتم قابل پیش بینی و مرتبط با دستگاه های گوشی منتشر کرد که با مقصود ارتقاء جایگاه برای وبسایت هایی طراحی شده بود که نمایش و تلاش بهتری در دستگاه های موبایل داشتند.

گوگل در کوشش برای افزایش سرعت بار گذاری صفحه های در دستگاه های تلفن همراه، AMP را در سال 2016 معرفی کرد. مقصود از ارائه AMP، بارگذاری بسیار سریع صفحه ها در دستگاه های تلفن همراه بود. هنوز هم بسیاری از پرتال های خبری از AMP استفاده می کنند.

شاید این گزینه شما‌را متعجب نکند، البته در سال 2017 بود که گوگل بالاخره بیان کرد که سرعت بار گذاری سایت یکی از فاکتورهای مستقیم رتبه بندی است.

در همین ماه ها گوگل اظهار نمود که تارنما های دارای Pop-up های آزاردهنده را با افت مرتبه جریمه می کند.

در جولای سال 2019، mobile-first indexing برای کلیه وبسایت های تازه فعال شد و در مارس 2021 تمامی تارنما ها مبتنی بر نسخه موبایلشان درجه بندی میگردند.

یادگیری ماشینی و هوش تصنعی و مصنوعی
تا قبل از اینً به‌این گزینه اشاره کردیم که گوگل که در اصل بر پایه ی استخراج اطلاعات مایحتاج ساخته شده بود، تبدیل به شرکتی شد که دستگاه های گوشی را در حق تقدم خود قرار داد.

بهتر، این‌شیوه در سال 2017 تغییر و تحول کرد زیرا Sundar Pichai، مدیریت برهان گوگل، شرکت گوگل را به عنوان اولی شرکت بر طبق یادگیری ماشینی معرفی کرد. امروزه موتور جستجوی گوگل بر مبنای اطلاع رسانی و امداد به کاربران طراحی گردیده است، نه اینکه فقط لیستی از پیوند ها را به جستجو کنندگان ارائه دهد.

به همین ادله میباشد که گوگل یادگیری ماشینی را در همه تولید ها خود برای مثال موتور جستجو، جی تمایل، Adwords، دستیار گوگل و غیره تعبیه کرده است.

از نقطه حیث جستجو، ما تا قبل از اینً تأثیر یادگیری ماشینی را با RankBrain تجربه کرده‌ایم.

RankBrain که در اکتبر 2015 معرفی شد، استارت برای تعبیر 15 درصد جستجوهایی به کار گیری شد که گوگل تا قبل از اینً هیچوقت آنها را ندیده بود. گوگل از آن فرصت، به کارگیری از RankBrain را گسترش داده و نسبتاً در هر جستجویی از آن استفاده می کند.

در حالی که RankBrain بر رتبه‌بندی تارنما ها تأثیر می‌گذارد، البته به صورت سنتی یک فاکتور درجه‌بندی نیست. در واقع برای بهینه سازی وبسایت خود برای RankBrain عملا شما شغل خاصی برای اجرا دادن ندارید.

به زودی شاهد چیزهای بیشتری در دنیای جستجوی هوشمند خوا هیم بود.

جستجوی صوتی در فعلا ارتقاء می‌باشد.
جستجوی تصویری به روش فوق العاده ای بهبود پیدا کرده است.
کاربران (و همینطور برندها) به طور فزاینده ای از چت بات ها و دستیارهای شخصی (مانند سیری اپل، الکسای آمازون و کورتانای مایکروسافت) استفاده می کنند.
این پیشرفت‌ها در فناوری بدین مضمون‌ می‌باشد که اتفاقات هیجان‌انگیزتری برای افراد فعال در seo در پیش می باشد.

بروزسانی هسته گوگل
گوگل هر روز الگوریتم خود را آپ دیت می کند. البته در حین سال، گوگل همزمان با تشکیل داد تغییراتی در الگوریتم خود، به‌روزرسانی‌های هسته را منتشر می‌کند. همچنین به روزرسانی های الگوریتم هسته در ابعاد عظیم نیز وجود داراست.

هدف این به‌روزرسانی‌های هسته ساخت تجربیات جستجوی عالی برای کاربران با ارائه نتیجه ها جستجوی مرتبط‌تر و قابل اعتمادتر است.

این به‌روزرسانی‌های هسته گوگل صفحه یا سایت خاصی را هدف قرار نمی‌دهند، بلکه هدفشان بهبود روش ردیابی محتوا توسط سیستم می‌باشد.

در اینجا طرز تمجید گوگل از این به‌روزرسانی‌های هسته آمده است:

“یک روش برای ادراک طرز عملکرد یک به‌روزرسانی هسته این میباشد که تصور کنید فهرستی از 100 فیلم بلندتر در سال 2015 را تهیه و تنظیم و لیست کرده‌اید. چند سال آن گاه و در سال 2019، فهرست را نو‌سازی می کنید. این فهرست به طور طبیعی تغییر و تحول خواهد کرد. چندین فیلم جدید و شگفت‌انگیز که تا قبل از اینً درین لیست وجود نداشته‌اند، موقتا کاندیدای ورود به آن خواهند بود. همچنین ممکن میباشد برخی از فیلم‌های لیست را دوباره پژوهش فرمائید و متوجه شوید که آن ها نسبت به قبل لایق منزلت بالاتری در فهرست می باشند.”

در مارس 2018، گوگل تأیید کرد که یک به‌روزرسانی الگوریتم هسته‌ای تعالی برای محرک دادن به صفحاتی که قبلا دست‌کم گرفته شده بودند، منتشر گردیده‌است.

یه خرده بیش از یک ماه سپس، گوگل به‌روزرسانی الگوریتم هسته‌ای کلان دیگری را با هدف فهم عالی ارتباط محتوا با عبارت های جستجو شده منتشر کرد.

آنگاه، به‌روزرسانی هسته عظیم دیگری در ماه آگوست منتشر شد (این بروزرسانی گاهی اوقات به خطا به‌روزرسانی «Medic» نامیده می گردد) که سایت‌های با محتوای بی کیفیت را مقصود قرار اعطا کرد.

در مارس 2019، به عنوان یک ضمیمه برای به‌روزرسانی هسته آگوست 2018، گوگل تأیید کرد که یک به‌روزرسانی اصلی (با نام مستعار Florida 2) منتشر کرده که قرار میباشد یک به‌روزرسانی والا باشد.

اما درست بعد از نشر آن، جامعه بهینه سازی بر طبق نتایج تازه حس میکرد که این بروزرسانی بیشتر به صورت عقبگرد به الگوریتم های قبل نمود پیدا کرده است.

در ژوئن 2019 یک به‌روزرسانی هسته گران قدر دیگر منتشر شد که ضعف‌های E-A-T در وب‌وب سایت‌ها را آشکار کرد و مقصود آن تمرکز بر اعتبار و قابل پشت گرمی بودن لینک های ورودی (بک لینک و پیوند ها) بود.

هرازگاهی، گوگل به‌روزرسانی هسته‌ عظیم‌ای را منتشر می‌کند که بر همه نتایج جستجو در سراسر دانا تأثیر میگذارد.

از جمله، یک به‌روزرسانی هسته بزرگ در سپتامبر 2019 منتشر شد که غرض آن تقویت وب سایت‌هایی با تلاش بهتر بود. به‌روزرسانی هسته کبیر دیگری در ژانویه 2020 که وبسایت های در دسته YMYL را غرض قرار داد.

تفاوت کلیدی در به‌روزرسانی‌های هسته بزرگ در مقابل به‌روزرسانی‌های هسته در‌این میباشد که شما در استیناف تاثیر بروزرسانی های هسته کلان باید وب سایت خود را کلاً تجزیه و نظارت نمایید، نه اینکه روی یک صفحه خاص زوم کنید.

اخیراً، گوگل در ماه می 2020 به‌روزرسانی اساسی را منتشر کرد که صفحات فرود با محتوای کم مایه را غرض قرار می دهد و در عین هم اکنون حاصل جستجوی محلی را تقویت می‌کند.

