جدیدترین مقالات سئو

جدیدترین مقالات سئو برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو

معرفی بهترین ابزارها برای بررسی سئو سایت

۳ بازديد
یکی از راه‌های ارتقاء مرتبه تارنما در گوگل، رسیدگی و پژوهش seo سایت میباشد. چنانچه علم و مهارت مایحتاج در این مورد را دارید، می‌توانید با مطالعه جنبه های متفاوت وبسایت، سئو آن را رسیدگی فرمایید. البته ما به شما استفاده از سایت های تحقیق وب سایت را توصیه می‌کنیم. شما می‌توانید به امداد شایسته ترین ابزار مجانی برای رسیدگی seo تارنما، نقاط ضعف و قوت سایتتان را پیدا کرده و برای بهبود آن ها مبادرت نمائید. درپی به معرفی شایسته ترین وب سایت تحقیق بهینه سازی و طریق چک کردن بهینه سازی دوره آموزش سئو سایت پرداخته ایم.

شایسته ترین ابزار مجانی برای استیناف seo سایت
شما می توانید با ابزارهای بررسی سئو تارنما رایگان، آشنا گردیده و بوسیله آن‌ها سایت خویش را از کلیه حیث بهینه سازی استیناف فرمائید. به دنبال به معرفی وبسایت های تفحص seo اهل ایران و فرنگی می پردازیم.



شایسته ترین تارنما تحقیق بهینه سازی اهل ایران


1.وبسایت احتساب سئو maxeo
یکی شایسته ترین وب سایت های پژوهش تارنما، maxeo میباشد. یکی‌از اصول نخستین seo و seo وب سایت، seo داخلی میباشد. این وبسایت به یاری ابزارهای مختلفی که در مشت شما قرار میدهد، به شما یاری می نماید تا یک وب سایت را از جنبه های متفاوت بسنجید. مثلا مواقعی که به امداد وبسایت maxeo.io می‌توانید ارزیابی کنید، عبارت میباشد از:

گزارش کلی از جایگاه لغات کلیدی
پژوهش حالت کلی یک واژه و کلمه کلیدی در گوگل
مطالعه خوانایی یک محتوا
تحقیق نسخه برداری بودن یا این که نبودن محتوا
پژوهش کلیه URL های سایت
رسیدگی سرعت بارگذاری صفحه ها گوناگون تارنما
با دقت به آنچه گفته شد، به راحتی و فقط در پهنا چندین دقیقه، انالیز بدون پول تارنما ایفا میشود. بنابراین ایرادات یک وب سایت معین می‌گردد و می اقتدار برای حل آنها مبادرت کرد.

نشانی: https://maxeo.io/



2. تارنما جت seo jetseo
جت seo یکی‌از ابزار های بدون‌پول اهل ایران برای محاسبه تارنما است که گزارش های دقیقی از وضعیت بهینه سازی تارنما تان ارائه می نماید. این ابزار در مورد پژوهش لغات کلیدی، تجزیه و آنالیز رقبا، ساختار محتوای تارنما ، اشتباهات و اشتباهات احتمالی سایت به شما یاری می نماید.

در داشبورد جت بهینه سازی ۵ نصیب اساسی وجود دارااست که عبارتند از: مطالعه عبارات کلیدی، جایگاه کلمه ها کلیدی، اشکالات محتوایی، پیوند ها و مشکلات فنی.

نشانی: https://www.jetseo.ir/



3.سایت مطالعه سئو checkup.tool


وبسایت checkup.tools هشتاد ابزار بدون‌پول را تفحص بهینه سازی وبسایت در مشت یوزرها قرار میدهد. مهم‌ترین مزیت این وبسایت قراردادن مجموعه کامل از ابزارهای تحقیق seo سایت است.

ابزارهایی که چکاپ تولز در اختیار یوزرها قرار می دهد عبارتند از:

مطالعه کلی سئو سایت

بازرسی بک پیوند ها

ساخت فولدر robots.txt

به حساب آوردن متا تگ ها

استیناف اعتبار SSL

استیناف تراکم واژه کلیدی

و….

نشانی: https://checkup.tools/



شایسته ترین سایت چک offpage
خلال وبسایت های اهل ایران، ابزارهای تشخیص seo سایت فرنگی متعددی نیز وجود دارند. می قدرت بیان کرد توجه این ابزارهای فرنگی نسبت به وبسایت های اهل ایران بیشتر است. چرا‌که اکثری از آن‌ها تحت نظر خویش گوگل و طبق واپسین الگوریتم های آن ایجاد شده است.

1. تارنما آزمایش سئو Ahref


یک کدام از شایسته ترین وب سایت های استیناف تارنما، Ahref میباشد. اما این سایت ورژن بدون پول نداشته و برای استفاده از تجهیزات آن بایستی یک حساب ساخت و ساز نمایید. شاید بتوان مطرح ترین کاری که‌این وب سایت آزمایش seo جاری ساختن می دهد را بازرسی بک پیوند های یک وب سایت دانست.

مثلا فرض فرمایید یک سایت مرتبه خیر در گوگل دارااست؛ شما می‌خواهید از این تارنما الگو گرفته و برای سئو خارجی سایت خویش مبادرت فرمائید. به کمک این وبسایت میتواند بک لینک های وبسایت مورد نظرتان را کسب کرده و در شکل با ارزش بودن، از آن ها لینک و پیوند بگیرید.

وبسایت اچرفز ضمن اینکه لیست جامعی از بک پیوند ها را به شما ارائه می نماید، تعداد کاربرانی که از روش کاوش بدون واسطه به وبسایت شما وارداتی اند را نیز اکران میدهد. علاوه بر این در بخش لغت ها کلیدی وبسایت اچرفز نیز میتوانید میزان نرخ کلیک واژه و کلمه کلیدی مورد نظرتان را ملاحظه کنید.

نشانی: https://ahrefs.com

در نوشته‌ی‌علمی \" مطالعه بک لینک و پیوند های وبسایت \" لیست جامعی از ابزارهایی که فقط در همین حوزه کار می نمایند را معرفی کرده ایم.



2. تارنما آزمایش بهینه سازی MOZ


یکی از دیگر از شایسته ترین سایت های آزمایش سئو بهینه سازی، وب سایت MOZ است که متاسفانه برای به کار گیری از آن بایستی هزینه ای را به طور ماهانه پرداخت فرمائید. ولی برخی از تجهیزات این سایت به طور بدون‌پول البته با محدودیت در اختیار شما خواهد بود. مثلا شما میتوانید از قسمت های open site explorer و keyword explorer به طور بدون پول البته با محدودیت به کارگیری نمایید. برای مثال شما می‌توانید ماهانه فقط 20 واژه کلیدی را درین ابزار به طور مجانی تفحص فرمایید.

چنانچه که بخواهید از تجهیزات بیشتر این وب سایت استعمال فرمائید، می بایست برای خرید حساب مبادرت فرمایید. ضمن این، MOZ پلاگین ای را برای مرورگر کروم ارائه نموده است. شما با نصب این پلاگین در مرورگر خویش می‌توانید اطلاعاتی نظیر دامین آتوریتی و پیج آتوریتی را تشخیص دهید؛ بدین پلاگین، Mozbar گفته می گردد. قابل ذکر می‌باشد که برای استعمال از این سایت بایستی از غربال شکن استعمال نمایید.

نشانی: MOZ.com



3. سایت تحقیق seo بهینه سازی SiteCheckup


یکی از از دیگر از ابزارهای پژوهش seo وب سایت رایگان، بهینه سازی وب سایت چکاپ می‌باشد. وبسایت seo SiteCheckup را می اقتدار جزو شایسته ترین تارنما تحلیل بهینه سازی دانست. از خصوصیت های منحصر این ابزار، این می باشد که میتوانید به راحتی و به طور هم زمان وبسایت خویش و وبسایت حریف را با یکدیگر مقایسه فرمایید. شما می توانید به زمان 14 روز به طور بدون پول از تجهیزات این وب سایت بهره ببرید.

برای مقایسه دو وبسایت به امداد این ابزار مطالعه سئو، کافیست نشانی وبسایت خویش و تارنما حریف را وارد کرده و دکمه checkup را بزنید.

از سایر امکاناتی که سایت آزمایش بهینه سازی بدون پول seositecheckup به شما ارائه می نماید، می شود به موارد تحت اشاره نمود:

مطالعه رابط کاربری و ریسپانسیو بودن صفحه های وب سایت در گوشی
بازرسی هدینگ های وبسایت، توضیحات متا، عناوین، آلت تصاویر و …
پژوهش فاکتورهای مفید در سرعت وبسایت، لینک و پیوند های شکسته، ریدایرکت ها، کش وب سایت و …
مطالعه واحد سنجش امنیت سایت، نصب سند SSL و …
موقعیت ایندکس صفحات، اسکیما ها و صفحاتی که به واسطه ربات ها مسدود گردیده اند
نشانی: https://seositecheckup.com



4. شایسته ترین ابزار احتساب seo وب سایت smallseotools


از سایر ابزارهای کاربردی برای آزمایش seo سئو می شود به ابزار smallseotools اشاره نمود. همانطور که از اسم این ابزار معین می باشد، فقط برای اشخاص مبتدی در حوزه بهینه سازی کاربرد دارد. در واقع به کمک این ابزار نمی توانید ریز ایرادات سئو وب سایت را تحقیق فرمائید؛ بلکه می توانید یک رویت کرد کلی نسبت به وب سایت خویش داشته باشید. ولی سایت smallseotools، جزو شایسته ترین وب سایت ها در مورد تعداد ابزارهای آزمایش سئو هست.

نشانی:http://smallseotools.com



5. سایت آزمایش بهینه سازی Nibbler


تارنما Nibbler، شایسته ترین ابزار رسیدگی موقعیت وب سایت در گوگل میباشد. برای به کار گیری از این ابزار کافیست نشانی وبسایت گزینه نظرتان را در نصیب معین گردیده وارد کرده و تعدادی ثانیه صبر فرمائید. آن‌گاه می‌توانید داده ها جامعی از ارزیابی بهینه سازی وبسایت خویش ببینید. با کلیک روی هر بخش میتوانید جزئیات مرتبط با آن را نیز ملاحظه کنید.

شما می‌توانید به امداد این ابزار آزمایش seo وب سایت بدون پول، مفاد تحت را مشاهده کنید:

قدمت دامنه
تارنما هایی که پیوند به شما داده اند
حالت فعلی سرور و خطاهای موجود
واحد سنجش محبوبیت تارنما شما
معدل لغت ها به شغل رفته در یک شیت
تصاویر سئو گردیده
تاریخ جدیدترین بروزرسانی تارنما
ریسپانسیو بودن یا این که نبودن وبسایت
ترازو جالب بودن اسم دامنه
نشانی: https://nibbler.silktide.com



6. شایسته ترین سایت تحقیق seo The Web Checker


برای بازرسی تارنما بوسیله گوگل میتوانید از ابزار The Web Checker استفاده فرمائید. این ابزار رسیدگی seo به شما اطلاعاتی راجع‌به همت تارنما، ریسپانسیو بودن یا این که نبودن وبسایت، امنیت، فاکتورهای seo و … می‌دهد. شما می توانید به یاری آن تارنما خویش را از کلیه نظر احتساب فرمائید.

