روش های هرس کردن محتوای بی کیفیت

جدیدترین مقالات سئو برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو

روش های هرس کردن محتوای بی کیفیت

۲ بازديد

بعضا از اشخاص تصور می‌نمایند هر چه تعداد صفحه ها تارنما بیشتر باشد، میتوانند مقام بهتری در حاصل گوگل به دست بیاورند. درین نوشته ی علمی میخواهیم راجع‌به حذف صفحه های اضافه وب سایت سخن کنیم و شمارا با شایسته ترین نحوه‌ها در زمینه ی شناسایی صفحه ها بی‌منفعت و نادر قیمت در وب سایت آشنا کنیم. برخلاف تصور رایجی که وجود داراست، کمیت و تعداد صفحه ها وبسایت عنایت چندانی در seo ندارد بلکه چگونگی صفحه ها میباشد که برای یک تارنما اینترنتی بها ساخت‌و‌ساز می‌نماید. ارتقا تعداد صفحه های تارنما خیر فقط به بهبود بهینه سازی تارنما شما امداد نمی‌نماید، بلکه ممکن میباشد منجر بوجود داخل شدن صفحه های زامبی در تارنما خواهد شد که درجه بقیه صفحه ها را از دربین میبرند و منجر می گردند که پیج رنک گوگل صفحه های تارنما فی مابین تعداد صفحه های بیشتری تقسیم گردد و از بها صفحه های نفیس وبسایت شما کاسته گردد.

