اشتباهات رایج تحقیق کلمات کلیدی

جدیدترین مقالات سئو برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو

اشتباهات رایج تحقیق کلمات کلیدی

۲ بازديد

کمپین های بازاریابی بهینه سازی با پژوهش ها کلید لغات استارت میشن و اگه این فعالیت رو با توفیق اجرا تن، میتونن استارت قدرتمندتری داشته باشن.
اینجانب درین نوشته‌ی‌علمی از میخوام 15 گزینه از گرانقدر ترین اشتباهاتی که ممکنه شما در تحقیق کلمه ها کلیدی بهینه سازی در مسیرتون باهاشون مواجه بشین رو بهتون بگم.

آموزش سئو

دوره آموزش سئو


هم اینگونه سعی میکنیم تا با این مقاله کاری کنیم که شما اونا رو در استحصال و انیمیشن تکرار نکنین.
اگه به‌این موارد اعتنا کنین کمتر مبتلا مشکلای مسیرتون میشین و یه نحوه معمولی خیس رو در پیش دارین.
شما نمیتونین سوای اینکه به رسیدگی کلمات کلیدی اشاره کنین اسمی از سئو ببرین.

به عبارت دیگه پژوهش ها کلید واژه و کلمه ها یه جزء اصلی بهینه سازی محسوب میشه.

بیشتر کمپین های بازاریابی سئو هم همونجوری که تا قبل از این هم بهتون گفتیم با پژوهش ها لغت ها کلیدی شروع میشن.
بنابراین شما تا الان می بایست مداقه اون رو درک کرده باشین.
اگه راستشو بخواین پژوهش ها لغت ها کلیدی این روزا خیلی مشقت بار خیس از قبلی گردیده.
وبسایت ها و استخراج و کارای گوناگون همیشه دارن با هم رقابت میکنن و از استراتژی های جدیدتری به کار گیری میکنن.
بنابراین تا به موقتا بایستی فهمیده باشین که دیگه به کارگیری از تکنیک ها و استراتژی های دیرین در این فعالیت بهره ای براتون نداره.
اگه پژوهش ها کلمه و واژه های کلیدی خودتون رو افزایش ندین، اون وقته که با مشکلای متعددی مواجه میشین.
سودتون کاهش پیدا میکنه و مشتریاتون هم کمتر میشن.

بنابراین شما بایستی با یسری استراتژی ویژه و بروز خودتون جلوی این رخداد رو بگیرین.

ممکنه برخی وقتا مقصود جست و جو رو در لحاظ نگیرین
خیلیا هستن که فقط روی وسعت جست و جوهاشون تمرکز کردن و روی غرض اون دقت کافی رو نداشتن.

البته شما بایستی مدام غرض رو هم در حیث بگیرین و مداوم از خودتون بپرسین که چرا عموم از اون کلمه و واژه کلیدی خاص استعمال میکنن؟

این اصطلاحی که عموم دنبالشن هستن در ارتباط اون چیزایی که عموم میخوان بهتون چه اطلاعاتی رو میده؟

و کوشش کنین با سوالایی که درباره هدف جست و جو ها هستن به مراد های واقعی مشتریاتون هم اعتنا کنین.

به جای این که روی تعداد اشخاص جست و گر تمرکز کنین روی غرض جست و جوهاشون و چرایی جست و جوهاشون توجه کنین.

همینطور شما بهتره بدونین که قصد کاربراتون به دو آیتم تقسیم میشه.

او‌لین مورد اون مربوط میشه به‌این قضیه که شما بدونین که کاربرایی که به اینترنت سایتتون میان میخوان چه چیزایی رو مصرف کنن و تقاضای چه چیزایی رو دارن.

و دومی موردی که می بایست بهش دقت کنین اینه که مدام محتوای خودتون رو به شایسته ترین صورت ممکن برای مخاطباتون مهیا کنین.