نشانی:https://gf.dev



7. وب سایت تفحص بهینه سازی Woorank


یکی‌از‌از دیگر از ابزار های آنلاین و بدون پول برای رسیدگی بهینه سازی وب سایت ابزار Woorank میباشد. این ابزار آزمایش سئو سایت، پارامترهای گوناگون سایت شما را اعم از ریسپانسیو بودن، تعداد بک لینک و پیوند ها، سرعت وب سایت، تکنولوژی های مورد به کار گیری در طراحی سایت و … را رسیدگی می نماید.

نشانی: woorank.com



8. استیناف موقعیت وب سایت در گوگل با gtmetrix

ابزار gtmetrix یک ابزار فوق العاده متمرکز بر سرعت بارگذاری وبسایت شما می باشد. این ابزار طی رسیدگی سرعت وب سایت شما، دست اندرکاران مفید بر زیر بودن سرعت وبسایت را به صحت خواهد اظهار کرد و همینطور چاره های برطرف کردن کندی سرعت را به شما ارائه میدهد. فراگیری بی نقص استفاده از وب سایت جی تی متریکس رو در مقاله \" فراگیری شغل با GTmetrix \" میتوانید تحقیق نمایید.

نشانی: gtmetrix.com



9. ابزار seo وب سایت SEMrush


یکی از خزنده های حاذق و ابزار استیناف سئو وبسایت SEMrush میباشد. این ابزار می‌تواند دامن های وبسایت شمارا تحقیق کند و گزارش جامعی از تک تک وب سایت یا این که هریک از صفحه ها سایت بدهد. از روش این ابزار می‌توانید لغت ها کلیدی و کلمات هم کانسپت را تجزیه و بررسی فرمائید و برگزیدگان واژه و کلمه های کانونی را شناسایی نمایید. بدین ترتیب می توانید بالاترین نرخ کلیک را داشته باشید. جستن شایسته ترین ابر کلمات کلیدی مهم ترین مرحله در سئو هست. این ابزار حالت سایتتان را در شبکه های اجتماعی را هم تحقیق می نماید، که از این‌راه میتوانید داده ها جامعی از تعامل سایتتان با شبکه‌های‌عمومی بدست آورید.

این ابزار غیر بدون‌پول می باشد ولی برخی از تجهیزات آن به طور مجانی نیز قابل به کارگیری هست.

نشانی: https://www.semrush.com/

در نقطه پایان

در‌این مقاله شایسته ترین ابزار تحقیق بهینه سازی بصورت بدون‌پول را به شما معرفی کردیم که به یاری آنها می‌توانید seo وبسایت خویش و حریف را تحقیق فرمایید. همینطور در پی طرز چک کردن سئو سایت را نیز به شما یادگرفتن دادیم. لازمه توفیق و ارتقاء درجه در گوگل، بررسی seo وبسایت خویش با حریف و برطرف نمودن نقاط ضعفتان میباشد. در مقاله \" پژوهش سایت حریف \" به شما خیال داده ایم که چطور وب سایت رقبا را چک فرمایید.

خلال این شما می توانید از سرویس ها محاسبه seo تارنما به طور مجانی استعمال کنید.

معیار انتخاب بهترین کلمات کلیدی دم دراز چیست؟

۲ بازديد

ابزارهای یافتن لانگ تیل کیوردها
ولی چطور long tail keywords مربوط به قضیه تارنما خویش را پیدا کنیم؟ مسلما برای یافتن لانگ تیل کیورد نیاز به مجال زمان بر دارید. ابزارهای متنوعی در این باره وجود دارااست که به شما امداد می نماید تا واژه کلیدی زمان بر مطلوب با حوزه کاری خویش را پیدا فرمائید. درپی یک سری ابزار کاربردی دراین مورد را به شما معرفی میکنیم. 

دوره آموزش سئو



1. به کار گیری از پیشنهادات گوگل
یکی ابزارهایی که به شما در یافتن لغات کلیدی وقتگیر یاری می نماید، استعمال از پیشنهادات گوگل میباشد. شما میتوانید با سرچ کردن واژه و کلمه کلیدی موردنظرتان در گوگل به پیشنهادات آن دسترسی داشته باشید.



2. منفعت گیری از ابزارهای گوگل
گوگل ابزارهای متنوعی برای یافتن عبارات کلیدی به یوزرها ارائه نموده است. برخی از ابزارهای توسعه یافته گوگل دراین مورد می شود به گوگل ادوردز(Google Ads)، گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و سرچ کنسول (Search Console) اشاره نمود.



3. قابلیت و امکان کامل شدن اتوماتیک یا این که auto complete گوگل
از سایر کاربرد های گوگل در ارتباط با یافتن لغت ها کلیدی دم دراز، می شود به امکان کامل شدن اتومات آن اشاره نمود. شما میتوانید واژه کلیدی موردنظر را در سرچ گوگل بنویسید. بعد به صورت اتوماتیک کلمه ها کلیدی لانگ تیل مرتبط به شما نمایش داده میشود.



4. رسیدگی تالارهای گفت‌و‌گو
یک کدام از دیگر از روشهایی که به شما امداد می نماید تا لغات کلیدی وقتگیر متبوع خویش را پیدا فرمائید، پژوهش تالارهای مذاکره مربوط به حوزه کاریتان میباشد. در‌این تالارها یوزرها، خطاها، سلایق و سوالاتشان را ذکر می نمایند. با به کار گیری از این مورد ها به راحتی میتوانید، واژه کلیدی دم دراز موردنظرتان را تعیین فرمایید.

پس از این که کلمه ها کلیدی وقت گیر و مربوط به مسئله خویش را پیدا کردید، مایحتاج میباشد پرسرچ ترین آن‌ها‌را گزینش فرمائید و بعد در محتوا خویش بکار ببرید. بدین ترتیب به ساخت و ساز محتوا با long tail keywords هایی بپردازید که منجر ارتقا seo سایتتان گردد.

در مقاله " به چه شکل شایسته ترین عبارات کلیدی نوشته‌علمی را پیدا کنیم؟ " به شما حافظه داده ایم که شایسته ترین لغت ها کلیدی را با امداد ابزارهای متعدد پیدا فرمایید.


واحد سنجش تعیین شایسته ترین عبارات کلیدی دم دراز چیست؟


هنگام گزینش لغات کلیدی مالامال سرچ، برای نشانه داده شدن در نتیجه ها کاوش گوگل موردنیاز میباشد؛ تعدادی واحد سنجش و مشخصات را در حیث بگیرید. درپی به رسیدگی خصوصیت های تعیین شایسته ترین عبارات کلیدی میپردازیم.

تعداد عبارات
هرچه واژه و کلمه کلیدی موردنظرتان زمان بر باشد و از تعداد لغات بیشتری درست شده باشد، قابلیت سرچ آن بوسیله یوزرها ارتقاء می‌یابد. بدین ترتیب هنگام گزینش کلمه و واژه کلیدی دم دراز، وقتگیر ترین و مالامال سرچ ترین آن‌ها را به کار گیری نمائید.



مقدار سرچ کلمه و واژه به وسیله یوزرها
گوگل همواره در راستای رفع نیاز یوزرها می‌کوشد. هرچقدر یک واژه کلیدی در گوگل بیشتر سرچ گردیده باشد، از حیث یوزرها مداقه بیشتری داراست. بدین ترتیب از کلمه ها کلیدی وقت گیر استعمال نمایید که برای یوزرها مداقه بیشتری داراست.



پیش گویی رقبا
به طبع رقبای متعددی در حوزه کاریتان برای شما وجود داراست. بدین ترتیب هنگام گزینش لغت ها کلیدی باید، رقبای خویش را نیز در لحاظ بگیرید و کارایی خویش را نسبت به آن ها بهبود دهید.



چطور عبارات کلیدی دم دراز را در محتوا به شغل ببریم؟
به کاربردن لغت ها کلیدی دم دراز در حین محتوا، این قابلیت را مهیا می نماید تا یک محتوای دست نخستین داشته باشید. یک محتوای بهتر باید از اصول seo تاسی نماید و در راستای جواب دهی به سوال های یوزرها تنظیم گردیده باشد. با به کارگیری از لغت ها کلیدی زمانبر در محتوا به راحتی می‌توانید، سوالهای یوزرها را جواب دهید. برای بکار بردن long tail keywords در طی محتوا، اصولی وجود داراست که باید با آن‌ها آشنا گردید.

در تگ تایتل و هدینگ محتوا تنوع تولید فرمایید.
در مجموع بخش های تارنما از لغات کلیدی دم دراز به کار گیری فرمایید.
از به کاربردن لغات کلیدی بلند در alt تصویر، توضیحات متا، h1 و Url غافل نشوید.
از لغات کلیدی وقت گیر در محتوا وب سایت استعمال فرمائید.
در استعمال از کلمه ها کلیدی لانگ تیل در محتوای وبسایت زیاده روی نکنید، چون منجر کاهش خوانایی محتوا می‌گردد.


اثر لغات کلیدی لانگ تیل در درجه گوگل
با به کارگیری از long tail keywords به راحتی میتوانید، مشتریان را برای خرید مال از وب سایت خویش ترغیب نمایید. جایگاه به چنگ آوردن در لغات کلیدی کوتاه به جهت رقابت زیاد در آن ، نیاز به هزینه و مجال بیشتری داراست. در صورتیکه که در کلمه ها کلیدی دم دراز رقابت کمتری وجود داراست و همین زمینه عمل را برای شما شل میکند. استحصال شایسته ترین جایگاه در گوگل بوسیله لغات کلیدی زمان بر سرعت بیشتری دارااست.

در صورتیکه شما هم قصد دارید وبسایت و فروشگاه آنلاین خویش را در اولی نتیجه ها گوگل ببینید، یافتن لغات کلیدی دم دراز به طور اصولی در کوتاه ترین مجال این قابلیت را برایتان آماده می نماید.



در نقطه پایان

درین مقاله شما‌را با معنا long tail keywords و اثر آن بر seo تارنما آشنا کردیم. همان گونه که متوجه شدید به کار گیری از عبارات کلیدی زمانبر، یکی نحوه های ارتقا seo تارنما میباشد. مجموعه مشورت کردن ساخت و ساز محتوا در اینترنت پویا به شما در راستای یافتن عبارات کلیدی دم دراز و پرسرچ یاری می نماید.

