از تحریف اهداف SEO خودداری کرده

جدیدترین مقالات سئو برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو

از تحریف اهداف SEO خودداری کرده

۲ بازديد

ترافیک ارگانیک برند دار ترافیک seo نیست. من، دد، نه فقط قاطعانه به این گفته ایمان دارم، بلکه آحاد طریق پلتفرم خود رو مبتنی بر این قانون اصلی ایجاد کردم.
اگه با من موافق نیستین، شکیبایی کنین، زیرا دلیل آن رو در‌پی توضیح خواهم بخشید.
آنچه شما باید در زمان این بخش به آن اعتنا داشته باشین، ابزارهای بهینه سازی هستن.
این ابزارها بر نحوه مشاهده داده ها، نحوه استعمال از آن‌ها و فرایندهایی که در وبسایت خود تشکیل داد می کنین، تأثیر میذارن.

دوره آموزش سئو

آموزش سئو

دوره آموزش سئو حرفه ای

دوره آموزش سئو پیشرفته



از این قبلی، هر پلتفرم بهینه سازی دارای شیوه های خاص خود، بینش های خاص خود در خصوص seo و طرز احتساب معیارهاست.
با این اوصاف، بیایین به گزینه مورد دعوا برگردیم.
ممکنه اندیشه کنین از‌آنجا‌که ترافیک ارگانیک شامل درخواست نام برند (منظورم عبارات کلیدی پیمایشی) و همچنین درخواست مربوط به محصولات و خدمات شماست، بنابراین باید به اندیشه بهینه سازی آنان باشین.
هرچه ترافیک بیشتر باشه، خرسند تر میشین، درسته؟
این یک کدام از رفتارهای گم راه کننده آنلاین و شیوه های نادرست برای مشاهده ترافیک ارگانیک میباشد.
زیرا همگی بازدیدهای ارگانیک از گوگل نماد دهنده ترافیک seo نیست.
پخش‌کننده صوت
پادکست ترافیک و بازدید ارگانیک از طریق سئو
Change Playback Rate1x
Skip Backward
Play Pause
Jump Forward
Share This Episode
00:00
10:47
“برند” در زمینه‌ی seo چیست؟
بیایید در مورد اینکه “برند” برای بهینه سازی چیست کلام کنیم.

به طور خلاصه، وقتی که به لغت ها کلیدی پیمایشی مربوط به شرکت خود مراجعه می کنین، به برند اشاره خواهید کرد.

بعضی وقتها افراد برند شما رو در گوگل تایپ می کنن، فقط به این دلیل‌که رسیدن به بهره آخری شل تر از تایپ دقیق URL شماست.

بعضی وقتها به‌این دلیله که آنها میخواهند مستقیماً به ورقه مقصد آیتم عشق خود برن.

به عنوان مثال دیجی کالا رو در نظر می‌گیریم. اگه شخصی در فعلا جستجو برای نوشتن “digikala.com” در نوار جستجو باشه، هدف کاملاً اشکار می‌باشد.

اما اگه شخصی “کتاب مربی آمریکن تریلیون دلاری” رو در گوگل تایپ کنه، چه اتفاقی میافته؟

این نیز نوعی ترافیک برند دار یا مستقیم می باشد، زیرا غرض جستجو آن کتاب خاص در آن وبسایت خاص می باشد.



در مقابل، اگه شخصی «کتاب مربیگری تریلیون دلاری» رو در گوگل بنویسه، احتمالاً می خواهد در زمینه‌ی این کتاب اطلاعات بیشتری استخراج کنه و یا در اکنون پژوهش درباره بهترین مکان برای خرید آن یا بهترین قیمت می‌باشد.



برای اینکه تماماً صادقانه، پر‌نور باشین و تأثیرپذیری seo خود رو کنترل کنین، باید تنها به ترافیک ارگانیک فارغ از برند دسترسی پیدا کنین.

ترافیک ارگانیک سوای برند تماماً با هدف جستجو تفاوت داره.

او‌لین مثالی که مطرح کردم درباره‌ی محبوبیت برند کلام می کنه، اما مثال دوم در رقابت برای جلب توجه کاربر هست. ما تنها می تونیم از طریق سئو بر مورد دوم تأثیر بذاریم.