شما میتونین نمونه های متعددی رو هم دراین مورد تحقیق کنین و اونا رو برای دستیابی و برنامه کودکان آزمون کنین و نتیجش رو هم در سودآوری خودتون مشاهده کنین.

برخی وقتا اذن دادن به مشتریاتون برای انتخاب کلمه و واژه های کلیدی خودشون براتون نقص‌ تشکیل داد میکنه
یه اشتباهی وجود داره که بعضیا بهش در حصول و کارشون توجه نمیکنن.

اون خطا هم اینه که شما کلیه ی کلید کلمه و واژه های متبوع مخاطباتون رو در حیث بگیرین و از همشون به کار گیری کنین.

خیلی از مشتری ها هم هستن که میخوان بهتون دراین مورد یاری کنن.

ولی این کلمه های کلیدی ممکنه خیلی عظیم باشن و یا این که شاید بی ربط یا این که رقابتی هم باشن که‌این مفاد سبب ساز میشن که شما با یسری مشکلات در حصول و برنامه کودک مواجه بشین.

اما شما می بایست به کلید کلمه های متبوع مشتریاتون تحت عنوان یه نقطه آغاز نگاه کنین خیر یه پایان.

خیلی از بازاریاب ها هم هستن که تفکر میکنن میدونن که مشتریاشون دقیقا دنبال چه مواقعی هستن.

اما موردی که می بایست بهش اعتنا کنین اینه که می بایست گزینش کلید واژه و کلمه هاتون مبتنی بر داده های مو جود باشه خیر مفاد دیگه.

گاهی اوقات ممکنه که به SERPs دقت کافی نداشته باشین
این روزا ابزار های پژوهش کلید واژه های متعددی وجود دارن که میتونن در قضیه پژوهش ها کلید لغات بهتون یاری متعددی برسونن.

شما میتونین داده ها رو به صورت عمیق تری باهاشون نظارت کنین و به فرآیند های تاریخی خودتون هم اعتنا داشته باشین.

حتی میتونین ببینین که رقابتتون برای چه مواقعی سکو بندی گردیده.

به عنوان مثال اینجانب اینجا تمامی داده هایی رو که میشه از WordStream بدست آورد رو براتون گذاشتم تا شما باهاشون آشنا بشین:



شما با به کار گیری از این ابزار میتونین یسری داده ها اثر گذار رو داشته باشین.

البته اگه بخواین میتونین از ابزار های متعددی که در این زمینه وجود دارن هم استفاده کنین.

ممکنه اون ابزاری که ازش استعمال میکنین داده ها بیشتری رو هم بهتون بده.

ولی شما بایستی اینو هم بدونین که خیلی از بازاریاب ها هستن که وقت متعددی رو برای این نرم افزار ها میذارن و گاهی دقت کافی رو به SERPs ندارن.

براین اساس شما نباید بذارین که‌این ابزار ها تک تک وقتتون رو به خودشون تخصیص تن و کل روند رو در اختیار بگیرن.

پس بهتره وقت کافی بذارین تا ببینین که حقیقتا چه محتوایی براتون بهتره و منجر میشه که شما در موضع های بهتری قرار بگیرین.

ممکنه در ادامه یه کلمه و واژه کلیدی در هر قسمت از محتواتون باشین
ممکنه یسری واژه کلیدی در جملات متعدد محتواتون وجود داشته باشن و اهمیتشون خیلی هم زیاد نباشه.

با این درحال حاضر بعضیا اون موردها رو هم در لغت ها کلیدیشون در نظر میگیرن.

یا این که یسری بازاریاب های دیگه هم هستن که در هر قسمت از محتواشون تنها یه کلمه کلیدی رو گزینه هدفشون قرار میدن.

که‌این مورد ها ممکنه برای حصول و کارتون یسری خطاها رو به همدم داشته باشه.

براین اساس شما می بایست به هر دو گزینه توجه کنین.