آیا از تمام کلمات کلیدی lsi در محتوا استفاده کنیم؟

۲ بازديد

به کارگیری از لغت ها کلیدی lsi چه تاثیری در بهینه سازی تارنما دارد؟
همانگونه که گفتیم غرض اصلی استفاده از عبارات lsi این می‌باشد که به گوگل بفهمانیم مسئله محتوای ما چیست. به عنوان مثال در لهجه فارسی " شیر" در معناهای مختلف به شغل می رود. اکنون فرض نمائید محتوایی نوشته اید که واژه " شیر " در آن مصرف شده هست. برای اینکه به گوگل بفهمانید هدفمان از این واژه چیست، می بایست لغت ها کلیدی مرتبط یا lsi را در آن بکار ببریم.
مثلا در‌حالتی که منظورمان شیر خوراکی است، باید از کلماتی مثل کلسیم، هجران از پوکی استخوان و … استعمال کنیم. همچنین در حالتی‌که منظورمان حیوان می باشد، بایستی عباراتی مثل شاه جنگل، حیوان درنده و … در طول محتوا به شغل ببریم.
بنابراین می توان اینطور اظهار کرد که با کمک لغت ها کلیدی دوره آموزش سئو lsi که تماما با قضیه محتوا مرتبط باشند، می‌توانیم جایگاه بهتری را در گوگل کسب کنیم. براین اساس ربات های گوگل نیز به راحتی تشخیص میدهند که محتوای ما را در آن مورد به عمل علامت دهند.
آیا از مجموع لغت ها کلیدی lsi در محتوا به کار گیری کنیم؟
ممکن می باشد درباره یک آیتم کلمه ها مرتبط بخش اعظمی پیدا کنید. البته به کارگیری از همه این لغات اجباری نیست و باید طبیعتا از آن‌ها استفاده فرمائید. از در بین تعداد انبوه کلمات مرتبط، فقط آنهایی که ارتباط معنایی بیشتری دارند را در محتوا بکار ببرید.
به عنوان مثال درخصوص با آیتم بهینه سازی کلمات زیر مناسب است.
استخراج رتبه در برگه اول گوگل
ساخت‌و‌ساز محتوای سئو شده
به کارگیری از کلمه ها کلیدی
و …
اما کلماتی همچون: سئو وب سایت تهران، سئو سایت مشهد و … از نظر ارتباط با زمینه سکو کمتری دارند.
ایرادات رایج در زمان به کارگیری از کلمات کلیدی lsi در محتوا
هنگام استفاده از لغات کلیدی lsi ممکن است با چالش و اشتباهاتی روبرو شوید. به همین مراد به‌دنبال یک‌سری نکات را گزینه بازرسی قرار داده ایم.

از عبارات مرتبط یا lsi در بین متن به نحوی به کار گیری نمایید که سبب خستگی مخاطبان نشود.
فقط از عبارات مرتبط و منتخب در طول محتوا استفاده کنید.
همه پیشنهادهای گوگل مرتبط با مورد شما نیستند. به این ترتیب هنگام به کار گیری از عبارات lsi در پیشنهادات گوگل، به ارتباط آن ها با قضیه خود نیز دقت داشته باشید.


به کار گیری از عبارات کلیدی LSI چه مزایایی دارد؟
همانطور که گفتیم روزانه هزاران جستجو در گوگل انجام می شود که هرگز قبل از آن ایفا نشده بودند. به این ترتیب نمی اقتدار اظهار کرد که جستجوهای کاربران به طبع به کمک عبارات کلیدی هستند. به همین برهان گوگل الگوریتم های پیشین خود را بهبود بخشید تا بتواند با توجه به منظور کاربر و مفهوم محتوا، بهترین نتیجه ها را به آنان نشان دهد. البته مزایای استعمال از کلمه ها کلیدی LSI چیست؟

ارتقا رتبه تارنما در موتورهای جست و جو.
به محتوای شما مضمون‌ داده و از تکرار بیش از اندازه لغات کلیدی جلوگیری می کند.
تعداد کسانی که محتوای شما‌را پیدا می کند، ارتقا می یابد.


آیا یوتیوب هم از کلمات کلیدی lsi به کارگیری می کند؟
یوتیوب یکی‌از پلتفرم های پیروز می باشد که به واسطه نشر ویدئو به یکی از نرم افزار های پربازدید برای سپری کردن وقت و همچنین کسب درآمد تبدیل گردیده است. صاحب مهم Youtube، گوگل می باشد اما آنان روی دو موتور جستجو با الگوریتم های مختلف عمل می کنند. فعلا این سوال مطرح هست که آیا یوتیوب هم از این کلمه ها استفاده می کند؟

در Youtube کیفیت محتوا و معیار بازدید هرکدام، معیاری برای جایگاه بندی صفحات می‌باشد؛ در واقع می توان اعلام کرد در یوتیوب عبارات کلیدی lsi کاربرد چندانی نداشته و حتی قابلیت سرچ آنان نیز فراهم نیست. هر یک‌سری استفاده از لغت ها کلیدی lsi درگوگل مداقه زیادی دارد، ولی درین موتور جستجو کاربرد چندانی ندارد.



تفاوت عبارات کلیدی lsi با لغت ها کلیدی دم دراز چیست؟
کلمات کلیدی دم دراز همانطور که از نامشان معین است، کلماتی هستند که از 3 یا 4 کلمه تشکیل شده اند. به عنوان مثال " فروش مانتو " یک واژه کلیدی کوتاه است؛ هم اکنون در‌حالتی که این واژه و کلمه با عبارات دیگر تبدیل گردد، به کلمه و واژه کلیدی زمانبر تبدیل شود. از جمله " فروش مانتو در اصفهان " یک عبارت کلیدی دم دراز شناخته می‌شود.

البته لغت ها کلیدی lsi، بیشتر بیان‌کننده مضمون‌ و مضمون‌ یک واژه خواهند بود. مثلا " خرید شلوار " یا " فروش شال " جزو این کلمات محسوب می شود که با " فروش مانتو " ارتباط معنایی دارا هستند.



درپایان

درین نوشته‌ی علمی مضمون‌ عبارات Lsi و تاثیر بکار بردن آن ها در محتوا را به طور کامل رسیدگی کردیم. با تمرکز به آنچه گفته شد، بجای ارتقاء چگالی عبارات کلیدی در محتوا از کلمه ها مرتبط به کار گیری نمائید. اینگونه جذابیت محتوا برای مخاطبان ارتقا یافته و حین قرائت آن دچار خستگی نخواهند شد. همچنین از طرف الگوریتم های گوگل نیز دچار پنالتی نخواهید شد.

گزینه x-default چیست و چه کاربردی دارد؟

۲ بازديد

میزان گوگل در اثر سند باکس چیست؟
یکی‌از سوال ها لبریز تکرار این می‌باشد که چرا سایت من به هیچ عنوان در سند باکس نرفت و سریعا مرتبه گرفت؟ یا چرا اثر سندباکس برای من تا این حد زمانبر گردیده است؟ پاسخ این سوال به عامل ها مختلفی بستگی دارااست؛ اولی استدلال اثر گذار در طول گواهی باکس گوگل، عمر دامنه میباشد. مراد از عمر دامنه، هنگامی است که از اولی محتوای ایندکس شده بوسیله گوگل میگذرد نه فرصت خرید دامنه. 

دوره آموزش سئو



هر چه فرصت زودتری گوگل محتواهای شما‌را ایندکس کند، مجال ماندگاری در سندباکس نیز کاهش خواهد یافت. دلیل بعدی میزان رقابت حوزه کاری سایت میباشد؛ برخی از سایت ها به منجر رقابت بسیار مقداری که دارا هستند، تخت گاز از سندباکس خارج شده و گاها ابدا به سندباکس نمی مراحل.

بهینه سازی یک سایت کم رقابت بسیار راحتتر از وبسایت های دیگر بوده و احتمال رفتن به سندباکس نیز بسیار کمتر خواهد بود.



سوالهای متداول درباره ی الگوریتم گواهی باکس گوگل


آیا هر کاهش ترافیکی به علت اثر گواهی باکس میباشد؟
با دقت به آنچه گفتیم، کاهش ترافیک وب سایت و اثر سندباکس گوگل دو مقوله به طور کامل مستقل میباشند. گاهی کاهش ترافیک یک وبسایت به سبب ایندکس نشدن آن است. این نقص‌ در وبسایت های وردپرسی بیشتر به چشم می‌خورد. برای غربت از این حادثه، در طی نصب وردپرس، از نصیب تنظیمات، بخش قرائت، آیتم ایندکس نشدن تارنما را غیر فعال فرمائید.

علاوه بر این دلایل دیگری نیز می تواند مانع از رشد وب سایت شود:

محتوای نسخه برداری و بی ارزش
ایجاد کرد بک لینک و پیوند های نامعتبر
معرفی نکردن وبسایت به سرچ کنسول


چطور مطمئن شویم که گوگل سایتمان را مطالعه می کند؟
برای اعتقاد و باور از این گزینه، به نحوه ذیل در گوگل سرچ فرمایید:

Site:yourdomain.com

آن گاه می توانید مجموع صفحاتی که ایندکس شده اند را مشاهده کنید.



Reverse sandbox effect چیست؟
گاهی بازدید سایت شما به یکباره ارتقاء پیدا می کند، در این مجال است که وب سایت شما در ماه عسل گوگل یا Reverse sandbox effect قرار گرفته میباشد. این واقعه هنگامی صورت میدهد که شما به منجر نشر یک محتوای جذاب، در حاصل اول گوگل قرار بگیرید. در واقع قرار خریداری نمودن در ماه عسل گوگل این قابلیت را به شما می‌دهد تا خود را به گوگل ثابت نمایید. اینک هرچه برخورد بهتری را از کاربران دریافت کنید، احتمال تصویب شدن جایگاه شما نیز بیشتر خواهد شد.



تفاوت ماه عسل و گواهی باکس چیست؟
ماه عسل گوگل در هر وقتی و با انتشار یک محتوا برای وب سایت شما فیس خواهد بخشید؛ شما باید در‌این مجال برای خوب شدن محتوا و رفع ایرادات احتمالی آن اقدام نمایید. اما سندباکس گوگل تنها در طول تاسیس سایت صورت خواهد بخشید.



از کجا بفهمیم که در سندباکس گوگل هستیم؟
برای اینکه بدانید آیا در مدرک باکس گوگل قرار دارید یا خیر، استارت بایستی لغت ها کلیدی سایتتان را استیناف نمایید. پیش از آن استارت از طریق روشی که پاره ای پیشین تر به شما یادگرفتن دادیم، رسیدگی فرمائید که آیا آحاد صفحه ها سایتتان ایندکس شده اند یا خیر. در صورتی‌که بیشتر صفحات ایندکس شده اند البته در کلمات کلیدی مورد نظرتان با وجود اقداماتی که انجام داده اید، مرتبه ندارید، به احتمال زیاد در سندباکس گوگل قرار گرفته اید.