بهترین پلاگین های کش برای وردپرس

۲ بازديد
10 مورد از بهترین پلاگین‌های Caching برای WordPress
آیا در‌پی بهترین پلاگین‌های کشینگ برای وردپرس میباشید، پس این مقاله را تا پایان با ما همدم باشید.
اگر می خواهید همت وردپرس را سریع‌تر نمائید، پیاده‌سازی کش صفحه ها بایستی در حق اولویت شما باشد. با این شغل وردپرس می‌تواند نسخه HTML استاتیک یک برگه را ذخیره کرده و به جای پردازش داینامیک PHP برای هر بار لود شیت، آن را به بازدیدکنندگان ارائه دهد. این فرمان فرصت پردازش سرور را کاهش داده و سبب ساز بهبود عملکرد می شود (همچنین به وبسایت شما امداد می‌کند تا در بعد از ظهر‌های پر ترافیک بالا بماند). 

دوره آموزش سئو


در شرایطی که از هاستی استعمال می‌کنید که کش کاغذ را برای شما در سطح سرور پیاده‌سازی می‌کند، بنابراین برای تنظیم آن به یک پلاگین کش نیاز خواهید داشت.
به همین جهت در این مقاله قصد داریم 10 آیتم از دوست داستنی‌ترین و بهترین پلاگین‌ها را معرفی کرده تا در انجام این عمل به شما کمک کنند. همگی این موارد اجرای کش شیت را شل‌تر می‌کنند و حتی فراتر از آن به شما امکان میدهند تا بهترین طرز‌های سعی وردپرس را پیاده سازی نمایید مانند کش مرورگر، فشرده‌سازی Gzip، باصرفه‌سازی کد و مورد ها دیگر.
برای یاری به شما در تعیین بهترین پلاگین متناسب با نیازهایتان، هریک را در یک تارنما آزمایشی نصب کرده و چند تست را به مراد توده‌آوری معیارهای کلیدی کارایی اجرا داده‌ایم. همچنین ویژگی‌های اصلی هر یک را به اشتراک گذاشته‌ و نگاهی به رابط کاربری آنان انداخته‌ایم، بنابراین به سادگی میتوانید یک کدام از را که برای شما مناسب می باشد گزینش نمایید.
ضمن 10 پلاگینی که شخصا تست کرده‌ام، سه راهکار اضافی کشینگ در وردپرس را نیز به اشتراک می گذارم که جایگزین‌های خوب برای پلاگین‌های مو جود در شرایط خاص می باشند.
در زیر لیست چیزهایی است که پوشش خواهیم داد:

جدول خلاصه حاصل تست کلیه پلاگین‌ها.
جزئیات شیوه تست پلاگین‌ها.
خلاصه‌ای از ویژگی‌ها و قیمت هر پلاگین، و همچنین طرز پیکربندی آنان.
نگاهی دقیق به حاصل تست‌های عملکردی.
سفارش‌هایی برای گزینش بهترین پلاگین و معرفی بهترین گزینه‌های بدون‌پول.
پس فارغ از معطلی بیایید وارد گفت و گو اساسی شویم.



جدول خلاصه تست عملکردی
به صورت خلاصه جدولی از نتایج تست کارایی هر پلاگین را در تحت قرار داده‌ایم. روی هم رفته WP Rocket بهترین عملکرد را داشت، اگرچه Breeze نیز بسیار عالی کار کرد.

به تلاوت ادامه دهید تا درباره هر پلاگین و اینکه این داده‌ها از کجا آمده‌اند اطلاعات بیشتری دستیابی فرمایید.



میانگین گرفته شده از 9 تست مستقل.
LCP (Largest Contentful Paint) = وسیع ترین حجم محتوایی.
TTFB (Time to First Byte) = مجال تا اولین بایت.
Nginx Fast CGI Cache از دید فنی پلاگین کش نیست.
به دنبال راجع به هرمورد از مورد ها بالا بیشتر توضیح خواهیم داد.

جزئیات در زمینه‌ی تستی که انجام یافته
برای یاری به شما در ادراک این مسئله که این داده‌ها از کجا آمده‌اند، بیایید به روش فعال‌ساز‌ی وب سایت آزمایشی و اجرای تست‌ها بپردازیم.

نخستین از کلیه این وب سایت از تم محبوب Astra استعمال می‌کند. برای اینکه آن را به یک سناریوی واقعی تبدیل کنیم، یکی سایت‌های دمو بر پایه ی Elementor را ایمپورت کردیم، زیرا Elementor نیز دوست داستنی‌ترین پلاگین صفحه‌ساز می‌باشد.

برای هاست هم از یک VPS ابری ارزان DigitalOcean (پلن 5 دلاری) امداد گرفتیم که به وسیله RunCloud مدیریت میگردد و از Nginx به عنوان وب سرور به کارگیری می‌کند. با این که ارزان میباشد، ولی عملکرد فوق‌العاده‌ای را نسبت به هاست اشتراکی ارائه میدهد. ولی در حالتی‌که از هاست اشتراکی مناسب منفعت بگیرید، احتمالا با هر یک از این پلاگین‌ها توسعه و گسترش چشمگیرتری را مشاهده خواهید کرد.

از لحاظ پیکربندی پلاگین‌های کش، یه خرده درباره‌ی عادلانه‌ترین طرز برای اعمال این شغل توضیح دادم؛ زیرا همگی پلاگین‌ها ویژگی‌های یکسانی را ارائه نمی‌دهند. آیا فقط می بایست امکان کش کاغذ را تست کنیم، یا بایستی سایر ویژگی‌های عملکردی را نیز فعال نماییم؟

در نقطه نهایی تصمیم گرفتیم هر کدام را به جای تنظیمات پیش‌فرض، در پیکربندی باصرفه‌اش تست کنیم. چرا که غرض اکثر کاربران ایجاد کرد یک تارنما وردپرس با بارگذاری سریع‌تر است، به این ترتیب منطقی میباشد که در صورت فعال کردن همه ویژگی‌ها، دقیقا بفهمید که هر یک با چه سرعتی میتوانند وب سایت شما‌را بالا بیاورند.

این بدان مضمون‌ می باشد که بعضی از پلاگین‌ها نسبت به سایرین مزیت‌هایی دارا هستند و در حالتی که آن را تعیین کنید، شما نیز از این مزیت بهره مند خواهید بود. اساسا من همت میکنم بدین سؤال پاسخ دهم: اگر از هر پلاگین با مجموع ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد استفاده کنید، چقدر سریع میتواند وبسایت شمارا لود کند؟

این سوالی می باشد که اکثر مردم به آن اهمیت می دهند، به همین برهان می باشد که من ساختار تست را به این شکل تعیین کردم. با این اینک در حالتی‌که فکر میکنید عادلانه‌تر است که این پلاگین‌ها را به نحوه دیگری آزمایش کرد، در دیدگاه ها به ما اگاهی دهید.

هنگامی درباره هر پلاگین مشاجره می‌کنیم، یادداشت می‌کنیم که کدام ویژگی‌ها را فعال کرده‌ایم، بنابراین شما هم می دانید که چه طور پیکربندی شده‌اند.

برای عده‌آوری داده‌های تست، از WebPageTest با پیکربندی ذیل به کار گیری نموده‌ایم:

سرور - ویرجینیا، ایالات متحده آمریکا.
کانکشن – 20.5 مگابیت در ثانیه با RTT=4ms. این باعث میشود مجال بار گذاری مقداری کندتر از ابزاری مانند Pingdom (که از یک اتصال unthrottled به کار گیری می‌کند) باشد، اما من فکرمی کنم داده‌ها از این طریق دقیق‌تر می‌باشند.
دستگاه - دسکتاپ با مرورگر کروم.
WebPageTest را برای اجرای 9 تست مستقل پیکربندی کرده و بعد از مقدار معدل ​​آن‌ها بهره‌گیری کردیم. موقتا معیارهای فرصت تا اولی بایت (TTFB)، مطرح ترین حجم محتوایی (LCP) و مجال بارگیری (بار گذاری بدون نقص) را به اشتراک میگذاریم:

