انتخاب سرور مناسب برای سایت چند زبانه

جدیدترین مقالات سئو برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو

انتخاب سرور مناسب برای سایت چند زبانه

۲ بازديد

دستیابی‌وکارهایی که در ادامه توسعه و گسترش و حضور در بازارهای دربین‌ المللی می‌باشند، می بایست در مرحله اولیه وب‌وبسایت خود را چندین زبانه کنند و در مرحله دوم به منظور جذب کاربر، روی سئوی سایت به گویش‌های دیگر نیز کار کنند؛ که مرحله دوم بسیار اصلی و غامض میباشد. بهینه سازی تارنما تعدادی زبانه (Multilingual seo) با سئوی وبسایت‌های فارسی تفاوت دارد و برای اجرای آن بایستی یک استراتژی دقیق و جامع تدوین فرمائید که در این نوشته‌ی علمی بدین مسئله به صورت بی نقص اشاره می‌کنیم.

دوره آموزش سئو

آموزش سئو

دوره آموزش سئو حرفه ای



seo سایت چند زبانه چیست؟
وب سایت‌های چند زبانه، تارنما‌هایی می باشند که محتوا و خدمات خود را در قسمت‌های گوناگون تارنما به بیشتراز یک زبان ارائه می‌دهند. وبسایت‌های یکسری زبانه برای بهبود رتبه‌بندی در نتیجه ها جستجو، بایستی فرایندهای متفاوت بهینه‌سازی و seo را به طور ویژه‌ای ایفا دهند. در واقع تنها با استراتژی‌های روتین که برای سایت‌های ایرانی در وب فارسی اجرا می‌گردد نمی‌اقتدار در seo تارنما‌های تعدادی زبانه موفق شد.
seo وب سایت بین‌ المللی مزایای زیادی برای وب‌وبسایت شما داراست مانند اینکه می توانید مخاطبان خود را افزایش دهید، در یک ناحیه خاص، سکو بهتری حصول فرمائید و موتورهای جستجو نیز به وبسایت شما امتیاز بیشتری میدهند. بسط یک وب‌تارنما یک‌سری زبانه نیازمند تخصیص وقت و منابع است و اصلی‌تر از آن داشتن یک استراتژی دقیق و منظم. برای اینکه بتوانید در سئوی وب سایت چندین زبانه خود چیره شوید می بایست اقدامات زیر را در نظر بگیرید:
از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مناسب استعمال کنید.
تحقیق لغات کلیدی خود را برای زبان مورد نظر با دقت ایفا دهید و کلماتی که دارای رقابت کمتر البته معیار جستجوی بالا می باشند را پیدا کنید.
وب‌تارنما خود را با دقت ترجمه کنید، مخصوصا صفحه ها وبلاگ تارنما.
لینک و پیوند سازی را بدون شوخی بگیرید.
فراگیری سئو وب سایت تعدادی زبانه
یه خرده پیشین اشاره کردیم که برای موفقیت در سئوی تارنما دوزبانه یا چندین زبانه باید یک استراتژی دقیق و منظم داشته باشید؛ زیرا seo وب سایت یک‌سری زبانه ممکن است پیچیده باشد و در‌حالتی که نرم افزار مدونی نداشته باشید اتلاف وقت و هزینه زیادی رخداد می‌افتد. برای استارت بهینه سازی تارنما فی مابین‌ المللی شروع عالی میباشد ببینید که ترافیک وب سایت شما از کدام کشورها (در حالتی که که از مرزوبوم دیگری هم استفاده کننده دارید) میاید و آیا از میهن هدف خود کاربری موقتا دارید یا خیر.