در نقطه پایان

در‌این نوشته‌ی‌علمی به شما گفتیم که sandbox چیست؟ همانطور که گفتیم وقتی که یک تارنما در مدرک باکس گوگل قرار می گیرد، شما نمی توانید آن را در حاصل گوگل ملاحظه کنید. در بهره بازدید و ترافیک طبیعی را تجارب نکرده و سکو سئو آن قاعدتا کاهش پیدا می کند. اما این قابلیت و امکان برای شما آماده میباشد تا با پیاده سازی تنی چند از راهکارها، از گواهی باکس گوگل خارج شوید؛ در ادامه این نکات را در چنگ شما قرار دادیم. اما به‌این نکته توجه نمایید که همواره جلب اعتماد استفاده کننده و گوگل بایستی جزو اهداف اصلی شما باشد؛ فقط در این‌حالت‌ می‌باشد که می‌توانید از این حالت خارج شوید.

روش های تشخیص سایت وردپرسی

۲ بازديد

seo تصویر در واقع بخشی از seo محتوا میباشد؛ هنگامی که تصاویر یک محتوا را بهینه سازی می‌کنید، در واقع به نمایش آن‌ها در قسمت نتیجه ها جستجو تصویری گوگل امداد خواهید کرد. در منفعت بازدید کننده هایی نیز از این شیوه به وبسایت شما جذب می شود. پیرو پژوهش لیست کاملی از آموزش بهینه سازی تصویر در چنگ شما قرار داده ایم.
seo تصویر چیست؟ 

دوره آموزش سئو


همان طور که میدانید یکی از اقداماتی که می بایست برای بهبود درجه وب سایت اجرا دهید، seo و سئو وبسایت میباشد. اما چه‌طور تصاویر را بهینه سازی کنیم؟ seo یک تارنما فرایند مختلفی دارد و یک سایت باید از جنبه های متفاوت آیتم پژوهش قرار بگیرد. یکی مواردی که بایستی در زمان بهینه سازی وبسایت به آن دقت شود، seo تصویر هست. منظور از seo تصویر، seo تصاویر از لحاظ اندازه، حجم، ارتباط با محتوا، کیفیت، متن جایگزین و … می باشد.
فراگیری سئو تصاویر
در‌پی می خواهیم استیناف لیستی کامل از یادگرفتن سئو عکس را در چنگ شما قرار بدهیم:
1. انتخاب تصویر درست
پیش از هر اقدامی راجع به سئو تصاویر، آغاز می بایست بهترین تصویر را برای شیت یا محتوای وبسایت خود پیدا نمائید. گوگل این توان را دارد تا به راحتی تصاویر را پردازش کند. او می تواند رنگ های مستعمل در عکس، کپی رایت های تصاویر، نوشته های داخل عکس و … را به نه تشخیص بدهد.
ولی چطور تصاویر مرتبط و کیفیت عالی پیدا کنیم؟ بی آلایش ترین طریق برای جستن تصاویر، این هست که واژه و کلمه کلیدی گزینه نظرتان را به صورت انگلیسی جستجو فرمایید. بعداز میان تصاویر، بهترین آن‌ها‌را گزینش نمائید.
از آنجایی که گوگل قدرت پردازش تصاویر را دارااست، عالی میباشد تصاویر دانلود شده را به یاری فتوشاپ تغییر‌و تحول بدهید تا قانون کپی رایت نیز رعایت گردد.
در مقاله  وب سایت های زیادی را به شما معرفی کرده ایم که می توانید به صورت مجانی از آنان تصاویر مناسبی را دانلود فرمایید.
2. تعیین فرمت و سایز مناسب برای عکس
در مرحله نخستین از سئو عکس، می بایست یک فرمت مناسب برای آن انتخاب کنید. بهتر است تصاویر در بعد ها والا را به فرمت JPEG و تصاویر با دورنما پر‌نور را به فرمت PNG ذخیره نمایید.
ولی سفارش میکنیم همگی تصاویری که می خواهید در تارنما خود بار گذاری نمائید را به موقعیت Webp ذخیره نمایید. برای این فعالیت کافیست تصویر را در فتوشاپ باز کرده، از بخش 
این فرمت ضمن مراقبت کیفیت تصاویر، حجم آنها‌را در توا‌ن قابل توجهی کاهش می‌دهد.
پیش از اینکه تصاویر را در سایت بارگذاری کنید، به اندازه برگه ای که می خواهید در آن عکس را قرار دهید اعتنا فرمایید. در‌حالتی که تصویر مورد نظر شما با اندازه شیت هماهنگ نباشد، خیلی تبارک یا خیلی کوچک باشد، گوگل از شما نقص‌ خواهد گرفت.
علاوه بر این حجم تصاویر را درتوان کیلوبایت ذخیره فرمایید. هر چه حجم یک عکس بیشتر باشد، سرعت بار گذاری آن برگه نیز کمتر خواهد بود. در نوشته‌ی 


3. تعیین نام تصویر
نکته دیگری که در یادگرفتن بهینه سازی تصاویر باید به آن اعتنا نمائید، تعیین نام آن است؛ شاید بپرسید اسم یک عکس چه تاثیری در سئو آن داراست؟

اسم یک عکس در واقع بیانگر محتوای آن خواهد بود. وقتی که واژه کلیدی خاصی را در اینترنت جستجو میکنید، می توانید در نصیب جستجوی تصویری نیز، نتایجی را ملاحظه کنید. البته گوگل چطور متوجه می‌شود که هر تصویر را برای چه واژه ای نشان دهد؟

الگوریتم های گوگل مبتنی بر معیارهای مختلفی یک تصویر را در نتایج خود نماد می‌دهند، اما یکی از مهمترین معیارها، نامی میباشد که برای آن عکس گذارده گردیده است.

ولی نام یک عکس می بایست چه ویژگی هایی داشته باشد؟

در بهینه سازی تصویر، اسمی که گزینش میکنید می بایست دارای کلمه و واژه کلیدی مرتبط با شیت وبسایت باشد؛ ترجیحا اسم عکس را انگلیسی گزینش فرمایید.



4. متن جایگزین یا آلت تصاویر
یک کدام از‌از سایر از موردها بسیار مهمی که در اصول seo تصاویر می بایست به آن اعتنا فرمائید، انتخاب متن جایگزین یا متن ALT تصاویر می باشد. متن جایگزین در واقع یک عبارت توصیفی است که بیانگر محتوای تصویر خواهد بود. این متن در قطعه کدهای مربوط به عکس و در تارنما قرار میگیرد.

متن ALT زمانی که تصاویر در تارنما لود نمی‌شوند، به مخاطب نماد داده خواهند شد. ضمن این به کار گیری از متن جایگزین در seo تصویر، به درک عالی گوگل از تصویر و محتوای آن یاری می کند.




5. گزینش تایتل مناسب برای عکس
از دیگر مواردی که باید در اصول seo عکس به آن اعتنا نمائید، تعیین تایتل درست برای تصاویر میباشد. title تصاویر با دقت به نوع سیستم رئیس محتوای تارنما شما، ممکن می باشد در صفحه ها یا زیر عکس نشانه داده شود. در هر صورت خوب است این گزینه را نیز پر نمایید.

متن مندرج در بخش تایتل یک عکس به مخاطب نشان داده می شود؛ پس در انتخاب آن توجه نمائید.



6. فعال‌ساز‌ی قابلیت بار گذاری تنبل
بعد از آنکه تصاویر خود را در وبسایت لود کردید، خوب میباشد خاصیت بارگذاری تنبل یا lazy load را فعال فرمایید. مراد از خاصیت بارگذاری تنبل این می باشد که تصاویر وقتی برای کاربر دانلود می گردند که استفاده کننده با اسکرول به زیر کاغذ رفته و تصاویر را ببیند.

این فعالیت منجر می‌شود تا پیش از آنکه کاربر نیازی به دیدن عکس نداشته باشد، تصاویر برای او دانلود نشده و در فایده سرعت بار گذاری آن صفحه ارتقا می‌یابد. این خاصیت در وردپرس به راحتی به یاری افزونه seo عکس قابلیت پذیر است.



7. فعال کردن نقشه سایت تصاویر
بعد از آنکه آحاد روند آورده شده را برای seo عکس اجرا دادید، بایستی به سراغ فعال‌سازی نقشه وب سایت تصاویر بروید. در واقع وبسایت مپ تصاویر به گوگل امداد می کند تا تصاویر وب سایت را عالی و سریعتر ایندکس کند.

برای این عمل می‌توانید از افزونه Simple Image XML Sitemap به کارگیری فرمائید.



8. از افزونه seo عکس استفاده نمائید
موقتا اکثر اوقات وبسایت های سطح وب به امداد وردپرس طراحی شده اند؛ وردپرس این قابلیت را به راحتی مهیا کرده تا به یاری افزونه های حرفه‌ای، یک وب سایت را بهینه سازی نمایید یا هر نوع امکاناتی را به تارنما اضافه نمائید. یک کدام از راه‌های سئوی تصاویر در وردپرس، استفاده از افزونه سئو عکس است. به دنبال به معرفی یکسری افزونه سئو عکس پرداخته ایم.

افزونه lazy load تصاویر
همانطور که گفتیم یکی تکنیک های سئوی تصاویر در وردپرس، استعمال از امکان لود تنبل میباشد. برای فعال سازی این امکان در وردپرس، میتوانید افزونه bj-lazy-load را نصب کنید.



افزونه w3-total-cache


یکی‌از‌از دیگر از روش های seo عکس، این است که کش وبسایت را فعال نمایید. با فعال کردن کش وب سایت، زمانی که کاربر برای بازدید آتی به همان ورقه از وب سایت مراجعه می کند، نیازی به دانلود دوباره تصاویر ندارد. در منفعت ورقه با سرعت بالاتری به استفاده کننده علامت داده شود.



افزونه wp-smush برای سئوی تصاویر در وردپرس


همان گونه که گفتیم حجم تصاویر تاثیر زیادی در بارگذاری صفحه ها دارد؛ به کمک این افزونه میتوانید حجم تصاویر را تا حد زیادی فارغ از افت کیفیت، کاهش دهید. خلال این، این افزونه قابلیت بارگذاری تنبل و کش وب سایت نیز داراست.