فرصت تا او‌لین بایت (TTFB) - بازه زمانی وقتی که طول میکشد تا مرورگر او‌لین بایت داده را از سرور دریافت کند. از آنجایی که پلاگین‌های کشینگ زمان پردازش سرور را کاهش می دهند، می بایست سرعت TTFB تارنما شما به ترازو قابل توجهی ارتقاء یابد.
مطرح ترین حجم محتوایی (LCP) - بخشی از نوآوری تازه گوگل در حوزه وب است. این معیار آرم می‌دهد که چقدر طول می کشد تا محتوای اساسی بارگیری شود (گوگل تمجید می‌کند که این تنها محتوای بالای برگه را در نظر میگیرد، یعنی هر چیزی که سوای پیمایش ظاهر می گردد) و می‌تواند معیار نه برای ادراک کاربران از بارگذاری سایت شما باشد. چرا که بیشتر کاربران صرفا به این اهمیت می دهند که بتوانند محتوای مهم را تخت‌گاز ببینند. حتی در صورتی‌که محتوای زیر برگه فرصت بیشتری برای لود زمان پیروز شود، نقص‌ بزرگی نیست.
زمان لودینگ (بار گذاری بدون نقص) - مشخص و معلوم می‌کند چقدر طول میکشد تا سایت شما کاملا بارگذاری گردد. به عبارت فنی‌تر، هنگامی که در آن بعد از بارگیری کامل برگه به روزگار دو ثانیه هیچ عمل شبکه‌ای وجود نداشته باشد. این مربوط به محتوایی می باشد که توسط جاوااسکریپت فعال‌سازی می‌شود.
10 گزینه از بهترین پلاگین‌های کشینگ وردپرس
اینک بیایید خود پلاگین‌ها را تحقیق نماییم و آن‌گاه با جمع‌بندی اطلاعات و ارائه برخی سفارش‌ها فعالیت را به پایان می‌رسانیم.

1. WP ROCKET


WP Rocket یک پلاگین پرمخاطب میباشد که کش کردن کاغذ را به یار و همدم تعدادی از بهترین طریق‌های عملکردی وردپرس مدیر می‌کند. از قابلیت و امکان‌های آن می‌قدرت موردها زیر را نام توفیق:

فشرده‌سازی Gzip
کش مرورگر
فشرده‌سازی و ترکیب اسکریپت‌ها
باصرفه‌سازی اسکریپت‌ها، مثلا به تعویق پرت کردن بارگیری جاوااسکریپت و مرتب‌سازی CSS
با صرفه‌سازی پایگاه داده
کنترل API
بارگیری تنبل (Lazy Loading) برای تصاویر و فیلم‌ها
آیتم‌هایی برای میزبانی محلی Google Analytics و Facebook Pixel
پیش بارگیری کش
WP Rocket در ورژن 9/3 برخی از ویژگی‌های منحصر را نیز اضافه کرده‌میباشد که در دیگر پلاگین‌های کش آنها‌را نمی‌یابید. مهم‌تر از همه ویژگی نو \\\"حذف CSS به کار گیری نشده\\\" هست که می تواند اندازه یک ورقه را در اکثر مفاد 100-70 کیلوبایت کاهش دهد. این قابلیت و امکان همه صفحات وبسایت شما‌را نسخه برداری کرده تا CSSهای غیرضروری را از هرکدام حذف نماید.

علاوه بر داشتن بعضی از ویژگی‌های منحصر، یکی از تمایزهای کلیدی WP Rocket سادگی آن است. داشبورد آن به نه طراحی شده و حاوی اطلاعات مفیدی میباشد که پیکربندی پلاگین را برای کاربران ساده نیز سهل وآسان می‌کند.



بخش تنظیمات WP Rocket - این بخش برای باصرفه‌سازی فولدر میباشد.

تمایز دیگر این میباشد که WP Rocket با اکثری از هاست‌های مدیر شده وردپرس عمل کرده و شما را از نصب برخی دیگر از پلاگین‌ها جلوگیری کردن می‌کند. از جمله می‌توانید از آن روی
WP Engine، SiteGround، GoDaddy و موارد دیگر به کار گیری فرمائید.

قیمت: از 49 دلار برای استعمال در هر وب‌تارنما استارت شده و متاسفانه نسخه بدون‌پول ندارد، البته 14 روز ضمانت رجوع وجه را ارائه می‌دهد.

جزئیات تست
به محض اینکه WP Rocket را نصب می‌کنید، به طور خود کار ویژگی‌های مهم مانند کش ورقه، کش مرورگر، فشرده‌سازی Gzip و یک‌سری مورد دیگر را فعال می‌کند. به علاوه گزینه‌های اضافی زیادی برای با صرفه‌سازی کد و کار با مدیا دریافت میکنید که من تماما آنان را پیکربندی کردم.

تب بهینه‌سازی فایل دربرگیرنده موارد زیر میباشد:

تحقیرکردن فایل‌های CSS
ترکیب فولدر‌های CSS
بهینه‌سازی تحویل CSS
حذف CSS به کار گیری نشده (این یکی‌از منحصر به فرد به فردترین ویژگی است)
خارکردن فولدر‌های جاوااسکریپت
به تعویق پرت کردن بارگیری جاوااسکریپت
مکث در اجرای جاوااسکریپت (این نیز یک کدام از از دیگر از ویژگی‌های نو در نسخه 3.9 است که توسعه و گسترش‌های بزرگی را ارائه می دهد)
تب مدیا مشمول موردها ذیل می باشد:

بارگیری تنبل (Lazy Loading) برای تصاویر و فیلم‌ها
غیرفعال کردن ویژگی‌های داخلی وردپرس
2. BREEZE


Breeze یک افزونه کش درست شده توسط Cloudways می باشد، یک میزبان وب مدیر شده دوستداشتنی که به شما قابلیت و امکان می دهد سرویس‌دهنده میزبانی ابری خود را گزینش نمایید. با این اکنون برای به کار گیری از Breeze نیازی نیست که مشتری Cloudways باشید، اگرچه بعضی ترکیب‌های ویژه برای مشتریان Cloudways وجود داراست.

مثلا در صورتیکه در Cloudways هاست دارید، Breeze از خیال و خاطر کش در سطح سرور Varnish جانبداری می‌کند که به شما امکان می دهد کش Varnish را از داشبورد وردپرس خود تمیز فرمایید.



قسمت تنظیمات اولیه پلاگین Breeze.

Breeze علاوه بر سعی مهم خود در کش، بعضا دیگر از بهترین نحوه‌های تلاش وردپرس را نیز پیاده‌سازی می‌کند:

فشرده‌سازی Gzip
کش مرورگر
کوچک‌سازی کد و مخلوط آن
بهینه‌سازی پایگاه داده
ادغام CDN برای کمک به شما به منظور اتصال به CDN انتخابی خود
این پلاگین در تست‌ها عملکرد بسیار نه داشته که آن را به یکی‌از بهترین پلاگین‌های کش رایگان درین لیست تبدیل می‌کند.

بها: 100 درصد مجانی می باشد.

جزئیات تست
این‌ها چیزی هست که من خلال کش برگه و سایر ویژگی‌های پیش فرض فعال کردم:

کوچک‌سازی HTML، CSS و JS
دسته‌بندی فایل‌های CSS و JS
بارگیری تنبل برای تصاویر
به تعویق پرتاب کردن بارگیری جاوااسکریپت
3. SWIFT PERFORMANCE


Swift Performance یک پلاگین کش جدید هست که با‌گاز در گروه وردپرس Speed Up Facebook محبوبیت زیادی به دست آورد. مانند WP Rocket غرض آن این است که یک ابزار کامل برای کارایی وردپرس باشد که از کش کردن استفاده کرده و خیلی مورد ها بیشتر را نیز جانبداری می‌کند.

هر چندین برخلاف WP Rocket یک نسخه رایگان در WordPress.org به نام Swift Performance Lite وجود دارد که من برای تست از آن به کار گیری کردم. شما نیز برای دسترسی به تنظیمات کش، نسخه رایگان فقط چیزی می‌باشد که نیاز دارید. ویژگی‌های اثر گذار دیگر آن هم شامل موارد تحت میباشد:

پیش بارگیری کش
باصرفه‌سازی پایگاه داده
کوچک‌سازی
کش مرورگر
فشرده‌سازی Gzip
یکی‌از چیزهایی که دوست دارم امکان Preset میباشد که می‌توانید با یک کلیک آن را ایفا فرمائید. در حالتی‌که مخاطب بی آلایش میباشید، عمل با آن برای شما واقعا وا رفته است.



داشبورد اساسی پلاگین Swift Performance.

