بهترین پلاگین های کش برای وردپرس

جدیدترین مقالات سئو برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو

بهترین پلاگین های کش برای وردپرس

۳ بازديد
10 مورد از بهترین پلاگین‌های Caching برای WordPress
آیا در‌پی بهترین پلاگین‌های کشینگ برای وردپرس میباشید، پس این مقاله را تا پایان با ما همدم باشید.
اگر می خواهید همت وردپرس را سریع‌تر نمائید، پیاده‌سازی کش صفحه ها بایستی در حق اولویت شما باشد. با این شغل وردپرس می‌تواند نسخه HTML استاتیک یک برگه را ذخیره کرده و به جای پردازش داینامیک PHP برای هر بار لود شیت، آن را به بازدیدکنندگان ارائه دهد. این فرمان فرصت پردازش سرور را کاهش داده و سبب ساز بهبود عملکرد می شود (همچنین به وبسایت شما امداد می‌کند تا در بعد از ظهر‌های پر ترافیک بالا بماند). 

دوره آموزش سئو


در شرایطی که از هاستی استعمال می‌کنید که کش کاغذ را برای شما در سطح سرور پیاده‌سازی می‌کند، بنابراین برای تنظیم آن به یک پلاگین کش نیاز خواهید داشت.
به همین جهت در این مقاله قصد داریم 10 آیتم از دوست داستنی‌ترین و بهترین پلاگین‌ها را معرفی کرده تا در انجام این عمل به شما کمک کنند. همگی این موارد اجرای کش شیت را شل‌تر می‌کنند و حتی فراتر از آن به شما امکان میدهند تا بهترین طرز‌های سعی وردپرس را پیاده سازی نمایید مانند کش مرورگر، فشرده‌سازی Gzip، باصرفه‌سازی کد و مورد ها دیگر.
برای یاری به شما در تعیین بهترین پلاگین متناسب با نیازهایتان، هریک را در یک تارنما آزمایشی نصب کرده و چند تست را به مراد توده‌آوری معیارهای کلیدی کارایی اجرا داده‌ایم. همچنین ویژگی‌های اصلی هر یک را به اشتراک گذاشته‌ و نگاهی به رابط کاربری آنان انداخته‌ایم، بنابراین به سادگی میتوانید یک کدام از را که برای شما مناسب می باشد گزینش نمایید.
ضمن 10 پلاگینی که شخصا تست کرده‌ام، سه راهکار اضافی کشینگ در وردپرس را نیز به اشتراک می گذارم که جایگزین‌های خوب برای پلاگین‌های مو جود در شرایط خاص می باشند.
در زیر لیست چیزهایی است که پوشش خواهیم داد:

جدول خلاصه حاصل تست کلیه پلاگین‌ها.
جزئیات شیوه تست پلاگین‌ها.
خلاصه‌ای از ویژگی‌ها و قیمت هر پلاگین، و همچنین طرز پیکربندی آنان.
نگاهی دقیق به حاصل تست‌های عملکردی.
سفارش‌هایی برای گزینش بهترین پلاگین و معرفی بهترین گزینه‌های بدون‌پول.
پس فارغ از معطلی بیایید وارد گفت و گو اساسی شویم.



جدول خلاصه تست عملکردی
به صورت خلاصه جدولی از نتایج تست کارایی هر پلاگین را در تحت قرار داده‌ایم. روی هم رفته WP Rocket بهترین عملکرد را داشت، اگرچه Breeze نیز بسیار عالی کار کرد.

به تلاوت ادامه دهید تا درباره هر پلاگین و اینکه این داده‌ها از کجا آمده‌اند اطلاعات بیشتری دستیابی فرمایید.



میانگین گرفته شده از 9 تست مستقل.
LCP (Largest Contentful Paint) = وسیع ترین حجم محتوایی.
TTFB (Time to First Byte) = مجال تا اولین بایت.
Nginx Fast CGI Cache از دید فنی پلاگین کش نیست.
به دنبال راجع به هرمورد از مورد ها بالا بیشتر توضیح خواهیم داد.

جزئیات در زمینه‌ی تستی که انجام یافته
برای یاری به شما در ادراک این مسئله که این داده‌ها از کجا آمده‌اند، بیایید به روش فعال‌ساز‌ی وب سایت آزمایشی و اجرای تست‌ها بپردازیم.