اما چرا صفحات 404 به وجود می آیند؟

۲ بازديد

خطای 404 not found، بیانگر عدم وجود یک ورقه در سایت می‌باشد. وجود این صفحات در یک وبسایت می‌تواند در نرخ پریدن تارنما اثر منفی گذاشته و گوگل نیز جایگاه سایت را کاهش بدهد. به همین منظور باید آغاز این صفحه های را شناسایی کرده و آنگاه برای از در میان بردن آن‌ها مبادرت کرد. در پی روش شناسایی صفحه های 404 را خواهیم گفت و بدین پرسش جواب میدهیم که چه طور خطای 404 را برطرف کنیم؟
خطای 404 not found چیست؟ 

دوره آموزش سئو


ارور 404 یکی از همه گیرترین خطاهایی میباشد که یوزرها در حین وبگردی با آن مواجه می‌شوند؛ در‌حالتی که بخواهیم به گویش ساده بگوییم، ارور 404 می‌گوید :\\\\\\\" کاغذ متبوع شما نیست! \\\\\\\"
ولی چرا این صفحه ها به وجود می‌آیند؟
زمانی که تحت عنوان یک کاربر وارد ورقه ای می شوید، مرورگر برای بارگذاری کردن آن برگه، درخواستی را به سرور ارسال می نماید. اگرکه سرور نتواند این شیت را پیدا نماید، ارور 404 را به شما علامت می‌دهد.
دلایل به وجود داخل شدن خطای 404 چیست؟
دلایل به وجود آمدن خطای 404
جمعاًًًَ خطای 404 یا این که not found زمانی شکل می دهد که محتوای یک سایت حذف یا این که به نشانی دیگری منتقل گردیده باشد. ولی کارداران دیگری نیز می‌توانند باعث به وجود وارد شدن صفحه ها 404 شوند که در ادامه آنها‌را خوا‌هیم خاطرنشان کرد:
تایپ نادرست نشانی صفحه که میتواند به اشتباه لینک و پیوند سازی گردیده یا این که در مرورگر تایپ گردیده باشد.
اسم دامنه وارداتی دیگر نیست.
صفحه متبوع جمعاًًًًَ حذف گردیده یا این که منتقل گردیده‌است.
سرور وبسایت ایفا نشده یا این که اتصال حاد می‌باشد.
چرا باید ارور 404 یا این که not found را دورازشوخی بگیریم؟
ارور 404 از دو جهت برای گوگل التفات داراست؛
تجربیات کاربری
ارتقا نرخ پریدن یا این که Bounce Rate و ارتقا Crawl Errors
از اصلی ترین هدف ها گوگل می شود به جلب رضایت کاربر و ساخت یک تجربه کاربری بهتر اشاره نمود. گوگل نگاه ویژه ای به صفحه های 404 یک وب سایت دارد؛ ولی این کار فقط برای جریمه کردن تارنما نیست. بلکه از صاحبان وب سایت ها میخواهد خلال از فی مابین بردن این ارور، شیت 404 خویش را به صورت ویژه پیاده سازی نمایند.
حتی در حالتی‌که کلیه صفحه های 404 سایتتان را نیز از در میان ببرید، گشوده هم بر تاثیر خطای سرور، ممکن است با این نادرست روبرو گردید. پس عالی میباشد برای جلب رضایت استفاده کننده، کاغذ 404 سایتتان را به گونه ای پیاده سازی کنید که دستکم کمی مخاطب را به خویش جذب نماید یا این که راهی برای ورود به سایتتان داشته باشد.
در سرچ کنسول گوگل بخشی به عنوان Crawl Errors وجود داراست؛ در‌این نصیب میتوانید به گزارشات جامعی از صفحه ها 404 خویش دست پیدا فرمائید. وجود صفحه ها 404 باعث افزایش نارضایتی مخاطب و نرخ پریدن سایت می‌شود.
شناسایی خطای 404 not found
قبل از آنکه به شما خیال بدهیم چطور این نادرست را برطرف فرمائید، می بایست به شما خاطر بدهیم که صفحه ها 404 سایتتان را شناسایی کنید. پیرو دو طرز ساده و کاربردی را برای شناسایی صفحه های 404 به شما خیال خوا هیم بخشید:
شناسایی خطای 404 در سرچ کنسول
برای استفاده از این ابزار آغاز بایستی سایتتان را در آن تصویب نمائید؛ چنانچه هنوز برای این عمل مبادرت نکرده اید، نوشته‌ی علمی \\\\\\\" تصویب وبسایت در سرچ کنسول \\\\\\\" را تحقیق فرمایید. آن‌گاه طبق تصویر زیر، از منوی سمت چپ، آیتم \\\\\\\" index \\\\\\\" را تعیین فرمائید و به قسمت \\\\\\\" pages \\\\\\\" بروید. بعد از آن در قسمتی با تیتر \\\\\\\" Not found (404) \\\\\\\" می توانید همه صفحه های 404 سایتتان را ملاحظه کنید.
شناسایی خطای 404 not found
به کار گیری از ابزار webSite Auditor
استفاده از ابزار webSite Auditor نیز بسیار معمولی می‌باشد؛ کافیست اپلیکیشن آن را روی دسکتاپ نصب نمائید. آن‌گاه نشانی سایتتان را روی نوار URL وارد کرده و در انتظار بمانید. این ابزار بعد از بازرسی و تحقیق سایت شما، در نصیب \\\\\\\" Site Structure \\\\\\\" و سپس \\\\\\\" Site Audit \\\\\\\" داده ها کاملی را از صفحه ها 404 در مشت شما قرار میدهد.
چه‌گونه ارور 404 در گوگل را برطرف کنیم؟
رفع ارور 404
مدام اکران ارور 404 به کاربر، به معنای عدم استحصال به کاغذ متبوع وجود ندارد؛ گاهی به دلایل مختلفی این ارور نمایش داده می شود که با اعمال اقداماتی ساده از سمت کاربر، به راحتی قابل حل میباشد. در پی به شما خیال می‌دهیم که در‌صورتی‌که تحت عنوان استفاده کننده با خطای 404 not found روبرو شدید، چطور مبادرت به رفع ارور 404 کنید.

بارگیری دوباره صفحه متبوع
گاهی به باعث عدم بارگیری صحیح یک صفحه، شما با خطای 404 not found روبرو می شوید. در این فرصت روی دکمه \\\\\\\" جدید کردن \\\\\\\" کلیک کرده یا این که دکمه \\\\\\\" F5 \\\\\\\" صفحه کلید خویش را گزینش فرمائید.



نشانی برگه را دوباره تفحص کنید
از سایر دلایل به وجود وارد شدن ارور 404 در گوگل، می شود به غلط تایپ شدن نشانی آن ورقه اشاره نمود. در حالتی‌که خودتان به طور دستی نشانی برگه را وارد کرده باشید، ممکن است خطا تایپی داشته باشید. در شرایطی‌که از روش لینک به‌این شیت هدایت گردیده اید، ممکن میباشد شخص دیگری اشتباه تایپی در پیوند دهی داشته باشد.

به عنوان مثال \\\\\\\" / \\\\\\\" را برعکس تایپ کرد‌ه باشد. به همین استدلال نشانی صفحه را مطالعه فرمائید و در شکل وجود غلط، آن را اصلاح و مجدد رفرش فرمایید.



خاطر و کوکی های مرورگرتان را حذف نمایید
نشانی برگه گزینه نظرتان را در سیستم دیگری وارد کرده و از ارور 404 در گوگل اطمینان حاصل نمائید. چنانچه برگه متبوع در سیستم دیگری به صحت اکران داده شد، شما باید خیال و خاطر و کوکی مرورگر خودتان را تمیز نمائید.



بازنگری تصاویر
ممکن می‌باشد ارور 404 به جهت حذف و یا این که غلط وارد کردن نشانی یک عکس به وجود آمده باشد. در این صورت سرور توان فراخوانی تصویر را در شیت وب سایت ندارد. برای رفع این خطا کافیست به نشانی تصویر مراجعه کرده و عکس قبل را حذف و عکس نو را جایگزین نمائید.



رفع خطای 404 not found بوسیله مدیریت وبسایت
ریدایرکت 301، شایسته ترین راه حل
شایسته ترین طرز برای از بین بردن صفحه های 404 یک سایت، ریدایرکت 301 می باشد. در حالتی‌که وب سایت شما وردپرسی است، می‌توانید به یاری دو پلاگین Yoast بهینه سازی و 301 Redirects صفحه ها 404 سایتتان را به مجاورت ترین و مرتبط ترین کاغذ وب سایت ریدایرکت کنید.

ریدایرکت صفحه ها 404 که در گوگل ایندکس گردیده اند و مرتبه نسبتا نه نیز دارا هستند، از ضروری ترین اقداماتی می باشد که باید آن را انجام بدهید. به این دلیل‌که این صفحه ها بازدید بالایی داشته و در حالتی که که کاربر را به هدفش نرساند، اثر بسیار بدی در بهینه سازی سایتتان می گذارد.

در نوشته ی علمی \\\\\\\" فراگیری ریدایرکت 301 در وردپرس \\\\\\\" به طور کامل شیوه ریدایرکت کردن صفحه های را به شما خیال داده ایم.



نکات سئو صفحه ها 404
بهینه سازی برگه 404
پیاده سازی گرافیکی جذاب و مخاطب پسند
همانطور که گفتیم گاهی به سبب خطای سرور، صفحات 404 در تارنما شما به وجود می‌آید. به همین عامل این صفحه های بایستی به گونه ای پیاده سازی شوند که استفاده کننده در شکل مواجه شدن با آنان خسته نشده و بتواند به وبسایت شما برگردد. به همین برهان همت فرمائید صفحه های 404 خویش را جذاب و با گرافیک نسبتا بالا ساخت و ساز کنید.



در صفحات 404 از لینک ورقه مهم به کار گیری نمائید
در شرایطی‌که که در صفحه ها 404 سایتتان راهی برای بازگشت دوباره استفاده کننده به سایتتان قرار نداده باشید، نرخ پریدن سایتتان را ارتقاء داده اید. به همین خواسته در کاغذ 404 سایتتان، لینک و پیوند شیت اساسی وبسایت را قرار بدهید. با این کار کاربر می‌تواند به راحتی به وب سایت شما گشوده خواهد شد.



قرار دادن ابزار کاوش در برگه 404
طریق دیگری که از افزایش نرخ پریدن وب سایت هجران می نماید، به کارگیری از ابزار کاوش در صفحات 404 میباشد. با این ابزار کاربر می تواند به صفحه های دیگر وبسایت هدایت شود.



در نقطه نهایی

درین نوشته‌علمی به شما گفتیم که ارور 404 چیست و چه طور خطای 404 را برطرف کنیم؟ همان طور که گفتیم شما نمی توانید جمعاًَ ارور 404 را از وبسایت خویش حذف کنید. ولی میتوانید با با صرفه کردن این صفحه ها، از افزایش نرخ پریدن و نارضایتی استفاده کننده هجران نمائید. با بهره گیری از نکات بیان شده در این نوشته‌علمی، بهینه سازی سایتتان را ارتقاء بدهید.

کلمات کلیدی را به صورت دوره ای بازبینی کنید!

۲ بازديد

شیوه تعیین لغت ها کلیدی وب سایت
بعداز آنکه خیال گرفتیم چه طور عبارات کلیدی وب سایت فروشگاهی را گزینش کنیم و لیستی از کلمه ها کلیدی را مهیا کردیم، می بایست آن‌ها را رسیدگی کنیم. برای تحقیق لغات کلیدی عالی میباشد اقدامات تحت را جاری ساختن دهیم :
1. حذف کلمات کلیدی نامناسب
در حال حاضر لیست شما مشتمل بر تعداد متعددی واژه و کلمه کلیدی میباشد. ولی همگی آنها برای محتوای شما مطلوب وجود ندارد. حتی ممکن می باشد، تعداد متعددی از لغات تکراری باشند و یااینکه به حوزه عمل شما مرتبط نباشد. براین اساس می بایست آن‌ها را از لیست خویش حذف فرمایید.