همچنین با ویژگی پیشرفته‌ای که داراست به شما قابلیت می‌دهد پلاگین‌های خاصی را در صفحه های خاصی غیرفعال نمایید. مثلا اگر یک پلاگین فرم تماس دارید، می‌توانید از این ویژگی سود گرفته و مطمئن شوید پلاگین صرفا در ورقه Contact شما بارگیری می گردد.

بها: برای استارت رایگان اما برای دسترسی به امکانات بیشتر دارای یک نسخه پولی از 40 دلار میباشد.

جزئیات تست
من نسخه رایگان را تست کرده‌ام که در WordPress.org موجود میباشد.

در بالا Maximum Optimization را در تنظیمات امتحان کردم، اما این گزینه سبب ساز ایجاد کرد مشکلاتی در وبسایت من می شد، براین اساس آن را به Improved Optimization تغییر‌و تحول دادم.

مهم ترین معیارهای سئو داخلی سایت

۲ بازديد

زمانی که از سئو داخلی وبسایت یا onpage بهینه سازی صحبت می‌کنیم ما مطمئن هستیم که به اندازه یک عمر در زمینه ی با چگالی لغت ها کلیدی یا برچسب های متا شنیده اید! در‌حالتی که درپی تغییرات مهم در سئو خود میباشید و می‌خواهید مهم ترین جزئیات و برترین استراتژی های بهینه سازی داخلی صفحات تارنما را فراگیری ملاحظه کنید پس با ما یار باشید. 

دوره آموزش سئو



استارت یک توضیح کلی در مورد با بهینه سازی داخلی ، فاکتورها و متغیرهای اثرگذار در بهبود سئوی داخلی صفحه های وبسایت بیان می کنیم تا ادامه بحث برای شما ملموس تر باشد.

هنگامی که یک سایت فعال‌سازی میشود، بایستی برای تطابق با خواسته های موتور جستجو جهت قرار به دست آوردن در سکو های بالاتر ، یک‌سری تغییرات درون ساختار سایت اعمال شوند. مواردی مثل seo تصاویر ، اصلاح ساختار اپلیکیشن نویسی قالب ، ایجاد کرد صحیح محتوا و رعایت اصول محتوانویسی و بخش اعظمی مفاد دیگر. اگرچه seo داخلی پیرو سئو ساختاری وب سایت هست البته در کار به بهبود رابطه وب سایت با موتورهای جستجو و ارتقا رضایت کابران می پردازد.

مهم‌ترین قدم های سئو داخلی سایت
برای تحقق سئو داخلی مطلوب بایستی مهم‌ترین فاکتورها و جزئیات را بدانید و در همان مسیر قدم های خود را بردارید. بخش اعظمی از روش هایی که در وب سایت ها نقل گردیده است کلی و تکراری میباشند اما ما تلاش کرده ایم مهمترین استراتژی ها و قدم هایی که برای بهینه سازی داخلی وب سایت باید طی فرمایید را با جزئیات کامل بیان کرده و آموزش میدهیم .

در ادامه لیستی از مهم‌ترین گام ها در سئو داخلی وب سایت را بیان و تشریح کرده ایم که مطالعه آن حتما به شما پیشنهاد می شود.



از url های بهینه سازی شده استعمال کنید
گوگل اعلام کرده که به 3 – 5 کلمه اولیه در یک url وزن و ارزش بیشتری میدهد. برای تحقق این موضوع بایستی در url هرصفحه از کلمات مرتبط با متن استعمال نمائید و لغات کلیدی مهم را در url کاغذ قرار دهید.

طبق تحقیقات صورت گرفته در مطالعه نتیجه ها گوگل به اثبات رسیده غالبا صفحاتی که url وقتگیر و بد ساختاری دارا‌هستند نسبت به صفحاتی که url مناسب و سئو شده دارا هستند در درجه های بدتری قرار می گیرند. پس در قدم نخستین آدرس صفحه های را باصرفه کنید.

عنوان را با واژه کلیدی شروع نمائید
تگ عنوان مهم ترین فاکتور در seo داخلی سایت هست. به طور کلی هرچه واژه و کلمه کلیدی اصلی به نخستینِ عنوان نزدیک تر باشد قیمت بیشتری برای موتورهای جستجو داراست. از جمله چنانچه کلمه کلیدی صفحه سئو وب سایت باشد ، برای مثال عالی هست عنوان به این شکل نوشته گردد: seo سایت داخلی چه فاکتورهایی دارد؟

استعمال از لغات توصیفی در عنوان
کلماتی که تعریف یا گستردن زمان و مکان و موقعیت را می‌دهند مانند 2019 ، خوب ، اصلی ، ارزان و کلمه ها مشابه دیگر می‌توانند به سایت شما در حصول سکو در لغات کلیدی زمانبر امداد کنند.

نوشته ی علمی پیشنهادی در زمینه ی seo عنوان مطالب : گزینش عنوان مناسب صفحه ها وب سایت

عنوان اصلی را در تگ h1 قرار دهید
تگ H1 برچسب عنوان شماست. بیشتر سیستم های مدیر محتوا CMS (مانند WordPress) به طور اتومات برچسب H1 را به عنوان صفحه اضافه می کنند. اما مسلما کد قالب وب سایت خود را استیناف نمایید که مطمئن باشید این برچسب گذاری به صورت صحیح تعریف شده باشد.



از تگ h2 استفاده کنید
در گام بعدی باید برچسب h2 مسلما بایستی در ورقه استعمال شود زیرا رابط دربین تگ h1 با آحاد مطالب تارنما و برچسب های زیرشاخه تگ h2 است. معمولا در آموزش سئو تاکید زیادی بر این فاکتور می‌شود.

سئو داخلی وبسایت با بهبود dwell time
در صورتی استفاده کننده بعد از ورود به یک شیت خیلی سریع دکمه بازگشت را کلیک کرد یا از شیت خارج شد این شغل او به گوگل اعلام می کند که برگه کیفیت و جذابیت کافی را ندارد. به همین برهان گوگل از dwell time برای سنجش کیفیت محتوای برگه استعمال می کند. با نوشتن و ساخت و ساز محتوا و مطالب دیدنی کاربران را به وبسایت خود جذب فرمائید.

نشر مطالب زمانبر
باتوجه به رسیدگی صنعت بهینه سازی ، می قدرت با قاطعیت اظهار‌کرد که مطالب وقتگیر و کیفیت خوب رتبه بهتری در نتایج دستیابی می کنند و موجب تقویت seo داخلی وب سایت میگردند. برای تشکیل داد محتوا و انتشار مطالب با طول مناسب بهتر میباشد از متخصصین این زمینه کمک بگیرید ، البته می‌توانید از ترجمه مقاله ها لاتین مرتبط با مورد سایت خود نیز استفاده نمایید.

صفحه های عجیب با مالتی مدیا
در حالتی‌که تا به اکنون صفحه های خود را صرفا با متن لبریز کرده اید به‌این نکته توجه کنید! مالتی مدیا و به کارگیری از ویدیو و تصاویر صفحه های وبسایت را تعجب آور می کند و علاوه بر بهبود تجربه کاربری ، حضور اورا روی تارنما افزایش می‌دهد و dwell time را تقویت می نماید.

کلمه ها کلیدی را در 100 واژه و کلمه نخستین نوشته‌علمی بیاورید
در گزاره اول هر صفحه و 100 تا 150 واژه و کلمه اولین که می نویسید قطعا مهم ترین کلمه ها کلیدی را قرار دهید. از جمله ما در این نوشته‌ی‌علمی ای که پیرامون seo داخلی تارنما نوشته ایم ، در حالتی‌که دقت کنید در گزاره اول کلماتی مثل سئو ، داخلی ، استراتژی ، وب سایت ، فاکتورها را آورده ایم.

طراحی ریسپانسیو وبسایت
گوگل در سال 2015 آغاز به جریمه وبسایت هایی کرد که در قابلیت ریسپانسیو یا برخورد گرا در موبایل را نداشتند. فعلا یک طراحی ریسپانسیو برای سایت با قابلیت بارگزاری درست آن در موبایل و تبلت ضروری و جز فاکتورهای seo داخلی است. اهمیت سئو گوشی به حدی ارتقاء یافته که در گوگل وبمستر تولز نیز پژوهش و استدلال‌ها بر این پایه اعمال میگردد.