Gregg Gifford از گوگل هم در این زمینه گفته:

اگه شما هنوزم به نحوه سابق هدف گذاری کلیدواژه ها رو جاری ساختن میدین، یعنی در هر صفحه یه کلمه و واژه کلیدی رو آیتم توجه قرار میدین.

و به مقصود گذاری اون مفاهیم دقت کافی رو ندارین، بهتره این بینش خودتون رو تغییر به‌این تا با اشتباهات بیشتری مواجه نشین.

(شاید به همین برهان هم می باشد که نگران BERT هستین.)

بدین ترتیب بهتره به جای اینکه تنها یه واژه کلیدی رو آیتم هدف قرار به‌این، دنبال یسری واژه کلیدی باشین که با محتواتون رابطه داشته باشه.

و صرفا هم از اصطلاحات مرتبطی استفاده کنین که برای محتواتون منطقی باشن.

فقط هدف گذاری کردن لغات کلیدی با وسعت بالا
هنگامی که میخواین یسری کلمه کلیدی رو گزینه مقصود قرار به‌این معمولا به چه میزان هایی توجه میکنین؟

اگه تنها وسعت عبارات کلیدی رو در لحاظ داشته باشین، در اون شکل ممکنه که آیتم های بیشتری رو از دست به این.

موقتی حقیقتا چرا این مورد بوجود میاد؟

بهتر دلیلش اینه که وسعت بالای کلید عبارات معمولا قصد کاربراتون رو در لحاظ نمیگیره و بهش توجه نمیکنه.

همون قصدی که قبلا دربارش کلام کردم و اهمیتش رو براتون توضیح دادم.

ضمن مجموع این موضوعات تعداد بالای کلید کلمه ها میتونه براتون خیلی رقابتی خیس باشه و شما رو با یسری خطاها روبرو کنه.

به دلیل آن که در اون شکل مجبورین از یسری لغات کلیدی شبیه اشخاص دیگه هم استفاده کنین.

بدین ترتیب شما می بایست از یه وسعت مطلوب از لغت ها کلیدی بر طبق با خواسته های مخاطباتون استفاده کنین تا بتونین به توفیق برسین.

اجتناب کردن از لغات کلیدی ادامه دار
این نوع از واژه و کلمه های کلیدی معمولا وسعت جست و جویبار کمتری دارن که بعضی از بازاریاب ها رو کنار میزنن.

این یه اشتباهیه که شما بهتره اون رو اعمال ندین.

برخی وقتا وسعت جست و جویبار کمتر هم میتونه برای کسب و کارای گوناگون موثر باشه.

این وسعت جست و جو ها اغلب میتونن کاربراتون رو به خرید آیتم نظرشون مجاورت خیس کنن.

اگه شما از واژه و کلمه های کلیدی متنوع هم استفاده کنین با این کارتون میتونین از پوشش تبارک خیس یه مورد اعتقادوباور پیدا کنین.

و متوجه بشین که مخاطباتون میتونن به منظور های خودشون دسترسی پیدا کنن.

با این کارتن میتونین سودآوری خودتون رو هم ارتقا به‌این.

سخن نزدن با مصرف کننده های خودتون
برخی وقتا شما با یه اصطلاحاتی با مشتریاتون سخن میکنین که‌این اصطلاحات همونایی نیستن که مشتریاتون ازشون استعمال میکنن.

شما می بایست از یسری ابزار پژوهش ها لغت ها کلیدی عالی به کار گیری کنین.

هم اینگونه می بایست به اون مواقعی که مشتریاتون میگن و ازتون میخوان هم توجه کنین و بهشون جواب به این.

این مورد میتونه برای حصول و کارتون خیلی اساسی باشه.

به مواقعی مثل نحوه تعریف خطاها و معضل های مشتریاتون، راه حل هایی که بهتون توصیه میدن و نوع محصولاتی رو که میخوان دقت کنین و بهشون جواب مطلوب به این.

به رسیدگی های مرتبط با خودتون، پست های شبکه‌های‌مردمی هم اعتنا کنین و به تماس های مشتریاتون جواب به‌این تا بتونین متوجه بشین که چه مواقعی حقیقتا براشون مهمه.