چرا می بایست تنها لغت ها کلیدی ارگانیک غیر برند رو غرض قرار بدین (و معیار ترافیک ارگانیک غیر برند رو اندازه گیری کنین)

برای اینکه به طور کاملً صادقانه، پر‌نور باشین و تأثیر سئو خود رو کنترل کنین، باید صرفا به ترافیک ارگانیک بدون برند دسترسی داشته باشین.

از محاسبات گمراه کننده هجران کنین
ادغام کردن لغت ها کلیدی برند دار و غیر برند دار به این معنیه که نمی تونین از نگاه حقیقی و واقعی مشتری نسبت به رقبای خود آگاه بشین.

با دقت به سعی هایی که درباره ی با پرداخت های غیرمجاز، تبلیغات عمومی، کمپین های بازاریابی و موارد دیگه اجرا میشه، ممکنه مشتری کوشش بسیار نه داشته باشه، اگرچه فضای جستجو تماماً متفاوت می‌باشد.

این زمین بازی شماست و مستقیماً بر استراتژی seo خود تأثیر میذارین.

به این مثال درنگ کنین که “دیجی فرآورده” رو در تیم عبارات کلیدی مورد نظر خود قرار داده باشین. آحاد معیارهای مربوطه بهم می ریزن، تصور کنین که تعداد حجم جستجو از 100000 به 1 میلیون نفر برسه.

بعلاوه، شما آحاد کلمات کلیدی برند دار رو دارین و سعی می کنین کانال های دیگه به رنج فعالیت کنن تا این کلمات رو تفحص کنن.

برای این گزینه نیازی به ردیابی سکو یا سئو ندارین. به همین دلیله که نه صرفا استفاده از کلمه ها کلیدی برند دار منصفانه نیست، بلکه به شما قابلیت و امکان در اختیار گرفتن بدون نقص گزارش رو میده.

می تونین دقیقاً توضیح به این که چه‌طور سئو عبارات کلیدی خاص سبب ساز به پرورش مشتری سازی و درآمد میشه.

برای اینکه بتونین این فعالیت رو ایفا به این، ابزار شما به یک راه حل قابل اتکا برای گزینه “(ارائه نشده)” گوگل (Google’s “not-provided”) نیاز داره.

به این ترتیب می تونین کل جزئیات مربوط به ترافیک ارگانیک غیر برند دار رو بدست بیارین. ولی گفتنش سهل وآسان تره، زیرا Google Analytics دیگه در اینجا به شما امداد نمی کنه.

کاری که seo روز جاری ساختن میده، توده داده ها از Google Analytics و Google Search Console و توزیع ترافیک ارگانیک (بازدیدها یا معاملات) به عبارات کلیدی و آن گاه تقسیم آن ها فی مابین لغات برند دار و غیر برند دار هست.

نوشته‌ی‌علمی ترافیک ارگانیک بیشتر با گزارش کوشش (Performance) را در بخونید.

بنابراین، بعداز تعریف‌و‌تمجید کلمات کلیدی برند دار خود، می تونین فی مابین دو قسمت ترافیک جابجا بشین و از هر دو نوع ترافیک اطلاعات استخراج کنین.



تلاش واژه و کلمه کلیدی رو برای استراتژی سئو خود دقیق اندازه بگیرین
داشتن ترافیک ارگانیک غیر برند دار که به طور دقیق تعریف‌و‌تمجید شده، به معنای اقتدار تشکیل داد یک استراتژی بهینه سازی عالی می‌باشد، زیرا شما می دونین کدام کلمات کلیدی غیر برند دار سبب ساز ایجاد کرد ترافیک به تارنما شما میشن و کدام یک از آن ها مشتری های بیشتری تشکیل داد می کنن.

اما راجع‌به رقابت بر روی کلمات کلیدی برند دار چطور؟ بیایید دوباره مثال دیجی فرآورده رو در نظر بگیریم.

اگه کسی به‌دنبال «کتاب مربیگری تریلیون دلاری» باشه و دیجی متاع در‌این جستجو در درجه 4 قرار بگیره، واضحه که مقصود کاربر هنوز پیمایش میباشد.

آنها میخواهند این کتاب خاص رو در آن سایت پیدا کنن، بدین ترتیب به هر حالا به احتمال زیاد روی او‌لین بهره کلیک می کنن.

گوگل این رو می دونه و حاصل SERP رو فیلتر می کنه یا حتی بر اساس آن لینک های کامل وبسایت رو نماد میده.