دوره آموزش سئو

آموزش سئو

دوره آموزش سئو حرفه ای



درین نوشته ی علمی میخواهیم به کیفیت حذف صفحه های تارنما و نقش کاهش تعداد صفحه ها تارنما در بهبود بهینه سازی وب سایت بپردازیم. پس، تا نقطه نهایی این نوشته‌علمی با ما یاروهمدم باشید.
در صدر شما‌را با معنا هرس کردن محتوا content pruning آشنا می‌کنیم:
هرس کردن محتوای وبسایت به معنای تجزیه و محاسبه و آنالیز محتوای تارنما و حذف صفحه ها ناکارآمد و بی چگونگی از نتیجه ها جستجوی گوگل و بقیه موتورهای کاوش میباشد.
نحوه های هرس کردن محتوای بی چگونگی:
ریدایرکت 301 (redirect 301)
جدید ایندکس کردن صفحه های (noindex, follow)
حذف url از تارنما و ساخت کد خطای 404
شیوه نخستین: زمانی که محتوای صفحه ها وبسایت شبیه و در حدود یکدیگر میباشد، از ریدایرکت 301 به کارگیری میکنیم، در اولی مرحله شایسته ترین برگه درباره‌ی آن زمینه را تعیین می کنیم، آنگاه محتوای تمامی صفحه های دیگر را با ورقه گزینش گردیده مخلوط کرده و بهبود میدهیم، در غایت بقیه صفحه ها شبیه را به برگه مهم گزینش گردیده ریدایرکت 301 میکنیم.
طریق دوم: زمانی که وب سایت دارنده صفحه ها ضعیف و معدود چگونگی ولی مربوط به قضیه تارنما میباشد، از نوایندکس کردن به کارگیری می کنیم. این صفحه ها را نمی قدرت حذف کرد زیرا بودن آنان مورد نیاز میباشد ولی از طرفی این صفحه های، چندان کیفیت خوب و توانمند نیستند.
طریق سوم: زمانی که کاغذ‌ای از تارنما برای یوزرها تارنما موثر و کاربردی نباشد یا این که با قضیه عمل وب سایت مرتبط نباشد یا این که از طرف یوزرها اینترنتی سرچ نشود، آن URL حذف می‌گردد. حذف کردن URL از باطن وبسایت به‌این معناست که روبات گوگل و کاربرانی که به نشانی قبل مراجعه می‌نمایند کد خطای 404 اخذ نمایند. این مورد سبب می گردد که گوگل به گذر زمان کاغذ متبوع را از ایندکس خویش بیرون نماید.
چه‌طور حذف صفحه ها مازاد و ضعیف وب سایت به بهبود بهینه سازی امداد می نماید؟ – از گویش گوگل بشنویم
جان مولر در یکی‌از دورهمی‌های گوگل در باب یک خطا رایج دربین مدیران اینترنت‌وبسایت‌ها توضیحاتی ارائه میدهد. درین دورهمی از لهجه جان مولر می‌شنویم که چطور می‌قدرت صفحه های وبسایت را برای بهبود ترافیک یا این که seo وب سایت حذف کرد.
بیشتر بخوانید: زامبی پیج (Zombie Page) چیست و به چه شکل آنها را پیدا کنیم؟
آیا حذف صفحه های مازاد و ناکارآمد قادر است به بهینه سازی وب سایت شما یاری دهد؟
منشی گردهمایی با پرسیدن این سؤال قصد دارااست بداند آیا حذف صفحه های بی‌قیمت به بهبود بهینه سازی تارنما کمکی می‌نماید یا این که نه. پیش‌قضیه این سؤال این میباشد که با حذف صفحاتی که ارزشی ندارند، تمرکز گوگل بیشتر به سمت صفحه ها اصلی تارنما کشیده می گردد.
پس سؤال این میباشد:
آیا کاهش تعداد صفحه های وبسایت با نوایندکس کردن صفحه های محصولاتی که طی 16 ماه پیشین impression صفر داشته‌اند، می تواند منجر بهبود بهینه سازی وب سایت خواهد شد؟
فرض را بر این می گیریم که فعلا 10 الی 15 درصد از صفحه های سایتمان اینگونه وضعیتی دارا‌هستند و در واقع ارزشی برای وب سایت ندارند و به نوعی صفحه های مرده محسوب میگردند.
سؤالم این میباشد که پس از نوایندکس کردن این صفحه ها، در واقع صفحه ها کمتری را در نقشه تارنما تصویب خوا‌هیم کرد و گوگل خوب می تواند روی سایر سایتمان تمرکز نماید؟»
نمونه کاربردی: یک چالشی که اکثر مدیران تارنما ها با آن رو به رو می باشند این میباشد: حذف یا این که نوایندکس کردن تگ (برچسب) های وبسایت یا این که نگه داری تگ (برچسب) های وب سایت؟
همانگونه که می‌دانید تگ ها نیز مانند گونه های دیگر صفحه ها وبسایت، جزئی از تارنما میباشند و با ساخت هر تگ، در واقعیت یک شیت نو به صفحه ها وبسایت اضافه می گردد. بدین ترتیب این قضیه می‌تواند ایراد ساز باشد و تعداد صفحه ها ایندکس گردیده وب سایت را ارتقا دهد. در طول تگ گذاری برای صفحه ها (مخصوصا وبسایت های خبری)، تگ های شبیه و تکراری اکثری تولید خواهد شد. بعضی تصمیم میگیرند خیال و خاطر خویش را از این بابت شل نمایند و کد نوایندکس را به صفحه ها تگ اضافه می نمایند. البته آیا اینگونه کاری صراحت دارد؟ به لحاظ شما در وبسایت های فروشگاهی، توریسم، خبری، شرکتی و... تگ ها را چه فعالیت کنیم؟ نوایندکس کنیم یا این که آن‌ها را نگه داریم و تعداد صفحه ها ایندکس گردیده تارنما را ارتقاء دهیم؟
جواب: چاره قطعی در ارتباط این نقص‌ نمی اقتدار اعطا کرد. با اعتنا به نوع وب سایت و حوزه عمل آن می بایست تصمیم بگیریم. ولی موضوعی که معلوم و بدیهی میباشد این میباشد که بایستی در شیوه ساخت صفحه های تگ و اسم گذاری آنان بسیار توجه کنیم و وسعت صفحه ها تکراری و بی قیمت وبسایت را بالا نبریم.
یک پرسش دیگر:
به حیث شما با صفحه ها سرچ (جستجوی درون تارنما) چه عمل کنیم؟ بگذاریم ایندکس شوند یا این که آنها را نوایندکس کنیم؟
درباره‌ی هرکدام از این نوع صفحه ها (تگ، جستجوی داخلی، آلبوم، مثال شغل و...) می بایست بر پایه ی نوع تارنما تصمیم گیری گردد. می بایست حوزه شغل وب سایت را به نیکی بشناسیم و برای نگه داری این صفحه ها یا این که حذف آنان از حاصل گوگل به صحت تصمیم بگیریم.
این مسئله به‌این بستگی داراست: که چرا سعی آن برگه بهتر وجود ندارد؟
جان مولر این نظر را دارد نمی‌اقتدار با آری یا این که نه به‌این سؤال پاسخ اعطا کرد. وی می گوید مدام این طور وجود ندارد که حذف صفحه ها بی بها سبب به پیشرفت در عملکرد صفحه های باقی‌مانده خواهد شد.
با هم جواب جان مولر را بشنویم:
«بعضا از تارنما‌ها این فعالیت را می‌نمایند.
اینجانب فکرمیکنم در مجموع بایستی بگوییم حذف صفحه ها بی‌ارزشی که اعتنا یوزرها را به خویش جلب نکرده میباشد، خیلی هم غیرمنطقی وجود ندارد.
البته در صورتی‌که اینجانب باشم فارغ از پژوهش کافی این فعالیت را اعمال نخواهم بخشید.
پس در حالتی که سوای بازرسی بخواهید تنها با دقت به اینکه تعداد impression برگه‌ای تحت میباشد و یوزرها آن را کاوش نمی کنند، آن صفحه های را حذف فرمائید ممکن میباشد چندین چیزهای موثر دیگر را از خودکار بیندازید و چندین از صفحه های بهتر تارنما خویش را در تاثیر گزینش غلط از حاصل گوگل حذف فرمائید. برای شناسایی صفحه ها مازاد و بی بها می بایست فاکتورهای متعددی را تحقیق نمایید تا بتوانید این صفحه های را به صدق تشخیص داده و حذف فرمایید.»
ممکن میباشد صفحاتی که impression ذیل دارا‌هستند، معدل مرتبه نیکی در گوگل نداشته باشند؛ در حالی که جز صفحه های اساسی و مرتبط تارنما محسوب میگردند. بدین ترتیب نباید آن صفحه ها را از ایندکس گوگل بیرون کنیم بلکه می بایست روی بهود درجه آنان فعالیت کنیم تا جایگاهشان در گوگل افزایش یابد. ممکن میباشد محتوای این صفحه های، کهن باشد یا این که وسعت آن نادر باشد و... . با بازنویسی و بهبود محتوای اینگونه صفحاتی می اقتدار، سکو این صفحه ها در حاصل کاوش را بهبود اعطا کرد.