مدام هم این مسئله رو بدونین که اگه شما از یسری اصطلاحات به کارگیری کنین که برای مشتریاتون دیدنی نباشن، با این کارتن باعث میشین که بازدید هاتون هم کاهش پیدا کنه.

براین اساس مدام تلاش کنین یه استراتژی درست پاسخگویی به مشتریاتون هم داشته باشین.

برگشتن به درج کلمه ها کلیدی
این طور به نظر میرسه که برخی از بازاریاب ها اندیشه میکنن که تصحیح کردن یه محتوا برای کاربراشون در معنای اینه که سئو رو در این مورد نیاز وجود ندارد تا پایان کارشون در نظر بگیرن.

پس بهتره که به این موسسه از بازاریاب ها بگیم که آیا بعد از تایپ کردن کل مطلبتون میتونین به عقب برگردین و مجدد تمامی لغت ها کلیدی که گوگل میخواد رو به کارگیری کنین؟

زمانی این موضوع رو میشنوم ابدا حس خیر ندارم.

John Doherty هم این مورد رو ادراک کرده و جواب داده:

یه آژانس یا این که مشاور seo استخدام کنین تا با یه پژوهش ها خوب، در باب اون مطلبی که مینویسین بهتون امداد کنه و سبب بشه که اون محتوا درجه بندی بهتری داشته باشه.

شما می بایست در حین تایپ کردن محتواهاتون از یه دارای تخصص بهینه سازی به کار گیری کنین تا بتونین حاصل بهتری رو در حصول و برنامه خردسالان ببینین.

برای همینه که‌این مورد اینقدر مهمه.

شما نمیتونین پس از اینکه نوشتنتون رو بدون نقص کردین برگردین و برای محتواتون از بهینه سازی به کار گیری کنین، بلکه می بایست پیشین و حین ایجاد محتوا این شغل انجام بشه.

با این شغل سودآوری خودتون هم ارتقاء پیدا میکنه.

همینطور بهتره اینو هم بدونین که پژوهش ها لغات کلیدی بایستی پیش از تشکیل داد محتوا اجرا بشه تا شایسته ترین منفعت رو بهتون بده.

و در طی اصلاح کردن محتواتون اون کلمات کلیدی می بایست در موضع درستشون جایگذاری بشن.

استحضار نداشتن از شبکه هایی که مشتریاتون در اون جست و جو میکنن
وقتی که ما داریم از seo حرف می کنیم، بیشتر وقتا از گوگل سخن میشه و این میتونه یسری ایرادات رو به یار و همدم داشته باشه.

گوگل فقط موتور جست و جو وجود ندارد.

و البته ما در اینجا درباره Bing و Yandex کلام نمی کنیم، بلکه منظورمون شبکه هایی هستن که عموم ازشون تحت عنوان یه موتور جست و جو استعمال میکنن.

مثل Facebook، YouTube، Twitter و حتی TikTok.

هرمورد از اینا الگوریتم های متفاوتی دارن که شما می بایست بهشون اعتنا کنین.

فقط اگه یه کلمه و واژه کلیدی در گوگل یه رتبه عالی داره به اون مضمون‌ وجود ندارد که درین ابزار ها هم سکو نه رو داشته باشه.

براین اساس مدام به‌این مورد هم دقت کنین که مخاطباتون از چه شبکه هایی به کار گیری میکنن، خیر اینکه تنها بدونین که اونا از چه کلماتی استفاده میکنن.

به کارگیری زیاد از کلید کلمه و واژه های ظریف
هر یک‌سری وقت یه توشه ممکنه که یه لیستی از مشتریاتون اخذ کنین که مشمول یسری کلمات کلیدی نامطلوب براتون باشه.

شما نیاز وجود ندارد که مدام عملکرد کنین تا این عبارات کلیدی رو گردآوری کنین.