استعمال از لینکدهی خارجی
این یک استراتژی وا رفته براساس سئو کلاه سفید است. لینکدهی خارجی به وبسایت ها و صفحاتی که آیتم و محتوای مشابه با صفحه ها سایت شما دارند به گوگل امداد می کند که محتوای درج شده در صفحه های را بهتر متوجه خواهد شد. همچنین این فعالیت به گوگل نشان میدهد که تارنما شما یک تارنما مرجع و قطب اطلاعاتی در یک گزینه خاص است.



seo سایت با لینکسازی داخلی
پیوندها یا لینکسازی داخلی خیلی با ارزش میباشد. مطلقا در هر کاغذ دست کم 2-3 لینک داخلی به صفحه های دیگر قرار دهید.

seo و تقویت سرعت صفحات داخلی سایت
گوگل رسما اعلام کرده که سرعت سایت یک فاکتور اصلی در جایگاه بندی وبسایت هست و به تازگی مداقه سرعت وب سایت را در حاصل جستجو بیشتر دخیل کرده است. شما میتوانید با به کار گیری از cdn یا کاهش حجم تصاویر و یا تغییر و تحول سرویس میزبانی ( هاست ) وبسایت خود سرعت را تقویت فرمایید.

مطمئن شوید که بارگزاری اول سایت شما بیش از 4 ثانیه طول نکشید. محققین دریافته اند که 75٪ از کاربران زمانی که با سایتی با فرصت بارگزاری بیشتر از 4 ثانیه مواجه می‌شوند آن را رخنه‌ و به سایت دیگری مراجعه می کنند.

برای تقویت و سنجش سرعت وب سایت استعمال از معرفی سایت gtmetrix راهگشا باشد.

کلمات کلیدی lsi
کلمات کلیدی LSI کلمات یا عبارات مترادفی می‌باشند که گوگل برای تعیین ارتباط و کیفیت یک کاغذ از آنان به کارگیری می کند. از lsi ها به صورت کلی مطالب و مقاله ها تارنما خود به کارگیری نمائید.

seo تصاویر داخلی وب سایت
مطمئن شوید که تصاویر به عمل رفته در شیت دارای عنوان و متن جایگزین متناسب با واژه کلیدی همان صفحه باشد.

در مقاله seo تصاویر وب سایت این فاکتور را دقیق تشریح کرده ایم که پیشنهاد می کنیم بازرسی نمایید تا برترین طرز های سئو تصویر را بدانید

دکمه های اشتراک گذاری شبکه‌های‌عمومی
ممکن است شبکه های مردمی نقش مستقیمی در جایگاه بندی وبسایت شما نداشته باشند اما اشتراک گذاری مطالب در رسانه های اجتماعی منجر تشکیل داد تعداد بیشتری مخاطب برای وبسایت می‌گردد و هرچه چشم های بیشتری را به وبسایت خود معطوف فرمایید ، احتمال اینکه کاربری به برگه شما لینک و پیوند دهد هم بیشتر می گردد. به این ترتیب از قرار دادن دکمه های اشتراک گذاری مطالب در شبکه اجتماعی به صورت برجسته و واضح در وبسایت نهراسید. طبق تحقیقاتی که متخصصین seo انجام داده اند ثابت شده دکمه اشتراک در شبکه های مردمی برخی تا 700 درصد ( بله هفتصد درصد!) بازدید یک نوشته‌ی‌علمی را ارتقا داده میباشد.

نوشته‌علمی پیشنهادی برای افزایش اطلاعات و تخصص شما : تاثیر شبکه های عمومی بر بهینه سازی

سایر تکنیک های بهینه سازی داخلی وب سایت
همچنین فاکتورهای دیگری نیز در seo داخلی سایت تاثیر دارا‌هستند که شناخت آنان خالی از لطف نیست و ما در فراگیری بهینه سازی کل این مفاد را به صورت عملی یار با دانشجوها خود اجرا میکنیم. که جمعاً با موارد زیر آحاد فاکتورها به 21 گزینه میرسند. ولی تمامی فاکتورها به یک اندازه تاثیرگذار نیستند و بعضی تاثیرات بیشتری در seo و درجه وب سایت دارند که بهبود آنان حاصل ملموس تری را در ادامه دارااست.

محتوای کیفیت بالا
تشویق کاربران به بازدید مجدد از وب سایت
تقویت برند تارنما
تشویق استفاده کننده به ثبت حیث
ارتقاء طبیعی CTR ، کلیک بیشتر = ترافیک بیشتر

روش های سئو ویدئو

۲ بازديد

بهینه سازی ویدیو یک کدام از مهمترین ابزار ویدیو مارکتینگ است که در سالیان اخیر با توسعه وب و افزایش به کارگیری از وب سایت ها و شبکه های اجتماعی اثر متعددی در تبلیغات و بازاریابی دارااست. از مجال به روزرسانی الگوریتم های پاندا و پنگوئن بسیاری از متخصصین seo به این فیض رسیده اند که جذب بازدید حداکثری و توفیق در درجه بندی یک تارنما در دراز دوران و بالا رفتن بازدید آن صرفا مرتبط با ساخت تعداد متعددی پیوند وجود ندارد و این محتوای باکیفیت مثل متن، ویدئو و پوشه های تصویری است که سبب ساز به بهبود حالت و بهینه سازی وب سایت ها میشود. 

دوره آموزش سئو



یک کدام از شایسته ترین طرق ساخت محتوا که توسط برندهای دارای اعتبار در سرتاسر عالم استفاده می شود ، سئو کلیپ ( video seo ) هست که در شکل به کار گیری درست ، ویدئو یک صورت توانا از ساخت‌و‌ساز محتوا برای جابجایی پیام به کاربر می باشد. در حالتی که توجه کرده باشید گوگل و موتورهای جستجوی دیگر یک قسمت مجزا برای جستجوی ویدیو دارا هستند و التفات متعددی برای محتواهای تصویری قائل هستند. تا جایی که نزدیک به 60 درصد از جستجوهایی که در گوگل اجرا می‌گردد ، کاغذ اول نتیجه ها دربرگیرنده حداقل یک ویدئو میباشد.

نوشته ی علمی پیشنهادی و فوق العاده اساسی :ایجاد محتوا با رعایت 9 نکته کلیدی

اهمیت سئو ویدیو
طبق پژوهش ها صورت گرفته ، بیشتراز 124 میلیون بیننده مخصوص در آمریکا در صرفا یک ماه ، 9.5 میلیارد ویدئوی آنلاین و بیش تر از 19 میلیون بیننده منحصربه‌فرد در کانادا در به عبارتی ماه بیش تر از 2.1 میلیارد ویدئوی آنلاین تماشا کرده اند. این داده های عددی در مملکت ما نیز بسیار بالاست که علامت از اهمیت ویدئو و ویدیو ها در بازاریابی و بهینه سازی داراست و می‌تواند به راحتی تعداد بی شماری مخاطب را برای یک وبسایت به ارمغان آورد.

بهینه سازی ویدیو ، مضمون‌ جدیدی وجود ندارد. اما می بایست بدانید که تعداد یه خرده از رقبای شما تا به امروز از این تکنیک به کارگیری کرده اند و شما می توانید به راحتی با ساخت‌و‌ساز تعدادی ویدیو بی آلایش خویش را در حاصل موتورهای کاوش بالا بکشید. این قابلیت و امکان برای ویدئو های پر بازدید وجود دارااست که ضمن قرار به دست آوردن در کتگوری ویدئوهای گوگل ، حتی‌در صفحه اولیه لیست حاصل قرار بگیرند به شرط اینکه بهینه سازی کلیپ به نیکی صورت پذیرد.

یکی‌از سایت هایی که توانسته در این مزینه توفیق های فراوانی دستیابی نماید ، آپارات می باشد. آپارات خیر صرفا ساختار وب سایت خویش را بهینه کرده ، بلکه بهینه سازی ویدئوهای منتشر گردیده روی این پلتفرم را بطور ظریف جاری ساختن می دهد و درنتیجه توانسته بازدید حداکثری و با تعداد بالا را در روز بدست آورد. برای دریافت اطلاعات ظریف در این زمینه سفارش میکنیم به حساب آوردن و بازرسی بهینه سازی تارنما آپارات را تفحص نمائید.