سؤال: چرا یک شیت از وبسایت کارایی نیکی ندارد؟

جواب مولر به‌این مفهوم میباشد که حذف کردن یا این که حذف نکردن برگه بستگی به انگیزه همت ضعیف ورقه دارااست.
مولر میگوید شاید کسی آن کلیدواژه به خصوص را گوگل نکند؛ پس ترازو impressions لزوماً نمی‌تواند واحد سنجش خیر برای گزینش نوایندکس کردن برگه باشد.
جان این‌اینگونه جواب می دهد:
«شاید آن برگه که از گوگل کاوش نمیشود، یک ورژن بایگانی گردیده از کالا باشد و عموم پس از سپری شد مقطع هنگامی برای تحقیق راهبرد به کار گیری یا این که تعمیر جنس به آن نیاز پیدا نمایند و از جملهً بخواهند به داده ها قبل نگاهی بیندازند.
این‌ها چیزی وجود ندارد که عموم هر روز برایشان واقعه بیفتد و به همین عامل در impression نظر نخواهند شد. به همین برهان میباشد که دقت صرف به impressions می تواند شمارا از بخش اعظمی داده ها اثرگذار دیگر غافل نماید. به عبارت دیگر پس از گزینش صفحه های با impressions تحت، بایستی مشاهده کنید از در بین این صفحه های کدام یک از لحاظ یوزرها تارنما تان نیز بلااستفاده میباشد و آن ها نیازی به آن شیت پیدا نخواهند کرد. شاید اکنون یک برگه بلااستفاده باقی‌مانده میباشد و در یک فرصت دیگر ما یحتاج یوزرها تان واقع گردد یا این که شاید در گوگل کاوش نشود ولی یوزرها وبسایت شما بعداز ورود به وبسایت تان به آن ورقه نیز راز بزنند. همگی این‌ها را در لحاظ بگیرید.»
سؤال: آیا این برگه با همت ضعیف قادر است بهبود پیدا نماید؟
مولر اینک یک نظارت اصلی به ما یادگرفتن خواهد اعطا کرد در ارتباط اینکه آیا یک شیت به به روز نیاز دارااست یا این که خیر. به عنوان مثالً در صورتیکه یک مال با یک مال جدیدتر و عالی جایگزین گردیده باشد، مرتبه دریافت کردن برای مال سابق می تواند فرصتی برای آگهی درباره ی مال تازه ساخت‌و‌ساز نماید. میتوانید در آن برگه بگویید که‌این جنس دیگر جانور وجود ندارد و به مکان آن یوزرها میتوانند یک مال عالی که در دسترس است را خریداری نمایند. در‌صورتی‌که بها کالا تازه حدوداً با بها گذشته موازی بود، این نکته را نیز یادآور گردید تا استفاده کننده به خرید آن تشویق خواهد شد.