برای دانستن این مسئله می‌توانید به گوگل آنالیتیکس مراجعه‌نمایید و از قسمت Audience گزینه Geo را گزینش نمائید. درین بخش دو گزینه وجود داراست: زبان و مکان که پیشنهاد میشود هردو آیتم را استیناف نمائید. در شرایطی‌که از مملکت غرض خود یک سری کاربر دارید یه خرده عمل شما شل‌تر میباشد. این مرحله به شما ادراک خوبی از حالت جایگاه دربین‌المللی وبسایت شما می‌دهد.
در ادامه به فراگیری مراحل متفاوت بهینه سازی سایت یک سری زبانه می‌پردازیم:
تعیین سرور مناسب برای وبسایت تعدادی زبانه
یکی از مهم‌ترین مراحل فعال‌سازی وب‌وب سایت، گزینش سرور مناسب می‌باشد؛ زیرا تاثیر زیادی روی سرعت لود وب سایت داراست. در قبلی، مکان سرور تاثیر بسیار زیادی در سئوی سایت داشت؛ زیرا هرچه سرور و هاست تارنما به کاربران نزدیک‌تر بودند، سرعت بارگذاری وب سایت هم بیشتر بود که تاثیر مثبت زیادی روی سئوی وبسایت‌ها داشت؛ اما امروزه با فناوری CDN این خلل برطرف شده و دیگر مکان سرور اهمیتی ندارد.
CDN (Content Delivery Network) سیستمی می‌باشد که اطلاعات را روی تعدادی سرور متعدد در سراسر عالم ذخیره می‌کنید و زمانی که یک کاربر از جمله از فرانسه بخواهد وارد تارنما شما شود به نزدیک‌ترین سروری که به فرانسه وجود دارد وصل می شود؛ بنابراین خیلی فرق نمی کند که از نگاه فیزیکی سرور کجا قرار دارد و فقط اعتنا کنید که سروری را گزینش نمایید که از نظر تامین خدمات قابل قبولی ارائه دهد.
بازرسی عبارات کلیدی برای هر گویش
اهمیت تحقیق لغت ها کلیدی بر هیچ وبمستر و کارشناس سئویی پوشیده نیست. درباره ی سئو وبسایت دربین‌ المللی نیز تحقیق لغات کلیدی بسیار مهم است. همچنین به کمک کیورد ریسرچ، می‌توانید مشاهده کنید که حوزه کاری شما و کالا و خدمات شما چه ترازو در سرزمین غرض جستجو میگردد و چه ترازو تقاضا و رقابت در آن وجود داراست. در واقع با رسیدگی کلمات کلیدی می‌توانید بخشی از تحقیقات بازار خود را اعمال دهید.
با ترجمه لغت ها کلیدی فارسی به لهجه دوم و به کارگیری از آن ها در محتوا می‌قدرت تا حدودی جایگاه دستیابی کرد اما گاهی ممکن است کاربران زبان دوم از لغات یا اصطلاحات متفاوتی برای جستجو به کار گیری کنند که باید به آن توجه نمائید. می‌توانید از ابزارهایی که برای رسیدگی لغات کلیدی میشناسید به کارگیری نمایید و گویش و مملکت مقصود را تعیین نمایید تا اطلاعات دقیق‌تری از کلمات کلیدی‌ای که در آن زبان جستجو میگردد دریافت نمائید.