نحوه های بهینه سازی کلیپ
باتوجه به ارتقاء سرعت وب در ایران و کاهش مخارج آن در سود رقابت بین موسسات ارائه دهنده سرویس ها وب رغبت به مشاهده ویدئو های تبلیغاتی ، سرگرمی ، ورزشی و … ارتقا یافته است و در سرتاسر عالم نیز به همین شکل است و طبق برآوردهایی که توسط محققین و متخصصین انجام یافته ، می توان خاطرنشان کرد که تا سال 2022 بیشتراز 85 درصد محتوای جانور در تارنما ها و شبکه‌های‌مردمی به طور ویدئو خواهد بود.

در این صورت ساخت ویدیو می تواند یک ایده مطلوب برای تارنما و شبکه های عمومی باشد ولی خیر هر ویدیو یا این که کلیپی! در ابتدا باید استراتژی و غرض خویش از ساخت ویدئو را معلوم نمایید و به‌دنبال براساس اصول بهینه سازی بر روی برندسازی ، جابجایی صحیح پیام و ارتقاء تاثیرگذاری آن تمرکز نمایید تا هزینه هایی که برای ساخت و ایجاد کرد کلیپ صرف میکنید ، هدر نرود. شایسته ترین نحوه های سئو ویدیو را بصورت بی نقص بشناسید و تلاش فرمائید از آحاد این مواقعی که به وسیله متخصصین کمپانی سئوبهینه مشخص گردیده اند ، استعمال کنید.

اشتراک گذاری کلیپ در شبکه‌های‌عمومی
به خواسته بیشتر چشم شدن یک ویدیو و ارتقا شانس جذب کاربر بیشتر ، اشتراک گذاری آن در شبکه های مردمی التفات متعددی داراست. درواقع یکی‌از ابزارهای چشم شدن ویدئو که اثر متعددی در بهینه سازی داراست ، شبکه های عمومی مثل اینستاگرام ، فیسبوک و لینکدین میباشند. این کانال ها سرشار از یوزرها فعال می‌باشند که عشق دارا‌هستند مشاهده کنید ، بشنوند و ویدئوهای دوست داستنی خویش را به اشتراک بگذارند و یا این که برای دوستان خویش ارسال نمایند. همین مراحل قادر است سبب به ارتقاء بازدیدها و بهبود seo ویدئو شود.

بارگزاری ویدیو در وب سایت آپارات
یکی شایسته ترین ایده های بهینه سازی کلیپ ، بارگزاری ویدئو های تصویری در سایت آپارات است. آپارات تحت عنوان اصلی ترین تارنما اشتراک گذاری کلیپ در کشور ایران میباشد که تجهیزات قابل قبولی را برای یوزرها دراین مورد ساخت کرده است. شما می‌توانید با ساخت یک حساب ، ویدئو های مد نظر خویش را در آپارات به اکران بگذارید و همینطور به شما اذن تایپ کردن یک گزاره متن در پایین ویدئو به شما داده می‌شود. این سایت تعداد یوزرها فراوانی را داراست و ویدیو ها با بازدید بالایی روبرو خواهند شد. همینطور در اکانتی که تشکیل داد میکنید میتوانید نشانی وب سایت خویش را نیز قرار دهید. در هر حال مسلما توجه نمائید که به خواسته سئو ویدئو در تارنما آپارات ، لوگو و نشانی سایت خویش را نیز به خواسته رعایت ضابطه کپی رایت درج کنید تا مخاطبان با مارک شما آشنا شوند.

استفاده از برچسب گذاری در صفحه کلیپ در آپارات قابلیت و امکان پذیر است و با این شغل علاوه بر دسته بندی کلیپ های شما ، یافتن آن ها برای کاربرانی که جستجوی هدفمند انجام می دهند آسوده خیس می‌گردد.

به کارگیری از ویدیو در لندینگ پیج
با افزایش اعتنا گوگل به کلیپ از سال 2018 ، سفارش می شود که از ویدیو در لندینگ پیج های مهم وب سایت خویش استفاده فرمایید ، تا یوزرها علاوه بر تحقیق محتوای صفحه ها اصلی و بالا رفتن حضور آن ها روی تارنما ، رضایت کاربری بیشتری داشته باشند. این عمل در seo کلیپ یک کدام از شایسته ترین ایده هاست.

توصیه ما به شما ، برای شناخت بیشتر این نوشته‌علمی را بازرسی بفرمایید: لندینگ پیج چیست؟ چه اهمیتی در بهینه سازی دارااست؟

قابلیت و امکان تصویب دیدگاه ها یوزرها
به مخاطب خویش این قابلیت را بدهید که بعد از مشاهده ویدئو ایده ها خویش را تصویب کند. مسلما سعی فرمایید که بخشی را متتناسب با این کار روی سایت خویش قرار دهید و از یوزرها بخواهید ایده ها و نقدها خویش را اعلام نمایند. کامنت گذاری و تصویب نظر ها اثر متعددی در بهبود بهینه سازی داراست.

کاهش وسعت در بهینه سازی کلیپ
فاکتور وسعت ویدیو ، از دو جنبه قابل بازرسی میباشد. یکی از اینکه گوگل به صفحاتی علاقه دارااست که معدود وسعت باشند و سرعت بارگزاری بالایی داشته باشند و وب سایت هایی که اینگونه قوانینی دارند مطلقا در سکو های بهتری نسبت به رقبا قرار می‌گیرند. از منظر یوزرها نیز ، ذیل بودن وسعت به طور بی واسطه اهمیتی ندارد ، برای استفاده کننده سرعت بارگزاری و اجرای ویدئو مهم هست و اگر ویدئو متبوع با سرعت کمی ایفا گردد قابلیت بستن آن توسط مخاطب وجود دارد.

روش هایی برای بهبود تاثیر مکان سرور در سئو

۲ بازديد

در‌این نوشته ی علمی کاربردی تاثیر مکان سرور در seo و اهمیت فوق العاده آن در سکو ای که در حاصل جستجو استحصال می‌کنید بحث خواهیم کرد. به قطع می توان اظهار داشت که کیفیت سرور یا هاستی که برای میزبانی تارنما خود انتخاب میکنید تاثیر فراوانی در تلاش و درجه بندی سایت در نتایج جستجوی گوگل دارد. سرعت و مکان سرور ، نوع و حجم هاست یا میزبان وب می تواند یک تصمیم اصلی در فعال‌سازی وطراحی تارنما باشد که بایستی اصولی خریداری گردد. هزاران شرکت هاستینگ وجود دارا‌هستند که خدمات بعضا یکسانی را با قیمت های متفاوت ارائه می دهند و شما بایستی مناسب ترین هاست را با بهترین وضعیت مالی و فنی و با پیش بینی موقعیت جغرافیایی سرور را برگزینید. 

دوره آموزش سئو



ارتقاء سرعت سایت ، سفارشی سازی نتیجه ها به ازای هر ip منحصر به فرد ، ارائه نزدیک ترین حاصل به کاربر ( سئو محلی ) ، بهبود تجربیات کاربری از بارزترین تاثیرات کیفیت سرور میباشد ، به همین عامل استیناف این نوشته ی علمی به شما سفارش می‌گردد.

مکان سرور چه‌گونه در سکو بندی گوگل تاثیر میگذارد؟
گوگل تاکید می کند که تارنما شما بایستی سریع باشد و سرعت لود سایت را به عنوان یک فاکتور موءثر در مرتبه بندی نتایج جستجو در حیث میگیرد. او‌لین راه برای بدست آوردن بیشترین سرعت ، انتخاب نزدیک ترین مکان سرور به جامعه غرض شما میباشد. از جمله اگر در ایران شغل میکنید و مشتریان شما محدود به کشور‌ایران می‌شوند ضروری می‌باشد که از سرور های ایرانی استفداه فرمائید. گوگل باتوجه به شرایط و آی پی استفاده کننده استارت نزدیک ترین سایتها را از حیث استقرار مکان سرور نمایش می‌دهد برای همین در شرایطی که فردی در آلمان یک عبارت را جستجو کند در مقایسه با فرد دیگری که از کانادا همان عبارت را جستجو نماید ، نتایج متفاوتی را خواهند دید. پس می بایست اعتنا کنید که با شرکتی همکاری فرمائید که خدمات هاستینگ را بر روی سرورهای همان مرز و بوم ارائه می دهد.