دوره آموزش سئو



2. کلمه ها کلیدی را مجموعه بندی نمائید
بعد از آنکه کلمات مازاد را حذف کردید، بایستی آن‌ها را مجموعه بندی کنید. برای مثال در حوزه ساخت وب سایت، صدها واژه و کلمه کلیدی را استحصال نموده اید، ولی همه آنها برای بهینه سازی یک محتوا ما یحتاج وجود ندارد. بدین ترتیب بایستی آنان را دسته بندی نمائید. مثلا کلمه کلیدی \" طراحی وب سایت رایگان \" را در یک مجموعه قرار دهید. آنگاه همگی کلماتی که برای سئو این واژه و کلمه مورد نیاز هست را در‌این موسسه بگذارید.

انگیزه جاری ساختن این مراحل چیست؟ ممکن است شما در زمینه‌ی ساخت وب سایت بدون پول فعالیتی نداشته باشید، بدین ترتیب مورد نیاز میباشد که‌این مجموعه را حذف نمایید. همینطور برای بهینه سازی یک محتوا، نمی اقتدار از تمام این کلمه ها بهره مند شد. بنابراین مایحتاج میباشد هر کلمه را تیم بندی کرده، بعد از آن با دقت به حوزه کاری خویش، به ایجاد کرد محتوا با به عبارتی مجموعه از کلمات مبادرت فرمایید. با اعمال این عمل میتوانید موضوعات متعددی را نیز برای ساخت محتوای سایت خویش پیدا فرمائید.

فرض فرمایید که می‌خواهید در زمینه‌ی \"ارزانترین روش برای ساخت سایت\" یک محتوا ساخت نمائید. برای ایجاد این محتوا نمی توانید از آحاد لغت ها کلیدی که در فرایند گذشته پیدا کردید، استفاده کنید. شما می بایست بدانید که‌این محتوا درباره‌ی طراحی وب سایت ارزان می باشد و کاربرانی که به محتوا مراجعه می نمایند، پیرو یک راه و روش ارزان برای ساخت سایت هستند. از این رو بایستی همه لغات مربوط به همین گروه کلمه را از لیست لغات خویش انتخاب فرمایید. همینطور شما میتوانید واژه و کلمه کلیدی گزینه نظرتان را در گوگل سرچ نمایید. با این فعالیت به تعداد کلمه ها بیشتری دست خواهید یافت.

در تصویر ذیل، همین واژه و کلمه کلیدی را در ابزار keywordtool کاوش کرده ایم. میبینید که تعداد متعددی لغات مربوط به همین زمینه، برایتان نشان داده است. شما می توانید از فی مابین این لغات، عبارات مطلوب محتوای خویش را به کار گیری کنید.



3. مطالعه عبارات کلیدی سئو برای محتوا
گه گاه ممکن است از کلماتی که در یک گروه قرار داده اید، اعتقاد و باور کافی نداشته باشید. برای مطمئن شدن، خوب میباشد که به عبارتی واژه را در گوگل به تنهایی کاوش نمائید. بعد ببینید وبسایت هایی که در نتایج گوگل آرم داده میگردند، این واژه و کلمه را با چه لغت ها دیگری مخلوط کرده اند. اگر کلماتی که در گروه بندی خویش قرار داده اید، جزو همین لغات هستند، پس انتخاب شما صحت دارد.



4. لغات کلیدی را هدفمند استعمال نمائید
تا اینجا در فراگیری یافتن شایسته ترین کلمات کلیدی، خاطر گرفتید که چطور کلمات کلیدی را پیدا کنید، آن‌ها را تیم بندی فرمائید، عبارات مازاد را هرس کنید و در غایت برای یک آیتم، مجموعه بندی درستی از عبارات کلیدی مهیا نمایید. ولی فعلا باید از در بین لیستی که مهیا نموده اید، لغت ها کلیدی اصلی را از عبارات فرعی تفکیک نمائید. آنگاه مشخص فرمائید که‌این مورد را در کدام صفحه از سایت، منتشر کنید. به صورت کلی یک وب سایت مشتمل بر 3 صفحه مهم است :

کاغذ مهم وبسایت
صفحه وب لاگ
شیت محصول یا این که سرویس ها
برای اینکه بدانیم در کدام یک از این صفحه ها، موضوع تعیین گردیده را در اختیار بگذاریم، می بایست مراحلی را طی کنیم:

شروع بدانیم که کاربری که آن کلمه را سرچ می نماید، دقیقا دنبال چه چیزی میباشد. به عنوان مثال کسی که کلمه و واژه کلیدی خرید لپ تاپ را کاوش می نماید، پیرو نوشته‌علمی وجود ندارد. به این ترتیب این کلمه و واژه و مشتقات آن را بایستی در شیت جنس به کار گیری کنیم.

خلال طرح سوال در امر نیاز مخاطب، می‌توانید از گوگل نیز امداد بگیرید. به عبارتی واژه و کلمه کلیدی اساسی را کاوش فرمایید، آن‌گاه ببینید که وبسایت هایی که در برگه اولیه گوگل می باشند، در کدام ورقه از وبسایت خویش محتوا را قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: تشکیل داد محتوای وبسایت فروشگاهی

برای ساخت‌و‌ساز محتوا با استراتژی عمل فرمائید
موقتی که فهمیدیم چه‌گونه لغات کلیدی نوشته‌ی علمی را پیدا کنیم، باید برای ایجاد کرد محتوا مبادرت کنیم. برای ساخت محتوا قادر خواهیم بود از دو شیوه مبادرت کنیم :

روش اولیه

یک کدام از طرق ایجاد کرد محتوا، استعمال از استراتژی seo میباشد. طبق اصول بهینه سازی می بایست لیستی از 5 تا 10 کلمه کلیدی طاقت فرسا در مسئله کاری خویش پیدا کرده و مبادرت به ساخت‌و‌ساز محتوا نمایید. اگر سایتتان را به تازگی فعال سازی نموده اید، خوب است از عبارات کلیدی معدود رقابت یا این که کلمات کلیدی دم دراز شروع نمایید. به چنگ آوردن جایگاه در لغت ها کلیدی نادر رقابت شل خیس و سریعتر میباشد. البته عبارات کلیدی معدود رقابت را از کجا تشخیص دهیم؟ کلماتی که اساسا وقتگیر خیس هستند و از یک‌سری واژه و کلمه درست شده اند، لغت ها کلیدی معدود رقابت میباشند.



نحوه دوم

در‌این روش اگر وبسایت خدماتی یا این که فروشگاهی دارید، آغاز برای شیت توضیحات متاع یا این که سرویس ها خویش، محتوا فراهم کنید. آن گاه مقالاتی در قسمت وب لاگ وب سایت بنویسید که یوزرها را برای رفتن به ورقه محصول و سرویس ها وب سایت ترغیب نماید.

از جمله در حالتی که مالک فروشگاه آنلاین پوشاک هستید، شروع برای تولیدات خویش توضیحاتی را در شیت آن بنویسید. آن گاه در قسمت بلاگ دکان، در خصوص مزایای خرید آنلاین پوشاک یا این که اشکال جنس پارچه و روش حفظ از آنها، محتوا ساخت کنید. با این شغل استارت صفحه خدماتی و فروش (money page) تارنما را seo نموده اید و در غایت برای استفاده کننده و ترغیب آن، محتوایی را مهیا نموده اید.



کلمات کلیدی را به طور فرصت ای بازبینی فرمایید!
همانگونه که گفتیم تفحص لغات کلیدی یکی قسمت های حیاتی برای بهینه سازی و بهینه سازی وب سایت میباشد. البته این مبادرت فقط به یکبار محصور نبوده و مایحتاج میباشد که به طور عصر ای انجام شود؛ اما چرا؟ روی هم رفته بستر وب دائما در فعلا تغییر‌و تحول و توسعه میباشد. از طرفی عباراتی که عموم آنان را کاوش می نمایند با تمرکز به شرایط زمان و نیازشان ممکن می باشد تغییر تحول نماید. به همین استدلال در طول های متفاوت، کلمات کلیدی جدیدی ساخته می گردد و بعضی از لغات از به دور بیرون می گردند.

در بهره شما تحت عنوان مالک سایت موظف هستید، به طور عصر ای برای پژوهش عبارات کلیدی مبادرت فرمایید. بنابراین می‌توانید لیستی از کلمه ها جدید را پیدا فرمائید، لغت ها کلیدی منسوخ گردیده را شناسایی کرده و در غایت نیز منزلت و درجه خویش را با هر واژه و کلمه مشخص فرمایید.

آنگاه میتوانید با دقت به مرتبه خویش در هر کلمه و قیمت آن ها، یک استراتژی نو سئو برای وبسایت فراهم نمائید.



برای تفحص کلمه ها کلیدی محتوا چقدر فرصت بگذارم؟
قبل از آنکه بدانیم چه گونه عبارات کلیدی را پیدا کنیم، مایحتاج می باشد تا بدانیم برای ساخت‌و‌ساز محتوا چقدر می بایست زمان بگذاریم. اکثری از سایت ها در نخستینِ شغل خویش، خیلی با قدرت مبادرت به ساخت محتوا می نمایند. البته پس از مدتی این فرایند را ادامه نمی دهند و انتظار دارا‌هستند که همچنان سایتشان مرتبه خیر داشته باشد. تشکیل داد محتوا و استیناف لغت ها کلیدی، یکی اقداماتی است که به طور مستمر و پیوسته باید صورت پذیرد. نیز با سپری شد مجال 15 سال از استارت شغل خویش، همچنان برای رسیدگی کلمات کلیدی برنامه مشخصی داراست. یافتن لغت ها کلیدی وبسایت ممکن می باشد چندین روز مجال پیروزشود، این موضوع بستگی به نوع محتوا و گزینه محتوا داراست.

مورد نیاز هست بدانید که یافتن لغت ها کلیدی سایت، عاملی برای بالا وارد شدن سایت در ورقه اولیه گوگل است.

متا تگ توضیحات چیست؟

۹ بازديد

بازدید کننده ارائه کند. سئوکار ارائه کننده سرویس ها بهینه سازی درین نوشته‌ی علمی آموزشی به توضیحات جامع توضیحات متا می‌پردازد.
فهرست مطالب
کد مثال توضیحات متا
ارتفاع با صرفه برای توضیحات متا
توضیحات متا چیست؟
نکات کلیدی در تایپ کردن توضیحات متا
یک سری مثال برای تایپ کردن توضیحات متا
خلاصه
کد مثال توضیحات متا
در ذیل یک کد مثال Html برای توضیحات متا اورده شده میباشد:


مثال برای توضیحات متا میباشد. این جهت اکران در کاغذ حاصل موتورهای کاوش به کار گیری می‌شود">

دوره آموزش سئو



ارتفاع باصرفه برای توضیحات متا
بطور میانگین ارتفاع باصرفه جهت تایپ کردن توضیحات متا 155 کاراکتر میباشد. بیشتر ازاین‌مقدار ارتفاع ممکن میباشد به وسیله موتورهای کاوش متن متبوع بریده (Crop ) گردد. همینطور پیشنهاد میشود ارتفاع توضیحات متا کمتر از 100 کاراکتر نباشد.



