چگونه Crawl Budget را برای سئو بهینه کنیم؟

جدیدترین مقالات سئو برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو

چگونه Crawl Budget را برای سئو بهینه کنیم؟

۲ بازديد
گزینه Crawl Budget یکی از جنبه های حیاتی seo می‌باشد که اکثر وقت ها دست‌کم گرفته می‌شود. یک کارشناس سئو دراین مورد باید اقدامات فراوانی را انجام دهد. به طور خلاصه Crawl Budget می بایست مورد سئو قرار گیرد.
درین نوشته‌علمی شما یاد خواهید گرفت که: 

دوره آموزش سئو


چه طور به ارتقاء Crawl Budget بپردازید.
با تغییراتی که در مضمون‌ Crawl Budget در سالهای اخیر اتفاق افتاده میباشد آشنا شوید.
Crawl Budget چیست؟
در این قسمت برای آنهایی که احیانا مفهوم Crawl Budget را از خیال برده اند، یه خرده آن را برایشان روشن تر می کنیم. مراد از Crawl Budget واحد سنجش دفعات یا زمانیست که پایشگرها و ربات های گوگل در تارنما شما سپری می کنند.

این معیار بازدید از تارنما از طرف ربات های گوگل همواره در تعادلی بین عشق و علاقه گوگل برای هر چه بیشتر پایش کردن تارنما و عدم تشکیل داد بار سنگین بر روی سرور وبسایت قرار دارد. هرچه تعداد دفعات بازدید از وب سایت توسط ربات های گوگل بیشتر باشد، سرعت ایندکس شدن محتوا ارتقاء می یابد.

بدین ترتیب عملکرد های شما در جهت ارتقاء سئو وب سایت خیلی زودتر به بار می نشیند و این مورد بر روی مرتبه سایت شما اثرگذار خواهد بود. با این تعریف و تمجید حتما Crawl Budget یکی‌از مفاهیم بسیار قابل توجه تلقی می گردد.

چرا از بهینه سازی Crawl Budget غفلت می‌شود؟
برای پاسخ بدین سوال باید نگاهی به پست رسمی وب لاگ گوگل بیندازیم. گوگل به سادگی توضیح داده میباشد که گزینه Crawl یا پایش جز فاکتورهای درجه بندی محسوب نمیشود. بنابراین خیلی طبیعیست که متخصصین سئو از درنگ کردن به Crawl Budget غفلت کنند.

برای اکثری از ماها عدم تاثیرگذاری بر روی رتبه بندی به معنای بی مداقه بودن ماجراست. ما روی هم رفته با این گزینه مخالفیم. جذاب است بدانید که در زیر همین پست از وبلاگ گوگل کامنتی از Gary Illyes وجود دارااست که مدیریت Crawl Budget را امری اساسی نشان میدهد.

در حالتی که ابعاد وبسایت شما در سطح معدل است خیلی نبایست نگران Crawl Budget باشید. اما همانطور که اکثر زمان ها ما می‌دانیم seo بازی نیست که با تغییر یک فاکتور به نتیجه ها بسیار بزرگی دست یابیم. seo تیم از فرایندهای کوچک و تغییرات مستمر هست که با مطالعه بر روی پارامترهای فراوان سود می‌دهد.

وظیفه متخصص سئو اینست که بر روی بهینه بودن حتی کوچک ترین پارامترها نیز مدیریت داشته باشد. اگرچه Crawl Budget جز فاکتورهای درجه بندی نیست، البته آیتم ایست که مستقیما با سالم تارنما درباره ی است. در واقع باور از خلا یک برهان منفی در وبسایت که بر روی Crawl Budget تاثیر نهاده، امری بسیار ضروریست.

چه‌طور به بهینه سازی Crawl Budget بپردازیم؟
درین راستا معضل های معمولی وجود دارند که بر روی بسیاری از سایت ها تاثیر منفی گذارده اند. به دنبال به رسیدگی نکاتی در بهینه سازی Crawl Budget پرداخته ایم.

1. امکان پایش مهم ترین صفحه های سایت در فایل robots.txt
این طبیعی ترین و مهم ترین گام در سئو Crawl Budget می‌باشد. مدیریت فایل robots.txt میتواند به صورت دستی یا توسط یک ابزار رسیدگی سئو سایت صورت بپذیرد. معمولا با استعمال از ابزارها پاسخ بهتری دریافت میکنید.

شما می‌توانید با به کار گیری از این ابزارها فولدر robots.txt را تست و در عرض چند ثانیه گزارشی از امکان دسترسی یا عدم دسترسی بخش های مختلف وبسایت دست پیدا فرمائید. بعد از آن پوشه تصحیح شده robots.txt را دریافت و به جای فایل اولیه در سایت آپلود نمائید.