نه تنها این آیتم، بلکه زمانی از لغات کلیدی برند دار صحبت می‌کنیم، در زمینه‌ی تمامی عبارات کلیدی برند دار، مثلا رقبا یا عبارات کلیدی منحرف کننده با حجم بالای جستجو مانند “فیس بوک” یا “توییتر” حرف می‌کنیم.

ترکیب کردن دو گروه (کلمه ها کلیدی برند دار و کلمه ها کلیدی غیر برند دار) اطلاعات شما رو بیش از حد بغرنج می کنه، زیرا کلمه ها کلیدی با حجم بالای جستجو اهداف شما رو به طور کاملً گمراه می کنه.

مثلا، اگه اینگونه نگاه کنین، برند شما از نظر دیده شدن در جستجو همیشه بهتر از رقبا به لحاظ می رسه (به حجم بالای جستجو و جایگاه بندی بهتر اندیشه کنین).



از تحریف اهداف بهینه سازی هجران کرده
ROI استراتژی خود رو اثبات کنین، موقتا به این آیتم اشاره کردم، البته می پندارم نیاز به توضیح بیشتری داره.

با به کار گیری از کلمات کلیدی برند دار به صورت غیر وابسته، می دونین که درجه شما در پروسه جستجو کجا قرار داره و در کجا می تونین نتایج حقیقی و واقعی رو ببینین.

به همپوشانی شدن و نا همپوشانی شدن لغت ها کلیدی غیر برند دار فکر کنین. اگه یک شرکت سئو هستین، این یک بازی گزینش کننده در مرحله پایانی است.

تصور کنین کسی هستین که می تونه با دقت به مشتری بگه معیار ترافیک برند دار 70٪ از تک تک بازدیدهای ارگانیک می باشد و می تونن به طور قابل توجهی 30٪ تبلیغات غیر برند رو بهبود ببخشن، جایی که واقعاً فرصت سئو seo وجود داره.

مورد دیگه، منفعت تاکتیک های تجمعی برند (چاپ، تلویزیون، رادیو، تبلیغات و غیره) می باشد، بنابراین چیزی نیست که شرکت شما بتونه مستقیماً در آن تأثیر بذاره.

حتی اگه بگین که ترازو ترافیک ارگانیک غیر برند رو دو برابر می کنین و آن رو جدا اندازه گیری نکنین، تلاش شما در مقایسه با ترافیک برند دار کوشش ناچیزی خواهد بود.

بنابراین نمی تونین همت seo خود رو ثابت کنین. بدین ترتیب، با اندازه گیری دقیق میزان ترافیک ارگانیک غیر برند، شما قدرتمند خواهید بود حاصل پایین رو استخراج کنین:

یک اکران حقیقی و واقعی برند تولید کنین.
نتایج احتمالی تجارت رو پیش گویی کنین.
علامت به این که استحصال به مرتبه های خاص برای لغات کلیدی هدف غیر برند چه‌طور جلسه ها، مشتری ها و در نهایت درآمد رو بهبود می بخشه.
تقسیم ترافیک ارگانیک به برند دار و غیر برند دار برای تعریف‌و‌تمجید دقیق ترافیک سئو و ساخت و ساز یک استراتژی seo مناسب بر پایه ی آن اجباری است.

با به کارگیری از لغت ها کلیدی برند دار که به صحت غیر وابسته شدن، می تونین به معیارهای کلمات کلیدی که مشاهده می کنین، اعتماد کرده و حالت جستجوی مشتری رو در مقایسه با سایر رقبای صنعت محاسبه کنین.

دراین‌صورت نه تنها راستگو هستین و علامت میدین قابل متکی بودن هستین، بلکه می تونین قیمت شغلی همت بهینه سازی خود رو ثابت کنین: ارتباط بدون واسطه لغات کلیدی با ارتقا جلسات، مشتری سازی و درآمد.

کارایی مهم SEORooz در کشف ترافیک ارگانیک برند دار و غیر برند دار تأمین نشده و تفکیک نشده به شما امداد می کنه تا با سرعت و عملکرد به همه موردها بالا دست پیدا کنین.

من می دونم که ابزارهای اساسی یک تاکسی سئو برای موفقیت آن‌ها حیاتی هستن، بنابراین همچنان به بسط مختصات و مزایای خود در سئو ادامه میدم تا شما بتونین مشتری بیشتری ساخت‌و‌ساز، رئیس و مراقبت کنین.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.