همینطور پذیرفتن لیست واژه و کلمه های کلیدی مشتریاتون تحت عنوان مهمترین برهان رو هم کاهش به‌این و اون رو تحت عنوان شایسته ترین در لحاظ نگیرین.

گوگل هم درباره به کار گیری از عبارات کلیدی ظریف تاکید چندانی نداشته.

اونا با یه بخش از کلمه و واژه یا این که حتی چندین واژه و کلمه در بخش های گوناگون محتواتون، موقعیت شما رو کاملا متوجه میشن.

همینطور با افزوده شدن پردازش گویش طبیعی، گوگل در فهم و شعور مطالب بهتر از قبلی گردیده.

در زمان جست و جوهای مختلف هم این گزینه رو میتونین ببینین.

گوگل پس از یه جست و جو موردها مرتبط رو هم نشون میده و خیر فقط اونایی که دقیقا با نوشته‌علمی متبوع شباهت داشته باشن.

دقت نکردن به محلی سازی کلید واژه و کلمه هاتون
ساکن سازی نکردن کلمه ها کلیدی مبنی بر حالت مکانی میتونه منجر بشه که برای سئوی خودتون مشکلاتی تشکیل داد بشه.

شما نباید تفکر کنین که عموم مرزوبوم های گوناگون یا این که حتی شهر های متعدد همون سرزمین برای جست و جو هاشون از یسری لغات و اصطلاحات دقیقا یکسان استفاده میکنن.

این مورد یکی از دیگه از موضوعات مهمیه که شما مطلقا بایستی بهش اعتنا کنین و در تصحیح کردن محتوا هاتون اون رو هم در حیث داشته باشین.

در نظرنگرفتن تحقیقاتی که یه طیف کبیر رو در بر میگیرن
همین به تازگی ما بهتون یادآوری کردیم که شما نباید تنها به یه اصطلاح اصلی تامل کنین و فقط به اون توجه کنین.

بجای اون شما می بایست یه طیف والا از موضوعات و اصطلاحات کلیدی مربوط به خودتون و کسب و برنامه کودک رو در لحاظ بگیرین و ازشون به کار گیری کنین.

دلیلشم اینه که با این برنامه کودکان به مکان مسلط شدن بر یه آیتم، میتونین روی موضوعات متعددی تمرکز داشته باشین و اونا رو در حیث بگیرین.

این نوع از پژوهش ها به معنای یافت کردن موضوعات مربوط به موضوع اصلیتونه.

به عنوان مثال اگه میخواین برای بهینه سازی درجه بندی کنین تنها یه پست 4000 کلمه و واژه ای درباره محتواتون ننویسین.

بلکه شما بایستی موضوعات مربوط به اون مثل ابزار ها، اشتباهاتی که ممکنه بوجود بیاد و یا این که شاید استراتژی های مختلفی که میتونین به مطلبتون از تالیف کننده های دیگه اضافه کنین.

غربت کردن از رقبای SERP خودتون
آیا شما میدونین که رقباتون چه کسایی هستن؟

اگه تا الان روی این آیتم تامل نکردین بهتره دربارش رسیدگی کنین و یسری داده ها رو بدست بیارین.

همینطور بهتره این زمینه رو هم بدونین که رقبایی که از حیث محتوا ازتون بالاترن ممکنه همونایی نباشن که شما باهاشون از حیث مشتری های حقیقی رقابت میکنین.

بدین ترتیب بهتره مدام این آیتم رو هم بدونین و به رقبای حقیقی و واقعی خودتون دقت کنین.

همینطور با این تحقیقاتی که درباره رقباتون جاری ساختن میدین، میتونین عبارات کلیدی که تا قبل از این اونا رو در حیث نگرفته بودین رو هم ببینین و بهشون اعتنا کنین.

پس مدام حواستون به این موضوع باشه که تمامی رقباتون رو تحت حیث داشته باشین.

