انواع هاست کدامند؟

جدیدترین مقالات سئو برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو

انواع هاست کدامند؟

۴ بازديد

سئو یا همان سئو برای موتورهای جستجو یک اصطلاح جامع برای اقداماتیست که میتوانید در جهت بهبود جایگاه تارنما خود در موتورهای جستجو اعمال دهید. معمولا بیشتر ترافیک تارنما شما از جستجوهای انجام شده در موتورهای جستجو مانند گوگل به دست میاید.هنگامی تارنما شما در نتیجه ها جستجوی محصول ها و خدماتتان بالاتر از رقبا ظاهر میگردد، آن مجال می توانید بر بازار اشراف داشته باشید. هاست (میزبانی وب) خوب تاثیر زیادی در سئو وب سایت و جایگاه آن دارااست. 

دوره آموزش سئو


صاحبان تارنما ها، مجال و هزینه زیادی را صرف جاری ساختن seo در وب سایت خود می کنند. این اقدامات می تواند مشتمل بر ساخت محتوای مرتبط با تجارت، seo صفحات، یاری به ادراک بهتر محتوا برای موتورهای جستجو و خریداری نمودن بک لینک از تارنما های معتبر باشد. همه این اقدامات در نهایت سبب ساز می شود که گوگل وبسایت شمارا در سکو های بالاتر نتایج موتورهای جستجو قرار دهد و کاربران جهت دریافت پاسخ سوال های خود بر روی وبسایت شما کلیک کنند.
اکثر متخصصان seo بر این باورند که گوگل بیش از 200 فاکتور را برای مرتبه بندی تارنما ها در نتیجه ها جستجو در نظر می گیرد. هاست گزینه به کار گیری شما مطلقا یکی از این عامل ها می باشد و متاسفانه اکثر اوقات نادیده گرفته می گردد. درین نوشته‌علمی، فاکتورهایی را مورد دعوا قرار می‌دهیم که چه‌گونه انتخاب نامناسب یک شرکت هاستینگ میتواند بر مرتبه تارنما تأثیر منفی بگذارد.
چرا هاست در سئو اصلی است؟
زمانی که تمایل به تولید یک وب سایت گرفتید، بایستی شرکتی را گزینش فرمایید که صاحبخانه آن باشد. این گزینش در درجه نخستین به شما کمک می کند تا درجه سایت خود را افزایش دهید و با به کارگیری از بهینه سازی به مخاطب غرض وسیعی دست یابید. در شرایطی که می‌خواهید در رقابت شدیدی که دربین وب‌سایت‌های مشابه وجود دارد متمایز شوید و نظر گوگل را به سمت خود جلب فرمایید، هاست یا میزبانی وب آیتمی هست که می بایست به آن توجه داشته باشید.

وب هاستینگ چگونه فعالیت می کند؟
آیا تا به موقتا به این تفکر کرده اید که وقتی وب سایتی در مرورگر خود باز می‌کنید، چه اتفاقاتی در پس ماجرا می افتد؟

زمانی که از وب سایتی مانند radzad.com بازدید می‌کنید، درخواستی از طرف رایانه شما بر بستر اینترنت فرستاده میشود. به دنبال این درخواست به وب سروری که radzad.com در آن میزبانی می‌شود ارسال میگردد.

در پاسخ به درخواست شما، سرور با داده های متناسب با درخواست شما به مخاطب پاسخ میدهد و در بهره آن وبسایت در رایانه شما نمایش داده می شود. در حقیقت به امداد اینترنت، شما برای دریافت اطلاعات گزینه نظرتان با وب سرور در تعامل خواهید بود. برای هر اقدامی که بوسیله شما در وبسایت اجرا میشود، داده ها از سرور میزبان دریافت شده و در مرورگر شما نشان داده میشود.

در صورتیکه سرور کند بوده و پاسخگویی به درخواست های شما کمی طول بکشد، سایت شما هم در سود بسیار کند بارگذاری می شود. بهترین عمل این می‌باشد که نوع سرور را مبتنی بر میزان ترافیکی که وارد وبسایت شما می شود، تعیین کنید. خلاصه اینکه سرعت پاسخ دهی سرور به درخواست ها، تعیین کننده سرعت لود سایت در مروگر کاربر میباشد.

اشکال هاست کدامند؟
انواع مختلفی از وب هاستینگ وجود داراست. تعیین بهترین نوع بستگی به نوع تجارت شما یا وب سایتی دارد که می‌خواهید بسازید. مهمترین انواع هاست عبارتند از: هاست اشتراکی، VPS، هاست ابری و سرورهای منحصر.

1. هاست اشتراکی
هاست اشتراکی محبوب ترین شکل میزبانی وب و روشی میباشد که اکثر افراد هنگام راه اندازی یک تارنما از آن به کار گیری می کنند. همان گونه که از نام آن پیداست، این شیوه دربرگیرنده به اشتراک گذاری منابعی مانند RAM و CPU فی مابین چندین سایت در یک سرور میباشد. بسته به پیکربندی، گونه های مختلفی از سرویس ها در هاست اشتراکی وجود داراست.

هاست های اشتراکی با یکدیگر تفاوت های زیادی دارا‌هستند. برخی از آنها قابل اعتمادتر از دیگران میباشند.

2. VPS
VPS مخفف “سرور خصوصی مجازی” یا یه صورت عامیانه تر “سرور مجازی” می باشد. مانند هاست اشتراکی، وب سایت هایی که در VPS میزبانی می‌شوند، به صورت اشتراکی از یک سرور به کارگیری می کنند. با این موقتا، منابع سرور به اشتراک گذارده نمی‌شود. مورد بدین شکل میباشد که سرور فیزیکی با استفاده از مجازی‌سازی به نصیب‌هایی تقسیم می‌گردد که هرمورد دارای منابع گزینش‌شده خود هستند.

RAM، CPU، معیار دور و بر و ترافیک، تمامی در VPS تضمین گردیده است.

3. هاست ابری
میزبانی ابری شکل جدیدی از میزبانی وب بوده که از چندین سرور ساخته شده میباشد و به جای فعالیت مجزا، در کنار هم فعالیت می کنند. شبکه های ابری تضمین می کنند که در‌حالتی که یک سرور از فعالیت بیفتد، سرور دیگری وب سایت شما‌را فعال نگه می دارد. هر چه تعداد سرورها در شبکه ابری بیشتر باشد، منابع بیشتری در فضای ابری وجود خواهد داشت.

4. سرور منحصر
سرور منحصر نوعی از میزبانی وب میباشد که در آن تمام سرور و منابع آن به یک مشتری اختصاص داده می‌گردد. از آنجایی که سرور با هیچ مخاطب دیگری به اشتراک گذارده نمی شود، آحاد منابع سرور تضمین گردیده‌است و در چنگ کاربر می باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.