این هم سفارش جان مولر از گوگل در ارتباط حذف محتوای یک کاغذ:

«در زمینه ی محتوای خبری ملاحظه کنید آیا طرز‌ها، فناوری یا این که اصطلاحات تخصصی عوض شده‌اند یا این که خیر. هر نوع محتوای خبری نمی‌تواند مدام سبز باشد. ولی در‌صورتی‌که محتوای خبری شما از نوعی میباشد که قابلیت و امکان مدام سبز بودن را داراست، به طبعً شایسته ترین عمل این میباشد که همین عمل را در امر آن ایفا دهید. شاید با بهبود آن، حال و روز فرق میکرد. پس در باب اینگونه محتوایی هم نباید صرفا از روی impressions قصد به حذف کاغذ گرفت. مشاهده کنید آیا بهبود این شیت عاقلانه میباشد؟ و اکثر زمان ها بهبود هر چیزی در اینترنت به حیث شغل عاقلانه‌ای میباشد.»
لزوما داشتن صفحه ها نادر‌خیس برای یک تارنما باعث به جایگاه عالی نخواهد شد
یک عقیده میباشد که میگوید حذف محتوای غیرکاربردی سبب میشود گوگل بیشتر به صفحه های دیگر وبسایت اعتنا داشته باشد. مولر می گوید این فیض گیری قطعی وجود ندارد. ممکن میباشد این شغل برای بعضا از وبسایت‌ها اثرگذار باشد و برای بعضا دیگر منفعت‌ای نداشته باشد.
جان در زمینه‌ی حذف و نادر کردن صفحه ها و seo توضیح میدهد:
«در ارتباط با داشتن تعداد صفحه های معدود‌خیس و مرتبه بالا دریافت کردن برای به عبارتی صفحه های معدود، اینجانب درنگ نمی کنم این رخداد بیفتد. این عمل از دید تکنیکی میتواند برای یک اینترنت‌تارنما خیلی گرانقدر اثر گذار باشد. در صورتیکه ما برای مثالً یک دهم صفحه ها روی تارنما را بتوانیم بخزیم، خب حتماً با پایین آمدن تعداد صفحه ها، تعیین آن یک دهم برایمان ریلکس‌خیس خواهد بود. این فعالیت به ما یاری می‌نماید که بفهمیم صفحه های باقیمانده حقیقتاً برای تارنما اساسی می‌باشند. ولی بخواهید حین این عمل صفحه ها به درد بخوری را از این طرف و آن طرف اشتباهاً حذف فرمائید، تفکر نمی کنم چیزی را در خزیدن تغییر تحول دهد و در فیض در حاصل جستجوی وب سایت نیز تأثیری نخواهد داشت.»

بیشتر بخوانید: ​​​​​​​تگ noindex چیست و چه کاربردی دارااست؟

توده بندی؛ طرز درست حذف محتوا برای seo چیست؟
ملاحظات مهمی که می بایست در حذف محتوا به آن دقت خواهد شد این میباشد که نباید یک ضابطه اثبات برای بهبود جایگاه آحاد تارنما‌ها داشته باشیم. حذف صفحه های به صورت خود کار سبب بهبود سکو کلیه وبسایت‌ها نخواهد شد. خلال این، بایستی مشاهده کنید آیا یک شیت به بهبود نیاز داراست یا این که خیر. حذف محتوا از مدتها پیش برای حل اشتباهات ترافیک وبسایت به عمل میرفت. شیوه مربوط به seo آن را content cannibalization می‌گفتند. پس از سپری شد 6 یا این که 10 سال، این شیوه مجدداً تذکر و این توشه با اسم Keywrod cannibalization بر رمز لهجه‌ها زمین خورد. درین استراتژی، فرض بر این نهاده می‌گردد که محتوا بیش تر از حد مشابه به دیگر صفحه های میباشد و ممکن میباشد به گذر زمان مجال به مرتبه صفحه ها دیگر لطمه زده و منجر افت آنان گردد. چاره اینگونه مشکلی، حذف آن صفحه ها شبیه میباشد. قضیه این میباشد که صرف حیث از اینکه یک نفر مبنای حذف محتوا را شبیه بودن آن میگذارد یا این که همت ضعیف و منسوخ بودن آن، آپ دیت رسانی صفحه ها برای ساخت‌و‌ساز تفاوت دربین آن با سایرین یا این که ارائه خدمتی دیگر به یوزرها مدام قادر است موثر باشد.

حذف محتوا تمامی خطاها را حل نخواهد کرد. عالی میباشد یه خرده وقت برای محاسبه صفحه های بگذارید و مشاهده کنید چرا یک شیت کوشش ضعیفی دارااست، آنگاه تصمیم بگیرید. شاید با بهبود برگه بتوانید در وبسایت تان مسیر بهتری برای جذب مشتری‌های بالقوه ساخت کرده و بدین وسیله مشتری‌هایی را که به یک فرآورده آپگرید گردیده نیاز دارا‌هستند جذب نمائید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.