نخستین از کلیه این وب سایت از تم محبوب Astra استعمال می‌کند. برای اینکه آن را به یک سناریوی واقعی تبدیل کنیم، یکی سایت‌های دمو بر پایه ی Elementor را ایمپورت کردیم، زیرا Elementor نیز دوست داستنی‌ترین پلاگین صفحه‌ساز می‌باشد.

برای هاست هم از یک VPS ابری ارزان DigitalOcean (پلن 5 دلاری) امداد گرفتیم که به وسیله RunCloud مدیریت میگردد و از Nginx به عنوان وب سرور به کارگیری می‌کند. با این که ارزان میباشد، ولی عملکرد فوق‌العاده‌ای را نسبت به هاست اشتراکی ارائه میدهد. ولی در حالتی‌که از هاست اشتراکی مناسب منفعت بگیرید، احتمالا با هر یک از این پلاگین‌ها توسعه و گسترش چشمگیرتری را مشاهده خواهید کرد.

از لحاظ پیکربندی پلاگین‌های کش، یه خرده درباره‌ی عادلانه‌ترین طرز برای اعمال این شغل توضیح دادم؛ زیرا همگی پلاگین‌ها ویژگی‌های یکسانی را ارائه نمی‌دهند. آیا فقط می بایست امکان کش کاغذ را تست کنیم، یا بایستی سایر ویژگی‌های عملکردی را نیز فعال نماییم؟

در نقطه نهایی تصمیم گرفتیم هر کدام را به جای تنظیمات پیش‌فرض، در پیکربندی باصرفه‌اش تست کنیم. چرا که غرض اکثر کاربران ایجاد کرد یک تارنما وردپرس با بارگذاری سریع‌تر است، به این ترتیب منطقی میباشد که در صورت فعال کردن همه ویژگی‌ها، دقیقا بفهمید که هر یک با چه سرعتی میتوانند وب سایت شما‌را بالا بیاورند.

این بدان مضمون‌ می باشد که بعضی از پلاگین‌ها نسبت به سایرین مزیت‌هایی دارا هستند و در حالتی که آن را تعیین کنید، شما نیز از این مزیت بهره مند خواهید بود. اساسا من همت میکنم بدین سؤال پاسخ دهم: اگر از هر پلاگین با مجموع ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد استفاده کنید، چقدر سریع میتواند وبسایت شمارا لود کند؟

این سوالی می باشد که اکثر مردم به آن اهمیت می دهند، به همین برهان می باشد که من ساختار تست را به این شکل تعیین کردم. با این اینک در حالتی‌که فکر میکنید عادلانه‌تر است که این پلاگین‌ها را به نحوه دیگری آزمایش کرد، در دیدگاه ها به ما اگاهی دهید.

هنگامی درباره هر پلاگین مشاجره می‌کنیم، یادداشت می‌کنیم که کدام ویژگی‌ها را فعال کرده‌ایم، بنابراین شما هم می دانید که چه طور پیکربندی شده‌اند.

برای عده‌آوری داده‌های تست، از WebPageTest با پیکربندی ذیل به کار گیری نموده‌ایم:

سرور - ویرجینیا، ایالات متحده آمریکا.
کانکشن – 20.5 مگابیت در ثانیه با RTT=4ms. این باعث میشود مجال بار گذاری مقداری کندتر از ابزاری مانند Pingdom (که از یک اتصال unthrottled به کار گیری می‌کند) باشد، اما من فکرمی کنم داده‌ها از این طریق دقیق‌تر می‌باشند.
دستگاه - دسکتاپ با مرورگر کروم.
WebPageTest را برای اجرای 9 تست مستقل پیکربندی کرده و بعد از مقدار معدل ​​آن‌ها بهره‌گیری کردیم. موقتا معیارهای فرصت تا اولی بایت (TTFB)، مطرح ترین حجم محتوایی (LCP) و مجال بارگیری (بار گذاری بدون نقص) را به اشتراک میگذاریم:

فرصت تا او‌لین بایت (TTFB) - بازه زمانی وقتی که طول میکشد تا مرورگر او‌لین بایت داده را از سرور دریافت کند. از آنجایی که پلاگین‌های کشینگ زمان پردازش سرور را کاهش می دهند، می بایست سرعت TTFB تارنما شما به ترازو قابل توجهی ارتقاء یابد.
مطرح ترین حجم محتوایی (LCP) - بخشی از نوآوری تازه گوگل در حوزه وب است. این معیار آرم می‌دهد که چقدر طول می کشد تا محتوای اساسی بارگیری شود (گوگل تمجید می‌کند که این تنها محتوای بالای برگه را در نظر میگیرد، یعنی هر چیزی که سوای پیمایش ظاهر می گردد) و می‌تواند معیار نه برای ادراک کاربران از بارگذاری سایت شما باشد. چرا که بیشتر کاربران صرفا به این اهمیت می دهند که بتوانند محتوای مهم را تخت‌گاز ببینند. حتی در صورتی‌که محتوای زیر برگه فرصت بیشتری برای لود زمان پیروز شود، نقص‌ بزرگی نیست.
زمان لودینگ (بار گذاری بدون نقص) - مشخص و معلوم می‌کند چقدر طول میکشد تا سایت شما کاملا بارگذاری گردد. به عبارت فنی‌تر، هنگامی که در آن بعد از بارگیری کامل برگه به روزگار دو ثانیه هیچ عمل شبکه‌ای وجود نداشته باشد. این مربوط به محتوایی می باشد که توسط جاوااسکریپت فعال‌سازی می‌شود.
10 گزینه از بهترین پلاگین‌های کشینگ وردپرس
اینک بیایید خود پلاگین‌ها را تحقیق نماییم و آن‌گاه با جمع‌بندی اطلاعات و ارائه برخی سفارش‌ها فعالیت را به پایان می‌رسانیم.

1. WP ROCKET


WP Rocket یک پلاگین پرمخاطب میباشد که کش کردن کاغذ را به یار و همدم تعدادی از بهترین طریق‌های عملکردی وردپرس مدیر می‌کند. از قابلیت و امکان‌های آن می‌قدرت موردها زیر را نام توفیق:

فشرده‌سازی Gzip
کش مرورگر
فشرده‌سازی و ترکیب اسکریپت‌ها
باصرفه‌سازی اسکریپت‌ها، مثلا به تعویق پرت کردن بارگیری جاوااسکریپت و مرتب‌سازی CSS
با صرفه‌سازی پایگاه داده
کنترل API
بارگیری تنبل (Lazy Loading) برای تصاویر و فیلم‌ها
آیتم‌هایی برای میزبانی محلی Google Analytics و Facebook Pixel
پیش بارگیری کش
WP Rocket در ورژن 9/3 برخی از ویژگی‌های منحصر را نیز اضافه کرده‌میباشد که در دیگر پلاگین‌های کش آنها‌را نمی‌یابید. مهم‌تر از همه ویژگی نو \\\\\\\"حذف CSS به کار گیری نشده\\\\\\\" هست که می تواند اندازه یک ورقه را در اکثر مفاد 100-70 کیلوبایت کاهش دهد. این قابلیت و امکان همه صفحات وبسایت شما‌را نسخه برداری کرده تا CSSهای غیرضروری را از هرکدام حذف نماید.

علاوه بر داشتن بعضی از ویژگی‌های منحصر، یکی از تمایزهای کلیدی WP Rocket سادگی آن است. داشبورد آن به نه طراحی شده و حاوی اطلاعات مفیدی میباشد که پیکربندی پلاگین را برای کاربران ساده نیز سهل وآسان می‌کند.



بخش تنظیمات WP Rocket - این بخش برای باصرفه‌سازی فولدر میباشد.

تمایز دیگر این میباشد که WP Rocket با اکثری از هاست‌های مدیر شده وردپرس عمل کرده و شما را از نصب برخی دیگر از پلاگین‌ها جلوگیری کردن می‌کند. از جمله می‌توانید از آن روی
WP Engine، SiteGround، GoDaddy و موارد دیگر به کار گیری فرمائید.

قیمت: از 49 دلار برای استعمال در هر وب‌تارنما استارت شده و متاسفانه نسخه بدون‌پول ندارد، البته 14 روز ضمانت رجوع وجه را ارائه می‌دهد.

جزئیات تست
به محض اینکه WP Rocket را نصب می‌کنید، به طور خود کار ویژگی‌های مهم مانند کش ورقه، کش مرورگر، فشرده‌سازی Gzip و یک‌سری مورد دیگر را فعال می‌کند. به علاوه گزینه‌های اضافی زیادی برای با صرفه‌سازی کد و کار با مدیا دریافت میکنید که من تماما آنان را پیکربندی کردم.