مجال بالای بارگذاری برگه یکی از دلایلی می‌باشد که کاربران تارنما را ترک می کنند و علاقه مند به تارنما هایی که سرعت پایینی دارا‌هستند نیستند. طبق پژوهش های انجام شده به اثبات رسیده می باشد که وب سایتهایی که به کندی بارگزاری می گردند برای کسب و کارها مناسب نیستند. 53٪ از کاربران تلفن همراه در نهایت حدود 3 ثانیه برای بارگزاری کاغذ حوصله می کنند و در صورتی‌که این فرمان طی این زمان پژوهشگر نشود شیت مربوطه را می بندند و به سراغ وبسایت دیگری خواهند رفت. همچنین گوگل سایت هایی که کند می باشند و سرعت پایینی دارند در جایگاه های پایین تری در نتیجه ها جستجو قرار می دهد و در برخی موردها آن ها را از نتایج serp حذف خواهد کرد. عنایت بالا و تاثیر مکان سرور در سئو سایت و جایگاه صفحه ها در گوگل نیز اینجا مشخص و معلوم می گردد.



روش هایی برای بهبود تاثیر مکان سرور در سئو
وقتی که این سوال مطرح شد ، که مکان سرور چگونه در seo یا رتبه بندی شیت تاثیر دارد؟ مت کاتز دارای تخصص سابق گوگل ، پاسخ داد: ما کاملا سعی می‌کنیم مناسب ترین نتیجه ها را به هر کاربر در هر مرزو بوم ارائه کنیم و شرایط سرور از حیث آدرس IP عاملی برای در همین راستاست. این متخصص سئو در سال 2011 این پاسخ را ارائه نموده و باتوجه به بسط های گوگل در مورد بهبود رضایت کاربری و سفارشی سازی حاصل جستجو برای هر مخاطب در سالیان اخیر تاثیر مکان سرور در seo بیشتر از پیشین ارتقاء یافته می‌باشد.

به خواسته بهبود تاثیر حالت مکان سرور در سئو شیوه های تحت توصیه میشود که در زمانه مجال کوتاهی می توانند جایگاه وب سایت را در نتایج به طرز چشمگیری ارتقاء دهند.

به کار گیری از cdn
این بدان مضمون‌ می باشد که شما سه روش برای ساخت‌و‌ساز تاثیر مثبت مکان سرور در بهینه سازی پیش رو دارید. یا می بایست شرایط استقرار را در کشوری که مخاطبان مورد نظر شما اقامت دارند گزینش فرمایید و یا از سیستم CDN استعمال نمائید در غیر این صورت باید در ابزارهای وبمستر گوگل یا سایر موتورهای جستجو مرزو بوم هدف خود را به درستی تعیین فرمائید. در هر سه شرایط با نزدیک کردن مکان سرور به افراد در تاثیر مثبتی در seo و بهبود سکو بندی سایت خود ایفا داده اید و می توانید مزایا و نتایج آن را لمس کنید.

برای وب سایتهایی که کاربرانی فقط از یک کشور را هدف قرار می دهند ، ایده نه می‌باشد که از سرور های همان میهن به کار گیری کنند. البته در شرایطی‌که که وب سایت مخاطبان متعددی از سرتاسر جهان داشته باشد حالت متعدد می‌باشد و در این حالت توصیه استفاده از CDN مطرح می شود.

یک سرویس شبکه تحویل محتوا با ارائه مکان جایگزین سرور برای بازدید کنندگان شما دسترسی به منابع از وب سایت شمارا تسهیل میبخشد. مکان نقاط CDN معمولا در سراسر فقیه توزیع شده اند. آنان به نزدیکتر شدن بازدید کنندگان تارنما شما کمک می کنند. این نوع سرویس پاسخ سریعتر سرور و زمان کمتر لود صفحه های را تضمین می کند. بخش اعظمی از خدمات CDN در اینترنت وجود دارااست که برخی بدون پول می‌باشند، در حالی که بعضی دیگر خدمات پولی را ارائه میدهند که در هر صورت موجب ارتقا seo می شوند.

در شرایطی‌که کاربران سایت شما از سراسر عالم میباشند ، جایگاه بندی و سئو وبسایت شما ذیل تاثیر مکان قرار به دست آوردن سرور قرار نمی گیرد.

انتخاب میهن مقصود برای موتور جستجو
موتورهای جستجو مانند گوگل ، Bing یا Yandex به صاحبان وب سایت اجازه می دهند برای بهبود تاثیر مکان سرور در بهینه سازی یک کشور مقصود را در ابزارهای وبمستر خود تعیین کنید. اگر که این کار را انجام ندهید خود موتور جستجو بنا به معیارهایی که دارااست یک مرزوبوم را در لحاظ میگیرد که قابلیت و امکان داراست مورد نظر شما نباشد. البته در صورتی که شما از پسوند دامنه ( TLD ) یک مرز و بوم خاص برای مثال ir که مختص کشور ایران هست استفاده نمایید دیگر نیازی نیست که مملکت هدف را معلوم نمائید.

اطلاعاتی که موتورهای جستجو برای تاثیر محل و مکان سرور در سئو بدست میاورند به یکی از شیوه های پایین هست:

آدرس آی پی سرور که مکان جغرافیایی و محل استقرار فیزیکی سرور را معین می نماید.

آحاد اطلاعات مربوط به شرایط مکانی مو جود در محتوای تارنما ، مانند اطلاعات تماس ، داده های ایجاد کرد یافته یا متاتگ های محتوا و غیره.

بکشپیوند هایی که به شیت داده شده بیشتر از چه کشوری می‌باشند.

اطلاعاتی که مربوط به بهینه سازی محلی هست و از چه بخشها و کشورهایی مخاطبان بیشتری وارد سایت شده اند.

به این ترتیب ، درصورتی که مکان سرور سایت شما واقع در انگلستان باشد و محتوای وب سایت شما برای کاربران ایران در نظر گرفته شده است ، می بایست در تظیمات سرچ کنسول مملکت هدف را ایران قرار دهید و در این حالت نیازی به انتقال وبسایت روی سرورهای ایران نیست و گوگل متوجه مرزو بوم هدف شما می‌شود و موجب تاثیر مثبت در seo می گردد.

تاثیر تغییر و تحول مکان سرور در سئو
در صورتی‌که تصمیمی برای گزینش یک هاست جدید یا تغییر‌و تحول هاست موجود برای ارتقا تاثیر مکان سرور در سئو را دارید ، پیش گویی موقعیت مکانی سرورها بسیار اصلی می‌باشد. در‌حالتی که تارنما شما برای مملکت یا مکان خاصی مانند ایران غرض قرار گرفته می‌باشد ، بایستی میزبان وب ، سرورها و تجهیزات آن در آنجا ساکن باشند. در صورتیکه اینگونه نباشد ، موفقیت سئو شما تا حدی پایین تأثیر قرار خواهد گرفت.

پس برای اطمینان از اینکه وبسایت شما نتایج سریعی را برای بازدید کنندگان به شما ارائه می دهد ، اهمیت دارد که شرکت ارائه دهنده هاست را گزینش نمایید که اولا سرور های آن کند نباشند و ثانیا نزدیک به مخاطبان مقصود شما باشد. وب سایت های بیشتر در سرور به معنای منابع بیشتر مستعمل می‌باشد. این می‌تواند باعث کندتر شدن شیت شیت برای سایت شما شود.
شش

تصحیح دیدگاه در مورد هک سئو

۲ بازديد
منظور از هک seo چیست؟
مراد از هک بهینه سازی؛ چند تکنیک و طرز می باشد که معمولا از آزمایش های واقعی بیرون آمده اند.
این تکنیک ها کمک می کنند یه خرده سریع تر به اهداف بهینه سازی سایتتان برسید.
این تکنیک ها برای مجموع بعد ها سئو مانند ساخت محتوا، ساخت بک پیوند و… به عمل می آیند.
هک ها طریق های تعجب آور و غریب نیستند و در واقع همان تاکتیک های سئو کلاه سفید یا بهینه سازی کلاه خاکستری هستند که چون افراد کمتری از آنها مطلع می باشند، کمتر استفاده شده میباشد.
تصحیح بینش در امر هک بهینه سازی 

دوره آموزش سئو


از آنجا که کلمه و واژه هک در اکثر منطقههای مربوط به فضای دیجیتال مفهومی منفی داراست مثل هک وب سایت و هک کامپیوتر و حتی یک کار منفی نیز به عنوان هکری وجود دارد، اکثر افراد فکر میکنند هک های سئو، الزاما روش های غیررسمی افزایش سکو میباشند.