ساخت محتوا seo شده برای هر گویش
ساخت محتوا به عنوان یکی مهم‌ترین نصیب‌های بهینه سازی وبسایت دوزبانه است که سبب قرارگیری در ورقه نتایج جستجو و جذب کاربر به وب سایت می‌گردد. محتوا یکی مهم‌ترین قسمت‌های استراتژی بهینه سازی سایت چند زبانه میباشد که میتواند برای متخصصان بهینه سازی بسیار چالش‌برانگیز باشد. شما بایستی محتواهایی که در وب سایت اصلی خود می‌نویسید، به گویش‌های دیگر هم ترجمه کنید.
توصیه میشود از گوگل ترنسلیت استفاده نکنید زیرا ترجمه را به صورت نکته به نکته اعمال می‌دهد و به اصطلاحات میهن مقصود آشنایی ندارد و از آن ها به کار گیری نمی‌کند. همچنین هنگام ترجمه باید تفاوت‌های فرهنگی نیز لحاظ شود تا برای خواننده گان آن لهجه و میهن، جذابیت داشته باشد. در غیر این صورت نرخ پرش (Bounce Rate) وب‌سایت شما افزایش می یابد و تاثیر منفی زیادی روی مرتبه شما می گذارد.
توصیه می شود در صورت قابلیت و امکان از مترجمان دو زبانه (Native Translator) که هم به زبان مبدا و هم گویش مقصد مسلط باشد استعمال کنید تا خطاهای جانور در محتوا به دستکم برسد. ولی این شغل ممکن است هزینه بیشتری برای شما داشته باشد اما منفعت بسیار بهتری برای شما به ارمغان میاورد.
ساب دامین و ساب فولدر در بهینه سازی تارنما چند زبانه
یکی پروسه اجرای سئو وب سایت دوزبانه، ساخت و ساز ساب دامین (Subdomain) یا ساب فولدر (Subfolder) میباشد. این دو مفهوم متفاوت از هم هستند و بستگی به استراتژی شما دارااست که کدام را برای وب سایت خود گزینش کنید. ساب دامین قبل از دامنه اصلی قرار می‌گیرد و وب سایت شمارا طبقه‌بندی می‌کند. به کمک ساب دامین می توانید بعضا از محتواهای خاص را از دامنه مهم مستقل نمایید. برای راه اندازی ساب دامین میتوانید از طریق هاست اقدام نمایید. ساب فولدر بعد از دامنه مهم قرار می گیرد و وظیفه سازمان‌دهی صفحات وب سایت را به عهده داراست. فعال‌ساز‌ی آن نیز بسیار راحت می‌باشد و همچنین قابلیت و امکان مقصود‌گیری بوسیله سرچ کنسول گوگل نیز دارد.
آدرس ساب دامین و ساب پوشه برای یک شیت به لهجه انگلیسی به این صورت نشان داده می شود:
ساب دامین: en.URL.com
ساب فولدر: URL.com/en
برای سئو سایت یکسری زبانه سفارش میگردد از ساب فایل به کارگیری نمایید به دلیل اینکه ساخت محتوا در آن سریع‌تر و وا رفته‌تر اعمال میشود. تاثیر مثبت بیشتری روی سئوی وبسایت شما داراست.
استفاده از تگ Hreflang
نمایش درست سایت‌های چندین زبانه به کاربران عنایت زیادی دارااست؛ یعنی کاربران ایرانی، تارنما را به لهجه فارسی ببینند و به کاربران سوا ایران نسخه انگلیسی وبسایت نمایش داده خواهد شد. این کار به کمک تگ‌های Hreflang قابلیت و امکان‌پذیر است. این تگ، تارنما شمارا به خزنده‌های گوگل معرفی می‌کند و کمک می‌کند تا میان محتواهای وبسایت با گویش‌های مختلف، تمایز قائل شوند. به کمک این تگ‌ها، لهجه‌های غرض وبسایت را میتوانید به گوگل نماد دهید و گوگل به هر مخاطب متناسب با گویش و مکان او نسخه مناسب را نمایش می دهد.
یک کدام از از سایر از فواید این تگ این می‌باشد که ممکن می باشد گوگل محتواهای وبسایت شما را با اینکه با دو لهجه گوناگون مندرج‌اند، تکراری قلمداد کند و یک کدام از آنها‌را در حاصل جستجو نماد ندهد. تگ hreflang به گوگل می‌فهماند که این صفحه ها نسخه جایگزینی از صفحه ها ترجمه شده می‌باشند و یک کدام از نیستند. شبیه به تگ کنونیکال ولی برای زبان‌های گوناگون.