توضیحات متا چیست؟
تگ های توضیحات متا برای مرتبه بندی موتورهای کاوش آنچنان اهمیتی ندارند اما این تگ ها در کلیک کردن مخاطب در برگه حاصل موتورهای کاوش مداقه ویژه ای داراست و هر چقدر تعداد این کلیک ها بیشتر باشد میتواند ورقه متبوع در موضع بالاتری در ورقه حاصل قرار گیرد و از لحاظ موتورهای کاوش این به آن معنی میباشد که‌این توضیحات متا بقدر کافی اثرگذار بوده میباشد که توانسته بازدیدکننده را بسمت خویش جلب کند تا روی آن کلیک نماید.

نکات کلیدی در تایپ کردن توضیحات متا
تایپ کردن توضیحات بی نقص
وظیفه توضیحات متا در واقع تبلیغ شیت متبوع در برگه نتیجه ها موتورهای کاوش میباشد. این توضیحات منجر میگردد کاوش کننده یک دیدگاهی را از ورقه متبوع در ذهن خویش متصور خواهد شد از این رو نقش بازاریابی کاوش التفات خویش را نمایان می نماید. هر چقدر توضیحات کاملتر باشد و از عبارات کلیدی اصلی مصرف شود سبب ساز میشود این ورقه تعداد کلیک های بیشتری یا این که نرخ کلیک را به خویش تخصیص دهد.( Click Rate). برای ارتقاء نرخ کلیک شیت متبوع، موتورهای کاوش مثل گوگل کلمه ها کلیدی را پر رنگ خیس می نمایند. از این رو پیش از تایپ کردن توضیحات متا بایستی به کشف کردن کلمه ها کلیدی خویش در شیت متبوع بپردازید.



سفارش ارتفاع
توضیحات متا هر سیرتکامل طولی میتوانند داشته باشند البته موتورهای کاوش ارتفاع های بیشتر از 160 کاراکتر را کوتاه (Truncate) می نمایند که‌این خویش به نوعی جریمه گوگل به حساب آورده می شود و همینطور توضیحات کوتاه نیز سبب ساز زخم به کاغذ متبوع می‌گردد. معمولا ارتفاع های فی مابین 150 تا 160 کاراکتر ارتفاع های قابل قبولی برای توضیحات متا میباشند که ارتفاع 155 یک ارتفاع با صرفه به حساب آورده می شود.



مراقب توضیحات متا تکراری باشید
توضیحات متا که برای هر شیت نوشته می گردد بایستی اختصاصی بفرد باشد. یک نحوه جهت اجتناب از تولید توضیحات متا تکراری، به کار گیری از طریق اپ نویسی جهت ساخت و ساز توضیحات متا اختصاصی بفرد میباشد که بصورت اتومات برای صفحه ها تولید گردد.

واحد سنجش سکو بندی گوگل وجود ندارد
گوگل بارها اعلام نموده است که توضیحات متا و متا لغت ها کلیدی هیچکدام معیاری برای سکو بندی سایت ها محسوب نمی‌شوند. گوگل از توضیحات متا برای اکران صفحه های در حاصل کاوش وقتی که کلمه ها کلیدی کاوش می گردند، به کار گیری می کند. اما این توضیحات متا بصورت غیر بی واسطه میتواند اثر گذار باشد و این بدان معناست که در صورتی توضیحات مطلوب گزینش گردیده باشد می‌تواند در تعداد کلیک یوزرها اثر گذار باشد و هر قدر نسبت ظواهر شدن کاغذ متبوع در حاصل کاوش به تعداد کلیک های صورت گرفته روی آن بیشتر باشد، ورقه متبوع از منزلت های بالاتری در کاغذ حاصل منتفع خواهد بود.

حذف کاراکترهای نقل عهد و پیمان (double quotes)
هر فرصت که از کاراکتر های نقل قسم یا این که دابل کوتیشن در توضیحات متا استعمال شود، گوگل آنان را بصورت خود کار حذف می کند. برای خودداری از حذف توضیحات متا سفارش می شود همگی کاراکترهای محاسباتی مثل عده، تفریق و ... را از توضیحات متا بیرون کنید. هم اینگونه در صورتیکه وقتی احتیاج بود نقل قولی در توضیحات متا آورده خواهد شد از کاراکتر تکی نقل عهد و پیمان (single quotes ) استعمال شود.

برخی مورد ها عالی میباشد توضیحات متا حذف گردد.
در شرایطی که چه بطور معمول و منطقی سفارش میشود یک متن توضیحات متا خیر داشته باشد که بتواند شایسته ترین تعریف را برای ورقه متبوع در حاصل کاوش داشته باشد، اما بعضا مواقع این گزینه صحت نمی نماید.

بطور متعارف در‌صورتی‌که هر ورقه ای 2 الی 3 واژه و کلمه کلیدی را غرض گذاری کرده‌با‌شد بایستی توضیحات متا نوشته گردد. در حالتی‌که کاغذ ای بیشتر از 3 واژه کلیدی داشته باشد خوب میباشد توضیحات متا وارد نشود و تعیین آن بر عهده موتورهای کاوش باشد. مثلا ممکن میباشد شما صدها نوشته‌علمی یا این که مقاله یا این که توضیحات تولید ها متعددی داشته باشید که عبارات کلیدی فراوانی در آن‌ها وجود داشته باشد که درین مفاد عالی میباشد گزینش توضیحات متا بر عهده موتور کاوش باشد، به دلیل آنکه وبمستر تارنما مطلقا نمی تواند عبارت قابل قبولی را جهت پوشش دادن و تعریف مقاله متبوع بنویسد که بتواند بخوبی در ورقه حاصل ظواهر گردد.

همینطور باید بدین نکته اعتنا نمائید که شبکه های مردمی معمولا بر طبق توضیحات متا صفحه ها، فیدهای خویش را صحیح می نمایند و درصورتی که که یک ورقه توضیحات متا نداشته باشد ممکن میباشد مقاله متبوع با توضیحات دلخواه اکران داده نشود و از همت ما یحتاج منتفع نگردد.

کاهش مصرف منابع سرور را در وردپرس

۲ بازديد

مصرف بالای منابع مخصوصا CPU در وبسایت های وردپرسی، مشکلی رایج هست. این نقص‌ در هاست های اشتراکی که منابع متعددی در دست شما قرار نمی دهند، متداول خیس نیز میباشد.
با این درحال حاضر نقص‌ مصرف بالای CPU در هاست های بهتر هم ممکن میباشد واقعه بیفتد و موجب کاهش سرعت وبسایت گردد. این خلل ممکن است به حدی بالاتر رود که هیچ محتوایی برای کاربر به اکران درنیاید. 

دوره آموزش سئو


نقص‌ مصرف بالای منابع هاست ضمن تجربیات کاربری بد، موجب کاهش جایگاه وب سایت نیز خواهد شد. در این نوشته ی علمی به شما آموزش خوا‌هیم بخشید که چگونه مصرف سی پی یو را در وردپرس کاهش دهید. آحاد ترفندهایی که مطرح خوا هیم کرد بسیار راحت می باشند، البته در حالتی که یک گسترش دهنده اینترنت در تیم خویش در دست دارید، هر چه زودتر دست به فعالیت گردیده و این عمل را به وی بسپارید.

1. پلاگین های مازاد را منزه نمایید
پلاگین ها تجهیزات فوق العاده ای را به وبسایت ها می افزایند. تقریبا همه وبسایت های وردپرسی دارنده دسته ای از پلاگین ها میباشند که به نیکی نیز کار می نمایند. با این موقتا ممکن می‌باشد که نسبت به نصب پلاگین هایی مبادرت کنیم که به آن ها نیازی نداریم.

بعضی مواقع پلاگین هایی را جهت آزمایش کردن در وردپرس نصب کرده، اما یادمان می رود که آن را منزه کنیم. حتی ممکن میباشد که بعضا از پلاگین های تارنما با دیگر پلاگین ها دارنده هم پوشانی باشند. در اینگونه قوانینی خوب میباشد که پلاگین اضافه را از وردپرس حذف کرده و مصرف CPU را کاهش دهیم.

نکته: همواره پلاگین ها را مطابق با دستورالعمل قانونی آن حذف فرمائید. چنانچه از حذف آن مطمئن نیستید، به نصیب حفاظت آن مراجعه کرده تا عملیان حذف پلاگین به صدق صورت پذیرد. حذف غیر درست پلاگین ها ممکن است که موجب از عمل افتادن بخشی از وبسایت گردد.

2. پلاگین WP Disable را فعال سازی فرمائید
یکی‌از نحوه های کاهش مصرف سی پی یو، استفاده از پلاگین WP Disable می‌باشد. این پلاگین به شما قابلیت و امکان میدهد تا تنظیماتی از وردپرس را که منابع متعددی را مصرف می نمایند، غیرفعال کنید.

به عنوان مثال شما میتوانید امکاناتی از قبیل کدهای embed، اموجی ها و دیگر مفاد را غیرفعال کنید. به علاوه می اقتدار درخواست های HTTP را در جهت ارتقاء بازده تارنما، کاهش اعطا کرد. این پلاگین دارنده اینترفیس معمولی ایست و میتوانید به راحتی آن را طراحی نمایید.

در داشبورد این پلاگین نیز میتوانید مهم‌ترین مفاد را مشاهده و مطالعه نمائید. توصیه می‌کنیم امکاناتی که به آن‌ها نیاز ندارید را غیر فعال فرمایید. همینطور شما می توانید بعد ها آن ها را مجددا فعال کنید. همینطور در شرایطی که نسبت به غیر فعال کردن یک آیتم مردد میباشید، عالی است که آن را نادیده بگیرید.

3. تصاویر وب سایت را بهینه سازی فرمایید
یکی‌از دیگر از مشکلاتی که تارنما های مدن مشغول آن هستند، وجود تصاویر لبریز وسعت و فشرده نشده در آنهاست. درین راستا مثالی را برایتان خوا هیم زد.

یک شیت در هنگام لود، منابع متعددی را مثلا تصاویر لود می نماید. همدم با تصاویر، داده های متای مربوط به آن ها نیز بار گذاری میگردد، با این هم اکنون وجود بخش اعظمی از این متا تگ ها ضرورتی ندارند. به این ترتیب میتوانید این متا تگ های اضافه را غیر فعال کرده و مصرف CPU را تحت خیس بیاورید.

شما برای اعمال این عمل میتوانید از پلاگین بدون پول PNGGauntlet به کارگیری کنید. همینطور پلاگین غیر مجانی JPEGmini نیز میتواند امداد متعددی در فشرده سازی تصاویر به شما نماید.