غلبه کردن بر ایراد کلمات کلیدی
بیشتر ابزار هایی که برای کلمات کلیدی وجود دارن یسری داده ها رو درباره میزان دشواری یه واژه و کلمه کلیدی و رقابت اون در SERPs رو ارائه میدن.

خیلی وقتا می بینیم که برخی بازاریاب ها این داده ها و آمارها رو برای تمرکز بر وسعت جست و جوی بار بیشتر نادیده میگیرن.

و همینطور بهتره این زمینه رو هم بدونین که از میان 50000 نفری که یه زمینه به خصوص رو جست و جو میکنن تنها یه تعداد یه خرده به اینترنت سایتتون میرسن.

همینطور اگه نمیتونین یکی‌از سه مورد برتر SERPs باشین ممکنه بدین دلیله که سکو بندی کلمه و واژه های کلیدی خیلی دشوار خیس از اون چیزیه که شما فکر میکنین.

براین اساس برخی وقتا جایگاه بندی برای وسعت جست و جوی‌بار و درجه بندی کمتر میتونه براتون مفیدتر باشه.

مخصوصا در موقعیت رقابتی که الان وجود داره. با این عمل دست کم میتونین سودآوری بهتری رو هم داشته باشین.

اما طاقت فرسا بودن یه کلمه و واژه کلیدی خیلی از کارداران رو هم در لحاظ نمیگیره.

بنابراین اگه شما یه ترافیک جست و جوی بار خوب داشته باشین و برای قوانینی شبیه اون مرتبه بندی نیکی داشته باشین.

جایگاه بندی برای یه کلمه کلیدی که خیلی رقابتیه نباید براتون خیلی سخت باشه.

گه گاه تبدیل ها به طور کامل در نظر گرفته نمیشن
در اینجا میخوام زمینه رو با یه نمونه معمولی استارت کنم.

فرض کنین که شما در حالا seo یه تارنما فروشگاه آنلاین کفش هستین.

بنظرتون کدام گزینه بیشتر سبب ساز ارتقاء مخاطباتون میشه؟ کفش یا این که چکمه تنیس؟

این یه پرسش درباره ترفند فروشه و ممکنه که هیچ کدومشون براتون اثر گذار نباشن.

تعداد متعددی از مشتریاتون و برخی از بازاریاب ها هم هستن که دنبال یسری اصطلاحات کلیدی وسیع هستن که برای صنعتشون مهمن.

اما اونا این گزینه رو هم در حیث نمیگیرن که در واقع یه فروش بیشتر رو هم برای کلمه و واژه هایی که احتمال تبدیلشون بیشتره پیش گویی.

به عنوان مثال یه مغازه بیزنس الکترونیک ممکنه ترافیک متعددی رو برای یه عبارت کلیدی مورد مقصود قرار بده اما معیار تبدیل خیلی کمتری داشته باشه.

و یا این که برعکس این قضیه هم ممکنه برای دستیابی و برنامه خردسالان اتفاق بیفته.

براین اساس شما بایستی به‌این موضوع هم توجه کافی داشته باشین.

آیا اشتباهات عبارات کلیدی میتونه براتون خطاها متعددی ایجاد کنه؟

هنگامی که میخوایم درباره پژوهش ها کلمات کلیدی حرف کنیم، یسری داده ها اشتباه هم وجود دارن که باید بهشون دقت بشه.

به این ترتیب شما بایستی به این موضوعات اعتنا کنین و مراقب باشین که‌این اشتباهات براتون ایراد صحیح نکنن.

لغت ها کلیدی با اینکه همشون استراتژی مشترکی رو دارن، ولی بدلیل هدفی که دارن میتونن خیلی متفاوت باشن.

در واقعیت هم این روزا دیگه پژوهش ها کلمات کلیدی خیلی دشوار خیس گردیده.

به این ترتیب شما بایستی به این آیتم توجه کافی داشته باشین.

عملکرد کنین تا از اشتباهاتی که ممکنه در طول مسیرتون باهاشون مواجه بشین دوری کنین.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.