تگ hreflang یک تگ خاص از زبان HTML میباشد که در قسمت Heading وبسایت قرار می گیرد. تگ‌های hreflang برای زبان‌ها و مکان ‌های مختلف قابلیت و امکان تهیه داراست و می توانید کد مربوط به لهجه را در وبسایت وارد نمایید؛ از جمله کد \\\\\\\"de\\\\\\\" مربوط به زبان آلمانی می باشد و کد \\\\\\\"de-ES\\\\\\\" به معنی محتوای آلمانی برای کاربران مقیم اسپانیاست. طرق مختلفی برای ایجاد کرد تگ hreflang وجود دارااست که معمولی‌ترین طریق استعمال از وب‌سایت sistrix است. تارنما sistrix.com حاوی ابزارهای مجانی زیادی در زمینه‌ی سئو میباشد که یکی از آن ها Hreflang-Generator است که به شما این امکان را می دهد که به سادگی تگ مدنظر خود را بسازید و آن را در هدینگ سایت خود کپی نمائید.
برای به کار گیری از این سرویس، آغاز وارد سایت https://app.sistrix.com/en/hreflang-generator شده و در نصیب Domain/URL آدرس تارنما خود را وارد فرمایید. در بخش Language زبان مدنظر خود و در بخش Region مکان جغرافیایی مدنظر خود را تعیین نمائید (نصیب Region از روی میل می باشد و تنها در شرایطی‌که میخواهید مکان کاربران را محدود نمائید این قسمت را تکمیل فرمائید). در نهایت تگ ارائه شده را در نصیب هدینگ سایت خود اسکن کنید. به عنوان مثال این کد برای کاربران انگلیسی زبان بومی آمریکاست:
مورد x-default در تصویر بالا به این مضمون‌ هست که این ورقه از تارنما شما گویش مشخصی دارااست البته مکان جغرافیایی کاربرانش مشخص و معلوم نیست.
به کار گیری از افزونه برای سئو سایت یکسری زبانه
افزونه‌های وردپرس به شما در بسیاری از مفاد برای سئو وبسایت‌های وردپرسی چند زبانه امداد می‌کنند. یکی‌از این افزونه‌ها، WPML است که با خرید آن از سایت اصلی آن یا مارکت‌های معتبر، میتوانید وبسایت خود را به خیر و خوبی رئیس فرمائید، تگ hreflang بسازید و آن را به صفحه ها مدنظر خود اضافه کنید و محتواهای خود را در وبسایت قرار دهید. همچنین این وبسایت به شما امداد می‌کند محتوای خود را ترجمه نمائید. اما همان‌طور که در نصیب‌های پیشین اشاره کردیم عالی میباشد از ابزارهای اتومات ترجمه به کار گیری نکنید ولی در حالتی که قابلیت سود‌گیری از ترجمه کننده انسانی وجود ندارد می توانید از ترجمه خوب این افزونه هم استعمال نمائید.
بهترین cms برای تارنما‌های یکسری زبانه کدام است؟
بی‌شک طراحی منحصر وبسایت، امکانات بیشتری در مشت شما قرار می‌دهد، اما هزینه زیادی به یاروهمدم دارااست. به همین برهان می‌اقتدار وردپرس را بهترین CMS برای طراحی وب سایت‌های تک‌زبانه و چندین زبانه دانست. از امکانات وردپرس می‌قدرت به مجانی بودن آن، رابط کاربری بسیار سهل و وجود افزونه‌های بسیار کاربردی جهت طراحی و بهینه سازی نام برد.
عده‌بندی
ورود به بازارهای فی مابین‌المللی، غرض بخش اعظمی از حصول‌وکارهاست. یک کدام از اولین اقدام‌هایی که برای ورود و رقابت در بازارهای بین‌المللی باید برداشت این می‌باشد که مهم‌ترین طرز ارتباطی کسب‌وکار با مشتریانش یعنی وب‌وبسایت را به لهجه آنان ترجمه کرد تا برای آنها قابل حصول و فهم و شعور باشد. به همین منظور در این نوشته‌ی‌علمی به طور کامل در زمینه ی ساخت سایت چند زبانه و مهم‌تر از آن بهینه سازی وب سایت تعدادی زبانه توضیح دادیم. کل این موارد در صورت تدوین استراتژی منظم و دقیق و بلندمدت، می تواند کمک شایانی به استحصال‌وکار شما در استحصال جایگاه مناسب و جذب کاربر کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.