به وضوح کسی نمی تواند این شغل را با این توجه اعمال دهد. در شرایط کلی در تارنما های بلندمرتبه خوب میباشد که از ابزارهای مختص این فعالیت استفاده کنید.

2. دقت به ریدایرکت های زنجیری
این از آن دست مسائلیست که بر روی تندرست وبسایت تاثیر می گذارد. به طور ایده ال ریدایرکت های تعریف‌و‌تمجید شده در تارنما نبایست وضعیت زنجیره ای از ریدایرکت ها به خود بگیرند. شناسایی تمامی این گونه ریدایرکت های زنجیری در وبسایت های گران قدر سوای به کار گیری از ابزار عملا یک زمینه امکان ناپذیر میباشد.

با وجود زنجیره بزرگی از ریدایرکت ها ممکن می باشد که ربات های گوگل دست از دنبال کردن آنها برداشته و بدین واسطه ورقه پایانی ایندکس نشود. یک یا دو ریدایکرت آسیبی به وبسایت نمی زند، اما درایت از این گزینه می‌تواند از وقوع فجایع تعالی هجران کند.

3. به کار گیری از HTML تا حد امکان
گوگل در سال های اخیر اقتدار بیشتری در پردازش جاوا اسکریپت و همینطور ایندکس مکان نما و XML استخراج کرده است. اما هنوز بسیاری از موتورهای جستجو از این اقتدار بی بهره اند. بنابراین بهتر می باشد که تا حد قابلیت از HTML برای ارائه محتوا استعمال کنید. این گونه هیچ پایشگری در Crawl تارنما با نقص‌ رو به رو نخواهد شد.

4. رفع خطاهای HTTP
از نقطه لحاظ فنی صفحات 404 و 410 موجب هدر رفتن Crawl Budget میشود. حتی‌در وضعیت بدتر بر روی تجارب کاربری نیز تاثیر منفی میگذارند. بنابراین رفع خطاهای 4xx و 5xx یک بهره موفقیت موفقیت است.

درین وضعیت نیز توصیه میکنیم که از یک ابزار بهره بگیرید. نرم افزارهای پرمیوم خیر برای یافتن این صفحه ها وجود دارا‌هستند. به کار گیری از گوگل سرچ کنسول نیز قادر است یاری زیادی به یافتن این گونه اشتباهات کند.

5. رسیدگی پارامترهای URL ها
همیشه اعتنا داشته باشید که یو آر ال های جدا از هم از حیث پایشگرها به عنوان صفحه ها منقطع دیده شده و وجود یو آر ال های غیر اثر گذار فراوان موجب عدم به کارگیری صحیح از Crawl Budget می‌گردد.

آگاه سازی گوگل از پارامترهای URL یک فایده توفیق توفیق می‌باشد و موجب سئو Crawl Budget شده و همچنین نگرانی شما از وجود مشکل محتوای تکراری را از در میان می برد. به این ترتیب دقت نمائید که تنظیمات URL Parammeters در گوگل سرچ کنسول را از خیال نبرید.

6. بروزرسانی نقشه تارنما
seo نقشه وبسایت از جهات زیادی بر روی seo سایت مفید می‌باشد. با وجود یک نقشه وب سایت عالی ربات های موتورهای جستجو می‌توانند به سادگی از مجموع لینک و پیوند های داخلی تارنما باخبر شوند.

اعتنا داشته باشید که صرفا یو آر ال ها کانونیکال را در نقشه تارنما درج نمائید. همچنین درج آدرس نقشه وبسایت در پوشه robots.txt را نیز از خاطر نبرید.

7. توجه به تگ های Hreflang در تارنما های یک سری زبانه
با استفاده از تگ های hreflang می توانید نسخه های زبانی مختلف تارنما را مستقیما به گوگل معرفی کنید. با استعمال از کد در نصیب head سایت و اشاره به زبان ورقه در lang_code می توانید اقدام به پیاده سازی این مورد نمائید.

با استعمال ار المان برای هر URL میتوانید به نسخه های زبانی مختلف شیت اشاره فرمایید:

توده بندی

در حالتی که تاکنون شک و تردید داشتید که آیا مورد Crawl Budget در تارنما اصلی می‌باشد یا نه، با این توصیفات مطمئنا متوجه مثبت بودن پاسخ این سوال شده اید. آیتم Crawl Budget می بایست توسط هر کارشناس سئویی دورازشوخی گرفته شود.

با توجه به نکات آورده شده می توانید Crawl Budget را بهینه سازی کرده و تلاش وب سایت خود از دید سئو را ارتقا دهید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.