هر دو این پلاگین ها امکان فشرده سازی تصاویر را دارا‌هستند. به علاوه می‌توانید از پلاگین های WP Smush.it و EWWW Image Optimizer نیز سود ببرید.


پلاگین فشرده سازی تصاویر WP Smush Pro
4. پایش وب سایت وردپرسی خویش را رئیس نمائید
باور فرمائید یا این که خیر، وب سایت شما به وسیله خزنده های متعددی، پایش می‌گردد، اما همگی این پایشگرها منفعتی برای وبسایت ندارند. برخی از آنان با مقصود نسخه برداری کردن محتوای وب سایت به آن سر می‌زنند. پایشگرها با این شغل بر مصرف CPU می‌افزایند. برای دوری از بروز اینگونه اتفاقی می‌توانید دسترسی پایشگرهای غیر ضروری به وبسایت را مسدود کرده و فقط به گوگل و بقیه ربات ها اذن دسترسی دهید.

شما میتوانید با به کار گیری از پلاگین Wordfence و پیکربندی بخش crawl rate limiting rules به مدیر پایش ربات ها بپردازید. همینطور می‌تواند نشانی های IP را که احساس می‌کنید کار مخربی در پس آن جاری ساختن می‌گردد، بلاک کنید. این قضیه موجب بهبود تجارب کاربری بازدیدکنندگان واقعی سایت گردیده و تلاش سی پی یو را ارتقاء می دهد.

5. پایش ربات های گوگل و بینگ را محصور فرمائید
پایش شدن وبسایت بوسیله موتورهای کاوش امری ضروری میباشد. با این حالا این موتورهای کاوش مخصوصا گوگل، تشنه مصرف منابع هاست می‌باشند. خبر عالی اینست که شما می‌توانید نرخ پایش ربات های این دو موتور کاوش را مدیر کنید.

این کار موجب ساخت اثر منفی بر روی مرتبه سایت نخواهد شد. طبق حیث گوگل شما می‌توانید پایش وبسایت را سفارشی سازی کنید. از جمله یک تارنما خبری مدام نرخ پایش بیشتری نسبت به اینترنت سایتی که نهایتا روزی یک پست میگذارد، بایست داشته باشد.

برای ایفا این کار به کنسول جستجوی گوگل رفته و آنگاه به پیکربندی site settings بروید. در این نصیب میتوانید معیار پایش تارنما را به مقدار Low کاهش دهید.

موتور جستجوی بینگ نیز پیکربندی مشابهی برای این عمل داراست. برای در اختیار گرفتن پایش ربات های بینگ به بینگ وبمستر تولز رفته و آن‌گاه ترازو پایش را در بخش Crawl Control تغییر‌و تحول دهید.

6. دیتابیس سایت را پاکسازی فرمایید
یک کدام از‌از سایر از منش های ارتقاء کوشش CPU، پاکسازی دیتابیس است. در حالتی که دیتابیس وبسایت پر از داده ها غیر ضروری شود، مصرف سی پی یو را در هنگام پردازش بالا می برد. درحال حاضر فکر کنید که دیتابیس در هنگام پردازش چند مراحل، چقدر می‌تواند موجب کاهش سرعت سی پی یو شود.

دیتابیس ها می توانند به انبوهی از داده ها غیر ضروری در وبسایت تبدیل شوند. برای مثال داده ها برخی از پلاگین ها حتی بعد از پاک شدن آنها نیز در دیتابیس باقی میماند.

یکی از شایسته ترین طرق تطهیر دیتابیس، به کارگیری از پلاگین های seo وردپرسی مانند WP-Optimize و WP Rocket میباشد. هر دو پلاگین قابلیت تطهیر دیتابیس به طور اتومات را دارا هستند.


پلاگین کش وردپرس WP Rocket

پلاگین بهینه سازی وردپرس WP-Optimize Premium
7. از پلاگین های پر مصرف به کارگیری نکنید
پلاگین های متعددی وجود دارا‌هستند که توشه پردازشی آن‌ها بسیار بالاست. درصورتی که می خواهید مصرف منابع سیستم را به خیر مدیر فرمائید، باید از نصب این سیرتکامل پلاگین ها خودداری کنید.

از پلاگین هایی که مصرف CPU بالایی دارند می شود به Jetpack، SumoMe، Visual Composer و از این قبیل اشاره نمود. برای تدبیر از معیار مصرف پلاگین ها، می‌توانید گذشته و بعداز نصب آن، وب سایت را در وب سایت GTmetrix آزمایش و مقایسه کنید. در حالتی که اختلاف سرعت تارنما در بین این دو موقعیت بسیار زیاد میباشد، عالی هست که نسبت به حذف آن مبادرت نمایید.

اگر نمی دانید که کدام یک از پلاگین های وبسایت مصرف منابع بالایی دارا هستند، میتوانید آن ها را به طور جدا در یک هاست بدون پول نصب کرده و آن‌گاه فیض را استیناف نمائید. اکثری از وب سایت ها مانند 000webhost، سرویس ها هاست رایگان به یوزرها ارائه میدهند.

همینطور می توانید آنان‌را به صورت داخلی و در localhost نصب کرده و سعی آنها را محاسبه نمایید. اگر همگی چیز بهتر پیش رفت، می‌توانید بعد از آن آن را در سایت مهم نصب نمایید.

عده بندی
این هفت نکته مطلقا می تواند به شما در کاهش مصرف CPU هاست، کمک متعددی نماید. همینطور می‌توانید با به کارگیری از پلاگین های مدیریت کش، مصرف منابع وبسایت را باصرفه خیس نمایید. مطمئنا راهکارهای دیگری نیز به‌دنبال این بحث وجود دارد و ما درین مقاله به معرفی مهمترین ها اکتفا کردیم.

در صورت مهاجرت از HTTP به HTTPS چه اتفاقی می افتد؟

۲ بازديد

در شکل مسافرت از HTTP به HTTPS چه اتفاقی می افتد؟
در هنگام جابجایی وبسایت از HTTP به HTTPS بایستی در بالا پیکربندی وبسایت را تصحیح کرده و ورژن انتخابی خویش در وبمستر را نیز تصحیح فرمایید. منتها توجه داشته باشید که در صدر باید مالکیت هر دو ورژن با www و ورژن سوای www را پذیرش نمایید. 

دوره آموزش سئو



آیا ورژن دارنده www خوب از ورژن فارغ از www میباشد؟
بخش اعظمی از اشخاصی که در صدر استارت به تشکیل داد یک سایت می نمایند، شاید ندانند که دو ورژن دارنده www و سوای www، دو ورژن جداازهم از یکدیگر محسوب میگردند. اکثر زمان ها کارشناسان نیز اعلام کرده اند که هیچ تفاوتی در میان این دو ورژن نیست. در‌حالتی که که ورژن دارنده www از جهاتی می‌توانند برای بهینه سازی عالی باشند، البته این قضیه به‌این مضمون‌ وجود ندارد که حال www را به اولِ یو آر ال اینترنت سایتتان اضافه فرمائید. درپی این گفت و گو تجوه شمارا به موارد ذیل جلب میکنیم.

پیوند ها
با نظارت بک لینک و پیوند های اکثری از تارنما های سوای www متوجه می شویم که دارنده بک لینک و پیوند های متعددی می‌باشند که دارنده www میباشند. به عبارت دیگر اکثری از اشخاص قصد به بک پیوند دادن به بقیه وب سایت ها با ورژن www میباشند و در صورتی‌که که شما در سایتتان این ورژن را به ورژن سوای www ریدایرکت نکرده باشید، کل اعتبار بک پیوند را از دست خواهید بخشید.

سرعت و کوشش
سرعت و سعی سایت ها نقش بزرگی در seo دارا‌هستند. یو آر ال های دارنده www از این نظر دارنده دو مزیت می‌باشند.

دی انس سرور ها: اکثر اوقات موسسات هاستینگ به شما سفارش میدهند که از یو آر ال های فارغ از www به کار گیری فرمایید. یکی‌از دلایل این مورد مدیر ریلکس خیس دی ان اس سرورها برای این موسسه ها میباشد.

کوکی ها: یکی‌از راهکارهای بهینه سازی برای وبسایت ها، ارائه محتوای استاتیک از دامین های فارغ از کوکی میباشد. درصورتی که که نشانی وبسایت شما دارنده www باشد، کوکی ها به دیگر ساب دامین ها ارسال نخواهند شد. البته در شرایطی‌که یو آر ال سایتتان سوای www باشد احتمالا کوکی ها به دیگر ساب دامین ها نیز ارسال می شوند. در واقع با به کار گیری از یو آر ال های سوای www نمی اقتدار ساب دامین های سوای کوکی ساخت.

گوگل از www به کار گیری می نماید
در حالتی که لحاظ کارشناسان بهینه سازی را جویا گردید، آنان سفارش های متفاوتی به شما خواهند داشت. چنانچه شما شخصی رند باشید فقط نگاهی به برندهای تعالی بدور برتان خواهید انداخت و از آن‌ها چیزهایی خواهید آموخت. با نگاهی به وسیع ترین موتورهای جستجوی جهان مانند گوگل، یاهو و بینگ متوجه خواهید شد که تمامی آن‌ها از www در نشانی وب سایت خویش منفعت میبرند. همین میتواند عامل کافی برای تعیین این ورژن از نشانی در سایتتان باشد.

برندسازی
صادقانه پهنا کنیم که عملا ارتباط مستقیمی فی مابین ورژن دارنده www و فارغ از www با بهینه سازی و برندسازی نیست. اکثر اوقات اشخاص با مشاهده www یک تارنما را در ذهن خویش تصور می نمایند. در واقع نکته متبوع ما اینست که برندسازی با به کار گیری از ورژن دارنده www مقداری موءثر خیس است. اما می قدرت ورژن دارنده www را به ورژن سوای آن ریدایرکت کرد، ولی در برندسازی و تبلیغات از ورژن دارنده www فایده نمود.

عده بندی
تعیین www یا این که عدم گزینش آن در موقعیت کلی به ذوق و سلیقه شما رابطه داراست. هیچ مزیت سئویی در گزینش یک کدام از این دو نسبت به دیگری نیست. منتها بعداز تعیین یکی‌از این دو ورژن بایست توجه داشته باشید که دیگر آن را تغییر و تحول ندهید.

این آیتم در هنگام فعال سازی یک تارنما و پژوهش بهینه سازی آن برای مثال ابتدایی ترین مراحلیست که باید محاسبه گردد. قانون ها ایفا درست این عمل بسیار بی آلایش میباشد:

آغاز ورژن متبوع خویش را در سایت تهیه نمایید. آن گاه کل ورژن های مو جود را در گوگل سرچ کنسول تصویب کرده و دامنه متبوع خویش را در آن معین نمایید. چنانچه قصد مسافرت از HTTP به HTTPS را دارید توجه داشته باشید که‌این فرآیند را مجددا طی فرمایید.