تب بهینه‌سازی فایل دربرگیرنده موارد زیر میباشد:

تحقیرکردن فایل‌های CSS
ترکیب فولدر‌های CSS
بهینه‌سازی تحویل CSS
حذف CSS به کار گیری نشده (این یکی‌از منحصر به فرد به فردترین ویژگی است)
خارکردن فولدر‌های جاوااسکریپت
به تعویق پرت کردن بارگیری جاوااسکریپت
مکث در اجرای جاوااسکریپت (این نیز یک کدام از از دیگر از ویژگی‌های نو در نسخه 3.9 است که توسعه و گسترش‌های بزرگی را ارائه می دهد)
تب مدیا مشمول موردها ذیل می باشد:

بارگیری تنبل (Lazy Loading) برای تصاویر و فیلم‌ها
غیرفعال کردن ویژگی‌های داخلی وردپرس
2. BREEZE


Breeze یک افزونه کش درست شده توسط Cloudways می باشد، یک میزبان وب مدیر شده دوستداشتنی که به شما قابلیت و امکان می دهد سرویس‌دهنده میزبانی ابری خود را گزینش نمایید. با این اکنون برای به کار گیری از Breeze نیازی نیست که مشتری Cloudways باشید، اگرچه بعضی ترکیب‌های ویژه برای مشتریان Cloudways وجود داراست.

مثلا در صورتیکه در Cloudways هاست دارید، Breeze از خیال و خاطر کش در سطح سرور Varnish جانبداری می‌کند که به شما امکان می دهد کش Varnish را از داشبورد وردپرس خود تمیز فرمایید.



قسمت تنظیمات اولیه پلاگین Breeze.

Breeze علاوه بر سعی مهم خود در کش، بعضا دیگر از بهترین نحوه‌های تلاش وردپرس را نیز پیاده‌سازی می‌کند:

فشرده‌سازی Gzip
کش مرورگر
کوچک‌سازی کد و مخلوط آن
بهینه‌سازی پایگاه داده
ادغام CDN برای کمک به شما به منظور اتصال به CDN انتخابی خود
این پلاگین در تست‌ها عملکرد بسیار نه داشته که آن را به یکی‌از بهترین پلاگین‌های کش رایگان درین لیست تبدیل می‌کند.

بها: 100 درصد مجانی می باشد.

جزئیات تست
این‌ها چیزی هست که من خلال کش برگه و سایر ویژگی‌های پیش فرض فعال کردم:

کوچک‌سازی HTML، CSS و JS
دسته‌بندی فایل‌های CSS و JS
بارگیری تنبل برای تصاویر
به تعویق پرتاب کردن بارگیری جاوااسکریپت
3. SWIFT PERFORMANCE


Swift Performance یک پلاگین کش جدید هست که با‌گاز در گروه وردپرس Speed Up Facebook محبوبیت زیادی به دست آورد. مانند WP Rocket غرض آن این است که یک ابزار کامل برای کارایی وردپرس باشد که از کش کردن استفاده کرده و خیلی مورد ها بیشتر را نیز جانبداری می‌کند.

هر چندین برخلاف WP Rocket یک نسخه رایگان در WordPress.org به نام Swift Performance Lite وجود دارد که من برای تست از آن به کار گیری کردم. شما نیز برای دسترسی به تنظیمات کش، نسخه رایگان فقط چیزی می‌باشد که نیاز دارید. ویژگی‌های اثر گذار دیگر آن هم شامل موارد تحت میباشد:

پیش بارگیری کش
باصرفه‌سازی پایگاه داده
کوچک‌سازی
کش مرورگر
فشرده‌سازی Gzip
یکی‌از چیزهایی که دوست دارم امکان Preset میباشد که می‌توانید با یک کلیک آن را ایفا فرمائید. در حالتی‌که مخاطب بی آلایش میباشید، عمل با آن برای شما واقعا وا رفته است.



داشبورد اساسی پلاگین Swift Performance.

همچنین با ویژگی پیشرفته‌ای که داراست به شما قابلیت می‌دهد پلاگین‌های خاصی را در صفحه های خاصی غیرفعال نمایید. مثلا اگر یک پلاگین فرم تماس دارید، می‌توانید از این ویژگی سود گرفته و مطمئن شوید پلاگین صرفا در ورقه Contact شما بارگیری می گردد.

بها: برای استارت رایگان اما برای دسترسی به امکانات بیشتر دارای یک نسخه پولی از 40 دلار میباشد.

جزئیات تست
من نسخه رایگان را تست کرده‌ام که در WordPress.org موجود میباشد.

در بالا Maximum Optimization را در تنظیمات امتحان کردم، اما این گزینه سبب ساز ایجاد کرد مشکلاتی در وبسایت من می شد، براین اساس آن را به Improved Optimization تغییر‌و تحول دادم.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.