کاهش مصرف منابع سرور را در وردپرس

جدیدترین مقالات سئو برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو

کاهش مصرف منابع سرور را در وردپرس

۳ بازديد

مصرف بالای منابع مخصوصا CPU در وبسایت های وردپرسی، مشکلی رایج هست. این نقص‌ در هاست های اشتراکی که منابع متعددی در دست شما قرار نمی دهند، متداول خیس نیز میباشد.
با این درحال حاضر نقص‌ مصرف بالای CPU در هاست های بهتر هم ممکن میباشد واقعه بیفتد و موجب کاهش سرعت وبسایت گردد. این خلل ممکن است به حدی بالاتر رود که هیچ محتوایی برای کاربر به اکران درنیاید. 

دوره آموزش سئو


نقص‌ مصرف بالای منابع هاست ضمن تجربیات کاربری بد، موجب کاهش جایگاه وب سایت نیز خواهد شد. در این نوشته ی علمی به شما آموزش خوا‌هیم بخشید که چگونه مصرف سی پی یو را در وردپرس کاهش دهید. آحاد ترفندهایی که مطرح خوا هیم کرد بسیار راحت می باشند، البته در حالتی که یک گسترش دهنده اینترنت در تیم خویش در دست دارید، هر چه زودتر دست به فعالیت گردیده و این عمل را به وی بسپارید.

1. پلاگین های مازاد را منزه نمایید
پلاگین ها تجهیزات فوق العاده ای را به وبسایت ها می افزایند. تقریبا همه وبسایت های وردپرسی دارنده دسته ای از پلاگین ها میباشند که به نیکی نیز کار می نمایند. با این موقتا ممکن می‌باشد که نسبت به نصب پلاگین هایی مبادرت کنیم که به آن ها نیازی نداریم.

بعضی مواقع پلاگین هایی را جهت آزمایش کردن در وردپرس نصب کرده، اما یادمان می رود که آن را منزه کنیم. حتی ممکن میباشد که بعضا از پلاگین های تارنما با دیگر پلاگین ها دارنده هم پوشانی باشند. در اینگونه قوانینی خوب میباشد که پلاگین اضافه را از وردپرس حذف کرده و مصرف CPU را کاهش دهیم.

نکته: همواره پلاگین ها را مطابق با دستورالعمل قانونی آن حذف فرمائید. چنانچه از حذف آن مطمئن نیستید، به نصیب حفاظت آن مراجعه کرده تا عملیان حذف پلاگین به صدق صورت پذیرد. حذف غیر درست پلاگین ها ممکن است که موجب از عمل افتادن بخشی از وبسایت گردد.

2. پلاگین WP Disable را فعال سازی فرمائید
یکی‌از نحوه های کاهش مصرف سی پی یو، استفاده از پلاگین WP Disable می‌باشد. این پلاگین به شما قابلیت و امکان میدهد تا تنظیماتی از وردپرس را که منابع متعددی را مصرف می نمایند، غیرفعال کنید.

به عنوان مثال شما میتوانید امکاناتی از قبیل کدهای embed، اموجی ها و دیگر مفاد را غیرفعال کنید. به علاوه می اقتدار درخواست های HTTP را در جهت ارتقاء بازده تارنما، کاهش اعطا کرد. این پلاگین دارنده اینترفیس معمولی ایست و میتوانید به راحتی آن را طراحی نمایید.

در داشبورد این پلاگین نیز میتوانید مهم‌ترین مفاد را مشاهده و مطالعه نمائید. توصیه می‌کنیم امکاناتی که به آن‌ها نیاز ندارید را غیر فعال فرمایید. همینطور شما می توانید بعد ها آن ها را مجددا فعال کنید. همینطور در شرایطی که نسبت به غیر فعال کردن یک آیتم مردد میباشید، عالی است که آن را نادیده بگیرید.

3. تصاویر وب سایت را بهینه سازی فرمایید
یکی‌از دیگر از مشکلاتی که تارنما های مدن مشغول آن هستند، وجود تصاویر لبریز وسعت و فشرده نشده در آنهاست. درین راستا مثالی را برایتان خوا هیم زد.

یک شیت در هنگام لود، منابع متعددی را مثلا تصاویر لود می نماید. همدم با تصاویر، داده های متای مربوط به آن ها نیز بار گذاری میگردد، با این هم اکنون وجود بخش اعظمی از این متا تگ ها ضرورتی ندارند. به این ترتیب میتوانید این متا تگ های اضافه را غیر فعال کرده و مصرف CPU را تحت خیس بیاورید.

شما برای اعمال این عمل میتوانید از پلاگین بدون پول PNGGauntlet به کارگیری کنید. همینطور پلاگین غیر مجانی JPEGmini نیز میتواند امداد متعددی در فشرده سازی تصاویر به شما نماید.

هر دو این پلاگین ها امکان فشرده سازی تصاویر را دارا‌هستند. به علاوه می‌توانید از پلاگین های WP Smush.it و EWWW Image Optimizer نیز سود ببرید.