برخلاف تصور خیلی از افراد؛ هک seo نحوه های کلاه سیاه نیستند که منجر به جریمه سایت شوند. ولی ممکن است از تکنیک های بهینه سازی کلاه سیاه نیز در هک seo استفاده شود ولی خیلی از این طرز ها کاملا کلاه سفید و شاید تا حدی کلاه خاکستری می باشند.

چرا هک بهینه سازی خیلی دوستداشتنی می باشد؟
در یک حرف، هک سئو دوست داستنی میباشد چون به شما امداد می کند سریع تر از حد معمول به نتیجه ها نه برسید.

خیلی از افراد زمانی پروسه بهینه سازی وب سایت را شروع می کنند و متوجه می شوند سئو یک پروسه بلندمدت میباشد، در پی طرز هایی می شوند که پاره ای سریع تر به سود برسند.

برخی از این افراد متاسفانه استارت به به کار گیری از تکنیک های سئو کلاه سیاه می کنند و بعضی دیگر زیرکانه فعالیت می کنند و در پی هک های بهینه سازی می گردند

در واقع هک سئو، باید با استراتژی بلند زمان سئو وبسایت شما در یک راستا باشند. در غیر این صورت لطمه ای که از این راه های می خورید بیشتر از منفعت آن میباشد.

در صورتی که استراتژی های زیادی را امتحان کرده اید و به منفعت خاصی نرسیده اید، در ادامه ۱۱ هک سئو برای شما مهیا کرده ام که با استعمال از این راه ها می توانید به موفقیت برسید.

هک بهینه سازی #۱: لغت ها کلیدی دوم
این هک مربوط به پژوهش کلمات کلیدی میگردد و استراتژیک می باشد.

کلمه ها کلیدی دوم، موقعیت دوم جستجوی یک واژه و کلمه کلیدی لبریز جستجو هست.

برای مثال کلمه کلیدی “بازاریابی محتوا چیست” کلمه کلیدی مهم است و “content marketing چیست” که در واقع همان مضمون را میدهد و هدف جستجوی یکسانی داراست واژه و کلمه کلیدی دوم محسوب میشود.



یکی از هک های بهتر مخصوصا برای سایت هایی که خیلی پهناور عمل می کنند و به موضوعات زیادی می پردازند این می باشد که روی عبارات کلیدی دوم فعالیت کنند.

چرا روی کلمه کلیدی نخستین فعالیت نکنیم؟
برای سکو به چنگ آوردن روی لغات کلیدی نخستین نیاز هست بک پیوند زیاد و باکیفیتی بسازیم؛ علاوه بر اینکه بایستی با تارنما های کاملا تخصصی رقابت کنیم که بسیار طاقت فرسا میباشد.

بدیهی است که از جمله یک وب سایت که به طور خاص روی واژه و کلمه کلیدی بازاریابی محتوا چیست کار می کند مجموع هزینه و تمرکز خود را روی این واژه کلیدی میگذارد و سریع تر منفعت میگیرد البته یک وبسایت گرانقدر که روی ده ها مورد گوناگون کار می کند خیلی طاقت فرسا می باشد که با تک تک این وب سایت های تخصصی در موضوعات متعدد رقابت کند.

بدین ترتیب شاید عاقلانه باشد در برخی مواقع روی کلمه ها کلیدی دوم فعالیت فرمائید.

هک بهینه سازی #۲: ارتقاء ترافیک با کلمات کلیدی لانگ تیل
وقتی یک وب وبسایت تازه و با دامین اتوریتی ذیل را می خواهید سئو نمائید بدیهی میباشد که نمی توانید روی کلمه ها کلیدی کوتاه و معدل سکو بگیرید و ترافیک ایجاد کرد نمائید.

و مسلما می دانید که وظیفه اصلی یک متخصص سئو، تشکیل داد ترافیک است.

پس چه طور می بایست برای سایتتان ترافیک ساخت فرمائید؟
دراین صورت هوشمندانه ترین استرتژی این میباشد که روی لغت ها کلیدی وقت گیر شغل کنید. منظورم از فعالیت کردن روی کیوردهای لانگ تیل این نیست که هفته ای ۲ نوشته ی علمی ایجاد کرد فرمایید! به این دلیل که لغات کلیدی وقتگیر حجم جستجوی بسیار پایینی دارند و ساخت هفته ای ۲ نوشته ی علمی ترافیک چشمگیری وارد سایت شما نمی کند!!

برای سود به دست آوردن از این هک بهینه سازی؛ شما باید دست کم هفته ای ۵ نوشته ی علمی تشکیل داد نمائید تا پس از مدتی به یک ترافیک قابل قبول برسید.

هک سئو #۳: استعمال صحیح از محتوای حماسی و اسنپ
وب سایت کار کشته از نظر سئو می بایست ساخت محتوای مداوم و باکیفیت داشته باشد و یکی از وقت گیر ترین کارها در سئو ساخت محتوای با کیفیت میباشد.

پس چه طور می توان در عین اینکه کیفیت محتوا را حفظ کرد، سرعت ایجاد کرد محتوا را نیز حفظ کرد؟

هک seo پیشنهادی من درین مورد این میباشد که محتواهای وب سایت را به ۲ بخش تقسیم کنیم.

من در زمان یادگرفتن ساخت محتوا؛ دو نوع محتوا را توضیح دادم به نام محتوای اسنپ و حماسی که از هر مورد می بایست در جای خود استفاده کرد.

استارت یک توضیح کوتاه از این دو نوع محتوا بدهم:

محتوای حماسی: محتوای طولانی (بیشتراز ۳۰۰۰ کلمه و واژه) میباشد که برای صفحه ها اساسی وبسایت و لغت ها کلیدی رقابتی ساخته میگردد.
محتوای اسنپ: محتواهای کوتاهی (معمولا ترجمه شده از مقالات خارجی) که برای صفحه های کم التفات تر نوشته میشود و معمولا برای کیوردهای لانگ تیل غرض گذاری می گردد.
ایده اصلی این هک این میباشد که برای ساخت صفحه ها با ارزش تارنما که حدود ۵٪ کل صفجات تارنما می باشند به اندازه کافی وقت بگذاریم و عجله نکنیم. در ازای، صفحاتی که از مداقه زیر ترین در وبسایت منتفع میباشند را سریع تر بسازیم.

از جمله در یک فروشگاه اینترنتی گل و گیاه که ۱۰۰۰ کاغذ دارااست، شاید زیر ۱۰ صفحه اساسی وجود داشته باشد که ترافیک زیادی را بتواند وارد سایت کند. به این ترتیب برای این ۱۰ ورقه به اندازه کافی وقت می گذاریم و محتوای حماسی تشکیل داد می کنیم و برای سایر صفحه های محتوای اسنپ ساخت میکنیم.

هک seo #۴: ارتقاء ترافیک وب سایت با بهینه سازی CTR
این هک منحصر به فرد وبسایت هایی میباشد که در ورقه نخستین گوگل در فعلا رقابت میباشند و ctr seo برای آن ها موضوعیت داراست.

آزمایش های زیادی آرم داده اند که بالا بودن نرخ کلیک یک وب وبسایت در نتیجه ها جستجو سبب افزایش جایگاه می گردد. در تصویر تحت حیث دنی سالیوان را مشاهده می کنید که تاثیر CTR را تایید می کند.



فرض میکنیم شما در واژه کلیدی خرید عسل در جایگاه دوم میباشید. در حالتی که روزانه ۵۰۰ نفر عبارت خرید عسل را جستجو می کنند و ۴۰۰ نفر روی تارنما شما کلیک کنند؛ گوگل تصور می کند تارنما شما به جستجوی کاربران مرتبط است و مرتبه تارنما شما را بالاتر می برد.

ارتقا CTR با تکنیک توت فرنگی