پلاگین فشرده سازی تصاویر WP Smush Pro
4. پایش وب سایت وردپرسی خویش را رئیس نمائید
باور فرمائید یا این که خیر، وب سایت شما به وسیله خزنده های متعددی، پایش می‌گردد، اما همگی این پایشگرها منفعتی برای وبسایت ندارند. برخی از آنان با مقصود نسخه برداری کردن محتوای وب سایت به آن سر می‌زنند. پایشگرها با این شغل بر مصرف CPU می‌افزایند. برای دوری از بروز اینگونه اتفاقی می‌توانید دسترسی پایشگرهای غیر ضروری به وبسایت را مسدود کرده و فقط به گوگل و بقیه ربات ها اذن دسترسی دهید.

شما میتوانید با به کار گیری از پلاگین Wordfence و پیکربندی بخش crawl rate limiting rules به مدیر پایش ربات ها بپردازید. همینطور می‌تواند نشانی های IP را که احساس می‌کنید کار مخربی در پس آن جاری ساختن می‌گردد، بلاک کنید. این قضیه موجب بهبود تجارب کاربری بازدیدکنندگان واقعی سایت گردیده و تلاش سی پی یو را ارتقاء می دهد.

5. پایش ربات های گوگل و بینگ را محصور فرمائید
پایش شدن وبسایت بوسیله موتورهای کاوش امری ضروری میباشد. با این حالا این موتورهای کاوش مخصوصا گوگل، تشنه مصرف منابع هاست می‌باشند. خبر عالی اینست که شما می‌توانید نرخ پایش ربات های این دو موتور کاوش را مدیر کنید.

این کار موجب ساخت اثر منفی بر روی مرتبه سایت نخواهد شد. طبق حیث گوگل شما می‌توانید پایش وبسایت را سفارشی سازی کنید. از جمله یک تارنما خبری مدام نرخ پایش بیشتری نسبت به اینترنت سایتی که نهایتا روزی یک پست میگذارد، بایست داشته باشد.

برای ایفا این کار به کنسول جستجوی گوگل رفته و آنگاه به پیکربندی site settings بروید. در این نصیب میتوانید معیار پایش تارنما را به مقدار Low کاهش دهید.

موتور جستجوی بینگ نیز پیکربندی مشابهی برای این عمل داراست. برای در اختیار گرفتن پایش ربات های بینگ به بینگ وبمستر تولز رفته و آن‌گاه ترازو پایش را در بخش Crawl Control تغییر‌و تحول دهید.

6. دیتابیس سایت را پاکسازی فرمایید
یک کدام از‌از سایر از منش های ارتقاء کوشش CPU، پاکسازی دیتابیس است. در حالتی که دیتابیس وبسایت پر از داده ها غیر ضروری شود، مصرف سی پی یو را در هنگام پردازش بالا می برد. درحال حاضر فکر کنید که دیتابیس در هنگام پردازش چند مراحل، چقدر می‌تواند موجب کاهش سرعت سی پی یو شود.

دیتابیس ها می توانند به انبوهی از داده ها غیر ضروری در وبسایت تبدیل شوند. برای مثال داده ها برخی از پلاگین ها حتی بعد از پاک شدن آنها نیز در دیتابیس باقی میماند.

یکی از شایسته ترین طرق تطهیر دیتابیس، به کارگیری از پلاگین های seo وردپرسی مانند WP-Optimize و WP Rocket میباشد. هر دو پلاگین قابلیت تطهیر دیتابیس به طور اتومات را دارا هستند.


پلاگین کش وردپرس WP Rocket

پلاگین بهینه سازی وردپرس WP-Optimize Premium
7. از پلاگین های پر مصرف به کارگیری نکنید
پلاگین های متعددی وجود دارا‌هستند که توشه پردازشی آن‌ها بسیار بالاست. درصورتی که می خواهید مصرف منابع سیستم را به خیر مدیر فرمائید، باید از نصب این سیرتکامل پلاگین ها خودداری کنید.

از پلاگین هایی که مصرف CPU بالایی دارند می شود به Jetpack، SumoMe، Visual Composer و از این قبیل اشاره نمود. برای تدبیر از معیار مصرف پلاگین ها، می‌توانید گذشته و بعداز نصب آن، وب سایت را در وب سایت GTmetrix آزمایش و مقایسه کنید. در حالتی که اختلاف سرعت تارنما در بین این دو موقعیت بسیار زیاد میباشد، عالی هست که نسبت به حذف آن مبادرت نمایید.

اگر نمی دانید که کدام یک از پلاگین های وبسایت مصرف منابع بالایی دارا هستند، میتوانید آن ها را به طور جدا در یک هاست بدون پول نصب کرده و آن‌گاه فیض را استیناف نمائید. اکثری از وب سایت ها مانند 000webhost، سرویس ها هاست رایگان به یوزرها ارائه میدهند.

همینطور می توانید آنان‌را به صورت داخلی و در localhost نصب کرده و سعی آنها را محاسبه نمایید. اگر همگی چیز بهتر پیش رفت، می‌توانید بعد از آن آن را در سایت مهم نصب نمایید.

عده بندی
این هفت نکته مطلقا می تواند به شما در کاهش مصرف CPU هاست، کمک متعددی نماید. همینطور می‌توانید با به کارگیری از پلاگین های مدیریت کش، مصرف منابع وبسایت را باصرفه خیس نمایید. مطمئنا راهکارهای دیگری نیز به‌دنبال این بحث وجود دارد و ما درین مقاله به معرفی مهمترین ها اکتفا کردیم.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.